رفتن به محتوای اصلی

آقای رفسنجانی! شما چه زمانی به اشتباهات خودتان اقرار کرده اید؟
09.10.2012 - 16:37

 آقای هاشمی رفسنجانی !شما چه زمانی در طول زمامداری در حکومت اسلامی به اشتباهات خودتان اقرار کرده اید و حالا از دیگرانی که کشور را کاملا به پرتگاه سوق داده اند ،انتظار پذیرش اشتباهات آنها را دارید؟

در حکومت اسلامی در طول 33 سال گذشته ، صدای هر انتقادی که هر چند پایبند نظام نیز بوده باشد ـ بطور سنتی وجا افتاده بعنوان ضد انقلاب با سرب گداخته پاسخ داده شده است!

آقای رفسنجانی شما در کشتار سال 67 کجا تشریف داشتید؟ چرا شهامت پذیرش در کشتار های دسته جمعی در حکومت اسلامی را ندارید؟

هاشمی رفسنجانی خود یکی از بنیان گذاران حکومت جهل  و نادانی تحت لوای ولایت فقیه بوده است اما این روزها که قافیه تنگ آمده است خود را امام زاده و حلال همه مشکلات کشور جا می زند!

در دوران زمامداری هاشمی رفسنجانی ، صدای هر حق طلبی در نطفه خفه می شد. شادروان سعیدی سیرجانی یکی از آنهاست!

عامل اصلی در سرنگونی و کودتا علیه بنی صدر ـ رفسنجانی بود که در مجلس شورای اسلامی گفت: کنار گذاشتن ابوالحسن بنی صدر از مقام ریاست جمهوری از تعویض یک کدخدای روستا برای ما آسان تر بود!

 

هاشمی: شهامت پذیرش اشتباه و اصلاح ناکارآمدی‌ها قدم اول اصلاح امور است

 

http://www.rahesabz.net/story/60096/

تضاد ها در درون جناح های مختلف حکومت اسلامی به اوج خود رسیده است. هریک از جناح ها عامل ورشکستگی وبن اقتصادی را به گردن دیگر می ندازد تا خود را تبرئه نماید!

هاشمی خود را به خامنه ای نزدیک کرده است تا آنجائیکه خامنه ای هنگام ورود به اجلاس کنفرانس غیر متعهد ها در مشایعت رفسنجانی وارد تالار گردید تا میهمانان خارجی نیز برگشت دوباره هاشمی به قدرت را از نزدیک شاهد گردند!

هاشمی رفسنجانی 78 ساله که در این روزهای بحرانی حکومت اسلامی خود را آماده می کند تا در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم کاندیدا گردد ، اما جناح مقابل پیشاپیش حداکثر سن کاندیداتوری در دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری را 75 سال اعلام کرد!

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی از بررسی پیشنهادت مختلف در اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری از جمله قراردادن شرط سنی حداکثر 75 سال برای کاندیداها خبر داد.

http://rajanews.com/detail.asp?id=137145

 هاشمی رفسنجانی یکبار در نامه ای نوشته بود : سر چشمه شاید گرفتن به بیل، چو پر شد نشاید گرفتن به پیل!

این روزها نظام جمهوری اسلامی به همان بن بستی که هاشمی اشاره کرده بود مبتلا شده است وهیچ راه نجاتی برای آن باقی نمانده است.

در نزد هاشمی رفسنجانی ،اگر مردم از احمدی نژاد متنفرند یعنی از او راضی هستند!

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفته است: «برای مردم در حال حاضر بسیار مهم است با انجام انتخابات، کشور به نمایندگان واقعی‌شان واگذار شود و مسائل به‌تدریج حل شود».

 

اکبر هاشمی بهرمانی (زادهٔ ۳ شهریور ۱۳۱۳ -رفسنجان٬کرمان) مشهور به علی اکبر هاشمی رفسنجانی  رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران و رئیس اسبق مجلس خبرگان رهبری می‌باشد. وی نخستین رئیس مجلس ایران و چهارمین رئیس جمهور ایران در دو دوره پیاپی بین سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ بوده و به عنوان یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی در بنبان گذاری جمهوری اسلامی شناخته می‌شود.

