رفتن به محتوای اصلی

آوریل 2023

فقیرتر شدن روزانه کارگران در ایران، چگونه؟

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، کارگران ایران در حالی به استقبال روز جهانی کارگر می‌روند که امسال نیز مانند سال‌های قبل، فقیر و فقیر‌تر شده‌اند. براساس آمار منتشره حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۲۷ درصد افزایش داشته است.

اعدام دستکم دو مرد زندانی در زندان های مرکزی کرج و گوهردشت

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، دستکم دو مرد زندانی با اسامی احمد نیکویی و محمد چهارگوشه با اتهامات زنا و قتل در زندان های مرکزی کرج و گوهردشت اعدام شدند.

به گزارش سازمان حقوق بشر ایران روز دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، یک زندانی به نام احمد نیکویی در زندان مرکزی کرج (ندامتگاه کرج) به اتهام زنا اعدام شد.

موج گستردهٔ پلمب به‌خاطر حجاب اجباری

با وجود اعتراض‌ها و انتقادهای گسترده به پلمب صدها واحد صنفی در ایران برای اعمال حجاب اجباری، چندین واحد صنفی دیگر در تهران و دیگر شهرها پلمب شدند، هم‌زمان فک پلمب مجتمع تجاری بزرگ اپال در تهران اعتراض برخی هواداران حکومت را برانگیخته است.

انتخاب «بناچار» شاهزاده با کدام نیروها؟ + فايل صوتي

باغ سفارت انگلیس
شرایط امروز بی شباهت به شرایط پیش از انقلاب مشروطه نیست. آن زمان ایرانیان در باغ سفارت انگلیس جمع میشدند و راه چاره میجستند امروز در برلین و استراسبورگ و یورک تاون اروپا و آمریکا. شاهزاده اگرچه در مقایسه کاریسمای رهبری قابل مقایسه با خمینی در بهمن 57 نیست، اما مسلما کاریزمایی دارد که در بهمن 56 خمینی حتا در رویاهایش نیز نمی گنجید. امروز همگان متعترفند که شاهزاده جایگاهی مهم دارد. اما کجا ایستاده است و چه انتخابی دارد؟ در فایل صوتی زیر به این مهم پراخته ام.

انتقال شماری از زندانیان قزلحصار به مرکزی کرج، افزایش فشار بر زندانیان

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز شنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، شمار زیادی از زندانیان قزلحصار به زندان مرکزی کرج منتقل شده اند.
این امر باعث افزایش بیش از حد جمعیت در بندها شده که با توجه به گرمای هوا و عدم امکانات بهداشتی و نبود امکانات تهویه مناسب هوا، سلامت زندانیان این زندان در خطر است.

شرح دادگاه از زبان هاشم خواستار / بهار آزادی خواهد رسید

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز شنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، زندانی سیاسی و معلم آزاده هاشم خواستار طی پیامی از زندان وکیل آباد مشهد، شرحی از آخرین دادگاه خود، در تاریخ ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، داد. وی در پیام خود به مردم ایران مژده داد که بهار آزادی خواهد رسید