رفتن به محتوای اصلی

حساب ملت ایران را از جمهوری اسلامی جدا کنید
06.10.2012 - 20:18

 

 " قاضی یک دادگاه آمریکا، ایران و گروه های القاعده، طالبان و حزب الله لبنان را به اتهام دست داشتن در حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر مجرم شناخت و آنان را رسماً به پرداخت غرامت شش میلیارد دلاری به بازماندگان قربانیان این حملات محکوم کرد . به گزارش رادیو فردا، جرج دَنیِلز، قاضی دادگاه فدرال در نیویورک، روز چهارشنبه، ۱۲ مهرماه، ایران، القاعده، طالبان و حزب‌الله لبنان را در وقایع ۱۱ سپتامبر مجرم شناخت و با صدور حکمی، متهمان را به پرداخت مبلغ شش میلیارد دلار به عنوان خسارت اقتصادی و مالی خانواده‌های قربانیان، موظف کرد. قاضی دَنیِلز این پرونده را پیشتر در پی شکایت ۴۷ تن از بستگان قربانیان ۱۱ سپتامبر به جریان انداخت و نهم مردادماه سال جاری شاکیان پرونده را مجاز به دریافت شش میلیارد دلار غرامت از متهمان دانست. روز چهارشنبه متهمان به طور رسمی محکوم به پرداخت غرامت شدند.

ایران همواره داشتن هر گونه ارتباط با این حملات را رد کرده است، با این‌حال آقای دَنیلز دی‌ماه سال ۹۰ با صدور حکمی اعلام کرد که حمله یازده سپتامبر «کار القاعده به تنهایی نبود و علاوه برطالبان که به این سازمان پناه داده‌بودند، علی خامنه‌ای رهبر ایران و دست‌نشاندگانش در حزب‌الله لبنان نیز به این حمله کمک کردند» ."

در نگاه اول به موضوع ، آنچه که متاسفانه به یک عادت در اذهان ما و جامعه بین المللی تبدیل شده است ،حضور نام ایران به جای نام جمهوری اسلامی و به غلط ، در حوادث تروریستی و ماجراجویانه اینچنینی دراقصی نقاط جهان ،از تایلند گرفته تا آمریکا و اروپا است .

پرداختن به این موضوع و دعوت به ایجاد کمپینی برای عدم تکرار نام ایران به جای رژیم جمهوری اسلامی ، در حرکتهای تروریستی و معادلاتی که هیچگونه ربطی به صاحبان اصلی ایران یعنی مردم ایران ندارد ،خود کار بزرگی است که بایستی دردستور کارکنشگران سیاسی و اجتماعی تا روز آزادی ایران و تشکیل حکومتی بر پایه دمکراسی در ایران ،قرار گیرد .

نکته مهم دیگر در این خبر و خبرهای مشابه آن که بارها شاهد آن بودیم و شاید کمتر مورد توجه و دقت قرار گرفته است ، دریافت غرامتهای میلیاردی توسط یک پروسه قضایی در کشوری ثانی، به طرفیت و بر علیه جمهوری اسلامی است .

سئوال من از سیستم قضایی و سیاستگذاران کشورهایی چون آمریکا این است که ابتدا تکلیف این موضوع را مشخص کنند، آیا اموال بلوکه شده در خارج و یا ثروتهای منقول و غیر منقول ،در خارج از کشور را متعلق به مردم ایران می دانند یا حکومت فعلی ایران با نام جمهوری اسلامی !؟

این سئوال را پرسیدم ، چرا که خود حکومتهای غربی بارها و بارها ،به درستی اعتراف کرده اند که جمهوری اسلامی ،نمایندگی اکثریت مردم ایران را دارا نمی باشد و از مشروعیت ملی در کشور برخوردار نیست . حال با وجود این گزینه ،آیا بهانه ای برای برداشت از اموال و دارایی های ملی ایران ،ولو حتی یک دلار ،به دلیل سوء رفتارهای حکومت جمهوری اسلامی وجود دارد؟!!

جامعه بین الملل ،باید بداند ،مردم ایران امروزه با تجربه ای که از حوادث گذشته تقویم این کشور ،کسب کرده است ،متوجه تمامی حرکات و تصمیم گیریها و بخصوص نادیده گرفتن منافع ملی خود به نفع سیاست بازیهای حکومتهای کشورهای سود جو از بازیهای سیاسی منطقه است و آن را لکه سیاهی در روند اعتماد در دوستی و قضاوت درسرنوشت خود می داند.

باید بصورت شفاف و بی هیچ تعارفی به جامعه بین الملل گوشزد کرد که ، عملکردهای نادرست و ماجراجویی های رژیم جمهوری اسلامی ، خواسته ملت ایران نبوده و نیست و جامعه بین الملل نبایستی به بهانه تنبیه و تحت فشار قرار دادن حکومت اسلامی در ایران ،بطور مستقیم و غیر مستقیم ،مردم کشورمان را هدف قرار دهد و از این موقعیت به نفع خود سود جوید .

امید می رود ،با توجه به همه مشکلات امنیتی و فضای رعب و وحشتی که متوجه ایرانیان داخل کشور است و آنها را از هر گونه حق خواهی و اعتراض به استعمارخارجی و استبداد داخلی در مقطع کنونی باز می دارد ، با تشکیل شورای ملی در روزهای آینده و گرفتن نقش نمایندگی مردم ایران به پشتوانه حمایت مردمی داخل کشور ،این شورا بتواند در کنار سایرکارکردهای خود برای نجات میهن از استبداد ؛ در راستای دفع استعمار نیز ، جامعه بین الملل را متوجه اشتباهات محاسبه ای خود کند و به آنها گوشزد کند که معامله بر سر منافع و سرنوشت مردم ایران نه از ذهن ما فراموش می شود و نه از حافظه تاریخ.....

پاینده ایران یکپارچه و پاینده ملت یگانه ایران

 همایون نادری فر

6/10/2012

15 مهرماه 1391 خورشیدی

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.