رفتن به محتوای اصلی

پیام هشدار شما دریافت شد!
16.03.2009 - 09:54

تقی

taghi@home.nl

آقا یا خانومی با نام " پروین کرد " در پاسخ به درخواست من برای ارائه اطلاعات بیشتری درباره زمان پخش فیلمی از فروغ و پسرخوانده اش، متنی را نگاشته اند که در آن درعین اشاره هائی قابل تأمل درمورد نقش و جایگاه رسانه هایی همچون صدا-تصویر آمریکا و چگونه گی بازی رسانه ای آنها از امر حقوق بشر و گذران آن در ایران و بهره گیری خاصی از افرادی معین، همزمان این سوال را مطرح کرده اند - و یا من اینطور فهمیده ام - که آیا...

آیا هیچ تصوری دارید که چرا صدای آمریکا بفکر پخش چنین فیلمی درباره زندگی فروغ و اینها می افتد؟

اگر نه در موضع پاسخ به ایشان، بلکه بعنوان ابراز نظر خواسته باشم در این زمینه چیزی بنویسم باید بگویم: چگونه گی بهره گیری از ابزارهای مختلف بر میگردد به نگاه هر فرد نسبت به آن و اینکه رابطه اطلاعات، دانستنی و غیره با مجاری انعکاس آن را چگونه می فهمد و می بیند.

همین سوالی که مطرح کرده بودم نشان میداد که اساساً هیچ اطلاعی از گذران و ساعات کار صدا-تصویر آمریکا ندارم؛ وگرنه باید ساده باشد سری زدن به سایت اش و یافتن ساعت و زمان مربوطه!

اشاره من، بنوعی پیشنهادی هم بود برای کسانی که دست اندرکار این سایت هستند و بهرحال پخش این فیلم میتواند بعنوان یک خبر - فعلاً بدون تفسیر - در آن منعکس شود.

نکته دیگری که مایل هستم اشاره کنم این است که گردش آزاد اطلاعات، شاید بیش از همه توسط مجاری وابسته مورد سوء استفاده قرار میگیرد. به همین دلیل میتوان تأکید شما را درک کرد که مبادا این دو یگانه انگاشته شوند و مجرا را صاحب و یا حتی ستایشگر گردش آزاد اطلاعات بفهمیم.

طبعاً براحتی میتوان ترفندهائی را در شاهراه های اطلاعاتی اعم از تصویری، اینترنتی و کاغذی و غیره دید که چگونه از مراکز و یا شعبات معین مربوطه تغذیه میشوند و چطور ارکستری از یک سمفونی مضحک را بمثابه تنها صدای موسیقیائی به خورد مردم جهان می دهند. با اینهمه و متأسفانه ما دور و بر همین شاهراه ها آلونک خودمان را برپا کرده ایم و چاره ای نیست تا بدون شیفته گی نسبت به فلان و بهمان ماشین تبلیغاتی درون شاهراه، گاه نگاهی هم بیاندازیم به گوشه و کنار و زایده های پیرامون چنان ازدهام شاهراهی!

مناسبات چند لایه جمهوری اسلامی با چنان مراکزی را میتوان در نعل وارونه هائی هم دید که برای یکدیگر و خوراک های مناسب خبری و انعکاسات نظری تهیه می بینند. کارخانه رجاله سازی و قهرمانانی که در رسانه ها و بازی رسانه ای ساخته و پرداخته میشود و برعکس آن سیری که در روزگارانی دورتر شاید ابتدا قهرمانی رُخ میداد و آنگاه با تأیید و نگاه خاص به آن رویداد، قهرمان را شناسائی میکردند. حال اما، هر گم کرده راهی سر از چنان بوقهائی در می آورد و به ما درس حقوق بشر و حقوق نسبی و انسان دست دوم و سوم و غیره میدهد و متأسفانه در این میان می بینیم چگونه با قرار دادن فلان و بهمان نامهایی بعنوان ارزش های فرهنگی و اجتماعی همچون نویسنده و دانشگاهی و فلان و بهمان موقعیت اجتماعی، به مثله کردن حق حیات اجتماعی جامعه دست میزنند و مثلاً آنرا به حقوق این یا آن گروه و دسته و دین و مذهب و غیره تنزل میدهند.

