رفتن به محتوای اصلی

آیا بنیامین نتانیاهو ، احمدی نژاد اسرائیل است؟
08.12.2012 - 10:19

 چرا ادامه انزوای دولت بنیامین نتانیاهو درجهان همچنان ادامه دارد؟ او مانند احمدی نژاد علیه جهان آزاد قدم برمی دارد و اسرائیل را در انظار افکار عمومی بسیار مذموم و بدنام کرده است!بخش وسیعی از رهبران جهان علیه سیاست های جنگ جویانه نتانیاهو به ستوه آمده اند.نتانیاهو همانند احمدی نژاد ، اسرائیل را به انزوای سیاسی کشانده است و تفاوت آنها در این ئهست که امریکا هنوز در کنار اسرائیل ایستاده است.

بنیامین نتانیاهو که زمانی در میادین ورزشی به زور آزمائی می پرداخت اینک حوزه سیاست و دولتمداری را با جایگاه قدرت  نمائی در محیط های ورزشی اشتباه گرفته است و کمی شبیه یکه بزن های ایرانی مانند شعبان بی مخ و طیب شده است.

وقتی خبرنگاران از نتانیاهو پرسیدند : آیا خانه سازی در اراضی اشغالی ادامه خواهد داد ،با صدای بلند در پاسخ خبرنگان گفت ـ تا کنون خانه سازی کرده ایم و همچنان می سازیم و و می سازیم !

احمدی نژاد و نتانیاهو، برادران دوقلو!

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embed…

 بنیامین نتانیاهو در میان مردم اسرائیل نیز از محبوبیت قابل توجه ای برخوردار نیست  اما با لجاجت تمام با همه پیشنهاد های صلح آمیز با اعراب و فلسطینی به مخالفت برخاسته است!

دولت نتانیاهو همچنان در حال آبیاری کشتزارهای نفرت و انتقامجوئی نسبت به دولت خویش مشغول هست.اما این در حالیست که جهان کنونی بسوی دوستی ومودت گام برمی دارد تا بشریت نابود نگردد!

اما تا به امروز معلوم نشده است که چرا دولت نتانیاهو  برخلاف اندیشه زنده یاد  اسحاق رابین با پسر عموهای تاریخی خود یعنی فلسطینی به آشتی نمی رسد؟

درست هنگامی که جسد یاسر عرفات را از قبر بیرون آوردند ، دولت فلسطینی بعنوان عضو ناظر در سازمان ملل با حمایت 138 دولت در جهان به رسمیت شناخته شد.

شاید برای این روز تاریخی برای مردم فلسطین ، یاسر عرفات نیز می بایستی حضور می یافت تا این نقطه عطف تاریخ رسمیت می یافت!

دولت اسرائیل همچنان به همه معاهدات وتعدهات بین المللی خویش در زمینه صلح و آشتی با فلسطینی بی اعتنائی می کند.

جهان کنونی به هر لحاظ با همه ناکامی ها در راه انسانی  شدن گام بر می دارد! گرم شدن کره زمین تمامیت بشریت را به زیر سئوال برده است! اگر روزگاری نه چندان دور ، اردوگاه سوسیالیست از درون فرو پاشید اینک همه جهان به سرکردگی سرمایه داری نیز به واسطه تغییرات بنیادی محیط های آب و هوائی اتمسفر پیرامون کره زمین در حال نابودی هست!

سرمایه داری عاقل بخوبی می داند که با پایان کره زمین ، هیچ شانسی برای حیات ندارد ـ لذا سرمایه داری تقلا می کند تا جهان را نجات دهد تا خود جفظ نماید .اما بشریت بدون کنترل تولید  کالا ها  انبوه نجات نخواهد یافت. سوسیالیست انسانی نه کمنترنی واستالینی بر فراز آسمان بشریت سنگینی می کند!

از آنجائیکه دولت اسرائیل به همه مصوبات سازمان ملل بی احترامی می نماید ، اینک کشور اسرائیل در تنگا قرار گرفته است و مسئله اتمی دولت اسرائیل نیز به زیر سئوال رفته است!

مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای از اسرائیل خواست جزئیات برنامه هسته‌ای خود را آشکار کند. در این قطعنامه از اسرائیل درخواست شده به پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) بپیوندد.

قطعنامه سازمان ملل در مورد برنامه‌های هسته‌ای اسرائیل با رای موافق ۱۷۴ کشور به تصویب رسید. خبرگزاری آسوشیتدپرس روز سه شنبه (۱۴ آذر/ ۴ دسامبر) گزارش داد در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که روز دوشنبه به وقت محلی در نیویورک برگزار شد ۶ کشور با این قطعنامه رای مخالف و ۶ کشور رای ممتنع داده‌اند.

