رفتن به محتوای اصلی

می کوشند مردم ایران را در مقابل هم قرار دهند و جنگ خانگی راه بیندازند
30.03.2013 - 22:01

يوسف آذربايجان

آقای مازيار *اين هوچيگری و ريخت و پاش تو مرا ياد آن شاگردان دوران مدرسه مياندازد که آمادگی جواب سوالات معلم را نداشتند و به عوض جواب سوالات مثلا رياضی ميگفت مادرم مريض بود ، پدرم مرا برای خريد نان فرستاد برق خانه مان قطع شد برادرم کتاب مرا قائم کرده بود و.......... و معلم ميگفت جواب سوال من چی ؟ و باز شاگرد شروع ميکرد به تکرار مادرم مريض بود و امثالهم . اين نوشته تو را قبلا خيلی ها نوشته و گفته اند . جواب سوال چی. در کشوری که ايران ناميده ميشود ستم ملی بر ملل غير فارس روا ميشود يا نه. آيا شما بر عليه اين ظلم و ستم هستيد و يا اينکه تائيد ميکنيد و راه حل شما چيست؟

 مریم

چرا تجزیه طلب ها سر شونو مثل کبک کردن زیر برف و نمی خوان این مقاله رو ببینن و جواب بدن ؟ آقا یوسف هم که خواست جواب بده دق دل شو خالی کرد و قصه حسین کرد تحویل داد. مثل این که سنبه خیلی پر زوره . مگه نه ؟

حامد ایرانی
خانم مریم گرامی،حتمآ گراموفونهای قدیمی باصفحات موسیقی یادتان هست که صفحات کهنه ومستعمل،گیرمیکردندوباصطلاح آنروزی میگفتند*صفحه بخط افتاده* که بجای ادامه موزیک صدای گوش خراشی شنبده میشد.گفته ها ونوشته های این پان فارس های قومیتگراوتجزیه طلب واقعی فارس محور،دراین 90 سال مثال همان صفحات *خط افتاده* است.خوشبختانه درکنار اینهمه *تاریک فکر*فارس ساز،فرهیختگان بزرگی چون اسدسیف،شادی صدر،آرش دکلان،نداشهبازی باشهامت دردفاع ازحقوق غیرفارس زبانان برخواسته وعلیه سیستم تک زبانی /فرهنگی وهژمونی ارتجاعی زبان مادری خودواردکارزارشده وبرعکس *تاریکفکران*که درجلداپوزیسیون واردشده ولی مواضعشان صددرصدمواصع رژیم فارسی /اسلامی است ازجمله این نوشته بی محتوای مازیارتپوری.....این نوشته ها ی آشنا احتیاج بموضع گیری مجددوتکراری ندارد.لطف کنید این چمله خانم صدررابخوانیدودراطاق خوا ب ونشیمن و...قرارداده وروزی چندین مرتبه بخوانیدتا شایدخوابتان بپره،خانم صدربادانائی میفرماید** اتحاد پایدار همه ایرانیان برعلیه رژیم توتالیتر اسلامی در صورتی میسر خواهد بود که روشنفکران و فعالان اتنیک فارس جنبش ضدنژادپرستانه ای را که در میان اتنیک های غیرفارس شروع شده و نضج گرفته، به رسمیت بشناسند و حتی خودشان نیز به این جنبش بپیوندند. یکی از مظاهر اساسی آگاهی ضدراسیستی برای روشنفکران اتنیک فارس، نقد هژمونی فرهنگی/زبانی فارس ها در ایران و تلاش برای رسمیت دادن به زبان های ملی و طبیعی اتنیک های غیرفارس است. اصل برابر- حقوقی اتنیک های غیرفارس با فارس ها، اصلی است دموکراتیک و مترقی. هرکس که به این اصل ابتدایی حقوق انسانی باور ندارد، نمی تواند انتظار داشته باشد تا شعارها و پیام های او در مورد دموکراسی و حقوق بشر جدی گرفته شوند»»بله خانم مریم،باین خاطرنوشته های این چنینی فارس یازان مثل آقای تپوری جدی گرفته نمیشوندچون 24ساعت درمدیای جمهوری فارسی/اسلامی تکرارشده وباعث نفاق ونفرت اند.. هدف ما این است که این روشنفکران واقعی فارس زبانرا از2-3 درهزاربه 10-20 درصدافزایش داده تا بتوان ازوجوداپوزیسیون فارس زبان هم صحبت کرد والآ فارس زبانان حاکم ومحکوم درموردمسائل ملی همنظرند،بجز چندنفری که بعضی هارادربالانام بردم.
 