بهرحال، باید اشاره کنم که پیام هشدار شما دریافت شد؛ اگرچه بدلیل ناآشنائی به زمان و اساساً علاقه مندی به مراجعه به سایت مربوطه، نتوانستم فیلم مربوطه را ببینم؛ باز باید بگویم اگرچه جایگاه حرف و پیام و روح اشعار فروغ نه با چنین برنامه هایی و نه با سکوت دیرینه سال نسبت به وی، در روح و روان بسیاری و من هم یکی از آن بسیار، کماکان بجای خود باقی و پایدار خواهد ماند.

پروین کرد

هموطن گرامی جناب تقی :

من معمولا نه از سر مرض که از سر غرض بوقهای استعماری استحماری را تا آنجا که فرصت خودآزاری واعصاب خردکردنم باشد گوش میکنم ومیبینم /که اینهم صد درصد نوعی از انواع بیماریهای روانی و دررابطه بادرد غربتست. بگذرم . امشب یعنی شنبه 14 مارس در برنامهء (دوروزاول) یعنی( شنبه ویکشنبه) و بطور معمول با اجرای بیژن فرهودی در صدا و سیمای (ارباب )!اعلام فرموده اند بعلت نمایش فیلم گل و.....و فلان برنامهء بلبل زبانی "از هیچ ورشکستهء به تقصیری"! نخواهند داشت /اما در عوض فیلم پسر خواندهء فروغ را بزبان آلمانی و گاه انگلیسی و یک دو جملهء کوتاه از فروغ بفارسی و ترانه ای دلنشین بهمان زبان نمایش میدهند/ با چه مقصودی نمیدانم ؟؟ . بهر حال منکه از زبان آلمانی هر ازبر را تشخیص نمیدهم /انگیسی را هم هزار ماشالله اگر خودرا زیادی چشم نزنم و گوشهایم را شدیدآ جفت کنم فقط میتوانم مثلآ آدرس محلی را از یک انگلیسی بپرسم و راه رالااقل بیراهه نروم! فیلم هم زیرنویس فارسی ندارد / بنا براین من در هیئت یک ایرانی کردتبار که تجه

یزاتش جز زبان خودش آنهم فقط بطور شفاهی و تنها کوره سوادی در زبان اشتراکی ایران یعنی فارسی و(بلغورجاتی چند)!از نوع 5 میلیون ایرانی خارجنشین زبان خارجیدان !!؟:از ولایت محل زندگیم/ هیچ سلاحی دیگر ندارم / برایم نا مفهومست . اما آنچکه ازین وانفسای پدرسوخته بازار جهانی و بوقهای پدرسوخته ترش دستگیرم میشود مرا بیاد( جوک) بیمایه ای میآندازد که من ومای موئنث ومذکر ایرانی ازهر تبار نک فقط پر وپیمان تاوانش را میدهیم که به سخره هم گرفته میشویم ! و اما جوک کذا"شکنجه گران و زندانبانان هرروز صبح یک بربری تازه داغ و اشتها آوررا بزندانی تبریزی ازدور نشان میدادند و هموطن تبریزی خوشحال ازینکه همراه بربری تازه داغ کرهء تازه از مشک درآمده و عسل ولایت سبلان " نوش جان خواهند کرد /غافل ازآنکه حرامزادگان شاهی و اسلامی فقط نیمه لواشی سیاه با چای جوشیدهء بدون قند بآنها میدهند"حال حکایت اینروزست و فیلمی از پسر خواندهء فروغ و کلامی چنداز آن مادر خواندهء جسور را بما مینماینند تا آزادگی انسان محور فروغ رااز طریق "افتخارات مشعشعانهء شیرین عبادی به شیعه گری و علی الخصوص نمازگزاری( پنجگانهء در روز )!!!! صبیهء مکرمه اش را برخ ما بکشد. اما این بوقهای استعماری استحماری به نهایت میسیز نوبلیست شیرین عبادی الاغ تشریشف دارند /چراکه شیعه جماعت باتقضای تقلید میمونواراز امامش تنبل و لش تشریف دارند و نماز محمدی سنتی اش بجای پنج بار به سه بار تقلیل داده است و نوبلست کوچک ایرانی که سعی در گردنفرازیشدارند هنوز نمیداند یا خودرا بخریت میزند که جماعت شیعه نماز صبح و عصصر را بهم امیدوزد و جماعت سنی بهیچوجه حاضرنیست کوچکترین خللی در سنت محمدی اش وارد شود . بگذارید بگذرم هموطن جان . من بهیچعنوان اهل دین نیستم اما ر و راست دلم میخواهد سر به تن دروغگویان و فرصت طلبان و خود خواهان نباشذ چرا که این قازورات نفع شخصی را بر نفع همگانی ترجیه میدهنذ .اما آنچکه در بوقهای استعماری استحماری میگذرد ومن ما میشنوم ومیبینیم چیزی نیست جز سوق دادن ما به بکژراهء ما به تقلید از آیات زباله و سیستم شاهی زباله تر از آن .آری / و قحبه روزگاریست نازنین

