رفتن به محتوای اصلی

درخواست دستگیری مقامات جمهوری اسلامی ، از تریبون سازمان ملل
26.09.2008 - 13:29

درست چند ساعت قبل از آنکه رئیس جمهور رژیم اسلامی ، احمدی نژاد این آخوند بی عبا و قبا وعمامه ، در مقام ناجی بشریت برای چهارمین سال متوالی ، در مقر سازمان ملل متحد بروی منبر رود و برای ارشاد و هدایت ! سران کشورها موعظه کند و جهانیان را بشارت دهد که : عمر امپراطوری امریکا بسر رسیده است !! و دیری نخواهد پائید که "آقا زمان" از چاه جمکران بیرون خواهد آمد وجهان را مملو از قسط و عدل ! خواهد کرد ، رئیس جمهور کشور دیگری که در آنسوی کره زمین قرار دارد ، از همان تریبونی که احمدی نژاد برای روضه خوانی و نوحه خوانی استفاده نمود ، از سازمان ملل متحد و سران کشورهای جهان تقاضا کرد که در دستگیری پاره از مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی که متهم به بمب گذاری و قتل شهروندان بی گناه آرژانتینی هستند ، به این کشور کمک نمایند .

رئیس جمهور آرژانتین ، خانم کریستینا فرناندز که جزو نخستین سخنرانان جلسه افتتاحیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در صبح روز سه شنبه گذشته بود ، ضمن محکوم کردن تروریسم در سرتاسر جهان ، از جمله چنین گفت :

« من از جمهوری اسلامی ايران می خواهم که بر اساس قوانين بين المللی رفتار کند و درخواست قضايی آرژانتين را برای تحويل و محاکمه آن دسته از افرادی که متهم شده اند را بپذيرد.»

افرادی که در دادگاه عالی آرزانتین متهم شده اند و رئیس جمهور این کشور درخواست تحویل آنان را به مقامات قضائی آرژانتین کرده است چه کسانی هستند ؟

1- محسن رضائی فرمانده سابق سپاه پاسداران .

2- علی فلاحیان وزیر اطاعات جمهوری اسلامی .

3- محسن ربانی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی در آرژانتین .

4- احمد رضا اصغرزاده دبیر سوم سفارت جمهوری اسلامی در آرژانتین .

5- یکنفر لبنانی با نام مستعار که اسم و مشخصات واقعی او برای دادگاه مشخص نشده است .

اتهام افراد نام برده چیست :

1 – سازماندهی به منظور منفجر کردن سفارت اسرائیل در بوئنس آیرس در سال 1992 که منجر به کشته شدن 29 نفر و مجروح گردیدن دهها تن دیگر گردیده است .

2 - سازماندهی به منظور منفجر کردن مرکز فرهنگی یهودیان در آرژانتین در سال 1994 که به کشته شدن 85 نفر و مجروح گردیدن صدها تن دیگر گردیده است .

ناگفته نماند که در هنگام وقوع این انفجارها ، پلیس آرژانتین ابتدا به گروههای فلسطینی مظنون می شود ولی پس از کشف اسناد و مدارکی که رد پای مأموران سفارت جمهوری اسلامی را در آن جنایات نشان میداد ، متوجه میشوند که آن جنایات ربطی به گروههای فلسطینی ندارد و از آن پس تحقیقات خود را بر روی دخالت حکومت اسلامی ایران متمرکز می سازند .

سفارت جمهوری اسلامی در آرژانتین ، با استخدام تیمی از گران ترین وکلای مدافع و با ملیون ها دلار رشوه وارد میدان شد تا بلکه این اتهام را از دامن جمهوری اسلامی پاک سازد . حتی رؤسای جمهور سابق ، رؤسای پلیس این کشور و برخی از مقامات قضائی آرژانتین نیز از رشوه های جمهوری اسلامی بهره مند شدند . پرونده این جنایت را سالها از این دادگاه به آن دادگاه حواله دادند و همه جا رشوه های کلان جمهوری اسلامی و فرش های نفیس و گرانقیمت ایرانی برای مخدوش ساختن این پرونده و پاک کردن رد پای سران جمهوری اسلامی در این جنایت ، موقتاً پرده استتار کشید . تا اینکه با پیروز شدن خانم کریستینا فرناندز به سمت ریاست جمهوری آرژانتین ، ایشان ضمن افشای اعمال نفوذ جمهوری اسلامی برای مخدوش ساختن این پرونده جنائی ، دستور پیگیری مجّدد پرونده ی جنایت سران جمهوری اسلامی را صادر کرد و هم اینک مشاهده میکنیم که خود شخصاً آنرا در سازمان ملل متحد مطرح می سازد و ازتمام کشورهای جهان می خواهد که در دستگیری کسانی که در آن جنایت دست داشته اند به آرژانتین کمک نمایند .

پلیس بین الملل ، برای مقامات جمهوری اسلامی که نامشان پیش ازاین ذکر شد اخطاریه قرمز صادر کرده است ، اخطاریه قرمز بدین معنی است که این افراد در هر کشوری که مشاهده شوند ، پلیس آن کشور می بایستی آنان را بلافاصله دستگیر و تحویل مراجع قضائی کشور آرژانتین نماید .