Azeri
جناب حامد ایرانی، با عرض سلام و ارادت، آن جمله معروفی را که به خانم شادی صدر نسبت میدهید در واقع از خانم صدر نیست بلکه از آقای دکتر علیرضا اصغرزاده است. خانم صدر زحمت کشیده اند و مقاله دکتر اصغرزاده را نشر مجدد نموده اند. فقط جهت اطلاع عرض شد. اینهم لینک مقاله اصلی: زبان، قومیت ـ نژاد و هویت/ دکتر علیرضا اصغرزاده http://www.shahrvand.com/archives/12742 www.shahrvand.com
 
آ.ائلیار
اینکه حامیان سیاست کهنه و تحمیلی « تبعیض» ، چه در داخل و چه در بیرون حکومت(که مشخصات حکومتیش « دیکتاتوری و توتالیتاریستی و فاشیستی» ست)،و نه « فارسی-اسلامی» ، که ظاهر بینی ست، از پذیزش «وجود تبعیض و رفع آن از راه برابری حقوقی» سر باز میزنند به خاطر افتادن در دام «ناسیونالیسم ارتجاعی موجود در بخشی از فارسی زبانان» است. مشخصاً « ناسیونالیسم آریایی و پان ایرانسم». راه حل در این مورد روشنگری ست. اما با مشکل « ناسیونالیسم ارتجاعی ملیتهای غیر فارسی زبان »، که ربطی به کسب حقوق برابر ندارد چکار کنیم؟ این ناسیونالیسم نیز روی دیگر سکه است و به همان میزان ارتجاعی و عقب مانده. آیا با توصیه ی علیرضا اصغرزاده(نه خانم صدر که منبع اشتباه است) درسته که همه به این «ناسیونالیزم منحط» بپیوندند و«عربیست و کردیست و ترکیست » بشوند؟ مگر«همبستگی یا اتحاد عمل» از این راه و با همچو چیزی امکان پذیر و عملی ست ؟
علیرضا اضغرزاده از دیدن «ناسیونالیسم ملیتی» که عربیسم و کردیسم و ترکیسم ... را تبلیغ میکند عاجز است. اینها مثل آریا گرایی مانع راه مبارزه و همبستگی ستمدیدگان اند. تجربه کردیسم ترکیه بعد از 40 هزار کشته آموزنده است. تئوریها و مقولاتی که ناسیونالیسم ملیتی در ایران تبلیغ میکند در ترکیه و پیام اوجالان که خود تئوریسین این نظریات بود توسط خودش باطل اعلام گردیده است. میخواهید ایران هم بعد از دهها هزار کشته به همین نتیجه برسد؟ در کدام یک از علوم اجتماعی ماهیت « حکومت را با زبان و دین» ارزیابی میکنند؟ و نه با ساختار اقتصادی- اجتماعی و سیاسی؟ حکومت ایران بر آمده از نظام سرمایه داری ست- با روش کشور داری دیکتاتوری و توتالیتاریسم که ظاهر ایده لوژی سیاسی اش «مذهب سیاسی» است و باطنش دیکتاتوری و توتالیتاریسم . ناسیونالیسم ملیتی نیز مثل آریا گرایی و حکومت، نژادگرا و دیکتاتور و توتالیتاریست است. اما اضغرزاده فاقد تشخیص این چیزهاست. و ما را به این راه توصیه میکنند. که از چاله درنیامده به چاه بیافتیم. پیروزی جنبش ضد تبعیض در رد ناسیونالیسم موجود و همبستگی همه جنبشهای حق طلبانه علیه حکومت - برای برقراری دموکراسی و عدالت اجتماعی و برابری حقوقی و اداره امور خود است. با چنین راه و مشخصاتی میتوان با همه وارد دیالوگ شد و همبستگی و مبارزه مشترک ایجاد نمود. در غیر اینصورت نه همبستگی یی صورت میگیرد ونه از مبارزه مشترک خبری هست. که سیاست رژیم نیز دقیقاً در این جهت است و آنرا با کنترول ناسیونالیسم موجود پیش میبرد. که نه اتحادی باشد و نه مبارزه ای. ناسیونالیسم ملیتی موجود مسئله تبعیض را وسیله قرار داده نه هدف. هدف آن «کسب دیکتاتوری» خودش است، نه اهداف عمومی جنبش همگانی که در بالا اشاره شد. در حقیقت « راه ، حقوق است- ناسیونالیسم بیراهه» . 
 