 

 «آمريکا قدرت برتر دنياست. مگر اروپا با آمريکا، چين با آمريکا و روسيه با آمريکا چه تفاوتی از ديد ما دارند؟ اگر با آنها مذاکره داريم، چرا با آمريکا مذاکره نکنيم؟»؟هاشمی رفسنجانی

http://www.aftabnews.ir/vdcfvxdy1w6dtea.igiw.html

هاشمی رفسنجانی به ناپایداری نظام کنونی پی برده است.او بدرستی دریافته است که وضعیت سیاسی جمهوری اسلامی بسیار لرزان است.وی فهمیده است که حکومت  دیگر مانند گذشته نمی تواند برمردم حکمرانی کند ومردم نیز دیگر حاضر نیستند مانند گذشته ازجباریت حکومت فرمانبرداری نمایند.هاشمی سیاستمداری پراگماتیست و هوشیار وموقعیت سنج است.بدین لحاظ او خود واطرافیانش را برای جانشینی باند احمدی نژاد آماده می سازد!

  

"مرد بحران" می‌آید؟!

رمز گشایی از اظهارات اخیر محسن هاشمی

محسن هاشمی در این گفت و گو تمام تلاش خود را صورت داده است تا چهره‌ای میانه رو از آیت‌الله هاشمی و خانواده‌اش به نمایش بگذارد. وی با رد همه اتهامات علیه  خانواده، آن‌ها را در جهت مقابله با پدر تفسیر کرد و گفت: «هدف اصلی حاج آقاست. چه گروه‌های سیاسی داخل کشور و چه خارج کشور، می‌خواهند آقای هاشمی را تضعیف کنند.»

 هاشمی رفسنجانی روزی نیست که به ستایش از دوره زمامداری خویش نپردازد!ژست های لیبرال منشانه هاشمی رفسنجانی این روزها بسیار شدت گرفته است و در فریبندگی آن جای هیچ شبه ای نیست. همه امید او در این نهفته شده است که در غیاب یک آلترناتیو فراگیر ـ بتواند خود را باردیگر به اریکه قدرت در حکومت اسلامی برساند.رفسنجانی دولت احمدی نژاد را به تند روی در قبال غرب وانمود می کند اما خود فراموش کرده  هست که با چه حرارتی از گروگان گیری سفارت امریکا حمایت می نمود! رفسنجانی به اشکال گوناگون به غرب اطمینان می دهد ک اگر او به قدرت باز گردد ،مطمئنا  روابط ایران و امریکا به حالت عادی برخواهد گشت.او با زبانی سودا گرایانه و فریبنده از تجربیات گذشته خود سخن می گوید ودوره حکومت خویش را عاری از ظلم و ستم وانمود می سازد تا باردیگر نظر جریانات متزلزل و ناامید را به سوی خود جلب نماید.

برهمگان مشهود و آشکار هست که عصر اقتدار رفسنجانی همانند بقیه دوره های حکومت اسلامی بسیار خونین و ظالمانه بوده است.

از آنجائیکه روحانیت ازعلم اقتصاد هیچگاه شناخت علمی نداشته است و همیشه اقتصاد را در حجره های تنگ و تاریک بازاریافته است که همواره با پرداخت حق امام وخمس و زکات سروکار داشته و تفکر آنها هرگز به عناصرعلمی حوزه اقتصاد علمی وجهانی بدست متخصصان آگاه که به اقتصاد جهانی اشراف داشته باشند، وابسته نبوده است لذا اقتصاد ایران را در ۳۳ ساله گذشته در سایه عدم مدیریت کارشناسانه به ویرانه ائی تبد یل نموده اند که بعلت عدم چرخش اقتصادی سالم ،بیشتر قربانیان اقتصاد ورشکسته را از اقشار پائین جامعه تشکیل می دهد که آمارزیرخط فقر در جامعه ایران به حد فاصل ۱۴ تا ۲۰ میلیون نفر می رسد.به گفته محمود بهمنی رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی، پس ازآغاز تحریم‌های گسترده امریکا در آستانه سال نو میلادی ـ قرار بود که جهانیان بدان تحریم ها بخندند اما اینک گرداندگان اقتصاد وصاحبان سرمایه در ایران بهت زده به حال و روز رقت‌بار اقتصاد جمهوری اسلامی اشک می‌ریزند.

ورشکستگی اقتصاد نظام اسلامی درسایه افزایش نرخ ارزهای خارجی و بی اعتباری ارز ملی ایران بطور ساعتی در حال افزایش هست!

سنگینی تحریم ها شروع به شکستن کمر جمهوری اسلامی را در کام خویش دارد.اگرروند بحران اقتصادی اینچنین پیش برود، کمر شترکه هم باشد عاقبت در مدت کوتاهی ـ خواهد شکست. 

اما کارشناسان حکومت اسلامی هم چنان از پایداری اقتصاد خویش دم می‌زنند.

