رفتن به محتوای اصلی

بـه بهـانـه ِ مسابقه فـوتبـال ِ و جایگاه مُقـام انسـان...!
25.01.2013 - 20:54

امروز آدینه  25 ژانویه 2013 دو تیم ایـرانـی، پرسپولیس و استقلال به مصاف یکدیگر رفتند اما مسئله ای که مرا عصبی و غمگین کرد آقایان تماشاگر این بازی بود هر چند این اولین بار نیست که خیـل عظیم آقایان برای تماشای مسابقه فوتبال به استادیوم "آزادی" هجوم می بـرنـد و حتمأ آخرین بار هم نخواهد بـود!

100 هـزار نفـر آدم البته فقط از یک نوع جنس، آنهم مـرد، در ورزشگاه حضـور بهم رساندند و بـازی را تماشـا کردنـد.

واقـعـأ این لشگر صـد هـزار نفـری، بعد از 33 سال حکومت جنایتکارجمهوری اسلامی آنهم سی و سه سالی که کـارنـامـه ننگیـن اش جُر حقارت و تحقیـر کردن تـو انسانی که به تماشای بازی رفته اید چیـز دیگری نبوده است چطور می توانید، اینقدر بی تفاوت از کنـار آن بگذریـد!!!.

آیا یک لحظه به این فکر افتاده اید و از خود سئوال کنید چرا باید با شرکت وسیع خود در استادیوم جمع شوید و حتمـأ هم چندین هـزار نفـر مـرد دیگر هم پشت درب استادیوم بعلت تمام شدن بلیط ایستاده انـد و شـایـد جمعیت میلیونی هم از رادیو و تلویزیون درجریان بازی قـرار می گیرند و فریاد تیم محبوب خود را سر می دهند ولی چگونه است که برای مثال، تعدادی از این مـردان در اطـراف استادیوم  یا حتی در داخل خود ورزشگاه از حق آزادی طبیعی حضـور زنـان، به ورزشگاه را، فـریـاد نمی کنند؟! زنانی که می تـوانـد خواهر و یا مادر تـو باشد!؟ چـرا فـریـاد آزادی آنها رابرای ورود به استادیوم، در صدای خود خفـه کرده اید!؟

حتی نظام ارتجاعی جمهوری اسلامی کار را به آنجا رسانده است که برای پوشاندن نظـر قرون وسطایی خود نسبت به زن، با بی شـرمـی تمام، برای ممنوعیت زنان به ورزشگاه، شما مردان را گُنـاهکار و مُقصر می داند و با توهین به شعـور و حُـرمت ِ تو انسانِ مـرد، می گـویـد" ازآنجائی که آنها، (یعنی شما تماشگر مرد) از ادب و نـزاکـت انسانـی برخوردار نیستید و درحین بازی فحش های ناموسی می دهید ازاین رو درست نیست که نصـف شمـا که زن باشـد در آنجـا حضـور داشتـه باشنـد"

بگذریم از اینکه حال یک عده ایی از تماشگـران هم از این کلمـات استفاده بکنند این چه ربـطـی به ممنوعیت زنان به ورزشگاه دارد!؟ در همین اروپایش، از همین کلمات البته به سبک خودشان استفاده می شود و بارها شاهد بودیم که چه زد و خوردهای وحشتناکی بین طـرفـداران رُخ داده است آیا این باید مُنجر به جلوگیری از تماشگران بشود البته آنهم فقط زنان !!!

چرا شما به ویـژه نسل جوان باید در مقابل این چـرنـدیـات آخوندهای ماقبل ازتاریخ، خود را به کـری بـزنیـد!؟ آیا این تـوهیـن به غُـرور و مُقـام تو نسل جـوان نیست!؟

آیا این برای شما، درشرایطی که نیمـی از جـامعـه مـا، محروم از تماشای مسابقه ورزشی مردان هستنـد که نمی توانند در زیر حکومت فاشیستی زن ستیـز جمهوری اسلامی مانند مـردان، برای تشویق تیم خــود در ورزشگاه حضـور داشتـه باشند، درد آور نیست !؟

آیا این همه نسل جوانِ پسر ِغیـور ِ ورزش دوست، نمی تـواننـد بخاطر جلوگیـری از شرکت زنان توسط رژیم جنایتکار و زن ستیـز، در چنین روزیاعتصاب کنند و به تماشای مسابقه نـرونـد!؟

آیا شعار مثلأ،"خواهران ما هم باید بتوانند همانند ما و در کنار ما، در ورزشگاه حضور داشته باشد" تبلیغ مبارزه خشونت آمیز و زبانم لال، مسلحانه هست!!!؟؟؟

آیا می دانید انجام عملی این آیا ها چه انعکاسی در جهان و به خصوص برای تقویت روحیه مبارزاتی و نشان دادن قدرت خود، تـأثـیـر گـذار است.

باز تـکـرار مکـررات که، این حرکات و یا این شیـوه مبـارزه  نـه به  اسلحه ای احتیـاح دارد که "خـدا"ی نـاکـرده  قهـرآمیـز تلقی بشود، بر عکس، خیلی هم، مسالمت آمیـز است!

مُتـأسفـانـه در این گُـذر، زنـان به خصوص نسل جوان آن هم بـی تقصیـر نیستنـد، چراکه در این سال های طولانی که از عُمر این رژیم جهل و نکـت و زن ستیـز می گذردهیچگاه شاهد آن نبودیم که زنان سرزمین مان از مردانِ هموطن، برای همبستگی با آنـان، به اشکال مختلف ازجمله پخش اعلامیه و غیـره بخـواهنـد که تماشای چنین بازی ها را تا رسیدن به حق مسلم و طبیعی آنهـا که همانا حضـور در ورزشگاه است، بـایـکـوت کننـد!!!

و یا خـود، باتظاهرات میلیونی علیه این حکم ِ مسخره و عقب افتاده در این دنیای پیشرفته، اعتـراض کنند.

ولی در عـوض شـاهـد بودیم که زنـان فـعـال سـرزمیـن مان، با تشکیـل ِ " کمپـیـن یـک میـلیـون امضـاء"

از آیت اله های نظام قُـرون وسطـایـی جمهوری اسلامی برای آن چیزهایی که حـق مسلم آنهـاست کُمک می طلبیدند !!!

متاسفانه عُمر طولانی تبعیـد، همه چیـزهـای این نظام جهنمی را یکجوری برای ما عـادی کرده است، و اگر کسی هم چنین بنویسد حتمأ می گویند"

ای بابا، باز هم تو همه چیز را سیـاسـی می بینـی .....!"

بـه اُمیـد آنکه زن و مرد، دوش بدوش هم بتوانند برای دیدن هر  مسابقه ای که دوست دارند به ورزشگاه ها بـرونـد که این ممکن، فقط و فقط، از سرنگونی این رژیم جنایتکار می گذرد که آنهم، تنـهــا و  تنـهــا توسط توده های ستمدیده سرزمین مان امکان پـذیـر است . بـه امیـد آنـروز!

                                                                      آدینه 6 بهمن 1391- استکهلم

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

پویان انصاری

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.