رفتن به محتوای اصلی

اَحمدَی نِژاد: اسرائیل آینده ای ندارد
19.09.2008 - 11:32
برگردان:
خشایار رُخسانی

 Ahmadinejad: Israel Won"t Survive in Any Shape or Form

 September 19, 2008

Ha"aretz

News Agencies

 

چَکیده

احمدی نژاد در نِشَست رسانه ای واپَسین خود، درهالیکه رویداد هولُکُست (holocaust) را که یک رویدادِ دَفتَرینه شده تاریخی است، یک اَفسانه نامید، گُفت که این اسرائیلی ها هَستند که خود را به گُناهِ بکاربستن ِ هُولُکُست (holocaust) بر مَردُم فِلسطین، آلوده کَرده اند. این شیوۀِ بازگویی احمدی نژاد به نَگَر میآید که بَخشی از تلاش های ِاو برایِ به کَژراهِ بُردن ِخُردهِ گیری هایی است، که در پیوند با بَرنامه هایِ تَرازداریکِ وَرشِکَسته اش از او میشود و هَمچنین سَرزَنِش هایی که از سویِ بَرخی یاران ِنَزدیکَش بر او وارِد میآید.

سَرآغاز

فَرنِشین (رئیس) ِدولتِ ایران، محمودِ احمدی نژاد در روز سِه شَنبه بار ِدیگر به اسرائیل یورش ِگُفتاری بُرد که: در آینده اسرائیل از هرگونه راهی برایِ ادامۀِ هَستی خود بی بَهره خواهد شُد. در هالیکه [1] احمدی نژاد با گُزارشگران گُفتگو میکَرد، نیشخَندی به اَندیشۀِ کُهنۀِ "اسرائیل بُزُرگ" زَد که دستیازی به هَمۀِ گُستَرۀِ [2] فِلِسطین در راستایِ بَرپایی "اسرائیل بُزُرگ" را هوُدۀِ [3] اسرائیل، میداند. ولی از زمانیکه اسرائیل با برپایی ِیک دولتِ فلسطینی در کنار دولتِ اسرائیل، هَمسازیِ میکُند، این کشور از اَندیشۀِ برپایی "ِاسرائیل ِبُزُرگ" چَشم پوشی کَرده است.

در آغاز این هَفته، فَرنِشین دولت، اهود البرت (Ehud Olmert) گُفت که اندیشۀِ "اسرائیل بُزُرگ"، که نوار ِغزه و کرانۀِ خاوری (West Bank) را در برمیگیرد، ازآنِ گُذَشته است، و هرکس که هنوز اینگونه میاَندیشد یک دیوانه میباشد.

احمدی نژاد گفت که "در هالیکه [1] بَرخی میگُویند که اندیشۀِ "اسرائیل بُزُرگ" به سرآمده است، من میگویم که اَندیشۀِ اسرائیل کوچک نیز به سرآمده است. "

نِشَست با گُزارشگران برایِ احمدی نژاد پس از چَندی، یک ژایِشی [4] بود، پیش از اینکه او به نیویورک (New York) برایِ هُماسیدن [5] در گِردِهمایی هَمگانی سازمان ِملل، برَوَد.

فَرنِشین ِدولتِ ایران دیدگاهِ خود را در بارۀِ سِتیزه جویی با اسرائیل دوباره بازگو کَرد. درهالیکه [1] او رویدادِ هولُکُست (holocaust) را که یک رویدادِ دَفتَرینه شده تاریخی است، یک اَفسانه نامید، گُفت که این اسرائیلی ها هَستند که خود را به گُناهِ بکاربستن ِ هُولُکُست بر مَردُم فِلسطین، آلوده کَرده اند. رویدادِ هولُکُست (holocaust) بیانگَر ِپیگَردِ یهودیان، بزور نگهدارشتن ِآنها در اردوگاه هایِ کار و کُشتار ِگروهی آنها بدَستِ نازی هایِ آلمان در جَنگ جهانی دوم میباشد.

این شیوۀِ بازگویی [6] احمدی نژاد به نَگَر میآید که بَخشی از تلاش های ِاو برایِ به کَژراهِ بُردن ِخُردهِ گیری هایی است، که در پیوند با بَرنامه هایِ تَرازداریکِ [7] وَرشِکَسته اش از او میشود و هَمچنین سَرزَنِش هایی که از سویِ بَرخی یاران ِنَزدیکَش بر او وارِد میآید. آماس ِ[8] ایران در ماه گُذَشته به مرز 27.6% رسید.

در این میان و به تازگی از سویِ جانِشین ِفَرنشین ِدولت، اسفندیار رحیم مَشایی، بازگُفته میشود [9] که ایرانیان دوست هَمِۀِ مردمِ جهان- اَفزون بر آن هتا [10] مَردُم اسرائیل هستند.