مریم 
آقا حامد ایرانی ! من برای این که تنها به قاضی نرفته باشم ، تقریبآ دو ساعت است که دارم توی صفحه اظهار نظر پرسه می زنم. می توانم بگویم که از هر ده کامنت ، حداقل هفت های آن ها مربوط به آدم های مشخصی ست که مدام تو سر و کله هم می زنن و به یکدیگر پان فارس و پان ترک می گویند . و مدام هم ، یک مشت حرف تکراری و بی سرو ته تحویل هم می دهند و دق دل خالی می کنند . بحث ها هم هیچ ربطی به حقوق بشر و این حرف ها ندارد. آقای حامد ایرانی ، بی تعارف بگویم ، شما هم مثل آقا یوسف، توی کامنتت قصه حسین کرد شبستری تحویل دادی. این هایی که نوشتی ، هیچ ربطی به به من و کامنت من ندارن. بحث انحرافی فارس و کرد و ترک و عرب را ابتدا امثال عزیزی بنی طرف ها و پور پیرارها و سپس آدمایی مثل شما راه انداختین . به نظر من ، همین بحث ها اپوزیسیون را به انحراف کشانده است و انرژی بحش عمده ای از آن ها را تلف کرده است . وقتی عده ای با یک پسوند ایرانی به دنبال نامشان اپوزیسیون را به جان یکدیگر می اندازند و حتی می کوشند تا مردم ایران را در مقابل هم قرار دهند و جنگ خانگی راه بیندازند ، آدم ترس برش می دارد و عطای این بحث ها را به لقای جنگ خانگی می بخشد. حتما شنیدی که ، در تظاهراتی که چندی پیش در بروکسل علیه اعدام ها در خوزستان برپا شد ، بعضی از سخنران ها ، با صراحت بر طبل رویارویی غیر فارس علیه فارس می کوبیدند. شما داستان گرامافون های قدیمی و صفحه های خط افتاده را پیش کشیدی . یک نگاهی به کامنت های تجزیه طلب ها و از جمله کامنت های خودت تو همین ایرانگلوبال بینداز تا صفحه های خط افتاده گرامافون تپاز رو جلوی چشم تون ببینی. آقا حامد ، بی تعارف بگویم ، شما داری دو دوزه بازی می کنی و به اسم ایرانی ، هر چه دوست داری علیه ایران و ایرانی می نویسی و خیال می کنی بقیه نمی فهمن. درست مثل همون کبک که سر شو می کنه زیر برف و خیال می کنه کسی اونو نمی بینه. بعدش ، گفتن این که نوشته های امثال مازیار تپوری بی ارزش است ، فقط دق دل خالی کردن و از زیر جواب در رفتن است . اگه حرف حساب داری، بدون حاشیه رفتن و قصه بافی ، مستقیمآ برو سراغ این مقاله وآن را نقد کن و با سند نشان بده که کجایش بی ارزش است ، تا من هم شیر فهم بشم . من با اقای مازیار تپوری عقد اخوت نبسته ام . اما هر ادم با انصافی ، بعد از خواندن این مقاله می فهمد نویسنده اش با درد حرف می زند و مشکلش بدبختی های مردم ایران است و آن چه هم که نوشته است ، همه با سند و مدرک است . شما هم اگر قصد شلوغ کردن و گرد و خاک راه انداختن نداری مستقیم برو سراغ این مقاله و مورد به مورد و با سند نادرستی اش را نشان بده . والا ، حرف شما هم نوع دیگری از زورگویی و دست کم گرفتن شعور کاربران است.
 ----------
* مازیار تپوری:ایران ستیزی ِ طبکارانه ، به شیوه ی یوسف عزیزی بنی طرف

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.