رفتن به محتوای اصلی

چگونه به خودمان گل زدیم؟ خانم علینژاد؛ آقای رضا پهلوی و …جلوی افراط گری ها را بگیرید
26.11.2022 - 13:25

۱۳ سال پیش ؛ ما جمعی از مخالفان نظام در دانمارک ؛ ورزشکاران ایرانی را در این کشور تشویق و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادیم و در همین مسابقات بود که تعدادی ورزشکار و خبر نگار ورزشی مثل مهدی رستم پور از تیم جدا و تقاضای پناهندگی کردند در حالی که با بیشرف نامیدن ورزشکاران ایرانی در قطر ، تیم ملی را از خود راندید و دو دستی انداختید بغل رژیم و کیهان شریعتمداری از بی غیرت نامیدن تیم ملی پوزش خواست ، شعار بی شرف خواندن ورزشکاران بد ترین تاکتیکی بود که از سوی جمعی از تماشاگران مخالف نظام اتخاذ شد

 در هفتاد دو مین روز جنبش انقلابی مردم ایران  رویداد های مهمی رخ داد :

_تظاهرا ت چند هزار نفری در زاهدان، سراوان، خاش، چابهار و ایرانشهر در حالی به هشتمین جمعه رسید که زنان بلوچ هم به خیابان آمده و شعار «مرگ بر خامنه‌ای» دادند. در نقاط دیگر کشور نیز اعتراضات ادامه داشت و معترضان در تهران و شهر ستان ها  با آمدن به خیابان‌ها علیه جمهوری اسلامی شعار دادند.

_اما در این میان یک رویداد بسیار مهم بود که بحث های زیادی را در شبکه های اجتماعی دامن زد

_روز گذشته در بازی با ولز، بیشتر بازیکنان  سرود را هم‌خوانی کردند و در نهایت دو بر صفر بازی را بردند. 

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول  کیهان تهران در یادداشت روز این روزنامه از آنچه گلایه هفته قبل از تیم ملی فوتبال خوانده پوزش خواسته است.

این روزنامه وقتی بازیکنان تیم ملی در بازی اول خود در جام جهانی خود در برابر تیم ملی انگلیس، سرود جمهوری اسلامی را نخواندند، آنها را بی‌غیرت خواند.ولی در یادداشت امروز خود با عنوان «حرف مرد یک کلام نیست!» که سایر رسانه‌ها در ایران به طور وسیعی آن را پوشش داده‌اند، نوشته است «پوزش از سوء‌برداشت و خطایی که در میان بوده است یکی از آداب اسلامی و از نشانه‌های جوانمردی است.»

این در حالی است  که _در مقابل انگلیس، اعضای تیم ملی  مچ بند سیاه بستند، بازی نکردند، سرود نخوانند، شادی نکردند، اما از زمین و زمان  بی شرف نامیده شدند  و حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه  نماینده سید علی در کیهان در یادداشتی  بازی کنان تیم ملی را بخاطر  نخواندن  سرود جمهوری اسلامی، آنها را بی‌غیرت خواند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

دیدگاه‌ها

کیانوش توکلی

مرسی از نقد دوستان  ؛ من در این ویدو از اینکه در بازی ایران با انگلیس ، با وجود اینکه تیم ایران مچ بند سیاه به دست کرد و سرود جمهوری اسلامی نخواند  مورد بی مهری  بخشی از  مردم داخل استادیوم  قرار گرفت ، آنان با  « بیشرف » نامید تیم ایران ، کار درستی نکردند .

این بی شرف نامیدن تیم ایران در بازی اول  را غلط ارزیابی کردم ، در بازی دوم به کلی متفاوت است و  تیم در خط سیاست رژیم عمل  کرد . 