محاصره یک ساختمان شهر اشرف

سفر رفسنجانی به عراق

بعد از سفر رفسنجانی به عراق فشار و تهدید ساکنان اشرف افزایش یافته است. دو سه روز اخیر ارتش عراق یکی از ساختمانهی کمپ اشرف را محاصره نموده و چند نفر را با باتوم برقی مصدوم ساخته است. اطلاعات بیشتر را می توان در سایت شورای ملی مقاومت ایران یا سایت آفتابکاران دنبال نمود. در مقابل و حشیگری عوامل آخوندها در عراق نباید سکوت نمود و می بایست از حقوق ایرانیان پناهنده در شهر اشرف حمایت کامل نمود و توطئه های حکومت آخوندی را خنثی ساخت.

Javat

چه کسی تا بو شکن است و اختلاف بر سر چیست؟

جناب توکلی یکطرفه رفتن شما به قاضی مرا وادار به پاسخگویی کرد. 1-بارها به شما گفته شد بنده هستم ولی شما کماکان میخواهید بنده جواد باشم.در مورد شما واقعا حرف مرد یکی است. 2-اگر بنده مقاله اقای اعتمادی رادرکامنت چاپ کنم توهین به افراد است ولی اگر سرکار خانم حسینی همان را در صفحه اول چاپ کنند طیبات است! 8-باید به تخریب دگر اندیشان(این سنت سنواتی چپ مدل ایرانی وهمه انواع ...الهی ها چه شاه الهی وچه مصدق الهی و...) بجای نقد منطقی پایان داد. 9-به تجربه به من ثابت شده است برای نزدیک کردن ایرانیان از هر نحله فکری ومذهبی باید بدنبال یک زمینه مشترک مورد قبول بیشترینه بود و ان از نظر من فرهنگ ایران شهری است.

کیانوش توکلی

جناب جوات _

javad و یا جوات فقط یک نام مستعار است ؛ همیشه سعی کردم همانطور که دوست دارید ؛شما را بنامم . شما دو کامنت گذاشته بودید که در اولی به احمد افرادی توهین کردید که پاک شد و در دومین" کامنت" مقاله حسن اعتمادی بودکه به دلیل اینکه جای آن در بخش دیدگاهها سایت است ؛ پاک شد .بار ها نوشتم لطفا مقالات را در بخش اظهار نظر نگذارید ولی شما آن را رعایت نکردید .ایران گلوبال سایت ازادی است و امکان سانسوردر آن موجود نیست؛ حتما کار های خشایار رخسانی رادنبال می کنید که دارد بطور مرتب مقالات میر فطروس را در بخش دیدگاهها می گذارد و من ان را به صحفه اول انتقال می دهم .

اما در مورد "سلطنت طلب" از نظر من فحش نیست بلکه تعلق سیاسی _ ایدئولوزیک بخشی از فعالان سیاسی است؛ منتها برخی "زرنگ " تشریف داشته و نقش های دو گانه را دنبال می کنند ؛بسته به" محیط " رنگ عوض می کنندو یک روز جمهوریخواه و روز دیگر سلطنت طلب می شوند .من شما را نمی شنایم . بنظر من مهم رفتار و طرز تفکر انسان است.

