رفتن به محتوای اصلی

ارتباط این خبرها چیست؟ ای فصل پرباران ما می
بار بر یاران ما
17.07.2008 - 12:09

چندتا خبر را دستچین کرده

ام که زیر هم می
آورم:

۱ ـ روابط جنایتکاران با هم خوب است. دادگاه لاهه و ژنرال عمرالبشیر و سران رژیم تهران.

۲ ـ یک معلم کرد دیگر به اعدام محکوم شد.

۳ ـ دو نویسندة کرد دیگر دستگیر شدند

۴ ـ فقر شدید چهارده ملیونی در ایران.

راستی ارتباط این خبرها با هم چیست؟ نمی
دانم. ولی حتماً بی
ارتباط نیستند. من این را از کسانی که رفته
اند یا می
روند کنار همین جمهوری اسلامی می
ایستند می
پرسم: راستی ارتباط این خبرها چیست.

۱ ـ دادگاه لاهه ژنرال عمرالبشیر حاکم دیوانة نسل
کش سودان را که قاتل چند ملیون نفر دارفوری
ست و آواره کننده چند ملیون دیگر، فراخوانده است و جمهوری اسلامی به این حکم اعتراض کرده
است. نوشته
ای از ساسان آقائی از وبلاگش در بارة این جنایتکارِ علیه بشریت و رفت و آمدش با جمهوری اسلامی در پی می
آید:

شش میلیون "انسان"،آفریده ی خداوند در مدت سی ماه زندگی شان نابود شده است.از میان این شش میلیون انسان اقبال سه میلیون نفرشان چنان بلند بود که تنها بی خانمان شدند و آواره،صدها هزار زن و کودک هم این خوشبختی را داشتند که تنها مورد سواستفاده،تجاوز،برده داری و بهره بری جنسی قرار بگیرند اما از همه تیره روزتر آن سه میلیون انسانی بودند که پیش از آغاز جنگ در "دارفور" می زیستند و در طول این "بزرگ ترین نسل کشی هزاره ی سوم" جان خود را باختند.این یک قتل عام حقیقی به وسیله دولت استبدادی "عمر بشیر" و مزدورانش است و از سال 2003 تا به این لحظه،شامگاه 16 سپتامبر 2007 نسل کشی قومی و مذهبی بی وقفه ادامه دارد."ایان ایگلند" رییس سابق عملیات بشردوستانه سازمان ملل متحد می گوید که «هم اکنون هر ماه بیش از صد هزار نفر در دارفور جان خود را از دست می دهند» اما ارتش سودان و مزدوران به خدمت استبداد درآمده "جانجاوید" بزرگ ترین و رقت آمیزترین نسل کشی عصر جدید را بی توجه به هر هشدار و واکنشی از سوی "جامعه ی خاموش جهانی" دنبال می کنند.در این قتل عام،دولت عمر بشیر دیکتاتور،ارتش سودان و مزدوران جانجاوید تا آرنج دست شان به خون 30 قومیت دارفور آلوده است اما آن ها را جامعه ی جهانی با چشمان و گوش های بسته خود همراهی می کند.عمر بشیر که مسوول نخست این قتل عام بی وقفه و کشتار وحشیانه است،در خرداد 1385،یک سال و سه ماه پیش تر به تهران آمد و مورد استقبال مقام های ایرانی قرار گرفت.دیکتاتور خون ریز سودانی حتا فرصت دیدار با عالی ترین مقام حکومتی ایران را نیز یافت و نه ماه پس از دیدارش از تهران،"محمود احمدی نژاد" به خارطوم رفت و در آغوش جلاد دارفور جای گرفت.در زمان حضور متهم درجه ی نخست فاجعه ی ممتد دارفور در تهران،صدای کوچک ترین اعتراض از محافل حقوق بشری و مدافعان حقوق بشر ایران در داخل یا خارج از کشور،انفرادی یا جمعی برنخواست و بشیر در بازگشت به کشتار دارفور با خیالی آسوده تر ادامه داد.

۲ ـ یک معلم دیگر کرد به اعدام محکوم شد

مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران: انور حسین پناهی از معلمان و فعالان فرهنگی شهرستان دهگلان که پائیز سال گذشته به همراه "ارسلان اولیایی" از سوی نیروهای امنیتی به اتهام اقدام علیه امنیت کشور بازداشت شده بود . بر اساس گزارشات دریافتی روز شنبه مورخه ۲۲/۴/٨۷ به اتهام محاربه از سوی دادگاه انقلاب سنندج به اعدام محکوم و حکم صادره به وی ابلاغ شد. نامبرده متاهل و دارای فرزند میباشد .

