رفتن به محتوای اصلی

فوریه 2023

بایکنور؛ دروازه بشریت به فضا

پایگاه فضایی بایکنور که نخستین و پنهانی‌ترین پایگاه فضایی جهان است، در وسط یک صحرای وسیع آسیای مرکزی، در فاصله ۲۶۰۰ کیلومتری جنوب شرق مسکو و ۱۳۰۰ کیلومتری نورسلطان و آلماتی، دو شهر مهم قزاقستان قرار دارد.

مرگ یک دختر دانش‌آموز در ادامه مسمومیت سریالی در دبیرستان‌های دخترانه

مسمومیت سریالی دانش‌آموزان مدراس دخترانه همچنان ادامه دارد. مسمومیت‌های سریالی از ۹ آذر۱۴۰۱، در قم شروع شده و تا کنون ادامه دارد. در ۳ ماه گذشته دختران دانش‌آموز در مدارس قم، بروجرد، قزوین، تهران اردبیل، ساری، اصفهان و کرمانشاه دچار مسمومیت شده‌اند. گفته می‌شود، مهاجمان تا کنون به بیش از ۳۰ مدرسه با گاز مشکوک حمله کرده‌اند. برخی اظهار نظرها در رابطه با مسمومیت سریالی دانش‌آموزان از حمله با گاز شیمیایی حکایت دارد. به گفته رسانه‌ها یک دختر۱۱ ساله دانش‌آموز به نام فاطمه رضایی در قم از عوارض این حمل

۵۴ کشور خواستار تعلیق فوری صدور و اجرای حکم اعدام در ایران شدند

در این بیانیه که به امضای کشورهای شرکت‌کننده در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو رسیده، با اشاره به صدور حکم اعدام برای معترضان در ایران، از درخواست کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل برای احترام گذاشتن حکومت ایران به زندگی و صدای مردم، حمایت شده است.

ما و اصل تمامیت ارضی

خیزش انقلاب مردم برای به زیر کشیدن رژیم جمهوری اسلامی این در خارج به بحثهای سیاسی و حتی تنش هایی میان گرایش راست ارتجاعی و سلطنت پرست با جریانات دمکرات راه برده است. پرتو افکندن به بعضی از مباحث فکری شاید بتواند به تقویت جنبش دمکراتیک در اپوزیسیون کمک کند. اصل تمامیت ارضی از آن مباحثی است که راست افراطی برای استمرار پوپولیسم از آن بهره می جوید. در اینجا تلاش شده است تا دست گرایش راست افراطی و سلطنت طلب بیشتر باز شود.

تجمع صنفی در چند شهر و سرکوب معترضان در تهران؛ بازنشستگان به گرانی و بیکاری اعتراض کردند

 

جمعی از بازنشستگان روز سه‌شنبه ۹ اسفند در شهرهای یزد، سنندج، شهرکرد، کرمانشاه، مریوان، اردبیل، ایلام، ‌اراک، قزوین، رشت، اصفهان، تبریز، کرمان و ساری مقابل ساختمان‌های استانداری تجمع کردند و خواهان رسیدگی به مشکلاتشان شدند. در تهران نیروهای حکومتی به تجمع بازنشسته‌ها حمله کردند.