رفتن به محتوای اصلی

رسانه های حکومتی سمینار استکهلم را مجمع پانترکیست های فراری خواندند
02.01.2013 - 16:27

در ٢٩ دسامبر سال ٢٠١٢ میلادی درشهر استکهلم پایتخت سوئد «سمینار آذربایجان جنوبی» برگزارشدسخنران اصلی این سمینار آقای عاریف کسکین کارشناس امور خاورمیانه بودند که به دعوت فدراسیون آذربایجانیهای مقیم سوئد به استکهلم آمده بودند سمینار مذکور به مدت ٤ ساعت در فضای کاملا دموکراتیک دوام یافت آقای عاریف کسکین ضمن تشریح نقطه نظرات خود به سوالات حاضرین نیز پاسخ داد. البته خبر برگزاری این  سمینار در رسانه های گروهی از جمله در سایت ایرانگلوبال انعکاس یافته بود جای  تاسف وجود دارد که مثل همیشه این سمینارهم مورد بایکوت خبری رسانه های فارس زبان واقع شده بود اما در این سمینار بعضی ا ز خبرگزاریهای ترک زبان از جمله دو تن از خبرنگاران تلویزیون دولتی «ت ر ت» شرکت داشتند وتلویزیون دولتی «ت ر ت» هم همان روز گزارش آنانرا درباه ی این سمینار پخش نمود متاسفانه انعکاس این خبر در تلویزیون دولتی ترکیه باعث عصبانیت حکومت ایران وبعضی از محافل فارس در خارج از ایران شده است برای مثال  در خط آزاد بعضی از رادیوهای محلی که استکهلم پخش می شوند به ترکیه و به کسانی که در این سمینارشرکت کرده بودند دشنام داده می شد رسانه های حکومتی ایران هم با استناد به خبرگزاری جم به انتشار اخبار نادرست درباره این سمینار پرداختند در زیر گزارش خبرگزاری جم و نوار ویدیویی از سخنرانی آقای عاریف کسکین به نظرشما می رسد قضاوت را به عهده ی وجدان شما می گذاریم.

30 میلیون آذری تحت فشار حکومت تهران!

"عارف کسکین": هدف حکومت تهران ایجاد اضمحلال فرهنگی در بین ترکهای آذربایجان جنوبی می باشد.۳۰ میلیون ترک آذربایجان در ایران تحت فشار و سرکوب قرار دارند!                                                     

جام بین الملل؛ وب سایت تی ار تی (trt) ترکیه در خبری "مضحک" نوشت: «۳۰ میلیون ترک آذربایجان تحت فشار و سرکوب رژیم تهران قرار دارند!»

 این وب سایت نوشت: در پانلی(گردهمایی عده ای متخصص) که از سوی فدراسیون آذربایجان در "استکهلم" پایتخت "سوئد" ترتیب یافت، موضوعات و مشکلات ۳۰ میلیون ترک آذربایجان که تحت حاکمیت ایران قرار دارد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 سخنران اول این پانل "ستار سئویگین" رئیس فدراسیون آذربایجان در سوئد بود.

 "عارف کسکین" کارشناس مسائل خاورمیانه نیز که از ترکیه در این پانل شرکت کرده بود، در سخنانی اضهار داشت: "هدف حکومت تهران ایجاد اضمحلال فرهنگی در بین ترکهای آذربایجان جنوبی می باشد."

 عارف کسکین سخنانش را چنین ادامه داد: "آذربایجان یک جغرافیای تجزیه شده است. شمال آن دولت آذربایجان به پایتختی باکو می باشد. اما بخش اعظمی از آذربایجان در داخل خاکهای ایران امروزی است. در این جغرافیا (آذربایجان جنوبی) حدود ۳۰ میلیون ترک آذربایجان زندگی می کنند".

 عارف کسکین که خود نیز از ترکهای آذربایجان جنوبی می باشد، از جامعه بین المللی خواست تا جهت پایان دادن به تبعیضهای اعمالی علیه ترکهای آذربایجان جنوبی وارد عمل شوند.»

 سوالات بی جواب

 چرا رسانه های دولتی ترکیه در سالهای اخیر اسم مناطق آذری نشین (تبریز، اردبیل، ارومیه و زنجان) را آذربایجان جنوبی نامیده اند؟

 چرا ترکیه از پان ترکیسم های فراری که اهداف تجزیه طلبانه دارند حمایت می کند؟

 چرا ترکیه که در گذشته (زمان امپراتوری عثمانی) آذری های ساکن ترکیه را به جرم شیعه بودن قتل عام کرده حال دایه مهربان تر از مادر شده است؟

 چرا آذری های ساکن ترکیه به جرم شیعه بودن شهروند درجه دو محسوب می شوند؟

 همگان می دانند که بسیاری از مقامات و مسئولین عالی رتبه ایران از آذری زبان های غیور می باشند. 3 وزیر و دو معاون رئیس جمهور و در راس آنها مقام معظم رهبری آذری زبان می باشند. اصلا زبان و قومیت در ایران معنایی ندارد. و آنچه در ایران حکومت می کند اسلام است.

 اختلاف افکنی از اهداف شوم بیگانگان است. شعار شوم بیگانگان"اختلاف انداز و حکومت کن" آویزه گوش هر ایرانی است. و ایرانی از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود.

 ترکیه در سالهای اخیر نقش ژاندارم منطقه را بازی می کند، به دنبال تجزیه کردن کشورهای منطقه است. تا خود تنها قدرت بلامنازعه منطقه باشد. دخالت های این کشور در سوریه و عراق هم در این راستا است.

در لینک زیر می توانید به سخنرانی آقای عایف کسکین که به زبان ترکی آذربایجانی است گوش فرادهید

http://www.youtube.com/watch?v=sGL5GrVFBUk&featur…

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

بابک آزاد

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.