رفتن به محتوای اصلی

بهروز سورن – نیمه شب نوشته ها – 39 – هشدار به تبعیدیان ساکن شهر وین
11.01.2013 - 00:23

 . پرسه گزارش میدهد که در شهر وین مرکز اتریش بسیاری از ماموران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی زندگی میکنند و این نکته نشاندهنده منافع مشترک و دراز مدت دو کشور است

 بر طبق گزارشی که روز چهارشنبه نهم ژانویه 2013 در یکی از نشریات معتبر اتریشی ( پرسه ) انتشار یافته است, بیش از صد مامور وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در اتریش به فعالیت های جاسوسی بویژه علیه تبعیدیان و فعالین سیاسی ساکن در اتریش اشتغال دارند.

منابع تهیه این گزارش متخصصان مسائل امنیتی اتریش و منابعی از کنگره آمریکا هستند. وزارت داخله کشور اتریش بنابر مناسبات سیاسی و اقتصادی حسنه ای که با رژیم جمهوری اسلامی دارد این گزارش را تائید نکرده است. پرسه گزارش میدهد که در شهر وین مرکز اتریش بسیاری از ماموران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی زندگی میکنند و این نکته نشاندهنده منافع مشترک و دراز مدت دو کشور است.

منابع آمریکائی معتقدند که حضور این تعداد بخشا برای فشار به تبعیدیان و اپوزیسیون جمهوری اسلامی ساکن شهر وین میباشد در حالیکه منابع اتریشی علت حضور گسترده ماموران اطلاعاتی را با تحریم ها و فعالیت های پولی و مسائل اتمی در رابطه میداند.

سرپوش گذاری دولت اتریش بر حضور اطلاعاتی جمهوری اسلامی در این کشور سوابقی طولانی دارد. بارها در گذشته شاهد عملیات تروریستی و از جمله قتل عبدالرحمان قاسملو بوده ایم. پلیس اتریش در مواردی نیز در فرار عوامل ترور جمهوری اسلامی یاری دهنده بوده است و این نکته بارها در پارلمان این کشور و در روزنامه ها انتشار یافته است.

اگر چه در حال حاضر و بدلائل بسیار جمهوری اسلامی امکان و توان تداوم مستمر عملیات تروریستی در خارج از کشور را ندارد اما میدانیم که آنها پتانسیل بالقوه برای آغاز مجدد زنجیره های ترور و ارسال قاصدان مرگ خود را به این نقاط دارا می باشد. هم از اینرو شناخت از محیط حضور نیروهای اپوزیسیون در تبعید و همچنین افشای فعالیت های پنهان رژیم در خارج از کشور میتواند تا حدودی در پیشگیری از اقدامات ارتجاعی رژیم موثر واقع گردد.

بر خلاف نظریاتی که نقش وزارت اطلاعات بخش برون مرزی را ناچیز جلوه می دهند اما سوابق ترورهای جمهوری اسلامی و همچنین این خبر که گویای حضور بیش از صد نفر از وابستگان به این وزارت در شهر وین است نشان میدهد که برنامه ریزی های گسترده ای برای ایجاد فضای وحشت و هراس برای آزادیخواهان مقیم در این شهر ها انجام گرفته است.

این برنامه ریزی ها و حضور نیروهای امنیتی رژیم قطعا تحت پوشش فعالیت های شغلی و تجاری مستتر می باشد و بخشی از این نیروها کاملا مخفی سازمان یافته اند. حضور وسیع اصلاح طلبان نیز در صف منتقدان ولایت فقیه در خارج از کشور امکانات و فضای بیشتری در سهولت افزایش ماموران اطلاعات در خارج از کشور ایجاد کرده است.

بهروز سورن

10.01.2013

sooren001@yahoo.de

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.