رفتن به محتوای اصلی

مارس 2022

چه کسانی می توانند در سوئد زندگی کنند و در دانمارک کار کنند؟

به عنوان یک قاعده، شخصی که در سوئد زندگی می کند و در دانمارک حقوق دریافت می کند، می تواند حدود 30 درصد حقوق اضافی دریافت کند.

با این حال، قوانین مجوز کار دانمارک به این معنی است که این گزینه برای همه در دسترس نیست، بنابراین اگر قصد نقل مکان دارید، مطمئن شوید که قوانین را درک کرده اید.

در معرفی کتاب "روشَنـــَک، به یاد گیتا علیشاهــی"

روشنک بر اثر یک شوک به بیماری فراموشی دچار میشود. رضا، دوست صمیمی روشنک، کسی که او را از دوران جوانی، دوران زندگی در دانمارک و نزدیک به سی سال است که می شناسد، از گروئلند برمیگرد، تا از علت شوک روشنک مطلع شده و بتواند کمکی باشد تا روشنک حافظه از دست رفته خود را پیدا کند. با برگشت رضا، خاطرات در او زنده میشوند.

نزاهت حوثی‌ها، سازمان بدر و حالا سپاه ولی‌ فقیه

هنوز هم آقای رابرت مالی به‌واسطه‌هایی که بین او و علی باقری و حسین امیرعبداللهیان در آمدوشدند، اطمینان می‌دهد که اندکی صبر، ظفر نزدیک است و به‌زودی سپاه را بر دیده می‌نشانیم و مثل تروریست‌های حوثی از فهرست سیاه خارجش می‌کنیم. هم‌زمان بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که در نشست نقب، با توفانی از انتقادهای وزرای خارجه مصر، امارات، بحرین، مراکش و اسرائیل روبه‌رو بود، سخنان مالی را بی‌پایه می‌خواند و قسم می‌خورد که ما با شماییم.

خلاصه اخبارپنچ شنبه سی و یک مارس در سوئد

نخست وزیر سوئد: عضویت در ناتو را رد نمی کنم- فقط نصف تعداد اتاق مورد نیاز برای پناهندگان اوکراینی مورد نیاز است- تسلیحات ضد تانک سوئدی "به طور غیر منتظره موثر" است- اکنون سوئد می تواند فرار از زندان را غیرقانونی کند

مشکل ویژه نروژ با جنگ اوکراین؛ با پول بادآورده چه کنیم؟

در نروژ جنگ اوکراین از جهتی دیگر "مشکل‌ساز" شده است. بالارفتن شدید قیمت نفت و گاز در بازار جهانی حسابی به سود نروژ تمام شده. مالیاتی که این کشور از صدور و نفت و گاز (۷۸ درصد) امسال به ۱۴۸ میلیارد یورو می‌رسد که ۶ برابر رقمی است که در بودجه پیش‌بینی شده. و محافلی حالا در نروژ عذاب وجدان گرفته‌اند که این درآمد بادآورده ناشی از جنگ را چه کنند.

خلاصه اخبارپنچ شنبه سی و یک مارس در نروژ

خطر زمین لغزش سریع خاک رس در نروژ "به طور غیر قابل قبولی بالا" است- ماه رکورد قیمت برق در جنوب نروژ- مهلت میانجیگری اختلافات برای صنعت تولید- واکسن کووید چهارم ممکن است مورد نیاز باشد- 115000 کودک در خانواده های کم درآمد رشد می کنند-

قایق روسی نارویک را ترک کرد
-