رفتن به محتوای اصلی

دفاعیات سرگشاده ی «یئنی‌گاموح» در مقابل رأی ناعادلانه ی دادگاه فرمایشی
10.07.2013 - 22:39

دفاعیات سرگشاده ی «یئنی‌گاموح» در مقابل رأی ناعادلانه ی دادگاه فرمایشی (همراه متن توركي)

 توضیح از دومان رادمهر: دفاعیه سرگشاده تشکیلات یئنی گاموح از طرف اعضای کمیته مرکزی این تشکیلات که همگی در زندان مرکزی تبریز محبوس هستند، حاضز شده و به دلیل اشکال فنی وبسایت رسمی تشکیلات اینجا منتشر می شود. 

 ***

دفاعیات سرگشاده ی «یئنی گاموح» در مقابل رأی ناعادلانه‌ی دادگاه فرمایشی اشخاص، سازمانها و مردم محترم آذربایجان که در راه آزادی، دموکراسی و حقوق بشر مبارزه می نمایید!

آزاد آفریده شدن بشر و صاحب عقل وفکر بودن او و به موازات آنحق تعیین سرنوشت خود، دیگر در تمدن بشری عنصری غیر قابل بحث بوده، آزادی عقیده،اندیشه و بیان نیز از بنیان‌های توسعه و دموکراسی می باشد. تحزب و تغییر حاکمیت ازراههای مسالمت آمیز، نشانگر دموکراسی حقیقی بوده، مانع از زد و خوردهای داخلی دریک کشور می گردد. حفاظت از موجودیت تمامی زبان‌ها و فرهنگ‌ها و هستی عظیم بشری وتمامی هویت‌های اجتماعی و ملی تنها در چارچوب پلورالیسم  (تکثرگرایی)  ممکن می باشد. اما همچنان در کشورایران، استبداد، استعمار نو و شوونیسم ادامه دارد. اگرچه در قانون اساسی ایران بر آزادی بیان تاکید شده است، لیکن در قوانین جزایی این کشوراز طرق مختلف و به شکلی خشونت بار این آزادی از بین رفته است. چنان که در قوانین جزا تبلیغات علیه نظام جرم محسوب می شود. به عبارتی در این کشور هرکس از موضع مخالف حاکمیت صحبت یا هرگونه انتقادی نماید، مجازات قانونی در انتظار اوست. با توجه به همین اتهامات نیز فعالان سیاسی در ایران از جمله فعالان ترک آذربایجانی و دیگر ملتها و قومیتهای این کشور، زمانی که خواستار حقوق اولیه و ملی خود می گردد با اتهام تبلیغات علیه نظام رو به رو گردیده، زندانی می شوند.

 

اگر چه در سخن کشور جمهوری می باشد و برای انتخاب رئیس جمهور و نمایندگان مجلس و شوراهای شهر و روستا انتخابات برگزار می شود، حق انتخاب واقعی شهروندان به طرق مختلف از آنها سلب می شود. " شورای نگهبان " و الگوی " تاییدصلاحیت" از سوی آن، شیوه ای برای حذف نیروهای مخالف از پروسه ی انتخابات میباشد. بدین وسیله سالهای طولانی نیروهای سیاسی مخالف خود را از حیطه ی انتخابات به دور نگه داشته و حذف و زندانی نمودن مخالفان با عنوان گروههای غیر قانونی، به اصلیترین شیوه های حکومت تبدیل گردیده است. عدم اجازه به ترکهای آذربایجان برای تاسیس یک حزب برای دستیابی به حقوق ملی خود، از همین شیوه ی حکومت نشات می گیرد. بدین ترتیب حکومتی که به شکلی واضح و روشن بر استبداد خودادامه می دهد، با ممنوع نمودن آزادی بیان و عقیده و همچنین تحزب، که از ضروریات دموکراسی است، در برابر تفکرات برتر عصر با ادعاهای دروغین قد علم کرده است. آزادترین کشور دنیا نامیدن این کشور، ادعای عدم وجود فعالان سیاسی در بند و سخن راندن از حقوق بشر محلی برای فرار از موج حقوق بشر، از دیگر ادعاهای مضحک مسئولان کشور می باشد. همچنین فراخواندن مردم برای شرکت در انتخابات وسیله ای برای کسب مشروعیت خود، از دیگراقدامات آنها می باشد. حکومتی که بر وجود آزادی در کشور و عدم وجود زندانیان سیاسی تاکید می نماید، در انتخابات ریاست جمهوری سال 1388، کاندیداهای اصلی انتخابات را حبس خانگی کرده، صدها زندانی سیاسی را در بند نموده است. بدنبال آن چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، رهبر تشکیلات نو بیداری آذربایجان «یئنی‌گاموح» و اعضای کمیته مرکزی آن از طرف نیروهای اطلاعاتی حکومت دستگیر گردیدند. اتهام وارده بر آنها نیز باز هم تبلیغات علیه نظام و ایجاد تشکیلات غیر قانونی علیه حکومت بود. علی رغم اینکه «یئنی‌گاموح»(یئنی گونئی آذربایجان میللی اویانیش حرکاتی) یک تشکیلات درون کشوری می باشد و بر اساس اصول پذیرفته شده ی بین المللی، در راستای حقوق ملی مردم آذربایجان جنوبی، مبارزه ی باز سیاسی و مدنی وبدون خشونت را استراتژی خود تعیین نموده است، آشکار است که حکومت به طرق مختلف ازاعطای حتی ابتدایی ترین حقوق مردم آذربایجان سر باز می زند و به بدترین شکل فعالان راه آزادی، عدالت و دموکراسی را سرکوب می نماید.

