رفتن به محتوای اصلی

بیانیه پایانی هشتمین مجمع عمومی کنگره ملیت های ایران فدرال
17.04.2013 - 00:48

12 و13 آپریل  2013 میلادی لندن.

هم میهنان عزیز!

نیروها و سازمانهای مترقی و آزادیخواه ایران!

بدین وسیله اعلام میداریم که جمعه و شنبه دوازدهم و سیزده هم آپریل دوهزارو سیزده میلادی برابر با بیست وسوم و بیست و چهارم فروردین ماه 1392 هشتمین مجمع عمومی کنگره ملیتهای ایران فدرال که عالی ترین مرجع تصمیم گیری کنگره ملیتهاست، با حضور نمایندگان واحدھای کشوری، احزاب و سازمان های عضو کنگره که متشکل ازتشکلات سیاسی بلوچ، ترک آذربایجانی، عرب اهوازی،  کورد، ترکمن و لر و بختیاری می باشد، در شهر لندن برگزار گردید.

روز نخست برنامه کاری مجمع طبق برنامه از پیش اعلام شده به گزارش سالانه هماهنگ کننده گنگره،  گزارشات واحد های کشوری و مسئولین کمیته ھای کاری کنگره  اختصاص داشت. در این رابطه  مجمع عمومی با بررسی و نقد و برجسته نمودن  نقاط  ضعف و قوت فعالیت ها و کارھای یکسال گذشته کنگره به ارائه راھکار و پیشنهادات لازم جهت هرچه پر بارتر نمودن فعالیت های آتی کنگره پرداخت.

در ادامه گفتگوها و بحث های روز اول مجمع عمومی پیشنھادات ارائه شده توسط  "ھیئت بازنگری اساسنامه مصوب ششمین مجمع عمومی به شور و بحث گذاشته شد و در این راستا  تغییراتی در ساختار تشکیلاتی کنگره صورت گرفت و به تصویب رسید.

در روز دوم کار مجمع عمومی نمایندگان تشکلات و سازمانهای عضو به تجزیه وتحلیل شرایط و تحولات یکسال گذشته عرصه سیاسی جهان، منطقه و ایران پرداختند.در این راستا با توجه واهتمام به ماھییت تئوکراتیک و تمامیت خواھانه نظام جمھوری اسلامی ایران و سیاستھای بحرانزای داخلی و تنش آفرینی های منطقه ای و جھانی حکومت جمهوری اسلامی ایران راهکارها و پیشنهادات لازم جهت رویارویی با اتفاقات و تحولات پیشرو ارائه گردید.  در این را بطه مجمع عمومی دخالت های مخرب جمهوری اسلامی ایران در اوضاع سوریه و همچنین تلاشهای تهران در زمینه دستیابی به سلاح های اتمی را محکوم کرد.

در ادامه بحث های روز دوم مجمع عمومی شرکت کنندگان به این امر تاکید کردند که با توجه به ادامه سیاست های دیکتاتوری جمهوری اسلامی و عدم وجود فضای باز سیاسی در جامعه شرکت در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، مشروعیت بخشی به حاکمیت و تقویت نظام سیاسی حاکم برایران است و بر این امر تاکید شد که تا هنگامیکه شرایط و مقتضیات مناسب برای برگزاری یک انتخابات دمکراتیک و آزاد  با شرکت تمامی ملیت های ایران مهیا نشده باشد، انتخابات مفهوم و ماهیت حقیقی خود را نخواهد داشت.

ساعات پایانی روز دوم مجمع عمومی کنگره ملیت های ایران فدرال اختصاص داشت به بحث و شور برای انتخاب هیئت اجرائیه جدید کنگره که در این راستا به اتفاق آراء 7 نفر بعنوان اعضای اصلی و یک نفر به عنوان عضو علی البدل در میان احزاب و سازمانهای شرکت کننده ملیت های گوناگون ایران انتخاب گردید.

هشتمین مجمع عمومی کنگره ملیتهای ایران فدرال با اشاره بر دیدگاه اصلی کنگره ملیت های ایران فدرال در مورد سیستم حکومتی آینده ایران یکبار دیگر به سیستم فدرالیسم ملی جغرافیایی در چارچوب ایران تاکید نمود و با شعار همیاری و کار مشترک در راه آرمانها و اهداف بر حق ملیتهای ایران و کلیه مردمان ایران به کار دو روزه خود پایان داد.

دبیرخانه کنگره ملیتھای ایران فدرال

۱۳ آپریل ۲۰۱۳ لندن

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یاسین اهوازی
کنگره ملیت های ایران فدرال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.