رفتن به محتوای اصلی

چرا نوروزامسال بدون پیام های از جهان آغاز شد؟
23.03.2013 - 15:35

 رهبران جهان به این نتیجه منطقی دست یافته اند که پایوران حکومت اسلامی  ایران با ارسال پیام های نوروزی رام نخواهند شد!

هرساله از سراسر جهان از جانب رهبران کشورهای بزرگ دنیا در آغاز فرارسیدن نوروز ـ پیام هائی به ایران ارسال می شد اما امسال آن سنت گذشته تکرار نشد.

باراک اوباما که هرساله برای آغاز نوروزآـ پیام شادباش به ایرانیان ارسال می کرد اما در سال جاری به کشور اسرائیل سفر کرد و از ارسال پیام نوروزی به ایران غفلت کرد!

نوروز امسال بر خلاف سالهای گذشته که همواره با پیام های فرهنگی وبهاری همراه بود اما این باربا تهدیدهای دوجانبه رهبران امریکا و ایران مصادف شد!

اگردرسالهای گذشته بعضی از رهبران جهان در این اندیشه بودند که باارسال پیام های نوروزی،خواهند توانست دل بیرحم رهبران جمهوری اسلامی را نرم کنند تا آنها را به پای میز مذاکره عقلانی شدن بکشانند ـ اینک بدین حقیقت دست یافته اند که تا کنون سخت در اشتباه بوده اند . رهبران جهان دریافته اند که رهبران نظام رژیم اسلامی هیچ علاقه ائی به جشن های نوروزی نداشته وندارند وهمواره در پی آن بوده اند تا از برگزاری جشن های نوروزی از جانب مردم جلوگیری نمایند. رهبران اسلامی بارها گفته و نوشته اند که اصیل ترین اعیاد ما تنها در دین مبین اسلام است و جشن های قبل از اسلام همه از شرک و کفر می آید و استقبال از آنها خلاف شرع هست.

سنت دیرینه نوروز تاقبل از وقوع انقلاب اسلامی در ایران برای اکثر جهانیان ناشناخته بود اما حضور گسترده ایرانیان در همه پهنه جهان که در سایه مهاجرت اجباری پس از  روی کار آمدن رژیم اسلامی به وقوع پیوسته است و درعصر اینتنرنت اینک جشن های نوروزی برای بیشتر ساکنان جهان شناخته شده است. جشن های نوروزی که همزمان در کشورهای گوناگون از سیبری گرفته تا مرزهای ایران تا ترکیه کنونی،عراق ،پاکستان ،هندوستان ،افغانستان و قفقاز برگزار می گردد ، همواره نوید بخش سرور و صلح و شکوفائی سبزه و شکوفه ها بوده است اما همه مولفه های یاد شده برای بنیادگریان اسلامی خوار و بی ارزش است تنها شهادت و توسعه امپراتوری اسلام "عزیز" مهم بوده است .نوروز جشن رویش سبزه و آغاز نغمه پرندگان وزایش طبیعت وپایان زمستان است اما نظام جمهوری اسلامی در 35 ساله گذشته نشان داده است که زاینده فقر ونکبت و اعدام و نابودی طبیعت است.بهار همه بلبلان را ازلانه های زمستانی برای جشن و پایکوبی فرامی خواند اما گزمه های رژیم اسلامی قلب انسانهای عاشق به آزادی رایا شکنجه می کنند و یا تکفیر می کنند.ارسال پیام نوروزی به کسانی که پذیرای روز نو ومحبت و یک رنگی نبوده ونیستند خطاست.اگر رهبران دوراندیش جهان به رویش و زایش بهاری اعتقاد دارند، بهتر است که پیام هایشان را به مردم وانسانهای آزاده وصلح دوست وعاشق نوروز ارسال نمایند نه به ستیزه گران با انسانیت ! در نزد آزاد گان جهان  ،ارسال پیام نوروزی به رهبرانی که لایق  بهاران و خجستگی اش نیستند  ـ شایسته نیست!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.