رفتن به محتوای اصلی

نیمه شب نوشته ها – 32 – خامنه ای هم فیلتر شکن شد!
18.12.2012 - 02:23

منتشر شد که خامنه ای هم عضو شبکه اجتماعی فیس بوک شده است و با راه اندازی صفحه خود از مرزهای فیلتر شده فیس بوک در ایران غیر قانونی! عبور کرده است. چنانچه این خبر واقعی باشد, عبور از مرزهای ممنوعه! شبکه های اجتماعی بین المللی از سوی او را میتوان به تعابیری خودزنی وی دانست که حاکمیتش بر پایه های سانسور اندیشه ها استوار است. مواجب بگیرانش در سپاه و اطلاعات و دهها ارگان وابسته کوچک و بزرگ دیگر و با اتکاء به بودجه کشور و با استخدام پر شمار مزدوران متخصص داخل و منطقه و با راه اندازی و شبیه سازی  شبکه های داخلی و کنترل شده اینترنت ملی را راه اندازی کردند تا ارتباطات عمومی و آزاد در سطح بین المللی را برای مردم کشورمان و بخصوص جوانان پویا از دسترس خارج کنند. حال آنکه شبکه های اجتماعی فیس بوک و توئیتر پس از انتخابات سال 88 و امواج اعتراضات خیابانی سانسور و از دسترس مردم کشورمان دور شدند.

پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ) نهادی است که باصطلاح  با جرائم! اینترنتی مبارزه میکند و تا کنون دهها وبلاگنویس و فعال این شبکه های اجتماعی را به بازداشتگاه های حکومتی فرستاده است.

اما سیل بنیان کن ارتباطات الکترونیکی آزاد و سانسور شکن, او را هم در موقعیتی قرار داده است که برای حفظ پایه های حکومتی خود به این مناسبات پیوسته و از محاسن! آنها بی بهره نماند.

صفحه فیس بوک او را که منقش به تصویری تاریخی و پر ابهام است اینجا ببینید

تصویر منتشر شده چه اصل باشد و چه نباشد در حقیقت موضوع تفاوتی نمیگذارد که خامنه ای از ابتدا هم یار غار خمینی جلاد بوده است و کماکان راه او را ادامه میدهد. برخی از رسانه ها این عکس را جعلی می دانند حال آنکه جعلی دانستن آن علاوه بر نکات تکنیکی که بدرستی هم مشاهده میشود, مشکلی را حل نکرده و گرهی را باز نمیکند.

 عکس خامنه ای در این تصویر هم بزرگنمائی شده است و هم روتوش و با نگاهی اولیه میتوان به این نکته پی برد ولی حقیقتی را تغییر نخواهد داد که راه رفته او در امتداد جنایات امامش بوده است و هیچگاه کم نگذاشته است.

در امتداد این خبر غیر موثق مبنی بر عضویت خامنه ای در فیس بوک اما میدانیم که رسانه دفتر ایشان در توئیتر نیز فعال است.

زمزمه هائی نیز شنیده میشود که خامنه ای و تعدادی از مسئولین حاکمیت او احتمال هائی را برای آزاد سازی شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و توئیتر را مطرح کرده اند با شرط و شروط بسیار که مبادا بیضه اسلام به خطر بیافتد و ..... حال آنکه خبری دیگر مبتنی است بر اینکه تعدادی از کاربران فیس بوک در ایران را بجرم اهانت به مسئولین حکومتی دستگیر کرده اند.

بی شک جمهوری اسلامی در تاریخچه و سابقه خود سانسور و سرکوب وحشیانه آزاد اندیشان را حک کرده است و ابزار انتشار اندیشه ها یشان را مکرر مورد تعدی قرار داده است و امروزه در زمره دولت هائی قرار دارد که بیشترین روزنامه نگاران و دگر اندیشان آزادیخواه را در سیاهچال های خود جای داده است. از همینرو امواج پر شمار آزاد اندیشان را در برابر خود به صف کرده است. نیروئی که همچون سیلابی در هم شکن در راه است تا بنیان استبداد و سانسور و خفقان را درهم نوردد.

دیر یا زود ستونهای لرزان حاکمیت جهل و سرکوب در هم خواهد شکست.

 

بهروز سورن

sooren001@yahoo.de

18.12.12

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.