 احمدی نژاد، که به فَرنودِ [11] شیوۀِ سُخَنرانی هایِ دُشمنانه اش در ناسازی با اسرائیل شناخته شده میباشد، در سال ِ2005 گُفت که اسرائیل باید که از نغشۀِ [12] جهان جاروب شود و هُلُکُست (Holocaust) را یک افسانه نامید. در واپَسین واکاوی ای [13] که احمدی نژاد از دولت یهودیان کَرده است، او اسرائیل را یک جوانۀِ [14] تباهی نامیده است.

در پیوند با برنامۀِ هَسته ای که ایران بر سَر آن سازش نمی کُند، احمدی نژاد گُفت که بُنگاهِ بازرسی ِهَسته ایِ سازمان ِملل، این هُوده [15] را ندارد که به آن پَرونده ها رُیکَردی [توجه ای] نشان بدهد که از سویِ آمریکا فَراهم شُده ا ند، پَرونده هایی که میداوند [16] که ایران به دُنبال ساختِ بُمب اَتُمی است.

احمدی نژاد گُفت که بُنپایه هایی [اصولی] که بر بَنایِ آنها بُنگاهِ بازرسی ِهَسته ایِ سازمان ِملل کار میکُند، این پَروانه را به این نهاد نمی دهند که برنامه هایِ خود را بر پایۀِ هَنایش [ 17] پَذیری از کشورهایِ دیگر، ساماندِهی کُند. در روز دوشَنبه، یک گُزارش از بُنگاهِ بازرسی ِهَسته ایِ سازمان ِملل گُفت که ایران در برابر ِبازرسی هایِ این بُنگاه در رسیدگی به این داوش [18] که این کشور در پی تَلاش برایِ ساختِ بُمبِ هَسته ای است، سَد میکُند، و از اینرو، پی جویی هایِ این نهاد به بُن بست رَسیده اند. احمدی نژاد گُفت که آن گُزارش به واژگون [19] سِرِشتِ آشتی جویانۀِ ِبَرنامۀِ هَسته ای ایران را پَروَهانیده است [20]، و این برنامه ای است که ایران تنها برایِ پاسُخ به برآورده کردنِ نیاز هایِ شهروَندی خودش دُنبال میکُنَد. احمدی نژاد از کشورهای باختر درخواست کرد که به رَوَندِ سِتیزه جویانۀِ خود در ناسازی با ایران پایان دَهَند.

همکنون ایران در زیر فِشار ِسه آروایش [21] بسر میبرد که از سویِ سازمان ملل به شَوَندِ [22] پَرهیز این کشور از اَندَروایی ِ [23] غَنی سازیِ اورانیوم، وَززانیده میشود [24]. در روزِ سه شَنبه احمدی نژاد پافِشاری کرد که غَنی سازیِ اورانیم دَرَنگانده نخواهد شد [25]. "بگُذارید که آنها آراویش ها [21] را بر ما به وَرزانند[24]، ما ملتِ خیلی نیرومندی هَستیم " احمدی نژاد گفت.

پس از اینکه ایران از پَذیرفَتن ِ بَستۀِ ایزانِیشی [26] ، در برابر ِ اَندَروایی ِ [23] غَنی سازیِ اورانیوم، سر باززد، آمریکا و هَمبَستگان ِآن بیوسیده میشَوَند [27] که بر سازمان ملل فِشار آورند تا این سازمان دور ِتازه ای از آروایش ها را [21] بر ایران به وَرزاند [24]، درونمایۀِ آن بَسته کُمک هایِ ترازداریک [7] و فَنآوری به ایران بود.

ایران داوش ِ[18] آمریکا را که میگوید ایران در جُستِجویِ ساختن ِجَنگ ابزار ِهسته ای است، رَد میکُند، و پافِشاری میکُند که این کشور در چارچوب "پیماننامۀِ گُستَرش ندادن به جَنگ ابزار ِهَسته" این هودۀِ [15] را دارد که به غَنی سازی اورانیوم در راستایِ رَخشارش [28] سوخت، برای رآکتورهایِ هَسته ای، ادامه بدهد.

یک کارگُزار ِدولتِ ایران میگوید: "موشک هایِ ما میتوانند به کشتی ها در کَندآب پارس [29] برَسَند". یک روزنامۀِ دولتی با گواهی آوردن از یک اندرزگر ِ [30] رَده بالایِ رهبر ِجمهوریِ اسلامی در روز پَنج شَنبه گُزارش داد که در زمان ِجَنَگ هیچ کَشتی ایکه از کَندآبِ پارس [29] میگُذَرَد، نمی تواند بیرون از تیربُردِ موشک هایِ ما باشد.

ایران، که در پیوند با برنامۀِ اَتُمی خود با کشورهایِ باختَر به یک بُن بست رسیده است، گُفته است که این کشور میتواند در پاسُخ با هر گونه تازشی، بخشِ جنوبی ِ آبراهِ هُرمُز را که 40% از داد و سِتَدهایِ نَفتی ِجهان از آنجا میگُذَرَند، ببَندَد.

