رفتن به محتوای اصلی

احمدی‌نژاد به فکر حلالیت طلبیدن از مردم باشد
22.05.2013 - 10:11
تفسیر از:
اقبال اقبالی

کریمی‌قدوسی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با فارس:
رأی شوای نگهبان آزمایشی برای مدعیان قانون‌گرایی / احمدی‌نژاد به فکر حلالیت طلبیدن از مردم باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نتایج احراز صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان حاکی از بررسی موشکافانه، مؤمنانه و مقتدرانه این شورا است، گفت: احراز صلاحیت کاندیداها آزمایشی برای مدعیان قانون‌گرایی است.
خبرگزاری فارس: رأی شوای نگهبان آزمایشی برای مدعیان قانون‌گرایی / احمدی‌نژاد به فکر حلالیت طلبیدن از مردم باشد

جواد کریمی قدوسی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی فارس در مشهد ضمن ابراز خرسندی از قاطعیت شورای نگهبان در احراز صلاحیت کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: یکی از عبرت‌های فتنه 88 این بود که آن زمان فتنه و فتنه‌گران از حکم قانون عبور کردند.

وی افزود: در فتنه 88 فتنه‌گران به خود اجازه دادند که کلمه نورانی 40 میلیون رای را زیر سئوال ببرند و در کف خیابان با مواضع شورای نگهبان مقابله و ستیز کنند.

* احراز صلاحیت کاندیداها توسط شورای نگهبان آزمایشی برای مدعیان قانون‌گرایی

کریمی با تاکید بر اینکه فتنه 88 تبعات منفی برای امنیت ملی داشت، خاطرنشان کرد: در انتخابات 92 باید از فتنه گذشته عبرت بگیریم.

وی ادامه داد: اگر چه رسانه ملی از تمام نامزدها به حکم قانون تعهد تمکین در برابر شورای نگهبان را گرفته اما باید نسبت به این مسئله و وقوع فتنه‌ای دیگر توجه ویژه داشته باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی احراز صلاحیت کاندیداها را آزمایشی برای مدعیان قانون‌گرایی دانست و یادآور شد: آحاد جامعه با اعلام نتایج توسط شورای نگهبان بیش از آگاهی از نتایج چشم به واکنش و رفتار کسانی دوختند که رد صلاحیت شده‌اند.

* دلدادگان به نظام حمایت جدی از شورای نگهبان داشته باشند

کریمی تصریح کرد: از فتنه 88 درسی که باید بگیریم این است که ملت، مسئولان و تمام دلدادگان به نظام باید حمایت جدی از شورای نگهبان که رکن مهم قانون اساسی است، داشته باشند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: نتایج احراز صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان حاکی از بررسی موشکافانه، مومنانه و مقتدرانه این شورا است.

* اشراف کامل دستگاه امنیتی سبب نابود کردن هرگونه فتنه در نطفه می‌شود

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها امنیتی اشراف کامل بر فضای امنیتی کشور دارند، خاطرنشان کرد: خدا را شکر که به همت دستگاه امنیتی، شرایط و فضای امنیتی کشور لحظه به لحظه رصد می‌شود و هرگونه تحرک از سوی فتنه و انحراف در نطفه خفه می‌شود.

کریمی با اذعان این مطلب که هیچ کس نمی‌تواند در برابر قانون مقاومت، عرض اندام و طغیان کند، گفت: تمام آحاد جامعه اعم از عمومی و مسئولان، کاندیداها و هواداران آنان باید در برابر قانون و رای شورای نگهبان تمکین کنند.

* احمدی‌نژاد بجای تحمیل کاندیدا به حلالیت‌طلبی از مردم بپردازد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رد صلاحیت مشایی گفت: امیدواریم احمدی‌نژاد در این یک ماه و اندی که از دوران دولتش باقیمانده است پروژه‌های باقیمانده کشور را افتتاح کرده و بیشتر به بحث حلالیت‌طلبی از مردم بپردازد.

وی تاکید کرد: اگر دولت به گونه‌ای صحبت کند که از آن بوی طلبکاری از قانون بدهد جایگاه و شأن خود را به طور کلی در جامعه از دست می‌دهد.

کریمی متذکر شد: رئیس‌جمهور خادم مردم و سرباز ولایت است و باید در قبال کم و کاستی‌های خود از مردم حلالیت بطلبد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که باید تحت امر ولی امر مسلمین باشیم، گفت: شائبه‌ها در مورد احمدی‌نژاد بسیار است و مهم‌ترین آن رفتار خلاف عرف وی تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: اینکه احمدی‌نژاد فردی را برای ریاست‌جمهوری به ما تحمیل کند نوعی دیکتاتوری است، ایران اسلامی قانون دارد و نظر شورای نگهبان فصل‌الخطاب بوده و باید همه در برابر رای آن تمکین کنند.

کریمی یادآور شد: یک رئیس‌جمهور باید با الگوبرداری از سیره امام راحل حرکت و رفتار کند و با عنوان سرباز و خادم تا هر جا که مسئلت بود در خدمت نظام باشد.

* احتمال تحرک مهره‌های داخلی و خارجی فتنه و انحراف در مقابل رد صلاحیت

وی تصریح کرد: در مورد افرادی که رد صلاحیت شدند نیز باید بگویم به احتمال زیاد سران فتنه و انحراف خود مخالفت و تحرکی نشان ندهند اما مهره‌های آنان در داخل و خارج از کشور زمینه تنش‌زایی را فراهم کنند.

به گفته کریمی دستگاه امنیتی کشور با رصد و اشراف کاملی فضای انتخاباتی مانع از تنش‌زایی شده و هرگونه فتنه و انحراف را در نطفه خفه می‌کند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.