رفتن به محتوای اصلی

زبانها، یکی از گنجینه های بشری است!
25.10.2008 - 22:21

پانی

مرگ مشكوك مهندس اماني

آقای مزدک! واقعا که حیف از نام این ابرمرد بزرگ که شما از آن استفاده می کنید! ایران و ایرانیان اگر چهار یا پنج دوست مثل شما داشته باشند هیچ احتیاجی به دشمن نخواهند داشت! هر زبانی، در هر کجای دنیا که باشد یکی از گنجینه های بشری است، نه تنها آموزش زبانهای ترکی و عربی و کردی و بلوچی و ... باید "آزاد" باشد، بلکه آموزش آنها باید "اجباری" باشد. وظیفه دولت در ایران این است که از این زبانها حفاظت و حمایت کند، چونکه آنها هم مثل نفت و گاز و اورانیوم و مس از ثروتهای ملی کشور ما هستند. واقعیت این است که با خواندن افکار شما می شود یک بخشی از تنفر پانترکها و پانعربها را نسبت به تمدن و فرهنگ ایرانی درک کرد! آنها با آن تفکر عقب افتاده و قرون وسطائی خودشان شما و امثال شما را نماینده فرهنگ ایرانی می دانند و در مخالفت با شما همه فرهنگ و تمدن ایران را زیر سؤال می برند.

مزدک

مرگ مشكوك مهندس اماني

... نه تنها آموزش زبانهای ترکی و عربی و کردی و بلوچی و ... باید "آزاد" باشد، بلکه آموزش آنها باید "اجباری" باشد. وظیفه دولت در ایران این است که از این زبانها حفاظت و حمایت کند، چونکه آنها هم مثل نفت و گاز و اورانیوم و مس از ثروتهای ملی کشور ما هستند.(پانی)جناب پانی من با آموزش هیچ زبانی مخالف نیستم و با شما هم عقیده ام.اما...

بحث این پان اتراک و پان اعراب و پان اسلامیستها تنها به آموزش زبان مادریشان ختم نمی شود.اینها به چیزی جز نابودی ایران و فرهنگ و تمدن ایرانی رضایت نمی دهند.سری به سایتهای این ......که بزنید انوقت متوجه خواهید شد که پشت این مظلوم نمایی ها چه افکار فاشیستی خوابیده.من درهمان کامنت هم نوشته ام که مخالفتی با فراگیری زبان عربی و ترکی ...وتدریس با چنین زبانهایی در هر سطحی مخالف که نیستم هیچ اصلا معتقدم ایرانیانی که از مناطق دیگر به چنین مناطقی برای خدمت می روند باید گذشته از زبان فارسی بزبان محلی آشنایی کامل داشته باشند.چون درآن صورت بهتر می توانند از طرف مردم محلی درک شوند.ولی رسمی کردن زبان عربی و ترکی چیزی نیست که هیچ ایرانی از آن پشتیبانی کند.امیدوارم فرق رسمی کردن و تحصیل بزبان مادری را درکنار زبان فارسی متوجه شوید.مشکل ...... پان ترک و عرب و پان اسلامیست تنفرشان از ایران و فرهنگ و زبان ایرانیان است و هیچ فرصتی را برای نابودی ایران و ایرانی از دست نخواهند داد.هویت طلبی این ...... هم درهمین راستاست نه گرفتن حقوق پایمال شده اکثریت مردم ایران. هر انسان منصفی می داند که اکثریت حاکمان جنایتکار ایران را اتراک و اعراب تشکیل داده و می دهند.بزرگترین جنایات را هم این ارازل درست بر مردم فارس نشین و یا سایراقوام ایرانی رواداشته و می دارند.ولی این ارازل با دست پیش گرفتن می خواهند مردم ستم دیده فارس را ستمگر بنمایند تا به اهداف شوم و بیگانه پرستانه خود برسند.بنابراین مشکل این ........ همچون برادران اسلامیشان نابودی ایران و ایرانی است نه فراگیری زبان مادری.والا اگر درایران اینها نمی توانستند به زبان ترکی حرف بزنند بچه ای که درتهران بدنیا آمده چگونه ترکی یاد می گرفت؟ما ایرانیان نباید گول این سه گروه را بخوریم.فرقی بین حرامیان اسلامی و پان اتراک و پان اعراب نیست.مسلما حساب این ارازل از هموطنانی که از این هویت طلبان دوری می جویند و هویت ایرانی را بر هر هویتی ترجیح می دهند فرق دارد.زیرا اینها بمثابه ایرانیان از کلیه حقوق شهروندی برابر با سایر هموطنانشان برخوردار خواهند بود.

فرهاد

shirinlove@yahoo.com

مرگ مشكوك مهندس اماني

اقا یاخانم مزدک این چه افکار نفرت انگیزیست که شما نسبت به زبان ترکی و عربی دارید؟؟!! واقعا جای شرمساریست که اینگونه می اندیشید. این نوع نگاه مختص نژادپرستان و فاشیستهاست. من بعنوان ترک همانطور که شعار فارس دیلی ایت دیلی را منفور و فاشیستی میدانم سخنان و افکار امثال شما را هم محکوم میکنم.