آمریکا، که ناوگان ِپَنجُمَش در بحرین باشنده است [31]، در کشوری درکرانۀِ کَندآب پارس، سُوگَند خورده است که گُذَرگاه رَفت و آمدِ کِشتی هایِ نَفتی را باز نِگهدارد.

باختَر ایران را می اِرَنگَد [32] که در جُستِجویِ ساختَن ِ بُمُب هَسته ای میباشد، ولی ایران که چهارُمین کشور ِبُزُرگِ نفت خیز میباشد، پافشاری میکُنَد که هَدَفِ این کِشور رسیدن به دانِش هایِ بایسته [33] برایِ فَرآوریِ [34] کَهرَبا [35] است. آمریکا شایمندیِ [36] تازش ِ اَرتِشی به ایران را رَد نَکَرد، چنانچه گُفتگوها برایِ پایان دادن به کِشاکش ها، سودمند نباشند.

"در زمان ِجَنگ هیچ کِشتی نمی تواند از تَنگِۀِ هُرمُز گُذَر کُند، بدون ِاینکه موشک هایِ نیرویِ دَریایی سپاه به آن نَرَسند. " روزنامۀِ ایران دیلی (Iran daily) از یاحیی رحیم صفوی، یک اَندَرزگَر ِاَرتِشی ِرهَبَر ِآیت الله علی خامنه ای، گَواهی کَرد.

رحیم صفوی در آغاز ِهَفته گُفت که خامنه ای نیروهایِ زُبدۀِ سپاه را خویشکار ِ [37] پَدافَندی از کَندآب پارس [29] در برابر هرگونه تازش دُشمن کرده است، و اینکه این نیروها در زمان ِ "درگیر شُدن با نیروهایِ بیگانه" نباید دودل باشند و دِرَنگ کُنند. این دیدگاه درست در میان ِگُمانه زنی هایِ مُداومی که در پیوند با شایش ِ[38] تازش آمریکا و اسرائیل به پایگاه هایِ هَسته ایِ ایران میشوند، نمایان شُده است.

ایران گُزارش ِبَرنامۀِ شایش [38] ِتازش ِآمریکا و اسرائیل به این کشور را بی کرامند [39] میداند، ولی میگُوید که چنانچه به ایران دست اندازی شود این کشور با تاختَن به بُنیادهای پولی و سرمایه هایِ آمریکا و اسرائیل در سراسر جهان، پاسُخ خواهد داد.

بنا به گُزارش رسانه هایِ گُروهی در ایران، نیرویِ هوایی ایران و یگان هایِ پَدافَندیِ این کشور با رَزمایِشی که در این هَفته انجام دادند، اَبزارهایِ جَنگی خود را آزمایش و آمادِگی شان را برایِ زمان ِدرگیری، بالابُردند.

در کِنار ِ اَرتِش ِرَستادی [40]، ایران دارایِ یک نیرویِ ویژۀِ انقلابی است که در خاستگاه نِگهبانان رازمان ِ[41] اسلامی کار میکُند. این نیرو دارایِ فَرماندهی جُداگانه و یگان هایِ هوایی، دریایی و زمینی میباشد. این نیرو در کِنار ِمَرزهایِ پُر جُوش و خُروش خاورمیانه گُستَرده شده است و بُنیادهایِ مَهین [مهم] ترازداریک [7] کشور را در دست دارد. زَرادخانۀِ سپاه پاسداران فَراگیرَندۀِ موشکِ شهاب-3 میباشد که بنا بر گُزارش های رسیده، تیربُرد آن میتواند به اسرائیل برَسَد.

یاداشت ها:

[1] در حالیکه [2] قلمرو

[3] حق [4] فُرصتی

[5] شرکت کردن [6] اظهار نظر

[7] اقتصادی [8] تورم

[9] نقل میشود [10] حتی

[11] دلیل [12] نقشه

[13] تشریح [14] جُرثومه

[15] حق [16] ادعا میکُنند

[17] تأثیر [18] ادعا

[19] برعکس [20] با دلیل ثابت کرده است

[21] تحریم [22] علت

[23] اَندَرواییدن: به تعلیق درآوردن، اَندروایی: تعلیق [24] وَرزانیدن: اِعمال کردن

[25] دَرَنگاندن: متوقف کردن [26] تشویقی

[27] بیوسیدن: انتظار داشتن [28] توسعه

[29] خلیج فارس [30] مشاور

[31] حضور دارد [32] اِرَانگیدن : تهمت زدن

[33] ضروری [34] فَرآوریدن: تولید کردن

[35] بَرق [36] احتمال

[37] مسئول ِ[38] امکان

[39] بی اهمیت [40] رَسمی

[41] رژیم

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.