رفتن به محتوای اصلی

هشتمین روز اعتصاب غذای فعالین سیاسی آذربایجانی
21.07.2013 - 01:44

امروز شنبه 29 تیرماه، در هشتمین روز اعتصاب غذای کادر رهبری تشکیلات یئنی گاموح، ساعت 2 بعد از ظهر، مسئولین زندان تبریز ایشان را از زندان خارج کرده و به مکان نامعلومی منتقل کردند. از محل انتقالی این فعالین سیاسی آذربایجانی اطلاع دقیقی در دست نیست. اما چون تمام اشیا و وسایل اعتصاب کنندگان نیز حتی از انبار زندان هم جمع آوری شده است، این احتمال قوت می گیرد که احتمالا به شهر یا شهرهای دیگر تبعید شده باشند. پیش از این روز پنجشنبه 27 تیرماه دادستان تبریز، آقای خلیل الهی تهدید به تبعید اعتصاب کنندگان به شهرهای دور دست کرده بود.  این تبعید در صورتی انجام پذیرفته است که حال اعتصاب کنندگان به وخامت نهاده بود.

امروز صبح هم مهندس شهرام رادمهر که تمام شب را با درد شدید معده سپری کرده بود، به دلیل خونریزی معده به بهداری انتقال داده شده بود که از بهداری برای جمع آوری اشیا خود فراخوانده شد.

همچنین وکیل ائلدار قلیزاده که یکی از وکلای پرونده یئنی گاموح هست به دادگستری تبریز مراجعه و خواستار دیدار با موکلان خود بود که با جواب منفی روبرو شد. دادستان تبریز به وی گفته است که از این به بعد تماس تلفنی و ملاقات ممنوع است.

از شنبه گذشته 22 تیرماه، دکتر لطیف حسنی دبیرکل تشکیلات یئنی گاموح به همراه اعضای کمیته مرکزی آقایان مهندس محمود فضلی، بهبود قلیزاده، آیت مهر علی بیگلو و مهندس شهرام رادمهر در اعتراض به دادرسی ناعادلانه و شرایط بد زندان تبریز دست به اعتصاب غذا زده اند. دادگاه انقلاب تبریز برای هرکدام از این فعالین سیاسی آذربایجانی به اتهام تشکیل گروه غیر قانونی و تبلیغ علیه نظام به نه 9 سال حبس محکوم کرده بود. یئنی گاموح تشکیلاتی است که به صورت علنی در ایران از حقوق ملی –سیاسی آزربایجانیها دفاع می کند.

لینک خبر:

http://www.yenigamoh.com/index.php/all-category/2…

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یونس شاملی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.