رفتن به محتوای اصلی

جزئیاتی از قتل کارگر اهوازی / جمیل توسط لباس شخصی ها دستگیر شده بود
15.11.2012 - 08:49

با گذشت چند روز از انتشار قتل یک کارگر اهوازی زیر شکنجه ؛ یک منبع موثق در اهواز طی تماس با  کمپین صلح فعالان در تبعید “در شرح جزئیات ماجرا اعلام کرد : جمیل سویدی جوشکار ۴۷  ساله عرب اهوازی و فعال سیاسی ماه گذشته در اهواز هنگامی که گروهی با لباس شخصی در حالیکه مدعی بودند که عضو نیرو حفاظت اطلاعات سپاه  پاسداران  انقلاب اسلامی هستند و به خانه اش حمله کردند دستگیر شده است

 

هنگامی که خانواده سویدی در تلاش برای تعیین محل نگهداری وی و اتهامات عنوان شده علیه او به سازمان های دولتی محلی مراجعه می کنند از مقامات هیچ یک حاضر به همکاری و یا ارائه هیچ گونه اطلاعاتی نشدند.

دو هفته پیش، منابع مطلع گزارش می دهند که یکی دیگر از عاملین لباس شخصی از خانواده سویدی  بازدید می کند و به اطلاع  خانواده  سویدی می رساند که جمیل جان خود را از دست داده است و سعی می کندآنها را از ادامه جستجوی  دلسرد سازد.

در روزهای بعد خانواده جمیل سویدی برای تایید واقعیت خبر مرگ او، و اگر چنین است، برای تعیین علت مرگ وی به دادگاه های محلی مراجعه می کنند. در این هنگام مقامات دادگاه این خانواده را به زندان سپیدار اهواز می فرستند، که در آن یکی از کارکنان زندان به آنها اطلاع می دهد که تا بحال هیچ کس با مشخصات سویدی  به این زندان آورده نشده است.

همچنین مرکز اسناد حقوق بشر ایران در اینباره گزارش می دهد که مشکلات خانواده در دسترسی به اطلاعات در مورد جمیل سویدی ادامه یافته است: آنها را به دادگاه انقلاب اهواز می فرستند، و در نهایت نامه ای  به آنها داده می شود که بتوانند از پزشک قانونی درخواست بررسی علت مرگ را بکنند. با این حال آنها موفق نمی شوند و جنازه جمیل سویدی در تاریخ ۱۸ آبان ۱۳۹۱ به خاک سپرده می شود.

با توجه به اختلاف روایت بین مقامات زندان و مقامات دادگاه، و روش های ناپدید شدن ثبت نشده افراد در جمهوری اسلامی ایران، خانواده سویدی معتقد است که جمیل سویدی هرگز به زندان برده نشده است و  در دوران بازجویی دراثر شکنجه در بازداشتگاه درگذشته است.

تا انتشار این گزارش پرسش در مورد زمان دقیق و علت مرگ او، و حتی علل  دستگیری وی چون هرگز جمیل سویدی به طور رسمی به هیچ جرمی متهم نشده بود، بی جواب باقیمانده است.

اخبار مرتبط:

ایرانی، عرب و کارگر بوده جمیل 

قتل یک کارگر توسط ناجا ؛ مرگ زیر شکنجه اینبار در اهواز

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
برگرفته از:
فعالان در تبعید

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.