رفتن به محتوای اصلی

می 2023

احضار پدر شهید راه آزادی ابوالفضل آدینه زاده

روز۸ خردادماه ۱۴۰۲، علی آدینه زاده پدر شهید راه آزادی ابوالفضل آدینه زاده که در ۱۶ سالگی توسط نیروهای امنیتی در مشهد کشته شد، جهت حضور در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فاروج احضار شد.
این پدر دادخواه و دخترش مرضیه متهم به «تبلیغ علیه نظام» شده و آنها را به دلیل پیگیری قتل عزیزشان به دادسرای احضار کردند.

اعدام سه زندانی در زندان های مرکزی کرج و زابل

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، طی دو روز ۹ و ۱۰ خردادماه ۱۴۰۲، دستکم سه زندانی در زندان های مرکزی کرج و زابل اعدام شدند.

عزتعلی سبزی و محمدکاظمی به اتهام مرتبط با مواد مخدر در زندان مرکزی کرج (ندامتگاه کرج) اعدام شدند.
عزتعلی سبزی، اهل هرسین، پدر سه فرزند بود و از سه سال پیش در زندان به سر می برد. برادر او فردین سبزی نیز ۱۱ سال پیش به اتهام مرتبط با مواد مخدر اعدام شده است.

اتهام محاربه و افساد فی الارض بر علیه چهار زندانی سیاسی

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز سه شنبه ۹ خردادماه ۱۴۰۲، چهار زندانی سیاسی از بازداشت شدگان تظاهرات سراسری در تهران، نصرالله فلاحی، ارغوان فلاحی، اردوان فلاحی و پروین میرآسان به «محاربه، افساد‌ فی‌الارض از طریق اقدامات گسترده تخریبی علیه نظام جمهوری اسلامی و اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی و خارجی کشور» متهم شدند.

باریزش عناصر و ایادی رژیم چه کنیم؟مواجه اصولی با ریزش‌ عناصرمهم حاکمیت و اعتراف‌ها؟

گزاره «نه می بخشیم و نه فراموش می کنیم» اصلِ راهنماست. بدیهی است که هرگونه برخورد تاکتیکی نباید و نمی تواند آن را مخدوش کند. اما در عین حال نحوه مواجهه در همانحال باید بتواند به اصل تقویت ریزش صفوف رژیم و تجزیه صفوف دشمن دامن بزند.

خیلی محرمانه»: بانک‌ها بیش از ۳ میلیارد یورو پول دولت از فروش نفت را نمی‌دهند

طبق سند منتشر شده از سوی گروه «قیام تا سرنگونی»، وزارت اطلاعات در گزارشی «خیلی محرمانه» از ماندن بیش از ۳/۶ میلیارد یورو در بانک‌های مختلف خبر داده و دلایلی را نیز برای این امر ذکر کرده است. از جمله: عدم تمایل شرکت‌ها به فروش ارز در سامانه نیما به دلیل اختلاف قیمت با بازار آزاد.

پلیس ایرانی‌تبار، بازجویی سری و تحقیقات موازی!

در یازدهمین جلسه دادگاه استیناف حمید نوری (عباسی)، دادیار سابق زندان گوهردشت (رجایی‌شهر) که در سوئد برگزار شد (دوشنبه ۲۹ مه) وکلای مدافع حمید نوری که به اتهام دست‌داشتن در اعدام دسته‌جمعی زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ به حبس ابد محکوم شده است، گفتند که دادگاه «بی‌طرفی» خود را حفظ نکرده است و پلیس با بازجویی «مخفیانه» و «موازی» سعی داشته موکل آنها را فریب بدهند.

ترانه روزای روشن هایده با تصاویر سارو قهرمانی جانباخته راه آزادی در زادروزش

سارو قهرمانی
ترانه روزای روشن هایده تقدیم به سارو قهرمانی؛ قهرمانی که با شجاعت و ایستادگی خود، جمهوری‌اسلامی را به لرزه درآورد.او و مادرش با وجود تمام توطئه‌ها و دروغ‌های رژیم، حقیقت را به گوش جهان رساندند. سارو که با خون خود نامه‌ای برای آزادی نوشت، همچنان در دل مردم زنده است.

"زن ،زندگی آزادی." تولدت مبارک دخترم .

دخترم اگر زندگی بسیار رنج ها بر تو تحمیل کرد! اما این قدرت رشگ بر انگیز را نیز در وجود تو نهاد .قدرت خندیدن در اوج سختی ودرد ،قدرت دوست داشتن،گذشت کردن .قدرت بخشیدن و نیک خواهی همراه با سخت گوشی !که حاصل آن مدارگ دانشگاهیت هست که امروز جایگاه اجتماعی ارزشمندی در اختیارت نهاده است. هر چند دردا! که پدر در هیچکدام از این فارغ التحصیلی ها نبود. بر من خواهی بخشید. چرا که پیوسته روح وفکرم با تو بود.