و اما کمی آنطرف تر از تریبونی که رئیس جمهور آرژانتین از آنجا درخواست دستگیری پاره از مقامات جمهوری اسلامی را می کرده است ، در مقابل در ورودی سازمان ملل ، گروههائی از مردم امریکا از هر نژاد و ملیت و دین و مذهب و طبقه ای گرده آمده بوده اند تا به حضور احمدی نژاد در سازمان ملل اعتراض نمایند .

در میان معترضین به حضور احمدی نژاد در سازمان ملل متحد ، دهها چهره معروف حقوق بشری و فرهنگی و هنری و ادبی و دهها تن از بازماندگان هولوکاست و یهودیانی که زمانی در اردوگاههای مرگ هیتلری ، بسر برده بوده اند حضور داشتند ، از جمله می توان از آقای الی وایزل ، برنده جایزه صلح نوبل یاد کرد که بیش از 50 جلد کتاب برشته تحریر در آورده است . در دو کتاب "شب" و " و همه سکوت کردند" آقای وایزل ، مشخصاً به شرح مشاهدات و خاطرات خود از هولوکاست پرداخته است .

آقای الی وایزل که در رومانی و در یک خانواده یهودی بدنیا آمده ، هنگامی که بیش از 15 سال از عمرش نمی گذشته است ، به همراه پدر و مادر و برادر و خواهرانش به اسارت نیروهای فاشیست آلمانی در می آید و به آلمان منتقل می گردد . فاشیست های آلمانی این خانواده را مانند هزاران خانواده دیگر از همدیگر جدا می کنند . الی وایزل 15 ساله و پدرش ، برای بیگاری ، به اردوگاههای کار اجباری اعزام می شوند و مادر و خواهر کوچکترش به کوره های آدم سوزی . پدر الی وایزل ، چند ماه پیش از پیروزی متفقین بر فاشیسم هیتلری ، در ارودگاه کار اجباری می میرد .

تجمع شخصیت هائی مانند الی وایزل در مقابل سازمان ملل و اعتراض به حضور احمدی نژاد و هیأت جمهوری اسلامی در سازمان ملل ، شاید بهترین پیام به رژیم جهل وجنایت جمهوری اسلامی و نماینده دیوانه اش بوده است که به او بگویند : ابله چشمانت را باز کن ، هولوکاست افسانه و ساخته و پرداخته « صهیونیست ها » نیست . شاهدان زنده ی آن در مقابل چشمانت ایستاده اند .

آقای الی وایزل در جمع معترضان به حضور احمدی نژاد در سازمان ملل متحد ، ازجمله چنین گفت :

« من تعجب می کنم که سازمان ملل متحد به یک تروریست و کسی که در سالهای گذشته نیز از تریبون سازمان ملل برای نفرت پراکنی استفاده کرده است ، یکبار دیگر اجازه میدهد که از این تریبون جهانی برای تبلیغ افکار فاشیستی خود و نفی هولوکاست استفاده کند . سازمان ملل باید این شخص را دستگیر کرده و تحویل زندان دهد . جای این شخص در زندان است نه در پشت میز خطابه سازمان ملل متحد »

وجالب اینکه به هنگام سخنرانی احمدی نژاد در سازمان ملل ، بسیاری از هیأت های نمایندگی کشورها و ازجمله هیأت نمایندگی فلسطین جایگاه خود را ترک می نمایند . وقتی حتی هیأت فلسطینی از ترس آبروی خود و اینکه مبادا جامعه جهانی ، سخنان ابلهانه و فاشیستی اورا به حساب آنان بگذارد ، از او فاصله می گیرند حالا تصور کنید که دوستان رژیم جمهوری اسلامی در جامعه بین المللی چه کسانی هستند ؟

با فاصله کمی از مقر سازمان ملل که احمدی نژاد در آنجا مشغول دروغگوئی و روضه خوانی بوده است گروههای و شخصیت های ایرانی مدافع حقوق بشر درایران ، با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی ، خبرنگاران و خبر گزاری های معتبر جهان را در جریان اوضاع داخلی ایران ، فقر و فلاکت مردم ، اعمال تبعض جنسیتی علیه نیمی از جمعیت ایران(زنان) ، نقض مداوم و روزمره حقوق بشر درایران، تبعض سیستماتیک و اعمال فشار علیه اقلیت های مذهبی و قومی ، اعدام کودکان زیر 18 سال ، دستگیری و شکنجه فعالان و مدافعان حقوق بشر در ایران ، محروم نمودن دانشجویان از تحصیل در دانشگاه و مدارس عالی با انگیزه های مذهبی و سیاسی ، و غیره و غیره قرارمی داده و به افشای دروغ های احمدی نژاد می پردازند . حالا این مختصر از سفر احمدی نژاد را بیاد داشته باشید تا وقتی این دلقک بیت رهبری به ایران بازگشت و برای دستبوسی و ارائه گزارشی از سفر خود به خدمت رهبر و سایر "آیات عظام" شرفیاب بشود و آنگاه خواهید دید که چه دروغ هائی را به هم خواهد بافت و از دستاوردهای مسافرتش به امریکا و سخنرانی اش در سازمان ملل متحد ، چه مهملاتی تحویل مردم ایران خواهد داد .

5 مهرماه 1387

26 سپتامبر 2008

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.