رفتن به محتوای اصلی

تناقضات مواضع رضا پهلوی
17.02.2013 - 04:46

 

تناقضات مواضع رضا پهلوی

سعید سلطانپور – برنامه راه حل  - 5شنبه 14 فوریه 2013 برابر با 25 بهمن  1391

http://youtu.be/R9CVLRGzXt4

لینک تصویری

آن زمان كه بنهادم سر به پای آزادی

دست خود ز جان شستم از برای آزادی

تا مگر به دست آرم دامن وصالش را

می دوم به پای سر در قفای آزادی

در محیط طوفای زای ، ماهرانه در جنگ است

ناخدای استبداد با خدای آزادی

فرخی یزدی

در استانه 34 مین سال انقلاب بهمن  57  رضا پهلوی طی بیانیه ای اعلام کرد   ( 1-پیام رضا پهلوی )

انقلاب سیاه 57

ایا اقای رضا پهلوی سخنان پدرشان را در 57 نشنیده اند که می گویند صدای انقلاب شما مردم ایران  را شنیدم

2- سخنرانی شاه

راستی اقای رضا پهلوی می دانید پدر بزرگتان ، رضا شاه ، دستور دوختن دهان فرخی یزدی شاعری که برنامه امروزم را شروع کرد داد.  جرم فرخی یزدی چه بود ؟

اگر دیکتاتوریسکولار محمد رضا شاه سقوط کرد ، دیکتاتور دینی روحانیون شیعه  جای انرا گرفته است ،ا  دلیل بر خوبی رژیم دیکتاتوری قبلی که نیست .

در دنیای لیبرال دمکراسی غربی ، در انتخابات رامنی ، جمهوری خواهان امریکا  جورج بوش پسر را در هیچ برنامه انتخاباتی وارد نکردند زیرا مردم به سیاست های بوش نه گفته بودند .

در کانادا برایان مالرونی را در برنامه های محافظه کاران هارپر نیاوردند  زیرا  هردولتی که رای نمی اورد رهبر بعدی ان حزب سعی می کند از ان سیاست دوری کند زیرا می داند مردم در انتخابات به انها رای نخواهند داد . اگر برنامه های انها خوب بود که مردم در صندوقهای رای، انها را دوباره انتخاب کرد ه بودند.

  ایا اگر رژیم اینده ایران ،  اگر مانند افراطیون مسلمان طالبان در افغانستان ، مانند جنگ های قومی سوریه ، باعث اوارگی و قتل صدها هزاران نفرمردم بشوند  بعدا نسل های بعدی می توانند بگویند حکومت استبدادی روحانیون چه حکومت خوبی بود.   بعد سعی می کنید که این منطق را در مورد رژیم محمدرضا شاه با کمک شرمندگان مارکسیست سابق مانند دکترعباس میلانی و دکتر مجید محمدی (حزب اللهی طرفدار ولایت فقیه سابق و طرفدار سیاست جنگ طلبانه ، نو محافظه کاران امریکا ) تئوریزه کنید .

که شاه خوب بود و خمینی بد . خوب هنوز باقی ماندگان شازدگان قاجار می گویند قاجار بهتر از پهلوی عمل کرده است. اگر در نظر بگیریم ناصرالدین شاه د ران دوران دوربین عکاسی را به ایران اورد واولین مدرسه را در ایران افتتاح کرد. امیرکبیر طرفدار استقلال ایران بود و ابادانی مملکت ولی نوکران روس و انگلیس اجازه ندادند داستانی که در دوران خاندان شما نیز به روایت علم معتمد پدرتان ادامه داشت . تنها مردم ایران در این میان غریب بوندد و نبایست خبر دار می شدند.

سخنان شاه 3 – 57

اقای رضا پهلویحکومت پدر شما ، حکومت فاسدی بود همان طور که پدرتان در این نوار می گوید .همانگونه که حکومت روحانیون به گفته خود مقامات ( احمدی نژآد – لاریجانی در مجلس )فساد از سراسر ان می بارد . رشوه خواریچند صد تومانی یک پاسبان با رشوه خواری میلیونی  محمود خاوری در ماهیت فرق نمی کند . نشان از عمق فساد است .

4 سخنان فاضل لاریجانی یکی از 4 برادران لاریجانی

بابک زنجانی پناهنده ایرانی در دانمارک ، همان ادمی که اقا فاضل اخوی علی اقای مجلس و حاج صادق قضاییه برای سهم خودش رفته بود پیش قاضی سابق مرتضوی و فیلم ان در مجلس توسط احمدی نژاد پخش شد. این جوان ظرف چند سال  د رحکومت روحانیون شیعه  مدعی عدالت علی و با شعار گوش فلک کرکن مستضعفین ، میلیاردر می شود .

 حتما میدانید اما ما خوانده ایم که  عمه خانم شما ، اشرف پهلوی که فساد مالیش توسط  مدیر شکنجه گر ساواک ، پرویز ثابتی ، به پدرتان گزارش شده بود ولی این ثابتی بود که مورد خشم شاه قرار گرفته بود نه والاحضرت عمه خانم .