انور حسین پناهی پس از بازداشت در پائیز سال ٨۶ به اطلاعات شهر قروه انتقال و در آنجا مورد شکنجه های شدید جسمی و روحی قرار گرفته است. ایشان در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود به مدت ۱٣ روز دست به اعتصاب غذا می زند ، نامبرده سپس به بازداشتگاه اطلاعات سنندج منتقل میگردد .

دادگاه انقلاب سال گذشته برای آزادی این دو فرد اقدام به صدور قرار وثیقه ٨۰ میلیون تومانی نموده بود که بعلت عدم توان تودیع وثیقه این افراد در بازداشت ماندند.

شایان ذکر است اویل تیرماه سال جاری ، مردم محل سکونت انورحسین پناهی در دهستان "قوروچای" از توابع شهرستان دهگلان با امضای طوماری مبنی بر شهرت به صداقت و مسالمت جو بودن وی از مقامات قضائی و امنیتی در سطح استان و کشور آزادی این معلم و فعال فرهنگی را خواستار شدند.

۳ ـ دو نویسندة کرد دیگر دستگیر شدند:

این خبر را از رادیو اسرائیل شنیدم و هنوز در هیچ یک از سایت
ها بازتاب نیافته است. اما، در گوگل که جستجو کردم. دیدم هر دو کارهائی کرده
اند. به ویژه احمد غلامی. به وبلاگ عکسش سر بزنید. که این مصرع شعر پیشانی نوشت آن است؛

ای فصل پرباران ما می
بار بر یاران ما

۴ ـ فقر چهارده ملیونی در کشوری که هشتاد ملیارد دلار فقط درآمد نفت یک سالش بوده
است.

آفتاب یزد: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه طبق استانداردهای سازمان ملل افراد زیر خط فقر شدید باید حداقل روزی ۲ دلار درآمـد داشـتـه بـاشـند، گفت: افراد تحت‌پوشش کمیته‌امداد و بهزیستی به طور متوسط، ماهانه ٣۷ هزار تومان مستمری دریـافـت مـی‌کـنـنـد کـه روزی ۱۲۰۰ تـومان می‌شود . ثروتی در گفتگو با فارس اظهار داشت: در حال حاضر ۶ میلیون نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام ‌(ره) و سازمان بهزیستی به طور متوسط ماهانه ٣۷ هزار تومان دریافت می‌کنند یعنی درآمدی نصف خط فقر شدید دارند. اگر این افراد برای زنده ماندن نیازمند درآمد ۲ دلار در روز باشند باید ماهانه ۶۰ هزار تومان مستمری دریافت کنند. وی تصریح کرد: علاوه بر این ۶ میلیون نفری که تـحـت پـوشـش نـهـادهـای حـمـایـتـی هستند۶ میلیون نفر دیگر نیز پشت نوبت دریافت حمایتهای سازمان هستند که در مجموع۱۲ میلیون نفر می‌شوند از سوی دیگر بر اساس تورم‌های موجود ۲ میلیون نفر زیر خط فقر شدید رفته‌اند که در کل تعداد افراد زیر خط فقر شدید در کشور ۱۴ میلیون نفر می‌شود. ثروتی ادامه داد: این آمارها در حالی در کشور وجود دارد که بعضی مسئولان از جمله مسئولان در وزارت کشور اعلام می‌کنند که خط فقر به نصف کاهش یافته است و معلوم نـیست که چطور این آمارها را به دست می‌آورند.‌ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: اگر به این آمارها و میزان رشد آن‌ها در کشور بی‌توجه باشیم در واقع عواقب آن‌ها را در کشور بیشتر خواهیم کرد، بـی‌تـوجـهـی به این آمارها فساد، قاچاق، سرقت و فحشا را بیشتر می‌کند. وی در ادامه گفت: با توجه به این‌که ۱۴ میلیون نفر در کشور زیر خط فقر شدید هستند در واقع آمار این افراد حدود ۲ درصد جمعیت کل کشور می‌شود. ثروتی ادامه داد: این آمارها بر اساس افزایش تورم در کشور افزایش می‌یابد چون دولت بر اساس افزایش نرخ تورم به این دسته از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کمک نمی‌کند به طوری‌که در حال حاضر که با تورم ۲۰ درصدی در کشور مواجه هستیم تنها ۵ درصد مستمری این افراد را افزایش داده ایم . عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: طبق ماده ۹۵ برنامه چهارم توسعه تا پایان سال دوم برنامه چهارم باید تمام افرادی که نیازمند هستند تحت پوشش قرار گیرند. ثروتی افزود: طبق ماده ۹۷ برنامه چهارم باید ۴۰ درصد حداقل حقوق به عنوان مستمری به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی داده شود که بر این اساس باید امسال ماهانه ۶۶ هزار تومان به افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) مستمری پرداخت می‌شد. وی گفت: اگر ما در مجلس نماینده مردم هستیم و آمار و ارقام دست ماست، می‌بینیم که وضعیت فقرا بدتر شده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.