رفتن به محتوای اصلی

نوامبر 2021

از برآمدهای مطالباتی هم‌میهنان‌مان پشتیبانی و سرکوب مردم را محکوم می‌کنیم!

سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) جنبش‌ها و برآمدهای مستقل مردمی را ارج می‌گذارد و ضمن استقبال و پشتیبانی از آن‌ها، بر هم‌کاری، هم‌پوشانی و درهم تنیدگی مذکور تأکید دارد. ما بر این باوریم که در سایهٔ این روند رو به رشد است که ما مردم ایران امکان گسترش اعتراضات و به کرسی نشاندن خواست‌های خود را به دست خواهیم آورد.

سناتور جمهوریخواه: بایدن تیمی برای 'تسلیم آمریکا به آیت‌الله‌ها' به وین فرستاده

همزمان با شروع دور جدیدی از مذاکرات احیای توافق هسته‌ای برجام و تماس غیرمستقیم ایران و آمریکا برای رفع تحریم های اتمی و همزمان با آن اعمال محدودیت بر برنامه هسته ای ایران، دولت جو بایدن با انتقادات داخلی رو به رو شده است.

مبارزه بدون خشونت چرا، چگونه و تا کجا؟

این بررسی دارای چند بخش مختلف است که در آن سعی خواهد شد به محتوای هر بخش مراجعه مستقل انجام گیرد تا نتیجه واضح‌تری از روال کار مبارزه بدون خشونت و دوام آن و یا تغییر فرمش به آنچه که خشونت آمیز نامیده میشود به دست آید.

روایت یک پرستار از بیمارستان‌های اصفهان در جمعه سیاه

بر پایه گزارش‌های مردمی، برخی بیمارستان‌های این شهر یا روستاهای اطراف از جمله بیمارستان زیار از توابع رحیم‌آباد در شرق شهر اصفهان یا بیمارستان‌های مرکزی این شهر همچون بیمارستان عیسی بن مریم و الزهرا، از پذیرش بیمارانی با جراحت‌هایی همچون شکستگی یا آثار گلوله‌های ساچمه‌ای خودداری کردند.

افسوس هدر دادیم آن ذات گرامی را! نقدی بر خود

کمتر عزلی به زیبائی این عزال بیان گر وترسبم کننده حال روز ماست .مائی که ذات گرامی رادر پای هزار "آیا"و وسواس هزار"اما" هدر دادیم. روی سخنم قبل از هرکس با خودم است با خودی که طاقت خاموشی ندارم واز سوی دیگر در همان تشویش هزار" آیا" تاب سخم نیست!

هجوم مردم برای خرید دلار / علت چیست؟

نکته قابل توجه این بخشنامه این است که افراد، دیگر نمی‌توانند با کد ملی خود برای دریافت ارز مسافرتی و ارز موردنیاز برای شرکت در دوره‌های آموزشی و پژوهشی که از ۲۰۰۰ یورو به ۲۲۰۰ یورو افزایش یافته است، اقدام کنند، زیرا با بخشنامه اخیر بانک مرکزی، سرفصل سایر موارد از سرفصل‌های خدماتی ارز برداشته شد و این افراد برای دریافت ارز از این محل باید مستندات و مدارک مربوطه را به صرافی‌ها تحویل دهند.