«یئنی‌گاموح» با تکیه بر برخی ویژگیهای مشترک مردم ساکن درآذربایجان جنوبی، از جمله زبان، فرهنگ، تاریخ و خواسته های مشترک ملی – سیاسی ، بر ملت بودن آن اعتقاد دارد و این کشور را به عنوان یک کشور کثیرالمله در نظر می گیرد. چنان که از سال 1385آذربایجان جنوبی عضوتشکیلات ملتهای بدون دولت گردیده است. در حالی که «یئنی‌گاموح» حق تعیین سرنوشت خود را برای ملت آذربایجان در صدر اهدافش قرار داده، خواسته ی حق تعیین سرنوشت ملت آذربایجان را باتکیه بر قوانین بین المللی به شکلی روشن و مدنی مطرح می نماید. اما حکومت حتی به زبان راندن خواسته های بر حق ملت آذربایجان را برنمی تابد. در حالی که ایران باعضویت در سازمان ملل متحد، در رابطه با حقوق ملی پذیرفته شده در کنوانسیونها، قطعنامه ها و کمیسیونهای حقوق بشری مسئول می باشد. ولی با تمام این احوال، علت تجزیه طلب بودن «یئنی‌گاموح» از سوی ارگان امنیتی کشور و دادگاه، تاکید آن برقوانین بین المللی – حق تعیین سرنوشت- بوده است. مسئولان کشور در حالی که از آزادی بیان و انتخابات آزاد سخن به میان می آورند، در دادگاه «یئنی‌گاموح» از سوی اداره ی اطلاعات و در گزارش دادستان، درخواست اشد مجازات برای اعضای این تشکیلات ارائه گردیده است و سبب آن نیز عدم قبول ولایت فقیه از سوی این اعضا و به دلیل تبعیض های موجود بر علیه آذربایجانیان تصمیم آنها به عدم شرکت در انتخابات ریاست جمهوری می باشد. بر اساس رای دادگاه ساختگی ذکر شده، رهبر و اعضای کمیته ی مرکزی این تشکیلات هر کدام به مدت 9 سال از آزادی محروم گردیدند. در حالی که همین افراد در سال 1389 پس از طی مدت طولانی در اداره ی اطلاعات و تحمل شکنجه های بسیار1، به علت عضویت در کمیته مرکزی به حبس محکوم گردیده بودند. این بار نیز به دلیل ایجاد اصلاحات در تشکیلاتشان با اتهام تشکیل گروه بار دیگر محاکمه گردیدند. این حکم که به شکلی واضح و آشکار از سوی اداره ی اطلاعات و با توصیه ی دادستان صادر گردیده، نشانگر بی طرف نبودن قاضی می باشد. قاضی با عنوان نمودن " من درمقابل عمل انجام شده قرار گرفتم" نشان داد که در این کشور سیستم دادگستری تاچه حد مستقل است.

ما اعضای «یئنی گاموح» رأی صادره برای اعضای کمیته ی مرکزی و رهبر تشکیلات را تمامایک حکم سیاسی اعلام کرده و تمامی انسان دوستان و فعالان راه آزادی، دموکراسی وحقوق بشر ، به خصوص ملت آذربایجان و فعالان ملی را دعوت بهاعتراض به این رأی ناعادلانهو اجباری می نماییم. در پایان خطاب به ملت خود می گوییم:

 این عکس العمل حکومت در حالی که نشانگر غیر دموکراتیک و غیرمنطقی بودن آن است،همچنین نشان می دهد که حکومت تا چه حد از حرکت ملی ما در هراساست. ما تا آخریننفس بر مبارزه برای دستیابی به خواسته های بر حق و سعادت ملتمان قسم می خوریم.همانطور که در برابر شکنجه ها ایستادگی کردیم، زندانها را هم تحملکرده ، احقاق حق مینماییم.