به نوشته سایت بازتاب «چگونه آمریکا با یک تبصره تحریم را از قاطعیت بیرون ساخت؟»

کشور ایران بخاطر نابخردی‌های رهبران حکومت اسلامی اما با سرمایه‌های فراوان خود اینک با بحران‌های اقتصادی مختلفی دست وپنچه نرم می‌کند!

آیا تحریم‌های فزاینده باعث فقر و تنگدستی مردم ایران هستند یا دزدی ها و اختلاس‌های کلان رهبران حکومت اسلامی که از بیت المال دارائی‌های مملکت در ۳۳ ساله گذشته صورت می‌گیرد به عامل ورشکستگی اقتصاد کشور انجامیده است. 

گردانندگان ماجراجو و نادان در عرصه سیاست و اقتصاد، کشور را به تباهی کشانده اند ونه تحریم‌های غرب.

دولت احمدی‌نژاد تا به امروز ازدر آمدهای نفتی هیچ گزارش صادقانه ای از استخراج و فروش نفت ارائه نداده است و وی دائما وعده‌های دروغین به مردم می‌دهد.

عامل بدبختی و تباهی کشور در نهاد حکومت اطراق کرده است ونه در واشنگتن ویا جای دیگر!

پیش بینی کرده بودند که اقتصاد بحران زده و ناتوان اروپا و امریکا هیچ گاه توانائی شکستن اقتصاد حکومت اسلامی را نخواهد داشت اما امروز شاهد هستیم که نرخ ارزخارجی بطور ساعتی گران می‌شود.

اختلافات جناحی در درون حکومت اسلامی در راه تقسیم ثروت‌های ملی مردم در زنجیر آغاز شده است، تضاد آنها نه برای منافع مردمی که هر روز سرمایه ها یشان برباد می‌رود،بلکه بلعیدن بیشتر سرمایه‌های ملی هست. اختلافات جناح احمدی نژاد با جناح مقابل جدی هست اما همه اینها مشکل مردم ایران نیست. برای مردم ایران هیچ کدام از جناح ها بر دیگری اولویت ندارد، چراکه همه آنها تاکنون امتحان خود را بسیار فاجعه بار نشان داده‌اند.

خلاصی از حکومت اسلامی آخرین راه نجات مردم ایران هست که با تلاش شبانه و روزی همه نیروهای سیاسی می‌تواند به یک جایگزین «مانع وجامع» تبدیل گردد!

جناح احمدی‌نژاد هنوز ازدر آمد ششصد میلیارد دلاری فروش نفت هیج گزارشی به مردم و حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه نکرده است! 

نظام سیاسی که در سی وسه سال گذشته بر کشور حاکم است از شرعیات مذهب شیعه تبعیت می‌کند و بناچار بنیانگذار سیستم دزدی و اختلاس در پرتو ولایت روحانیت در دستگاه دولت وبنام ولی فقیه بوده است!

وقتی درهرکشوری دزدی، ارتشاء و اختلاس صورت می‌گیرد، یک راست باید به سراغ مسئول اول و رهبران آن کشور رفت. اما در ایران فلک زده پس از سی و سه سال دزدی و جنایت حاکمان اسلامی اما همچنان بر دروغ‌های تبلیغاتی رژیم مبنی بر اینکه ایران اسلامی به نقطه ای امن و سعادتمند دنیا تبدیل شده و هرچه بیشتر برعدالتش افزون می‌گردد که شوربختانه در سایه فقر و تنگدستی مردم ادامه دارد!

 

تعقیب نویسندگان و شعرا و طرح نافرجام فرستادن  آنها به درون دره هنگام برگشت از گردهمائی نشست فرهنگی کشور ارمنستان از افتخارات شرمگین صدرات هاشمی رفسنجانی هست.

هاشمی قبل از احمدی نژاد گفته بود: یک بمب اتمی برای نابودی کشور اسرائیل کافی هست!

وقتی  هواپیما های عراقی نقطه ای درشمال تهران را بمباران کردند ، هاشمی بلافاصله گفت : مهم نیست ـ موشک عراقی ها به خانه یک سلطنت طلب و ژنرال فراری شاه اصابت کرد!

ریشه همه بحران های اقتصادی و براه افتادن شبکه مافیائی آقازاده ها در دوره ریاست جمهوری رفسنجانی آغاز شد.

سیستم رانت خواری از ارثیه های شناخته شده نظام اقتصادی  دوره رفسنجانی هست و تا به امروز همچنان بسیار شدید تر ادامه دارد.