آیا زورگوئی های اسرائیل درمورد استقلال فلسطین پایان می پذیرد؟

 

http://www.jamali.info/alternate/170911_2

 

*    رد قطعنامه پذیرش فلسطینی ها در سازمان ملل از سوی اسرائیل،
*    اقدامات «تنبیهی» بیشتر دولت نتانیاهو علیه فلسطینی ها،بستن حساب های مالیاتی وارسالر ارز و تبادل اقتصادی فلسطینی ها  در اسرائیل
*    بازگشت محمود عباس از سفر نیویورک پس از کسب دستآورد مهم سیاسی و استقبال گسترده امروز فلسطینی ها از او در شهر رام الله،

*    ادامه اختلافات اسرائیل و آمریکا و اکثر کشورهای اروپائی وجهان بر سر ساخت و سازهای جدیددولت اسرائیل در شرق اورشلیم و کرانه باختری،
*   

فلسطین (بهعربیفلسطین، بهعبری:ארץ ישראל) به‌صورت تاریخی و از دوران روم باستان به ناحیه‌ای گفته می‌شده که بیندریای مدیترانه و کرانه‌هایرود اردن واقع شده‌است. «فلسطین» به عنوان یک کشور از سوی سازمان ملل و همچنین اسراییل و شماری از کشورهای غربی مانند ایالات متحده به

(فلسطین در دوران‌های حتی قدیمی تر به ناحیه‌ای محدود تر در کنار مرز دریای مدیترانه اطلاق می‌شد. در معنی جغرافیایی گسترده تر آن فلسطین می‌تواند به منطقه‌ای اشاره کند که شامل مناطق اسرائیلی و فلسطینی، بخش‌هایی ازاردن،لبنان وسوریه باشد. فلسطین همچنین می‌تواند به ناحیه‌ای که در ابتدای قرن بیستم تحتقیومیت بریتانیا پس از شکست امپراطوری عثمانی در جنگ جهانی اول درآمد باشد. فلسطین همچنین ممکن است به کشور فلسطین که توسط السلطة الوطنیة الفلسطینیة‎ (حکومت خودگردان فلسطین) اعلام شده و توسط بیش از صد کشور به رسمیت شناخته می‌شود اطلاق شود.[۴] سایر نام‌های استفاده شده جهت اشاره به این کشور عبارتند ازسرزمین مقدس (زبان عربیالأرض المقدسة، در زبان عبریארץ הקדש، زبان لاتینترا سانکتا، )

*    خشم شدید اتحادیه اروپا از تصمیم دولت اسرائیل به خانه سازیهای جدید در شرق اورشلیم و شهرک های یهودی نشین کرانه باختری و احضار سفیراناسرائیل در چند کشور اروپا به وزارت خارجه های این کشورها،
*    
تظاهرات فلسطینی ها در کرانه باختری علیه اسرائیل با دلگرمی بهحمایت های اتحادیه اروپا از تشکیلات خودگردان فلسطینی،
*    
گزارش روزنامه ایتالیایی کوریره دلاسرا با این عنوان که «سازمان ملل متحد به نمایشگاه بیان خشم و تنفر از اسرائیل مبدل شده است»،
*    
انتقاد شدید آقای رام ایمانوئل دستیار نزدیک باراک اوباما رییسجمهوری آمریکا از آنچه که «دخالت های بنیامین نتانیاهو در انتخابات ریاست جمهوریآمریکا به سود میت رامنی رقیب اوباما» نامیده است و نیز انتقاد تند آقای ایمانوئلشهردار شیکاگو از تصمیم جدید دولت اسرائیل به خانه سازی ها در اراضی مورد نزاع بافلسطینی ها،

 

دولت فاشیستی هیتلری آلمان به ازای یک سرباز کشته  توسط پارتیزان های  کشورهای اشغال شده  ، فقط بیست نفر را اعدام  می کرد اما دولت نتانیاهو به ازای یک کشته یهودی خواهان انتقام جوئی از یک میلیون انسان بی گناه شده است!؟

 

« یک نماينده دولت اسرائيل که پنجشنبه از شهر «کريات ملاخی» ديدار می کرد، در مصاحبه با راديوی سراسری اسرائيل گفت که اسرائيل زخمی شدن يک نوزاد و ريخته شدن خون او را با وخامت بسيار تلقی کرده است، و اين را نيز گفت که «خون يک يهودی بيشتر از خون تمامی چند ميليون مردم غزه اهميت دارد و اگر لازم به گسترش عمليات نظامی باشد، کاری خواهيم کرد که همه مردم غزه به صحرای سينای فرار کنند». رادیو فردا ...

سیاست های تجاوزکارانه نتانیاهو بیشتر سیاست مداران را اندیشه ارتجاعی یهودیان که شعار از نیل تا فرات را در مخیله خود می پرورانند ، تداعی می کند!

در عین حال با ید تاکید نمود که نتانیاهو نماینده اکثریت یهودیان نیست و بخش وسیعی از یهودیان صلح طلب جهان واسرائیل نیز مخالف  برنامه های ستیزه جوئی  او هستند!

 یهودیان آزاده جهان که همواره  خاطر ه آزادی قوم یهود را مدیون کوروش کبیر می دانند اینک باید به بپا خیزند و به همه جهانیان اعلام نمایند که نتانیاهو از آنها نیست و او راه آزادگی بشریت را به کجراه  هدایت می کند و سزوار سروری کوروش که در کتاب تورات نیز آمده هست ،  نیست!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ناشناس

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.