کومیته‌ی مرکزی تشکیلات «یئنی‌گاموح» - زندان مرکزی تبریز-31/3/1392

متن تركي:

یئنی گاموح-ون قوندارما محکمه نین عدالت سیز قرارینا قارشی آچیق مودافیعه سی 

 ایضاح دومان رادمهر: بو بیانات تبریز مرکزی زیندانیندا حبسده اولان یئنی گاموح لیدرلریطرفیندن حاضیرلانیب و دیشارییا گونده ریلیب. یئنی گاموح تشکیلاتینین رسمی وب سیته سیتکنیکی سببلردن دولایی ایشلمه دیینه گوره بوردا یایینلانیر.

  ****

یئنی گاموح-ون قوندارما محکمه نین عدالت سیز قرارینا قارشی آچیق مودافیعه سیبشر‌حاق‌لاری، آزادلیق و دئموکراسی اوغروندا چالیشان دیرلی شخص‌لر، اورقان‌لار وسئویملی آذربایجان میللتی !

 بشرین آزاد دوغولدوغو، عاغیل و دوشونجه صاحیبی اولدوغو و اونون آردینجا اوز مقدراتینی تعیین ائتمه حاققی، آرتیق دونیا مدنیتی نین دارتیشیلمازعنصری اولوب، دوشونجه، اینانج و سؤز آزادلیغی ایسه اینکشاف و دئموکراسی نین بینووره سی دیر. پارتییالاشماق (تحزب) و دینج یول‌لارلا حاکیمیت‌لرین دییشیلمه سی ، حقیقی دئموکراسی نین گؤسترگه سی اولوب، هابئله اؤلکه ایچی توققوشمالارین قارشی سینی آلابیله جک اؤنلم لردن ساییلیر. بوتون دیل‌لر، کولتورلر، بشریتین زنگین وارلیغی‌ و بوتون سوسیال و میللی کیملیک‌لرین حیاتی‌نین قورونماسی دا یالنیز پلورالیسم چرچیوه سینده مومکون‌دور. آنجاق هله‌ده ایران آدلانان اؤلکه‌ده، استبداد، یئنی استعمار وشوونیسم سورمکده‌دیر. اؤلکه‌نین آنایاساسیندا سؤز آزادلیغی وورغولانسا دا، جزا قانون‌لاریندا موختلیف یول‌لارلا سؤزو گئدن آزادلیق کوبودجاسینا تاپدالانماقدادیر. بئله کی اؤلکه‌نین جزا قانون‌لاریندا حاکیمیته قارشی تبلیغات آپارماق گوناه ساییلیر. باشقا سؤزله بو اؤلکه‌ده کیمسه حاکیمیته قارشی موخالیفت مووقعیندن دانیشارسا یا هر هانسی بیر اینتیقاددا گؤرونورسه، قانون جزاسینا معروض قالمالیدیر. بئله ایتهام‌لارین اوجباتیندان ایسه اؤلکه‌ده سیاسی فعال‌لار، اوجمله دن آذربایجان تورک‌لری و اؤلکه نین باشقا میللت و ائتنیک لری اؤز ایلکین و میللی حقوق‌لارینی ایسته‌دیک‌لری زامان، حاکیمیته قارشی تبلیغات ایتیهامی ایله اوزله شیب زیندان‌لارا سالینیرلار. اؤلکه‌ده سؤز‌ده جومهوریت حؤکم سورسه‌ده ، جومهور باشقانلیغی، مجلس و شهر-کند شوراسی اوچون سئچکی‌لر آپاریلسا‌ دا ، اهالی نین حقیقی سئچیم حاققی موختلیف یول‌لارلا الیندن آلینیر. "شورای نگهبان" و اونون صلاحیت وئرمه اولقوسو ، اصلینده موخالیف قووه‌لری سئچکی سیراسیندان چیخاران عامیل دیر. بو واسیطه ایله، اؤز سیاسی موخالیف‌لرینه اوزون ایل‌لر بویو، سئچکی لره قاتیلماغا ایمکان وئرمه دن قانونسوز (حاکیمیتین تأیید ائتمه دیی) قوروپلاشماق آدیلا ، فورمالاشان موخالیف‌لری دوستاقلاماق و سیرادان چیخارماق، حاکیمیتین اَن باشلیجا مئتودونا چئوریلیب. آذربایجان تورک‌لرینه میللی حقوق‌لارینی اَلده ائتمه یه داییر هر هانسی بیر قورومون یارادیلماسینا ایمکان وئریلمه مه سی ، حاکیمیتین، بو توتدوغو مئتودون دوغرولتوسوندادیر. بئله‌لیک‌له، آچیق آیدین استبداد یئریدن حاکیمیت، هم عقیده، سؤز آزادلیغینی ، هم‌ده دئموکراسی‌نین ضرورتی ساییلان پارتیلاشمانی یاساقلایاراق؛ گونوموزون اوستون سؤیلم‌لری قارشیسیندا اوتانمادان یالانچی ایددیعالاری‌لا گورونمکده‌دیر. اؤلکه نی دونیانیناَن آزاد اؤلکه‌سی آدلاندیرماق، اؤلکه‌ده سیاسی دوستاق‌لارین اولمادیغینی وورغولاماق و بشرحاق‌لاری دالغاسیندان یایینماق اوچون یئرلی (محلی) بشر حاق‌لاریندان دانیشماق، اؤلکه مسئول‌لاری‌نین گولونج ایددیعالارینداندیر . بو ایددیعالارین آردینجاسئچکی‌لر زامانی اؤزلرینه مشروعیت قازاندیرماق اوچون اهالینی ساختا سئچکی‌لره قاتیلماغا چاغیرماق ایسه اون‌لارین آتدیغی آلدادیجی آددیم‌لاردان‌دیر. بیر طرفدن اؤلکه‌ده آزادلیغین اولدوغونو و سیاسی دوستاق‌لاری‌نین اولمادیغینی وورغولایان حاکیمیت ، باشقا طرفدن 1388 – جی ایل پرئزیدنت سئچگی‌لری‌نین باشلیجا آدای لارینی ائودوستاغی ائده رک یوزلرجه سیاسی فعالی زیندان‌لاردا دوستاقلاییبدیر.