مردم دیگر حکومت اسلامی را نمی خواهند اما هاشمی رفسنجانی می خواهد که جمهوری اسلامی را در لوای دروغ های شاخدار تزئین نماید تا باردیگر کلاهی گشاد بر سر مردم ایرا بگذارد تا خاندان خود را به قدرت اصلی در حکومت برساند.

مسئله رفسنجانی فقط رقابت با خامنه ای و احمدی نژاد در کسب دوباره قدرت سیاسی هست ،نه منافع مردم ستمدیده ائی که شلاق رژیم اسلامی را در همه عرصه ها چه سیاسی ،اقتصادی ،اجتماعی  در 34 ساله گذشته بر پیکر خود لمس کرده و می کنند!

چرا رفسنجانی از مظالم حکومت اسلامی که از آغاز حکومت اسلامی شروع شده است ،سخن نمی گوید و تنها دوران سیاه احمدی نژاد را که دیگر برهمگان آشکار شده است را به زیر ذره بین می برد؟

 

«بعد از اینکه مقداری وضع ما عادی شد، دوباره یک گروه مخفی داشتیم که لو رفت و ما همراه عده‌ای از مدرسین قم که به‌نوعی همه مبارز بودیم، دوباره متواری شدیم. من و آیت‌الله خامنه‌ای از قم به تهران آمدیم. در تهران زندگی نیمه‌مخفی‌ای داشتیم. در این شرایط تحقیق و نوشتن برای ما مهم بود. در تحقیقات به کتاب میراث‌خوار استعمار نوشته مهدی بهار برخورد کردم. یک مقاله درباره امیرکبیر داشت. من از قبل، تا حدودی امیرکبیر را می‌شناختم. مقاله خیلی خوبی بود و تفکرم را تحت تاثیر قرار داد. بعد از آن در این مورد دنبال تحقیق رفتم. برای تحقیق به کتابخانه مجلس در بهارستان می‌رفتم که آن موقع خیلی خلوت بود و گاهی محققان به آنجا می‌رفتند. » 
ناگفتههای هاشمی‌رفسنجانی از کارهای بر زمینماندهاش ـ آفتاب

http://www.aftabnews.ir/vdcgtn9qyak9t34.rpra.html 

رفسنجانی می گوید در قبل از انقلاب هم زندگی نیمه مخفی داشت و از جانب دیگر به کتابخانه مجلس شورای ملی در بهارستان که لابد امنیتی و پلیسی نیز بود رفت و آمد داشت تا به تحقیقات خود ادامه دهد؟!

خوب بخاطر دارم که هاشمی رفسنجانی در فردای ۲۲ بهمن ۵۷ ـ اولین روحانی بود که در تلوزیون ملی ایران ظاهر گردید تا بطور رسمی سقوط نظام شاهنشاهی و آغاز حکومت اسلامی  در ایران را اعلام کرد!

ازآقای هاشمی رفسنجانی باید پرسیده شود اگر روزی مردم ایران دریک همه پرسی آزاد که تحت نظر سازمانهای بین المللی بی طرف انجام بگیرد ومردم درآن به کلیت نظام رای مخالف داده و برای شکل حکومتی دیگر اظهار تمایل کنند  ،آیا انگاه آقای رفسنجانی حاضر هست تا آرای مردم را بپذیرد وپایان جمهوری اسلامی را بطور مسالمت آمیز اعلام نماید!

این در حالیست که امروز موضوع هسته ای به عنوان حیثیتی ترین و اصلی ترین سوژه سیاست خارجی جمهوری اسلامی  تبدیل شده است و جز با سیاست و شگرد های نخ نما احمدی نژادی هرگزجلو نمی رود؟ حتی هدفمندی یارانه ها، سیستمی است که فقط «احمدی‌نژاد» از پسش برمی‌آید.

 هاشمی رفسنجانی یکبار در نامه ای نوشته بود : سر چشمه شاید گرفتن به بیل، چو پر شد نشاید گرفتن به پیل!

این روزها نظام جمهوری اسلامی به همان بن بستی که هاشمی اشاره کرده بود مبتلا شده است وهیچراه نجاتی برای آن باقی نمانده است.

در نزد هاشمی رفسنجانی ،اگر مردم از احمدی نژاد متنفرند یعنی از او راضی هستند!

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفته است: «برای مردم در حال حاضر بسیار مهم است با انجام انتخابات، کشور به نمایندگان واقعی‌شان واگذار شود و مسائل به‌تدریج حل شود».