در ضمن مقاله حمید رضا مسیبیان و حسن اعتمادی همزمان بدستم رسیده بود ولی راستش تمایلی نداشتم مجددا موضوع میر فطروس اینجا علم بشود چرا که موضوعات مهمتری در جنبش سیاسی است که بایستی درسایت گذاشته می شد ولی اعضای مدیریت سایت کاملا ازاد هستند که هر مطلبی را که خوب تشخیص می دهند را در سایت انتشار دهند اما مغز غیر دمکراتیک برخی ها قادر به درک چنین مناسباتی نیستند(ایران گلوبال بر اساس سیستم" سر دبیر خودم" اداره می شود)به این خاطر مقاله اولی را وزنا و مقاله دوم را ناهید حسینی در سایت گذاشت اتفاقا خانم حسینی کاتاگوری مقاله حسن اعتمادی را خبر انتخاب کرده بود که پس از 12 ساعت می بایست به سمت راست می رفت ولی من آن را تغییر دادم و مقاله را به قسمت وسط در بخش تحلیلی انتقال داده ام .

کامران

چه کسی تا بو شکن است !

جناب توکلی سلام. من نمی دانم چرا آقای میر فطروس خواستار جلوگیری از نشر افکار منتقدانش شده! و نمی ذانم این نوشته شما تا چه اندازه درست است اما لازم دیدم در نقد سانسور جملاتی را بنویسم. وقتی فردی مطلبی را می نویسد باید همیشه منتظر نقد و بررسی ان از طرف سایرین باشد مگر اینکه فرد خود را پیامبر و معصوم بداند یا چیزی مشابه ولایت فقیه یا رهبری عقیدتی که به کسی حساب نباید پس بدهند. باید به این دوستان گفت که تاریخ قدیم و جدید ایران مملو از این افکار و گرایشات دیکتاتور گونه بوده که باعث روی کار امدن ارتجاع اسلامی در ایران شد.

آقای مسعود رجوی متاسفانه سال 64 خودش را برتر از همه دانست و مانع رشد فکری سایرین در تشکیلات و تکامل در سازمان مجاهدین خلق ایران گردید. هر انسان و تشکیلاتی باید از این تجربه درس کافی گرفته باشد و در شخصیت پرستی اصرار نورزد که بسود رشد فرهنگ دمکراسی نیست. مشکل جامعه ایران ازادی است ونه کمبود شخصیت سیاسی و فرهنگی! باید به کیش شخصیت پایان داد و فرهنگ حق و باطل را کنار گذاشت. همه چیز نسبی است و هیچکدام از ما صاحب حق مطلق نیستیم و اشتباهاتی داریم که در مشارکت و بحث می تواند بر طرف شود. دمکراسی و آزادی با انتقاد و تحمل دیگران حاصل می شود و نه با نفی و طرد دیگران. متاسفانه فرهنگ دیکتاتوری در همه گرایشات سیاسی ایرانیان کما بیش موج می زند. جناب توکلی در قسمت پیوندهای ایران گلوبال جای شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران بزرگترین نیروی اپوزیسیون رژیم ولایت فقیه خالی است! نمی توان بسادگی آنها را حذف نمود و مدعی مبارزه با سانسور شد. موفق باشید.

کیخسرو آرش گرگین

در بارهء«آسیب رسانی به حافظهء تاریخی»!

پاسخ به این مدارک و اسناد فحش و بد و بیراه و تخریب شخصیت نیست. آنهایی که تلاش می کنند شخصیت آقای میرفطروس را تخریب کنند تا از این طریق پژوهش های اش را هم زیر سوال ببرند کار درستی نمی کنند...

پاسخ به این مدارک و اسناد فحش و بد و بیراه و تخریب شخصیت نیست. آنهایی که تلاش می کنند شخصیت آقای میرفطروس را تخریب کنند تا از این طریق پژوهش های اش را هم زیر سوال ببرند کار درستی نمی کنند. مدرک و تحقیق را باید با مدرک و تحقیق جواب داد و لاغیر. باید از آقای اعتمادی هم تشکر کرد که با رعایت ادب و درایت آقای افرادی را نقد کرده است. از ایران گلوبال هم باید تشکر کرد که چون همیشه فضای نقد چند جانبه را به وجود آورده است، اگر چه آقای توکلی در مورد یکی دانستن میرفطروس و مسعود لقمان خطای فاحشی کرده است و جا دارد که در این زمینه نظر خود را پس بگیرد. لقمان جوانی بیست و هفت هشت ساله در ایران است و سایتی گروهی را اداره می کند.

