رفتن به محتوای اصلی

انـدیشـه افشیـن ها را نمی توان کُشت
26.06.2013 - 21:38

بیش از سه دهـه از حکومت جمهوری اسلامی در ایـران می گـذرد! و ما شاهد حـوادث گوناگونی در آن بودیم، ولی با قاطعییت می توان به یک حرکت تنظیم شده این حکومت جنایتکار اشاره کردکه بعد از 34 سال، کماکان و بطور مُستمـر انجام می شود که همانـا، ماشین تـرور، اعدام، دست و پا قطع کردن، چشم از حدقه درآوردن، سنگسار، شکنجه  و کُشتـار شان علیه  آزادیخواهان و مبارزین سیاسی است.

علی رغم شرایط سیاسی سنگین حـاکـم بر فضای جامعه مان، کـارگـران ایـران مانند سایر جنبش های مبـارز  چون زنـان، دانشجویان، مُعلمین و غیره، به مبارزات خـود علیه حکومت جمهوری اسلامی در اشکال گـونـاگـون ادامه می دهند.

با وجود اینکه بخش عُمده این مبارزات در چهار چوب حقوق صنفی می باشد اما نظام جمهوری اسلامی حتی تاب و تحمل چنین مبارزاتی هم را ندارد و آنرا به شدیدترین وجه ممکن سرکوب می کند.

حال یک لحظه فکر کنید این جنبش ها بخصوص جنبش کارگری، تغییر رژیم سیاسی را در دستور کـار خود قـرار دهد، با چه عکس العملی از طرف نیروهای سرکوبگر نظام مواجه می شوند؟

این را اجمـالأ برای آن دسته از نیـروهـا، سازمان ها و احـزاب کمونیستـی بـازگـو می کنم که متاسفانه بعد از سی و چهار سال هنوز با یکسری تئـوری های "آسمانـی و رویـایـی"، آنهم با وجـودِ حکومت جنـایتکـاری چون جمهوری اسلامی ، دم از اتحادیه های مُستقل کارگری، سخن می رانند!!!

حکومتی که برای بقای کثیف خود، باید قتل عام کند این را خوب می داند، تشکیل چنین اتحادیه ای به معنای واقعی کلمه، "مُستـقـل"، باعث سرنگوی اش می شود.(که توضیح بیشتر این مسئله در حوصله این نوشته کوتاه نیست)

دریک جامعه استاندارد آنهم بشکل معمول و طبیعی، هرفردی برای بقـاء و معیشت خود و خانواده به حرفه ای مشغول است از این منظر، یکی نجاری می کند یکی دکتری، یکی بنایی، یکی مهندسی، یکی لابیگری، یکی خیانت و ...

در این چهارچوب، حکومت جمهوری اسلامی ازاین قاعده مُستثنی نیست با این تفاوت که، آ سد علی مفلوک، با اعوان و انصارش برای زنـدگـی ننگین خـود، به شغل آدم کُشی فرزندان ایران زمین، مُفتخر هستند.

این بار شمشیر همیشه خونین این حکومت ضـد کارگری بر پیکر افشین اسانلو فرود آمد و او را کُشت چرا که وی و تعدادی دیگر از زحمتکشان شرکت واحد برای احقاق مطالبات وخواسته های طبیعی که هر کارگری باید از آن برخوردار باشد، به مبارزه برخاستند از این رو، این حکومت بنـا به ماهییت ارتجاعی اش و مانند همیشه تا آنجا که در توانش باشد هر صدایی آزادیخواهی را در نطفه خفه می کند توانست، نفس افشین را قطع کُند که دیگر نتواند مانند من و تو آفتاب را ببیند  ولی با  اندیشه اش چکار توانستند بکنند؟

اندیشه زیبـایی که در قلم و فریاد من و تـو، نقش بستـه است.

قتـل افشین اسانلو، خانواده های بیشمار داغدار را که جگر گوش اشان را این حکومت قُرون وسطایی به جُـرم آزادیخواهی مورد تجاوز و شکنجه و به قتل رسانده است تازه کرد و نفرین آنها را بهمراه داشت.

ولی مُهم این است که هستند کـارگـران مبـارزی که نمی گذارند پرچم آزادیخواهی او به زمین بیافتد همانطور که نگذاشتند صدای به حق ِ سَتـار بهشتی خاموش شود در حقیقت، افشین اسانلو ادامه دهنده راه مبارزاتی سَتـار بهشتی بود.

اینک بازتاب انعکاس فـریـاد آزادیخواهی افشیـن را می توان در هزاران حمایت و دفاع به شکل های گوناگون در سراسر جهان از این مبارز سیاسی مشاهد نمود .

اما این را جمهوری اسلامی جنایتکار باید خوب بـدانـد که در بـوستـان مبـارزاتـی ایـران، غُنچـه های بیشمـاری در حــال شکُفتـن هستنـد و بتـرسنـد از آنـروز کـه ایـن گُـل هـا همـدیگـر را دریـابنـد آن وقـت، دیگـر شمشیـر این حکومت جهـل و جنـون نمی تواند این گُـل های شکفته شده را، پـر پـر کُنـد.

آن روز دیـر نیست، ایـن را بـاور کنیـد.

                                                                          چهـارشنبـه 26 ژوئن 2013- استکهلم

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

پویان انصاری

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.