رفتن به محتوای اصلی

بادکنک ملی‌ ترکید!
05.12.2012 - 20:22

 روزی روزگاری چند  فقره «باد خالی‌» که اتفاقا موافق هم نیز بودند و کلی‌  همسو می‌وزیدند تصمیم به کاری بزرگ گرفتند تا  پس از مدت‌ها تنهایی‌ و بی‌توجهی در کنار هم و در کانون توجه قرار گیرند.

«بادهای خالی‌» که علی‌رغم هم‌سویی هرگز به شکل حقیقی‌ در کنار هم نجنبيده بودند و امکان آن برای همیشه وجود نداشت و ندارد، تصمیم گرفتند که اينباردر فضای مجازی یکی‌ شوند و «همه باهم» حجمی عظیم بسازند، حجمی عظیم از باد!  آنها قبل از هر چیز  ظرفی‌ ساختند شبیه بادکنک.

 

نام ظرف، خود آنقدر بزرگ و با عظمت بود که در همان وهله اول همه توجّهات را بسوي آنها جلب نمود، نام ظرف چیزی نبود جز «ملی‌»! بادهاي خالی‌، ظرفی‌ خالی‌ و بزرگ ساخته بودند که غیر از باد چیزی امکان ورود به آن را نداشت. آری اینچنین بود که شورايی از بادهای خالی‌ در ظرفی‌ به نام شوراي ملی‌، گرد هم جمع شدند.

باد‌های خالی‌ هر روز و هر ساعت خود را در بادکنک ملی‌! دمیدند و دمیدند و دمیدند و یک باد خالی‌ عاقل در جمع آنهانبود که به آنها بگوید: هیچ بادکنکی در دنیا وجود ندارد که تمام وقت و با تمام نیرو در آن بدمی و بادکنک نترکد حتا اگر بادکنک نام ملی‌ بر خود داشته باشد. تا اینکه اواخر روزی  از روزهای همان روزگار این بادکنک با صدای مهیبی ترکید و بر اثر  آن، باد خالی‌ آن خالی‌تر شدند و دیگر هیچ!

بادهای به شور نشسته در اندرون بادکنکی به نام شورای ملی‌ لحظاتی پس از انفجار بزرگ اعلام کردند که خوشبختانه  قبلا از بادکنک استعفا داده و محل شورا (بادکنک)را ترک کرده بوده‌اند  و در این «بیگ بنگ» ملی‌، آسیبی به آنها و اعضای آنها وارد نشده است!

آنها گرچه نتوانستند خود، ملی‌ شوند اما ملی‌ را تبدیل به خود یعنی‌ باد نمودند. آنها می‌اندیشیدند که هر بادی که کاشته شود عاقبت می‌توان با آن توفان درو کرد غافل از اینکه با باد خالی‌، فقط می‌شود بادکنک ترکوند و توفان را بادهای حقیقی‌ می‌سازند نه بادهاي مجازی و خالی‌.

 

انتشار از: امین موحدی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.