رفتن به محتوای اصلی

رسانه فارسی زبان؛ جبهه آزادی ؛ ارتش سایبری و شعارهای انحرافی و سرانجام کدام آلترناتیو پیروز خواهد شد؟
07.06.2023 - 13:59

نا صر دریا دل :جناب کیانوش…

نا صر دریا دل :جناب کیانوش شما در مورد بی طرفی خبری صحبت می‌کنید! آیا خود به آنچه میگویی عمل میکنی؟ شما خود هیچ الترناتیو در برابر آنچه ارایه میدهی ندارید؟ فوقش مصی را بر یاسی ترجیح میدهید. 
این حاصل کلی تجربه سیاسی شماست.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

نظرات رسیده

Rassoul Karimi

با درود کیانوش جان

بسیار سنجیده و منصفانه به اختلافات و مشکلاتی که در بین اپوزوسیون است پرداختی و نقش ویرانگر عوامل نفوذی را برجسته کردی و شگرد آنها را بر ملا کردی

خسته نباشی دوست گرامی زحماتی که میکشی جای قدر دانی دارد و تلاشی که قبلا در رابطه با مبارزه ؛ با پخش اخبار دروغ داشتی هنوز در خاطرم است

پ., 08.06.2023 - 22:59 پیوند ثابت
نظرات رسیده

 

 

حسن دانشور : پس منظور جايگزين بلافصل ولاجرم غير دموكراتيك حكومت اسلامي است ولابد منظور از اپوزيسيون هم افراد ودسته جاتي هستند كه مدعي كسب اين جايگاه هستند ( با توجه به اين واقعيت كه ما در شرايط بيرون از دموكراسي قرار داريم)

پ., 08.06.2023 - 06:36 پیوند ثابت
نظرات رسیده

 

معنای جایگزین را می‌دهد .آلترناتیو همواره با اپوزیسیون همراه است و گاه حتی مترادف با آن فهمیده می‌شود و به کار می‌رود. چرا که بدون ‏آلترناتیو اپوزیسیونی شکل نمی‌گیرد و بدون اپوزیسیون آلترناتیوی به بار نمی‌نشیند. شاید در بهترین حالت بتوان گفت ‏که آلترناتیو ایده‌ای است که در روند مبارزه به نیروی اپوزیسیون بدل می‌شود.‏

پ., 08.06.2023 - 06:35 پیوند ثابت
نظرات رسیده

افشین جم:

 

منظور از " ياسى " ، " اسى" است و او همانا اقاى حامد اسماعيليون است. انتظار ميرود " مصى " و " اسى" و فعاليتهاى اين دو فغال و اثر گذار را نقد كنند. با مخفف كردن اين دو ، انها كوچك نميشوند . بايد باور داشت ، اعمال اشخاص است كه انها را مطرح و يا به حاشيه ميبرد .

چ., 07.06.2023 - 22:01 پیوند ثابت
ناصر دریادل

بررسی اجمالی یک پروسه

ایا این جماعت «قیام شکن »وقتی به تصویر ژیناها و ابوالفضل ها و کیان ها و حدیث ها و میکاها نگاه میکنند ذره ایی عرق شرم بر جبینشان می نشیند ؟؟؟

این نوشته کوتاه در پاسخ مطلبی از آقای کیانوش توکلی مدیریت سایت « ایران گلوبال نوشته شده که کمی آن را گسترش داده ام و قسمتی از آن در ذیل برنامه تصویری او در فیس بوک هم گذاشته ام.
آقای توکلی در این برنامه در مورد سندی صحبت میکند که توسط گروه هکری« قیام تا سرگونی» بیرون داده شده است.
در این سند رژیم آخوندی دستور داده برای مقابله با اعتراضات،شکست منشور همبستگی را برجسته کنند، ( البته اصل سند را متاسفانه آقای توکلی در برنامه خود نگذاشته است.) ایشان در پاسخ به اعتراضات که حول نادرستی این سندها شده است گفته
که مجاهدین خود مخالفان منشور همبستگی بودند ،پس اگر ذره آیی نادرستی در این سندها وجود می‌داشت مجاهدین حداقل این سند را بیرون نمی دادند .
چون با توجه به متن سند ،پس امکان یک همگرایی هم از سوی مجاهدین با رژیم هم وجود می داشته است!
هر چند لازم به ذکر است که آقای توکلی در دعوای بین طرفداران یاسی با مصی،
رای را به مصی می دهد.
سند تصویر موجود در همین صفحه!

