رفتن به محتوای اصلی

مهدي هاشمی ممكن است امروز به تهران برگردد
22.09.2012 - 15:38

 سيد محمود عليزاده طباطبايي وكيل مهدي هاشمي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به اين سؤال كه مهدي هاشمي امروز به ايران باز مي‌گردد يا خير گفته: مهدي مدت‌هاست كه قرار است به ايران برگردد ولي اينكه چه روزي اين مساله محقق مي‌شود، مشخص نيست.

وكيل مهدي هاشمي خطاب به بسيج و تشكل‌هاي دانشجويي كه قصد دارند براي طرح استقبال از محاكمه وي به فرودگاه بروند، تاكيد كرد: معلوم نيست كه مهدي چه زماني به ايران برگردد و بسيج دانشجويي كه قصد دارد براي استقبال(محاكمه) وي به فرودگاه امام خميني(ره) برود، بداند كه ممكن است ما بخواهيم آنها را يك هفته در فرودگاه نگه داريم!

وي در پاسخ به اين سؤال كه بالاخره مهدي هاشمي به ايران مي‌آيد يا خير خاطرنشان كرد: مهدي هاشمي قرار است بيايد ولي اينكه دقيقا چه تاريخي بيايد معلوم نيست، من هم با وي ارتباط تلفني دارم.

وكيل مهدي هاشمي به باشگاه خبرنگاران گفته: طي آخرين تماس تلفني كه شب گذشته (جمعه ۳۱ شهريور ماه) با مهدي هاشمي داشتم، اعلام كرد كه فردا شب (شنبه اول مهر ماه ۱۳۹۱) به ايران بر‌مي‌گردم.

با جدی شدن خبر ورود مهدي هاشمي به ایران بسياري از وابستگان به جناح راست و تندروها در ایران با به راه انداختن كمپين‌هايي در فضاي مجازي و رسانه ها، خواستار برخورد قوه قضائيه با وي به عنوان متهم اصلي اتفاقات بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا خبر داده که اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد همزمان با بازگشت مهدی هاشمی به کشور در فرودگاه دادگاه افكار عمومي تشكيل مي‌دهد.

آنها گفته اند از قوه قضاییه انتظار داریم با محاکمه به موقع، سریع و با دقت و بر اساس موازین اسلامی، موجبات راضی کردن افکار ملت انقلابی و دانشجویان را فراهم کند و با ممنوع الخروج کردن وی از کشور، زمینه‌های فرار مهدی هاشمی از مجازات اسلامی را از بین ببرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.