پایه قضاوت من ، سیاستی بود که ۱۳ سال پیش ما در دانمارک داشتیم که در آن ضمن حمایت از ورزش کاران ایرانی ؛ شعار های ضد رژیم اسلامی سر می دادیم و با این تاکتیک همدلی ورزش کاران را بدست آوردیم

د., 28.11.2022 - 03:06 پیوند ثابت
نظرات رسیده

صابر : با كمال تاًسف امشب به خودت و اينهمه زحمتى كه مى كشى گل زدى ! موضع گيرى تو بيگانه از وضع و شرايطى است كه در ميهن ما حاكم است ! تيم فرستاده شده به قطر فقط و فقط با هدف عادى نشان دادن وضع كشور و انحراف افكار جهان و بخشى از مردم ساده در ايران انجام گرفته است و نظام كه  كوچكترين ارزشى براى فوتبال و فوتباليست قائل نيست با تهديد و تطميع آنهايي را كه به دنبال منافع شخصى خودبوده و  تك تكشان از وضع كشور اطلاع داشتند را روانه قطر كرد .رژيم با اين كارش يك پروژه تمام عيار سياسى را پيش برد و اينكار از كسى مثل تو نمى بايستى حمايت مى شد . ضمنا برداشتت از سخنان مفسر ورزش و آن خانمى كه متاًسفانه چشمشان آسيب ديده بود ، بهيچوجه درست نبود .

د., 28.11.2022 - 02:41 پیوند ثابت
نظرات رسیده

من با قسمتی از حرفهای شما موافقم ولی چرا ما یاد نمیگیریم برای اشتباهاتمان انگشت اشاره را بطرف خودمان بگیریم چرا میگردیم یکنفر راپیدا کنیم تا کاسه وکوزه ها و اشتباهاتمان را سر او بشکنیم درست مثل سال ۵۷ که فقط شاه را مقصر آمدن جمهوری اسلامی میدانیم الان هم شما تقصیر را انداختید سر شاهزاده رضاپهلوی دیگه واقعا بس است باید یاد بگیریم هریک از ما مسئول کارهای خودمان باشیم از شما که سال ۵۷ را دیده‌اید بعید بود و منطق شما را نپستدیدم اون بیشرف گوییها کار خود رژیم و لابیهای آنها بود

 

ی., 27.11.2022 - 21:31 پیوند ثابت
نظرات رسیده

Adam Fromdk

کیانوش جان با سپاس از تلاشی که هر روزه انجام میده، چه مالی و چه معنوی. اما در مورد تیم ملی. باورم اینه که ما ملیتی با وجود ج.ا. نداریم. منظورم این است که ملت کاره و یا قدرت یا توانی نیست در مقابل رژیم. اینها همه چیز رو از ملت گرفتن و همه چیز تحت پوشش اینهاست چه ملتی که سودش به او نمیرسد و حتی در مورد لباس تصمیم گیری نیست بنابراین تیم ما هم تیم زیره سلطه این رژیم است و زور این رژیم. باور من ما در اصل ملت نداریم. بله نام مان ایران است و پرچم و محیط اما هیچی کاری فکری اندیشه و .....نمی توان انجام داد. دقیقا مانند برده های متجدد.

ی., 27.11.2022 - 21:29 پیوند ثابت
اصغر جیلو

به گمان من بايد بين جمهوري اسلامي و ايران حتما فرق گذاشت. جمهوري اسلامي مردم ايران را نمايندگي نميكند و رفتار آن در جهت خواست وتمايل اكثريت مردم نيست. تيمي كه جمهوري اسلامي ميخواهد آن تيمي نيست كه بخصوص در شرايط فعلي مردم آرزويش را دارند. به نظر من دفاع از اين ويا هر تيم ديگري بايد مشروط به همدلي آنها با مردم باشد. عكس اين بايد با بايكوت و طرد مواجه شود. جايي كه آنها سرود نخواندند را بايد تشويق ميشدند وجايي كه سرود جمهوري اسلامي را ميخوانند و در سمت تبليغات آن عمل ميكنند و در مقابل دستگيري و تهديد هم صنفان خود سكوت كرده و همدلي خود را با مردم داغديده ما نشان نميدهند بايد مورد اعتراض قرار گيرند،