در نهایت باید تا جای ممکن از جو بدبینی و شک و سوء ظن کاست و شفاف و دلیرانه به نقد هم پرداخت و همواره نیز یک چیز را فراموش نکرد: دشمن اصلی فاشیسمی ست که در تهران مستقر است، ما در نهایت همگی ساکنان یک کشتی هستیم: کشتی در حال تمدن ایرانزمین که یا به اشتراک به ساحل نجات اش می رسانیم که همگی بازنده ایم.

در این میان عاقلان نسل پیش نقشی اساسی برای پایین کشیدن فتیله های بدبینی و کین و نفرت بازی می کنند.

کیانوش توکلی

در بارهء«آسیب رسانی به حافظهء تاریخی»!

جناب کیخسرو آرش گرگین گرامی / اقای مسعود لقمان را می شناسم ایشان حتی شماره تلفن و عکس خودش را هم برای اینکه ثابت بکند نویسنده امیل بوده را برایم فرستاده بود . موضوع مربوط به سه سال پیش بود که در همان وقت صحبتی کاملا خصوصی بین من و یکی از همکاران سایت در باره علی میر فطروس درگرفت ؛فردای ان روز امیل مسعود لقمان آمد که نشان می داد که او در جریان مباحث بین من و همکار سایت قرار گرفته بود مطلب لقمان را هر چند که به لحاظ نگارش سبک نوشته های میر فطروس بود را چاپ کردم و لی عنوان دکتر و استاد را حذف کردم _ شخصا تا آنجا که مقدور باشد عنوانهای عقب مانده جهان سومی مثل اقا ؛ استاد و دکتر را حذف می کنم_ بلافاصله جناب مسعود لقمان امیلی سر پا فحش و توهین نوشت که چرا عنوان استاد و دکتر را حذف کرده ام راستش احساس کردم در یک دام مافیایی گرفتار آمده ام .

بهر حال موضوع پژوهش و تحقیق نیست این همه محقق و پژوهشگر ایرانی در سایت ها دارند همدیگر را نقد می کنند و کار ی به مافیا بازی و شخصیت سازی کذایی و جنگ و جدال ندارد . موضوع این است که جناب میر فطروس به قول جوات 15 کتاب نوشت ولی تحمل 2 مقاله مخالف خود را ندارد.

جناب گرگین ، موضوع این است که باندی تلاش دارد که مانع انشتار نقد فرد مشخصی شود و ما زیر بار نرفتیم

دوست عزیز/ موضوع پایداری برادامه روش دمکراتیک سایت است .من جدا با اساس افکار شما مخالفم ولی مطالب شما را بدون تردید در سایت چاپ کرده ام همین دو ماه پیش بود که یکی از دوستانم که عضو مدیریت سایت بود به دلیل انتشار مقالات شمادر ایران گلوبال از سایت استعفا داد. ببیند ما اهل باند بازی و این جور بازیها نیستم و در همان پنج سال پیش در معرفی ایران گلوبال چنین نوشتیم:

"-- سایت ، مدافع یک جمهوری سکولار و دمکرات در ایران فرداست، و بنابر خصلت گفتگو و دیالوگ خود ، مخالف سیاست حذف نظرات سایر دگر اندیشان است ودر این خصوص سانسور را کار نادرستی می داند ! "

عملکرد 5 سال گذشته ایران گلوبال نشان داد که ما مسئولانه به چیزی که خود نوشته ایم ، عمل کرده ایم و یگانه سایت جمهوریخواهی هستیم که مقالات زیادی از سلطنت طلبان را انتشار داده ایم و همچنین :

سایت ایران گلوبال در این 5 سال ، همگامی و اتحاد عمل کلیه نیروهای سکولار ایرانی را برای حقوق بشر و دمکراسی در کشور را بدون تردید پی گرفته است .

اما در روزهای اخیر شاهد موج تبلیغاتی علیه مسئولین سایت ایران گلوبال از جانب بخشی که خود را مدافع نظام پادشاهی می داند ؛ هستیم .