 اجازه بدهید خاطره ای را با شما از سال 56 -57 تعریف کنم . دانشجوی جوان با شور عدالت خواهی و ازادی خواهی وقتی که  تلویزیون جام جم تصویر  شاهزاده خانم (لیلا یا فرحناز) ، خواهر کوچک تان را  را در حالیکه استادان دانشگاه در حال گزارش دادن به وی بودند و این کودک در عالم خودش داشت با گلهای گلدان روی میز بازی می کرد نشان می داد، را فراموش نمی کنم. . شاهزاده کودک در ان موقع تنها 4 سالش بود ولی ریاست هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت تهران رابه عهد ه داشت . ایا این توهین به علم ، دانشگاه و شعور و فرهنگ نبود.؟

استادان دانشگاه علم و صنعت پرچمدار مبارزات استادان علیه دیکتاتوری سلطنتی بود .شما باهوش تر از ان هستید که نتوانید علت انرا درک نکنید.شهید دکتر نجات اللهی فارغ التحصیل علم وصنعت و استاد دانشگاه پلی تکنیک در تحصن گروهی از دانشگاهیان جهت اعتراض به ورود گارد به دانشگاه‌ها و تعطیلی دانشگاه‌ها در وزارت علوم، واقع در خیابان ویلا، تحصن کرده بودند، توسط سرهنگ شاه‌بیگی هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.در تشیع جنازه وی  5 نفر توسط نیروهای حکومت نظامی شهید . 130 نفر زخمی شدند. 5دی ماه ۱۳۵۷

 اقای رضا پهلوی هنوز هم به فوتبال مانند نوجوانی تان علاقه دارید می دانید که وقتی شما کاپیتان تیم فوتبال مدرسه سعد اباد بودید در مسابقا ت اموزشگا ه ها ساواک به بازیکنان نوجوان تیم های مقابل شما میگفت که حق ندارند والاحضرت را دریبل کنید

احتمالا الان متوجه شده اید که چرا همیشه شما  گل می زدید و تیم شما قهرمان می شد .؟ شما که اگر مسی بودید و یا رینالدو شاید هواداران جوانتان د رایران زیاد بودند ولی  الان می دانید که جریان از چه قرار بوده است . .

 اقای رضا پهلوی

براستی اگر امریکایی ها و انگلیسی ها انقلاب کردند و شاه را سرنگون کردند .  و مردم سیاه لشگر بودند خوب چه چیزی عوض شده است که امریکایی ها –انگلیسی ها قراراست حرف شما را این بار گوش بدهند و شما را به ایران ببرند. ایا شما منافع انها را باید تامین کنید  ؟ چگونه ؟ منافع امریکا چیست ؟ خوب چرا خودتان را به اب و اتش می زنید . اگر مردم کاره ای نیستند .  و امریکا هم اصلا حالش نیست (انجوری که شما در مصاحبه تان می گویید )

- گفت و گوی رضا پهلوی – صدای امریکا

بنظر می اید در حالیکه امریکایی ها از  رضا پهلوی و تیم وی قطع امید کرده اند .شاهزاده سعی کرده است در فرانسه فعالتر شود . اوردن نیروهای تازه نفس از فرانسه به امریکا و کنار گذاشتن برخی از نیروهای قدیمی که هیچگاه نامشان فاش نشده است و جای سوال هم دارد

اقای رضا پهلوی ایران ، کشورمالی نیست که یک گردان لژیونر فرانسوی بروند و انجارا به بهانه مبارزه با اسلامگرایان  اشغال کنند در حالی که حداقل یک دهه است  که همین اوضاع در انجا کم و بیش وجود داشته است.  به جای تکیه بر بیگانگان چه فرانسه چه امریکا ، به مردم ایران باور بیاورید و در کنار انها بایستید .

با چه کسانی در این سالها ملاقات کرده اید و چه گفته اید ؟

مشاوران شما چه کسانی هستند ؟ ایا کسانی هم از سرویس های خارجی در این سالها مشاور شما بوده و یا هستند ؟

ایا شما تا کنون در مورد خلیج فارس رسما موضع گیری کرده اید ؟ در تلویزیون ویا نوشتاری ؟ اگر نه چرا ؟این بدین دلیل نیست که شما از شیوخ عرب خلیج فارس در مقاطعی کمک مالی دریافت کرده اید ؟

شاهزاده رضا – اگر صاحبان تلویزیون های لس انجلسی و خارج از کشوری اگر عرق ملی داشتند ، درد وطن داشتند ، یا تلویزیونهایشان را یکی کرده بودند ، یا هر کدم در این 24 ساعت یک ساعت برنامه درست و حسابی و مستمر اگاهی دهند ه ، در این 20 سال تاسیسشان تولید کرده بودند . 20 سال ضربدر 365 روزمی شود 7200 روز اگرهرساعتی یک جوان ایرانی را اموزش و اگاهی داده بودند . 7200 ضربدر 24 ساعت می شود رقمی  حدود برابر با نیرویی برابر 170 هزار جوان کادر علمی سیاسی ، با اگاهی و دانش امروزی ، وطن پرست تربیت کرده بودید که هیچ قدرتی نمی توانست مانع تحولات اینده ایران و نفوذ شما شود.   14 سال بدون تلویزیون را هم ندیده می گیریم .