ی., 27.11.2022 - 21:25 پیوند ثابت
نظرات رسیده

کیانوش گرامی 
در شرایط انقلابی ،عقل  و حکمت در هیچ کاری  درایت نمی کند  در حالیکه بیشتر شهرها و خیابان‌ها ی ایران  سرنگونی حاکمان را  فریاد می‌زنند و هزینه می‌پردازند  و عزیزی را با شلیک مستقیم رژیم  از دست می‌دهند  سیاست میانه جواب نمی دهد  باید همه پیروزی های دشمن را اخته کرد باید دشمن را  چه در عرصه فرهنگی و سیاسی  چه در عرصه میدانی  خارج کرد   باید نظم نوین آنرا، چه سیاسی یا ورزشی و حتی اقتصادی در هم شکست باید این جنایتکاران را به بن بست کشید  تا بتوان چند قدمی بجلو رفت
در ضمن جایگاه  میهن باید  ،تضمین کننده  آرامش مردم در عرصه اقتصادی ،سیاسی،  فرهنگی باشد  میهن فقط یک اسم نیست  میهن یک شرایط مناسب برای زندگی خوب  هم  است  
در ایران یک شرایط جنگی ست  باید گفت دشمن ، دوست نیست  کسی که برای دشمن سرود میخواند و بنوعی از آن حمایت میکند اگر دشمن نباشد   دوست نیست  مردم خارج از کشور تلاش می کنند تا سفارت نظام را برچیند یعنی هویت این حاکمیت از بین برود  
بنظر من هویت این رژیم در همه میدان‌ها باید زدوده شود  چه درنمایشگاه جهانی کتاب در فرانکفورت و چه در میدان فوتبال

ی., 27.11.2022 - 10:51 پیوند ثابت
امرالله ابراهیمی

باندهای جهل و جنایت حاکم بر ایران نهایت سعی خود را کردند و می‌کنند تا به همه اعم هنرمند، ورزشکار، مردم عادی و حتی دول خارجی القا نمایند که اپوزیسیون جمهوری اسلامی این‌گونه اند و اگر جانشین ما شوند، حمام خون به راه می‌افتد چون اینان تاب و تحمل سلیقه و عقیده غیر خودی را ندارند. شگفتا که عامل بی‌جیره و مواجب این باندها، خودمان هستیم. یک نفوذی می‌تواند صدها فرد ناآگاه را با خود همراه سازد و این جای تأسف است.

ما بدون این‌که خودمان بدانیم و یا بخواهیم، داریم آب به آسیاب دشمن می‌ریزیم.

ش., 26.11.2022 - 23:56 پیوند ثابت
نظرات رسیده

Mazdak Limakeshi

کیانوش جان مسیح علی نژاد خواهان حذف تیم ملی و جایگزین شدن تیم اکراین به جای تیم ملی ایران بوده است و در گذشته نیز خواهان حذف ورزش ایران از صحنه جهانی بوده است.

ش., 26.11.2022 - 18:56 پیوند ثابت
نظرات رسیده

Shahla Farid

چرا همه چیز را کوتاه مدت نگاه می کنید؟ مردمی که با فوتبالیست ها قهر کردند، حق دارند. بگذار هزینه دیدار با قاتلان بالا برود.

حالا چی جالب بود که نیروی سرکوب را اوردند و مثل عروسک به رقص واداشتند؟ بیخود این قدر بزرگش نکنید. پیروزی با مردم بود که به این تیم بی اعتنایی کردند.

ش., 26.11.2022 - 18:55 پیوند ثابت
نظرات رسیده

Sima Mahzari

حتما شما با علم بر اینکه الان ۱۳ سال پیش نیست و امروز مردم در خیابان ها در خون خود میغلتند وجز سرنگونی چیز دیگری نمیخواهند این نظر را مطرح میکنید ؟

ش., 26.11.2022 - 18:53 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.