فضای سیاسی جامعه مملو است از اخبارها و تحلیل های متفاوت است!
و اکثرا هم تلاش دارند مواضع غلیظ ضد رژیم خود را برای پیش برد یک خط مشخص حفظ و به پیش ببرند.
و طبیعتاً هرکسی از ظن خود یار خود می شود.
اما همه این شبکه ها و رسانه ها به رغم تفاوت در پرسنل تا ریاست شبکه،در هر چیزی اگر با هم اختلاف داشته باشند در یک چیز مشترک هستند و آن بایکوت خبری مجاهدین است.
اما کاشکی فقط موضوع تنها در بایکوت خبری خلاصه میشد.
بخشی از وظیفه شیطان سازی رژیم بر علیه مجاهدین هم به عهده این شبکه ها واگذار شده است.
بگونه ایی که بسیاری از آنها در روز های اول بیرون آمدن اسناد ،از نام بردن مجاهدین و یا حتا گروه هکری قیام تا سرنگونی ابا داشتند!
شاید باور نکنید،در یکی از این شبکه‌های تلویزیونی اینتر نتی که داشت در مورد هک اینترنتی سایت های ریاست جمهوری آخوندی و محتوای آن صحبت میکرد و خیلی تلاش داشت موضع ضد رژیم خود را نیز حفظ کند،گروه هکری «قیام تا سرنگونی » را وابسته به «سازمان منافقین » و نه سازمان مجاهدین ،اعلام کرد.
از بس که اینها بی طرف هستند!
جنبش سرنگونی اخیر در کنار افت و خیزهای خود دستاوردهای بسیار ذیقیمتی هم داشته است،و آن نابودی الترناتیو های فیک ،و موقتی است.
جمهوری اسلامی برای بقای خود چند کار را تواما انجام میدهد،
-سرکوب میکند.
-الترناتیو سازی میکند
-رسانه‌های مجازی درست میکند
-بحران سازی منطقه ایی درست مکند،
اگر زورش برسد بعضی را حل و بعضی دیگر را هم لاینحل باقی می‌گذارد.
نمی‌دانم حل و فصل بحران با عربستان و یا حتا اسراییل ربطی به سفر رضا پهلوی به اسراییل و عربستان دارد یا خیر؟ ولی بیرون آمدن بیانیه نمایندگان اسراییلی در مورد جدایی آذربایجان نمی‌توانست همینطوری خلق الساعه و از روی هوا باشد،مخصوصا که اصحاب سلطنت تلاش کردن با اخبار فیک حضور سه نفر از اعضای مجاهدین در اسراییل و دیدار با رضا پهلوی را هم ضمیمه این سفر کنند.
تا شاید کمی آب پاکی روی دست این سفر خیانت بار بریزند.اما این عقرب بنا به طبیعتش همه را نیش میزند. و چرایی رهنمود اطلاعاتی این سند مبنی بر برجسته کردن شکست منشور همبستگی به همین سند بر میگردد.

این کوزه گر آخوندی میشکند آنچه که خود ساخته است!
شکستن افراد و یا جریان‌ها ،ساختن و نابود کردن چند باره جریانهای خود ساخته داخل کشوری به همین منوال و به کرات اتفاق افتاده است، و حتا گاها تا مرحله حذف فیزیکی هم پیش رفته است.
به سرنوشت همه کارگزاران رژیم از هر جناحش و در هر پست اش نگاه کنید!