روز ها باز هم " موضوع" اختلاف علی میر فطروس و احمد افرادی مجددا در بخش اظهار نظر و دیدگاهها ایران گلوبال طرح شده است ؛ از انجا که این اختلافات شخصی نبوده بلکه دقیقا به رابطه ، مناسبات و اختلافات درونی جنبش سیاسی یعنی به رابطه مجموعه نیروهای سطلنت طلب با جمهوریخواهان ارتباط پیدا می کند؛ نبایستی ساده از کنار آن رد شد .از این رو لازم می بینم مروری بر تاریخچه این درگیری بپردازم :

در طی یک سال و نیم اول تاسیس ایران گلوبال بیش از صدها صفحه از نوشته های قدیمی و جدید ،علی میر فطروس را شخصا به چاپ رساندم ضمنا " با قراردادن لوگوی سایت شخصی ایشان بطور رایگان در صفحه اول سایت فرهنگ و گفتگو برای مدتی طولانی عدم خصومت شخصی مسئولین این سایت با ایشان کاملا" بارز است .

اما زمانی که برای اولین بار آقای احمد افرادی مقاله ای در نقد نظر ایشان نوشتند ، آقای میر فطروس مرا زیر فشار قرارداد که نوشته آقای احمد افرادی را از سایت حذف نمایم و نهایتا " و بعداز تماسهای پی در پی ایشان قبول کردم مقاله را بمدت دوروز از صفحه اول حذف نماینم تا ایشان جوابیه خود را اماده و هردو مقاله بطور هم زمان در سایت به چاپ برسد .....ادامه را بخوانید

این" در گیری " پس از انتشار هفت مقاله دو طرف ظاهرا پایان یافت و متاسفانه سلطنت طلبانی که درجریان ماجرا قرار گرفته بودند ؛ بطور خصوصی از میر فطروس شکوه و شکایت می کردند و حتی موضوع دریافت حقوق ماهانه از دفتر فرح پهلوی را یکی از همشهر یهای سلطنت طلب او به من گفته بود ولی آنان حاضر نشدند این عمل زشت یعنی اصرار بر ای سانسور مخالفین را رسما محکوم نمایم.

این موضوع و اختلاف با میر فطروس گذشت تا اینکه یک سال پیش " حادثه " ساده ای در سایت فرهنگ و هنر یعنی بخش فرهنگی ایران گلوبال اتفاق افتاد:

داستان از انجا اغاز شد که یکی از همکاران سایت در هنگام انتشار مطلبی در " فرهنگ هنر" از عکس متعلق به شخص دیگری استفاده می کند و این کار موجب اعتراض صاحب عکس می شود عکس پس از چند ساعت برداشته شد .

اما علی میر فطروس تحت عنوان منصوربیمکی (فرامرز) که موضوع اصولا ربطی به او ندارد وارد " صحنه " می شود و به طرح اتهامات "امنیتی " در سایت فرهنگی بر می اید و آنگاه این شخص با نام های شکوه میرزادگی ؛ مانی ؛مهرداد فلاح و... . علیه من(کیانوش توکلی ) با جملات یک خطی بر می اید

علی میر فطروس با نام " فرامرز : با همان IP و از پاریس در بخش اظهار نظر ایران گلوبال چنین نوشت :

"دوستان کیانوش توکّلی از همکاران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی است،نوعی اوپوزیسیون دست ساز جمهوری اسلامی و..... هشیار باشید فرامرز

ادامه مطلب رادر اینجا بخوانید

http://iranglobal.info/node/23015

در چند ماه گذشته در بخش دیدگاهها ایران گلوبال مقالات زیادی از علی میر فطروس توسط کاربران آزاد ، گذاشته شد که مسئولین سایت بدون دخل و تصرف آن مقالات را" اون لاین" کرده و به صفحه اول انتقال داده اند؛ تا اینکه مقاله ای تحت عنوان "پاسخ به ادعاها ودروغهای میرفطروس در آسیب شناسی یک شکست2 " در ایران گلوبال به چاپ رسید .

هواداران سلطنت طلب علی میر فطروس تحت نام javad با Ip ها ی مختلف علیه مسئولین سایت دست به تبلیغات گسترده ای زده اند تا مانع چاپ این قبیل مقالات در ایران گلوبال شوند.(1)

(1) آنانی که با مسایل تکنیکی اینترنت آشنایند بخوبی می دانند که Ip ها می تواند تغییر کند ولی با این وجود ِDNS آدرس محل ها کامنت گذار را ثبت می کند کامنت هایی که بنام javad در بخش اظهار نظر گذاشته شد از کشورهای مختلف در بخش اظهار نظر گذاشته می شود

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.