هاشمی درحالی از مردم انتظار شرکت مردم در انتخابات را دارد که برابر همه شواهد و قرائن، در میان مردم  هیچ علاقه ای پس از ۳۳ سال شرکت  در انتخاباتی که در جمهوری اسلامی برگزار گردیده است تا وعده های پایوران اسلامی برای بهبودی معشیت و آزادی مردم بر آورده گردد ،وجود ندارد!

زیباکلام: مشارکت در انتخابات آینده ۱۰ تا۲۰ درصد خواهد بود. ترقی: باید بپذیریم قشری از آحاد جامعه بیتفاوت هستند. 

خامنه‌ای در تلاش هست تا شرکت حداکثری مردم را در انتخابات مجلس شورای اسلامی درماه اسفند شاهد گردد.این آرزو بدون  شرکت اصلاح‌طلبان برای داغ کردن انتخابات  بر آورده نخواهد شد ،لذا هر دو جناح  تا چند هفته مانده به انتخابات، تاکتیک‌ها ومانورهای حساب شده خود را برای گرم کردن فضای انتخابات علنی نخواهند کرد! مطمئنا تا آنموقع همه این هماهنگی با نیروهای طرفدار اصلاح‌طلبی در خارج کشور در میان نیروهای اپوزیسیون هماهنگ خواهد شد تا بار دیگر احساسات و هیجانات مردم بر انگیخته گردد!

هاشمی در سال ۱۳۷۸ در انتخابات مجلس ششم شرکت کرد تا ریاست مجلس را بدست گیرد اما طعم تلخ و عدم استقبال مردم تهران را چشید ونفر سی‌ام شد «آقاسی» و با خواست خود از نمایندگی در مجلس ششم کناره گیری کرد.

قتل های زنجیره‌ای  به رغم آنکه در وزارت اطلاعات آقای خاتمی رخ داده بود، ثمره سیاست‌های اطلاعاتی وزارت اطلاعات آقای رفسنجانی بود.

 هاشمی رفسنجانی از روز اول عامل بدبختی مردم ایران بوده و هست.1 ـ  این رفسنجانی بود که با زمزمه در گوش خمینی باعث حذف تمام احزاب رقیب حزب جمهوری اسلامی وسرنگونی ابوالحسن بنی صدر شد.2ـ ـ این رفسنجانی بود که باعث ادامه جنگ ایران و عراق بعد از فتح خرمشهر شد.3 - این رفسنجانی بود که با کمک احمد خمینی و با وعده افزایش قدرت احمد در صحنه سیاسی(در حد رهبری) منتظری را حذف کرد. 4ـ این رفسنجانی بود که قصد داشت با برپایی اصلاحات نمایشی دوم خرداد دیگ در حال ترکیدن جمهوری اسلامی را با سوپاپ اطمینانی آرام کند. 5- این رفسنجانی بود که با سکوتهای خویش در مقام رئیس خبرگان هم بطور نامشهود از خامنه ای حمایت کرد و هم سعی در فریفتن جنبش سبز داشت. و اینک این رفسنجانی است که سعی دارد با قربانی کردن موسوی و کروبی با خامنه ای معامله کرده و احمدی نژاد و تندروهای سپاه را حذف تا خود و اطرافیانش مجددا قدرت را در دست بگیرند.
قضیه بمب گذاری مقر يهوديان آرژانتين (آميا) همچنان سایه هاشمی رفسنجانی را  تعقیب می کند . به همین خاطر هاشمی رفسنجانی در میان رهبران جهان بعنوان یک شخصیت مذموم و شیاد  شناخته شده است!
خبرگزاري رويترز  آنموقع‏نوشت: «۶۶ درصد از نمايندگان عضو سازمان اينترپل در راي گيري از صدور وضعيت قرمز براي پنج مقام ايراني و يك لبناني متهم به ‏دخالت در حادثه بمب گذاري مقر يهوديان آرژانتين (آميا) حمايت كردند.» افراد ایرانی عبارتند از: علی فلاحیان و محسن رضایی، احمد وحيدی، فرمانده پيشين نيروی قدس سپاه ، محسن ربانی، رايزن فرهنگی پيشين سفارت ايران در آرژانتين و احمدرضا اصغری، دبير سوم اين سفارتخانه .اکبر هاشمی رفسنجانی، علی اکبر ولايتی وزیر خارجه وقت و هادی سليمان پور، سفیر اسبق ايران در آرژانتين نیز از جمله افرادی بودند که تلاش می‌شد برای آنها اخطار قرمز صادر شود که در نهایت این اتفاق نیفتاد.

تا همینجا ثابت می‌شود که هاشمی رفسنجانی تاکنون در سرنوشت مردم نقش بسیار شوم ویرانگر و خونباری داشته است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.