 بونون آردینجا اؤتن پرئزیدنت سئچگی‌لرینه بیر نئچه آی قالمیش آذربایجان میللی حرکاتینا باغلی اولان «یئنی‌گاموح» تشکیلاتی‌نین باشقانی و مرکزی کومیته‌سی‌نین اویه‌لری حاکیمیتین اطلاعات قووه‌لری طرفیندن توتوقلاندی. اون‌لارا وئریلن ایتتیهام ایسه یئنه‌ ده حاکیمیته قارشی تبلیغات آپارماق و بو حاکیمیته قارشی قانونسوز تشکیلات یاراتماق ایدی. باخمایاراق‌کی، «یئنی‌گاموح» اؤلکه ایچی بیر تشکیلات دیر و قبول اولونموش میللتلر آراسی قانونلار چرچیوه سینده گونئی آذربایجان میللتی‌نین میللی حاق‌لاری اوغروندا مدنی، خشونت سیز و آچیق سیاسی موباریزه نی اؤز استراتژی‌سی تعیین ائدیب، آنجاق گؤرونن بودور کی،حاکیمیت هر هانسی بیر یوللا گونئی آذربایجانین تورک‌لری‌نین اَن ابتدایی حقوقونو وئرمک ایسته میر و اَن کوبودجاسینا اَن یوموشاق سیاست آپارانلاری اَزمک‌ده‌دیر.

آزادلیق، عدالت و دئموکراسی اوغروندا چالیشانلار!