-اکثر این جماعت از نکات مثبت  دمکراسی و ازادی بیان در امریکا چندان چیزی یادنگرفته اند ، ولی

اقا مت طولانی در امریکا ، باعث شده است تنشان به تن امریکایی ها بخورد  و همه چیزشان برای فروش باشد . به بالاترین قیمت فروشنده هستند . ، اگر قیمت دلاری خوبی پیشنهاد کنند ، شما را هم می فروشند.   اگر یکی از این جماعت یک کار مجانی  وبدون توقع برای رضای مردم و کشور انجام داده باشد . به ما هم بگویید تا ازاشتباه دربیاییم . همانگونه که ما بدرستی می گوییم اقایون علما این نسل جدید ایران نسلی هستند که شما انها را تربیت کرده اید ، اکثریت انها با شما بیگانه و از شما متنفر.به همین دلیل ، نسل سوم ایرانی در امریکا 30 سال است که با این تلویزیونها در خانه هایشان بزرگ شده اند ، 

sاین که هدف انقلاب‌مان چه بود و این که الآن اهداف انقلاب کجاست با هم خیلی فاصله دارد.من تاکید دارم که این دو مساله را مخلوط نکنیم.

19 بهمن سالروز قیام سیاهکل هست جوانانی که اکثرا تحصیلکرده بودند که دلشان برای ملت ایران می تپید.

۱۹ بهمن سال ۱۳۴۹ هدف از این عملیات آزاد سازی یکی از اعضای دستگیر شده چریکهای فدایی بود د. در درگیری پیش آمده سی نفر از چریک‌ها کشته و ده نفر دستگیر و سپس اعدام شدند.

ر شام‌گاه ۱۹بهمن حمله کردند.شاه با شنیدن این خبر عکس‌العمل شدیدی نشان داده و برادر خود شاپورغلامرضا را برای سرکوب به منطقه فرستاد. چندین سرباز شاهنشاهی و دو چریک فدایی کشته شدند و یازده تن از چریکها نیز اسیر گشتند. از این تعداد ده نفر به ضرب گلوله اعدام شده و یک تن زیر شکنجه جان سپرد. مهدی اسحقی و محمدرحیم سماعی، دو چریکی بودند که در اول اسفند در درگیری کشته شدند.علی‌اکبر صفایی فراهانی٬ احمد فرهودی٬ محمدعلی محدث قندچی٬ ناصر سيف دليل صفایی٬ هادی بنده خدا لنگرودی٬ شعاع‌الدین مشیدی٬ اسکندر رحیمی٬ غفور حسن‌پور اصیل٬ محمدهادی فاضلی٬ عباس دانش بهزادی٬ هوشنگ نیری٬ جليل انفرادی و اسماعیل معینی عراقی در ۲۶ اسفند تیرباران شدند.

براستی شهدایی مانند مجاهدین خلق حنیف نژاد – سعید محسن – علی اصغر بدیع زادگان از فرزندان صادق این مملکت بودند که سیاست های پدر شما انها را به اسلحه برداشتن وادار کرد.

19بهمن شهادت موسی خیابانیزندانی سیاسی محمد رضا شاه ،دربهمن 60 بود مردی که صداقت و شجاعتش کمتر دیهد شد . 

اقای پهلوی

براستی شما فکر می کنید همه چیز به این راحتی فراموش می شود. شما در ان زمان این ستمها ولیعهد بودید و مادرتان نایب السلطنه ، شما اخلاقا و براساس قانون مسول این خونها هستید .

پدر شما خود باعث سرنگونی حکومتش شد همانگونه که روحانیون حاکم بر ایران سرنوشت اینده خود را با سیاست های غلطشان رقم می زنند. این را به گردن مردم نیندازید.

پدر شما با حمایت ساز مان سیا و لات هایی مانند شعبان بی مخ و سپهبد زاهدی دولت قانونی دکتر مصدق را سرنگون کرد .دکتر مصدق علیرغم سانسور خبری در حکومت شاه و خمینی همچنان محبوب بسیاری از مردم منجمله جوانان است .

شما سیاستمدارهستید . باهوش هم بنظر میایید ؟ جوابش را باید بدانید زیرا مصدق سمبل استقلال مردم ایران است که از بودجه دولتی استفاده نکرد.  چند نفر از اطرافیان شما ، از فسادمالی مبرابودند. 

25 بهمن 2013 – کانادا

http://kanoun-e-bayan.blogspot.ca

http://politicofcanada.blogspot.ca

http://kanoun-e-bayan.blogspot.ca/2013/02/blog-post_6430.html

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

حسن گلسفیدی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.