به ترکیب هیئت همبستگی مهسا نگاه کنید!
تصویر کسانی را می بینید که خود را پیشا پیش برای شکست آماده کرده بودند.
ان هم شکست قیامی که توان و پتانسیل به زیر کشیدن رژیم را داشت!
خوب حالا چرا فکر میکنید رژیم نخواهد این شکست را در بوق و کرنا نکند!!؟
چون دقیقا رژیم به این شکست و به این افراد و کارکردهایشان نیاز دارد.
در ضمن تعجب نکنید چرا یک ارگان اطلاعاتی در ارتش چنین طرحی را ارایه داده است !
رژیم آخوندی ملقمه ایی از آبگوشت بزباش است که همه چیزش به همه چیزش میخورد.
تصویری از اپوزسیون فیک به مدد رسانه های دستچین شده که همه کارگزارانش سالها در خدمت رژیم بوده اند.
و تیغ تهدید بالای سر اکثر خانواده آنها بوده و هست.
شما را ارجاع میدهم به همین سوال مجری رادیو فردا از احمدی نژاد،،،

پروژه رضا پهلوی و مصی و حامد و بنیادی، دیگر تمام سوز شده و باز تکرارش دیگر امکان ندارد.
رضا پهلوی شقه را در درون دستگاه سلطنت هم برده است.
اینکه مشروطه طلبان تلاش دارند اوضاع را کمی جمع و جور کنند تا راه خود را از اراذل و اوباش سلطنت جدا کنند،امکان ندارد همچنان که جدا سازی و تفکیک راه « اصلاح طلب از اصولگرا » امکان نداشت.

حضور اخیر چهره‌هایی تیمی از جنس فائزه هاشمی در کلاب هاووس برای ایجاد یک خط سوم « ورای اصطلاحاتی های دیروز با رویکردی دیگر و با تغییراتی در قانون اساسی و یا حتا حذف خامنه ایی «چنانکه به زعم نگارنده استارت آن زده شده » براساس همین سناریو توسط رژیم باز سازی شده و می شود.
و متوجه شده کار کرد رضا پهلوی و هم تیمی هایش نیز دیگر پایان یافته است.
اما کار از کار گذشته است
« باران به دهانش می‌بارد،
مرگ به گوگرد ِ پریده رنگش فروپوشیده»و دیگر راه نجاتی ندارد.
به این تیتر روزنامه شرق نگاه کن: «اخطار روزنامه شرق در مورد افزایش مبارزات پارتیزانی در جامعه»
و یا تهدید معاون عملیات کل سپاه، پاسدار عباس نیلفروشان خطاب به مردم ایران:کاری نکنید که چکمه‌های دههء شصتمان را به پا کنیم!
قیام سرنگونی در هر مرحله، برای پیش رفتن ،خود را از عناصر خائن ، مردد،ناپایدار ،پاک میکند.
ناصر دریادل 06/6/2023

چ., 07.06.2023 - 18:33 پیوند ثابت
فرامرز حیدریان

عنوان مقاله
آلترناتیو

درود بر کیانوش عزیز!

