رفتن به محتوای اصلی

مخالفین و دشمنان شورای ملی ایران را بشناسیم !
19.04.2013 - 02:34

همچنان که پیش بینی می شد ،حملات بر علیه پروسه تشکیل شورای ملّی ایران پس از انتخابات مربوط به اعضای نشست 27 و 28 آپریل در پاریس ، شدیدتر از قبل ادامه دارد و در این میان تعدادی اپوزیسیون نما نیز ،گوی سبقت را در این میدان ، از جمهوری اسلامی ربوده و در مخالفت و توهین و مغلطه و شبهه افکنی ،بر علیه این حرکت و منتخبین شرکت در آن ،سنگ تمام می گذارند .

البته جدای از این حملات هدف دار و برنامه ریزی شده ؛ انتقادات سازنده و در کنار آن پیشنهادات عملی ، از مواردی است که مورد استقبال تک تک پشتیبانان این حرکت بوده و مطمئنا در روزهای قبل از نشست و نیز در پاریس ،مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. .
در این مقوله کوتاه ، روی سخن ، جمهوری اسلامی و حامیان و مزد بگیران شناسنامه دار آن ، نیستند . چرا که هدف و برنامه آنها مشخص بوده و نیازی به بحث و بررسی حملات و دشمنی های آنان که امری بدیهی است ،نمی باشد.
ولیکن آنچه که این روزها باعث سئوالات بسیاری در میان مردم عادی ودنبال کنندگان اخبار مربوط به فعالیت اپوزیسیون برانداز شده است؛ حملات و دشمنی های شدید از سوی اشخاص و گروههایی است که قبلا خود را مخالف رژیم جمهوری اسلامی معرفی می کردند ولی امروز در کنار آنها ،بر علیه این پروسه کاملا دمکراتیک و ملی و میهنی ، شمشیر را از رو بسته و در کنار جمهوری اسلامی قرار گرفته اند . اینها با اندک اعتباری که در اثر نمایشهای فریبنده خودبرای نشان دادن مخالفت با جمهوری اسلامی ،در سالهای گذشته ،به مردم ارائه داده اند ؛ امروز با توسل به انواع دروغ ، تهمت ، ایرادهای بنی اسرائیلی و ... موجبات سر در گمی و ایجاد شک و شبهه در میان مردم عادی که دسترسی کافی به اطلاعات درست را ندارند ،فراهم نموده اند ! 
این افراد و گروهها و سازمان نماها را می توان به چندین صورت، بر اساس چرایی عدم مشارکت در این حرکت ملی و دشمنی های قبلی وبعدی ، معرفی کرد : 

1 - تعدادی از افراد به ظاهر مخالف جمهوری اسلامی ، از ترس لو رفتن ماهیت واقعی خود ، در این حرکت که نیاز به معرفی حقیقی و سوابق آنها و عدم سوءسابقه مالی و ...بود ؛ نامزد شرکت در نشست نشدند و به تبع آن مدرکی برای آشکار شدن شخصیت حقیقی خود به کمیسیون ناطرین فرانسوی ،ارسال نکردند !

2 - تعدادی از مدعیان اپوزیسیون وسابقه داران بی عمل ! ،که خود را همواره در صف اول مخالفین جمهوری اسلامی قلمداد می کنند ؛ چون خود به جایگاه واقعی خود در میان هم میهنان واقفند ! از ترس آبروریزی و عدم اعتماد به آنان و کسب آرای کم ؛ از شرکت در این مرحله انتخاباتی آزاد و دمکراتیک ،خودداری کردند .

3 - کسانی که سالهاست خود را طرفدار و پشتیبان راه شاهزاده رضا پهلوی معرفی می کنند ،و گاها نیز از کم کاری ایشان در این عرصه مبارزاتی ،گله می کردند ، با عدم مشارکت در پروسه ای که مورد تایید و حمایت صد در صدی شاهزاده می باشد ؛نشان دادند که منظور از معرفی خود بعنوان طرفدار و پشتیبان و یا حتی فدایی ایشان ! تا کنون ، صرفا فریب مردم و استفاده از اعتبار نام شاهزاده برای مقاصد شخصی و گروهی خود بوده است .

4- عده ای دیگر در گام نخست با این حرکت همراه شدند ؛ ولیکن از آنجایی که به دنبال سهم خاص و جایگاه ویژه بودند ،در ادامه مسیر به گونه ای کنار رفتند و اکنون با استناد به مدارک دروغ و غیر مستند به مخالفین و دشمنان این حرکت تبدیل شده اند .

5- عافیت طلبانی نیز با پر رویی تمام اعلام می کنند ،منتظر نتیجه کار هستند تا اگر نتیجه مورد نظر حاصل شد ،به این حرکت بپیوندند و شان و مقام خود را آنقدر بالا می دانند، که خود را درگیر مشکلات دو سال گذشته ، از ابتدای شروع این پروسه ، نکرده و بعدا نیزحتما به دنبال جایگاه ویژه برای خود و گروه و سازمان خود ،خواهند بود! !
و...

در نهایت به نظر می رسد که فضای رنگارنگ جامعه اپوزیسیون خارج از کشور، این روزها شفاف تر از همیشه در معرض دید و قضاوت هم میهنان و بخصوص ایرانیان داخل کشور است ؛ تا بدرستی در مورد تک تک مدعیان داشتن دغدغه ایران و ایرانی ،قضاوت کنند و جایگاه واقعی آنها را در معادلات سیاسی و اجتماعی حال و آینده ایران ، در ذهن خود ترسیم کنند .
حرکت برای تشکیل شورای ملی ایران ،پس از بیش از سه دهه ادعای مبارزه با جمهوری اسلامی از سوی بسیارانی ، امروز می رود تا به چالشی بزرگ برای آشکار شدن اهداف ، برنامه ها ،وابستگی ها و حتی ارتباطات اقتصادی برخی اپوزیسیون نماها تبدیل شود و نگارنده مطمئن است ،نخبگان درون کشور ،با اینکه امکان مشارکت فعال و حضوری در این پروسه ملی را نداشتند ،ولی همواره یار و پشتیبان و همراه بودند ؛ و اکنون تمام اتفاقات این روزها را زیر ذره بین خود و بصورت موشکافانه دنبال می کنند و اجازه نخواهند داد اشتباهات گذشته در تاریخ سیاسی ایران ،تکرار شود .
در پایان بار دیگر به اپوزیسیون خارج از کشور باید گوشزد کرد که ، حرف آخر و تصمیم آخر را درباره آینده ایران ، جمعیت بالای 50 میلیونی جوانان داخل کشور خواهند زد . 


پاینده ایران و ایرانی
همایون نادری فر
19/4/2013
 
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
http://h-naderifar.blogspot.com/2013/04/blog-post_19.html

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.