یئنی‌گاموح گونئی آذربایجاندا یاشایان تورک‌لرین داشیدیغی بیر سیرا اورتاقلیق‌لارا او جمله‌دن دیل، کولتور، تاریخ و اورتاق میللی- سیاسی ایستک‌لره دایاناراق، اونون بیر میللت اولدوغونا اینانیر و اؤلکه‌نی ایسه نئچه میللتلی بیر اؤلکه کیمی دیرلندیریر. بئله کی 1385- جی ایلدن بری گونئی آذربایجان دولت سیز میللت‌لر تشکیلات نین عوضوودور. اؤز موقددراتینی تعیین ائتمه حقوقونو باشلیجا هدفی اولاراق دیرلندیرن «یئنی‌گاموح»، گونئی آذربایجان تورک‌لری‌نین اؤز موقددراتینا حاکیم اولماسی ایسته‌یی دونیانین قبول ائتدییی بین الخالق قانون‌لارا دایاناراق آچیق و مدنی شکیل‌ده اورتایا قویوب، آنجاق اؤلکه حاکیمیتی ، میللتیمیزین حاق ایستک‌لری‌نین دیله گتیریلمه‌سینه بئله دؤزومو یوخدور. بیر حالداکی ایران آدلانان اؤلکه بیرلشمیش میللت‌لر تشکیلاتی‌نین عوضوو اولدوغو اوچون میللت‌لرله باغلی کنوانسیون‌لاری ، قطعنامه‌لری و بشر حاق‌لاری کمیسیونونون قبول ائتدییی میللی حاق‌لارین تانینماسیندا مسئول دور. آنجاق بوتون بونلارا باخمایاراق، حاکیمیتین امنیت اورقانی و محکمه‌سینده، «یئنی گاموح»-ون تجزیه طلب اولماغینا ثبوت، بوتشکیلاتین بین الخالق قانون‌لارا –خالق‌لارین اؤز موقددراتینی تعیین ائتمه حقوقو – مراجعتی اولوب. اؤلکه مسئول‌لاری سؤز آزادلیغی و آزاد سئچکی‌لردن دانیشدیقلاری حالدا، «یئنی‌گاموح»-ون محکمه‌سینده اطلاعات ایداره‌سی نین و دادستانین گؤندردییی راپورتدا تشکیلات عوضولرینه اَن آغیر جزا وئریلمه‌سی طلب اولونوب، سبب ایسه «یئنی‌گاموح»-چولارین ولایت فقیهی قبول ائتمه‌دیکلری و گونئی آذربایجانلی‌لارا قارشی آیری‌سئچکی‌لییی اؤنده توتاراق پرئزیدنت سئچگی‌لرینه قاتیلماق ایسته دیکلری دئییلیب.

سؤزو گئدن قوندارما محکمه‌نین قرارینا اساسا «یئنی‌گاموح»-ون باشقانی و مرکزی کومیته‌نین اویه‌لری هر بیری 9 ایل آزادلیقدان محروم ائدیلدیلر. بیر حالداکی ، همین اینسان‌لار 1389 –جو ایلده اوزون موددتلی اطلاعات ایداره سینده ایشکنجه‌لره1 معروض قالدیقدان سونرا، مرکزی کومیته‌نین اویه‌لری اولدوقلارینا گؤره حبس جزاسی آلمیشدیلار. بو دؤنه ایسه تشکیلاتدا رئفورم آپاردیقلارینا گؤره تشکیلات قورماق ایتتیهامی ایله یئنی‌دن موحاکیمه اولدولار. قاضی‌نین طرفسیز اولماماسی بو حؤکمون تمامی ایله ایطلاعات ایداره‌سی و دادستانین تاپشیریغی‌ایله حیاتا کئچیریلمه‌سی‌نین آچیق–آیدین گوستریجی‌سی‌دیر. "منی گؤرولموش ایشین قارشیسیندا قویوبلار" دئین قاضی بئله لیکله اؤلکه ده محکمه سیستمی‌نین نه‌قدر موستقیل اولدوغونو اورتایا قویدو.

 

 بیز «یئنی‌گاموح» اولاراق مرکزی کومیته‌نین اویه‌لری و تشکیلات باشقانینا وئریلمیش اولانحؤکمو تمامی‌ایله بیر سیاسی حؤکم کیمی دیرلندیریب بوتون اینسان سئورلری، آزادلیق،دئموکراسی و بشر حاق‌لاری اوغروندا چالیشان‌لاری، اؤزل اولاراق آذربایجان میللتینی و میللیفعال‌لاری بو عدالت سیز و زوراکی حؤکمه قارشی اعتیراض ائتمه یه چاغیریریق! سوناولاراق میللتیمیزه اوز توتاراق دئییریک : حاکیمیتین بو تپکی‌سی، اونون غیر دئموکراتیک ومنطق‌دن اوزاق اولدوغونو گؤستردییی حالدا، میللی حرکتیمیزدن نه قدر قورخویا دوشدویونوگؤسترمکده‌دیر. بیز میللتیمیزین حاق ایستک‌لری و اونون سعادتی اوغروندا سونونا قدرموباریزه آپارماغا سؤز وئریریک. ایشکنجه‌لره دؤزدویوموز کیمی، زیندان‌لارا دا دؤزوب و آلیناسیمیللی حاق‌لاریمیزی آلاجاییق.

«یئنی‌گاموح» تشکیلاتی‌نین مرکزی کومیته‌سی- تبریزین مرکزی دوستاغی – 21/6/2013

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

علی رضا اردبیلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.