ترجیح دادن، «ایکس» بر «ایگرگ»، گامی شایسته ستودنیست که نشانگر میزان قوّه فهم و شعور و درک هر انسانی است از بهر تشخیص دادن تفاوتها و فروزه ها و هنرها و توانمندیها و آگاهیها و بیدار بودنها از بهر انتخاب مابین شخصیّتها و غیره و ذالک.
بحث آلترناتیو، زمانی بحثی ارزشمند است که کنشگران دامنه سیاست و کشور داری، هرگز و هیچوقت امکانهای گزینشی را به دو بدیل تبدیل نکنند؛ زیرا تبدیل شطرنجی همواره این خطر ویرانگر را با خود به همراه دارد که یک طرف را تا حدّ شرّ مطلق فرو میکاهد و طرف دیگر را تا حد ایده آل بی همتا و معصوم و همه چیز دان ارتقا میدهد. در دامنه ای که گزینش به دو مُعضل – یا این یا آن- گرفتار شود، هیچگونه انتخابی وجود ندارد؛ بلکه جبریّت و زورگویی و استبداد حاکم است؛ زیرا یک طرف امکان گزینشی به حدّی منفور و چندش آور و ذلیل و بی اصل و نسب و خوار و زار کوبیده میشود که خود به خود هر کسی از انتخاب آن، پرهیز خواهد کرد.
مسئله آلترناتیو در معنای اصیل کلمه، اینست که امکانهای انتخاب، متنوّع باشند و بازتاب دهنده پرنسیپهای فرهنگ مردم در جامعیّت وجودی. برای نمونه نمیتوان حزبی را با نامی دلبخواه تشکیل داد و ادّعا کرد که حزب ما از منافع فلان لایه یا طبقه اجتماعی دفاع میکند و در صدد واقعیّت پذیری خواستهای به حقّ اوست. هر حزبی و سازمانی باید از تار و پود فرهنگ و تاریخ و تحوّلات اجتماعی ریشه گرفته باشد تا بتواند در همخوانی و تلاش برای همسو شدن با دیگر احزابی که آنها نیز از ریشه های فرهنگ و تاریخ و تحوّلات اجتماعی باید برخاسته باشند به رقابت و تفاهم مشترک از بهر تشکیل دولت در سمت و سوی برآورده کردن خواستهای آحاد اجتماع بدون جنگ و گریزهای قلع و قمعی و سیطره خواهیهای مطلق بر تار و پود اجتماع تقلّا کنند.
آلترناتیو به معنای انتخاب یکی و حذف و لت و پار کردن بقیّه نیست؛ یعنی برداشتی که متاسفانه تا امروز در ذهنیّت انواع و اقسام ریز و درشت کنشگران عرصه سیاست در واقعیّت درون و بیرون جامعه ایرانی از «آلترناتیو» شده است. بالطّبع، در جایی میتوان گزینش آزاد بدون جبر و تحمیل و اکراه وجود داشته باشد که حضور گرایشهای مختلف با برنامه هایشان در فضای آزادی واقعیّت ملموس داشته باشند؛ دُرُست عین بازار میوه فروشان که هر کسی متاع خودش را عرضه میکند و انسانها بدون هیچ اکراهی حقّ انتخاب دارند. این تازه یک طرف قضیه است. طرف دیگر قضیه اینست که در انتخاب میتوان هر لحظه تجدید نظر کرد. به صرف اینکه من، فلان حزب را در فلان مقطع زمانی انتخاب کردم به معنای این نیست که حزب انتخابی تا قیام قیامت در دولت میتواند اقتدار ابدی داشته باشد. خیر اینطور نیست. دولت، دامنه جابجایی و تغییر و کاهش و افزایش کمیّتها بر حسب کیفیّت خدمات اجتماعی در حقّ ملّت به طور کلّی است. هر جقدر احزاب، بیشتر و بیشتر ، خدمتگزار مردم و میهن باشند، به همان میزان، شانس انتخاب مجدّد و کسب کرسیهای بیشتر را در مجلس از آن خود میکنند. اکثریت اخذ کرسیهای مجلس نیز هرگز به معنای تبدیل شدن به حکومت مطلق نیست. اصل حاکمیّت برای همیشه و ابد از آن «مردم اجتماع» میماند. هیچ حزبی و دستجاتی و غیره و ذالک حقّ ندارد از دامنه دولت متکثّر به دامنه «حکومت» خیز بردارد؛ زیرا بلافاصله به استبداد مطلق تبدیل خواهد شد و جامعه را به همان روزی خواهد انداخت که حکومت فقاهتی انداخته است. هدف از قانون اساسی نیز تعیین کرانمندی قدرت احزاب و نقش آنها در مجلس است. هر گونه بی اعتنایی و زیر پا گذاشتن مفاد قانون اساسی به معنای فرو ریختن پرنسیپها به منظور هموار کردن راه برای مصادره کردن قدرت مطلق و حکومت ابدی است. نظارت حقوقدانان برجسته بر مفاد قانون اساسی و دیگر قوانین میتواند امکانهای وسوسه انگیز قدرت طلبی مطلق احزاب را کنترل کند.

شاد زی و دیر زی!
فرامرز حیدریان

چ., 07.06.2023 - 15:14 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.