رفتن به محتوای اصلی

مراقب باشیم فیلم‌مان نکنندو «جنس» تقلبی بهمون نندازن+فیلم
19.05.2013 - 08:14

چند  روزپیش  ویدئو کلیبی  تحت عنوان «با دیدن این مصاحبه ایا باز به این حکومت رای خواهید داد»در ایران گلوبال توسط  اقای محمد زمانی  منتشر شده  بود که  انسان را بسیار متاثر می کرد ؛ اگر چه این مصاحبه  واقعی نیست ولی درد جامعه مارا بخوبی نشان می دهد .این باصطلاح مصاحبه  کاملا قدیمی و  مربوط به  12 سال پيش بود  يعنی  به  انتخابات دوره دوم خاتمی ...بهمين علت دختر جوان در مصاحبه اش  می گويد 4 سال پيش در 2 خرداد که رأی داديم.  این ویدئو کلیب بعنوان یک شگرد تبلیغی  هم از سوی اپوزیسیون  تحریم کننده و هم از سوی  احمد توکلی در هنگام کاندیداتوری خود  آن را مورد  سوء  استفاده قرار می دهند . شایان ذکر است که در روزنامه‌های آن روزگار، مشخصات کامل این خانم و عکس‌هایش در بازی تآتر منتشر شده بود. . ....  غوزک پلاتینی در این مورد  شرح  مبسوطی می دهد:

 

چند  روزپیش  ویدئو کلیبی  تحت عنوان «با دیدن این مصاحبه ایا باز به این حکومت رای خواهید داد»در ایران گلوبال توسط  اقای محمد زمانی  منتشر شده  بود که  انسان را بسیار متاثر می کرد ؛  اگر چه این مصاحبه  واقعی نیست ولی درد جامعه مارا بخوبی نشان می دهد .این باصطلاح مصاحبه  کاملا قدیمی و و  مربوط به  12 سال پيش بود  يعنی  به  انتخابات دوره دوم خاتمی ...بهمين علت دختر جوان در مصاحبه اش  می گويد 4 سال پيش در 2 خرداد که رأی داديم.  این ویدئو کلیب بعنوان یک شگرد تبلیغی  هم از سوی اپوزیسیون  تحریم کننده و هم از سوی  احمد توکلی در هنگام کاندیداتوری خود  آن را مورد  سوء  استفاده قرار می دهند  . ..  غوزک پلاتینی در این مورد می نویسد:خانمی از مصاحبه با خبرنگار تلویزیون سر باز می‌زند و سپس با اصرار خبرنگار جلوی دوربین از بیکاری و مشکلات جوانان حرف می‌زند و در نهایت پیامش این است که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی‌کند. این فیلم احساسات بسیاری را برانگیخته است. این که مردم بااحساسی داریم که به مسایل سیاسی و اجتماعی دوربرشان حساس هستند بسیار خوب است. این که نیت  منتشر کننده‌گان این ویدئو چیست بحث دیگری است و جای‌اش اینجا نیست اما بی‌شک نیت بسیاری از به اشتراک‌گذارنده‌گان خیر است اما شاید اگر بدانند این فیلم جعلی است و باور داشته باشند هدفی که با دروغ‌گویی به دست بیاید هدف شریفی نیست احتمالا از به اشتراک گذاشتن آن خودداری می‌کنند و درعوض کذب بودن آن را منتشر می‌کنند.

من وقتی فیلم را دیدم نخست مانند بقیه بیننده‌گان به شدت متاثر شدم اما از آنجا که کارم فیلم‌سازی ست متوجه مصنوعی بودن بعضی از حرکات مصاحبه شونده شدم و ناگهان یادم افتاد که این خانم را می‌شناسم و دوازده سال پیش هم این فیلم را دیده‌ام. پرس‌وجویی از دوستان و جست‌وجویی درگوگل معما را برای‌ام حل کرد.

دوازده سال پیش وقتی محمد خاتمی  برای دومین بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد یکی از رقبای انتخاباتی او احمد توکلی بود. توکلی در فیلم تبلیغاتی خودش مصاحبه‌ی ساخته‌شده‌یی را پخش کرد تا بگوید نسل جوان از دوم خرداد و شرکت در انتخابات دلزده و مایوس است و بیایند به او که دکترای اقتصاد دارد رای بدهند تا او مشکلات اقتصادی جوانان را حل کند. این فیلم حالا مونتاژ شده است و توکلی‌اش حذف شده است و توسط گروهی در اینترنت منتشر شده است. در این یادداشت کوتاه قصد ندارم به مسایل سیاسی مرتبط با انتشار این فیلم و انگیزه‌ی بعضا متضاد منتشرکننده‌گان و به اشتراک‌گذارنده‌گان بپردازم تنها هدف این بود که حقیقت این فیلم را روشن کنم و به دوستان بگویم هوشیارتر به مسایل نگاه کنیم و از جو زده‌گی بپرهیزیم که راه بس دشوار، صعب و طولانی در پیش است.

قبل از این که لینک فیلم را بگذارم یادآوری می‌کنم  در روزنامه‌های آن روزگار، فکر می‌کنم «بهار»، مشخصات کامل این خانم و عکس‌هایش در بازی تآتر منتشر شد. اگر اطلاعات تازه‌یی به دست آوردم یا دوستان برای‌ام فرستادند در اینجا می‌گذارم.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.