رفتن به محتوای اصلی

آقایون و خانومها، تمامیت ارضی ایران قابل مذاکره نیست
15.03.2013 - 17:16

به تازگی در گوشه و کنار از سوی نیروهای میهن پرست و ملی گرا شنیده میشود در برابر خواست وطن فروشان و تجزیه طلبان اندکی پا پس کشیده اند و در ارتباط با تمامیت ارضی ایران حاضر به مذاکره می باشند و پذیرفتند فدرالیسم را میشود به رای گذاشت.

بایستی به این آقایون و خانومها عرض کنم در حالت خوشبینانه، فدرالیسم با توجه به خواستگاه تاریخی و روانشانختی مردم ایران، آغاز تجزیه ایران میباشد.

اما در حالت خنثی به مقوله فدرالیسم بایستی عرض کنم نه اینکه فدرالیسم آغاز تجزیه ایران نمی باشد، بلکه خود تجزیه ایران قلمداد می شود.

در قوانین سازمان ملل نیز به حکومت مرکزی پروانه استفاده از ابزار فیزکی و نظامی را در برابر متجاوزین و یا عده ای خائن، تجزیه طلب که خواهان جدایی بخشی از خاک کشور می باشند را داده است.

تجزیه طلبان مدعی هستند که قصد دارند، خود بر سرنوشت قومیتشان نقش داشته باشند و با این ادعا و بهانه در بین مردم ایجاد تفرقه می کنند و کشور را بسوی خطر تجزیه هدایت میکنند.

نخست بایستی بگویم تسلط به سرنوشت خویش هیچ گناهی محسوب نمی شود و اتفاقا چنین درخواستی حق مسلم قومیتهای ایران می باشد، و تمامی قومیتها حق دارند با گویش خویش سخن بگویند، اما این را بایستی بدانند زبان پارسی مطلق به تمام قومیتهای ایران است و در حقیقت یک زبان ملی به شمار می رود و برای اتحاد و یکپارچگی ملی بایستی تمام قومیتها به زبان پارسی تسلط داشته باشند، و به مانند کشور سوئد که براستی ۷۲ ملت زندگی میکنند تمام سوئد باید زبان سوئدی را فرا گیرند.

اما در ارتباط با جدایی خاک ایران به منزله اینکه یک قومیت در آن خاک زندگی میکند، و حق دارد خودش برای خودش یک حکومت تشکیل دهد، ادعایی است باطل و پر از اشتباه، زیرا ما انسانها می آیم و می رویم اما ایران بوده و هست و خواهد ماند، در واقع در خاکی که ما زندگی می کنیم موقتی می باشد و امانت که از سوی نیاکانمان به ما رسیده و ما نیز بایستی این امانت گرانبها را تحویل آیندگان دهیم.

بنابراین ما صاحب آن خاک نیستیم که بخواهیم جدایش کنیم، ما نگهبان آن خاک محسوب می شویم که فردا بایستی آن خاک را تحویل نسل آینده دهیم.

مثالی می آورم: خانه ای را اجاره کرده ایم و پس از چند سال زندگی مدعی می باشیم چون ما در این خانه مدتهاست که زندگی میکنیم صاحب خانه می باشیم

آقایان و خانومهای تجزیه طلب بایستی بدانند و آویزه گوششان کنند، خاکی را که در آن زندگی می کنند، تنها مطلق به آنان نیست، بلکه مطلق به تمام مردم ایران است، از آذرآبادگان گرفته تا کردستان، خوزستان، بلوچستان همگی مطلق به ایران است وو در این زمینه ما نیروهای میهنی با هیچ جنبنده ای شوخی نداریم.

تجزیه طلبان بی وطن بایستی بدانند اگر روز اندیشه های پوسیده خویش را به مرحله اجرا بگذارند، و قصد دست درازی به خاک ایران را عملی کنند، خود مردم آذرآبادگان، کردستان، خوزستان، بلوچستان، و تمام مردم ایران از شمال تا جنوب گرفته تا خود غرب و شرق سرزمین در برابر این اوباش می ایستند و زیر چکمه های خویش آنان را نیست و نابود می کنند.

در ارتباط با تمامیت ارضی ایران ما نیروهای میهن پرست تا پای جان ایستاده ایم و در برابر تجزیه طلبان از بکار بردن خشونت فیزیکی هیچ هراسی نداریم.

ایران راحت به دست ما نرسیده که راحت از دست ما برود .

نگارنده: امید دانا

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
سایت رسمی امید دانا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.