ناصر مستشار

شرایط جهانی برای تغییر در ایران مساعد نیست

آقای امیر انتظام بدرستی می گوید که«امروز مردم حتی از صحبت در مورد مسائل سیاسی سرخورده شده اند و این سرخوردگی ناشی از آن همه شور و شوق مصنوعی است که مردم در سال ۵۷ در مورد مسائل سیاسی مملکت و شرایط جهانی داشتند، است.)) اگر بخاطر داشته باشیم در سالهای 55 و 56 نیز پس از خیانت آن دسته ائی در سازمان مجاهدین خلق مرتکب شدند که بعد ها سازمان پیکار نام گرفتند و به سرعت نابود شدند،اتمسفر سیاسی پس از به نمایش در آمدن آن کشتار و خیانت در تلویزیون و ضربه هائی که سازمان چریکها متحمل شده ودر آستانه انحلال بسر می برد، تنها روحانیت رسمی و غیر رسمی همچنان نفوذ بی اندازه ائی در جامعه داشتند.شاه با بزرگ کردن مارکسیم اسلامی این خطر را به امریکا بسیار بزرگتر از آنی که بود جلوه می داد و این موقعیت را به امریکا داد که برای مقابله با خطر مارکسیم اسلامی تجزیه و تحلیل نماید!

عاقبت امریکا به این نتیجه رسید که شاه توانائی مقابله با مارکسیم اسلامی را نخواهد داشت چون دو نیروی اسلام و کمونیسم به اتحاد علیه شاه رسیده بودند .امریکا تشخیص داده بود تنها روحانیت توانائی مقابله با مارکسیم اسلامی دارا می باشد.امریکا جزو اولین کشور هائی که به پیروزی رسیدن حکومت اسلامی را تبریک گفت چرا که خود امریکا سالها پیش سیاست کشیدن کمربند سبز را به دور کشور کمونیسنتی شوروی آغاز کرده بود!

1ـ ارتشبد فردوست و اسدالله علم وزیر دربار و بسیار دیگر عامل مستقیم انگلیس در حکومت شاه بودند.سیاست های کلیدی ایران در انگلیس و امریکا رقم می خورد اما اکنون در تهران و مشهد و قم سیاستی به ظاهر ملی اعمال می شود که از پایه های کاملا ارتجاعی برخوردار است!

2ـ آخرین گزارش سفیر انگلیس در تهران سر آنتونی در گزارشی در سال 56 خورشیدی به انگلیس گفته بود که شاه دیگر حاضر نیست از ما اطاعت نماید!

3ـ مریضی شاه را انگلیس می دانست اما به هیچکس حتی امریکا هم نگفته بود.

4ـ آخرین افشاگری روزنامه های امریکائی را حتما خوانده اید که نیکسون و جرالد فورد تا کارتر در سرنگونی شاه بخاطر قیمت نفت دست داشته اند!

5ـ در یک دوره ائی امریکا تصمیم گرفت تا رهبران ملی و نیمه ملی کشور های عربستان (ملک فیصل چون ضد اسرائیل بود) ذوالفقار بوتو پاکستان و شاه در ایران و آلنده در شیلی را سرنگون کند تا جبران شکست جنگ ویتنام را در این سرزمینها کرده باشد!

6ـ شاه موقعی سرنگون شد که تازه می خواست ملی بشود و عاقلانه بیندیشد و دائما به غرب حمله می کرد و به آنها چشم آبی خطرناک می گفت و می خواست تا پمپ بنزین های اروپا را خود ش اداره کند تا قیمت بنزین مصرفی این کشورها برای مصرف کنندگان ارزان تمام شود و در این صورت کمر کارتل های نفتی می شکست!

7ـ بخشی از اعمال احمدی نژاد نیز مانند تشکیل اوپک گازی و اتمی جمهوری اسلامی به ظاهر ملی بنظر می رسد اما چون مرتجعانه است و قصد کشور گشائی دارد به جائی نمی رسد و باعث نابودی ایران خواهد شد!

8ـ نزدیک به پانصد سال از بدو روی کار آمدن صفویان در ایران ، غربی ها در مسائل ایران دست دارند! برادران شرلی و مخصوصا روبرت شرلی انگلیسی بعنوان سفیر ایران در انگلستان نماینده ایران بود!ایران پشت جبهه عثمانی بود و اروپا می خواست تا ایران صفوی که با دسیسیه واتیکان روی کار آمده بود و شیعه کنونی نیز تحفه کاتو لیک است و می توان تمام سلسله مراتب مذهب کاتولیک را در شیعه مشاهده نمود ، ایران صفوی مسئولیت داشت تا پشت جبهه امپراتوری عثمانی را ضعیف بکند تا پای عثمانی ها به اروپا نرسند!شاه عباس بدون اسلحه و توپخانه انگلیس نمی توانست پرتقالی ها را از تنگه هرمز و بند عباس اخراج کند .در آنروز ها پرتقال و انگلیس باهم بر تصاحب مستعمرات و جنگ رقابت داشتند که ایران بخاطر همسایگی با هند و داشتن مروارید خلیج فارس یکی از موقعیت های حساس جهان آنروز بود که انگلیس عاقبت توانست در سال 1770 میلادی امتیاز پایگاه دریائی را در بوشهر از کریم خان زند بگیرد!

9ـ خمینی هیچگاه علیه فرماسیون ها چیزی و مبارزه ائی نکرد! آمدن خمینی به ایران هیچ ضرری به اروپا نرساند و اروپائی ها توانستند نقطه ثقل اسرائیل ستیزی را به ایران انتقال بدهند تا در جریان در گیرهای منطقه ائی و آب گل الود بتوانند ماهی بگیرند که بالاخره توانستند در جنگهای گوناگون به واسطه ورود حکومت اسلامی به ایران ، هزاران میلیارد سود و منفعت مادی ببرند اما اینک همان توطئه غربی یعنی تشکیل دولت اسلامی در ایران به یک مانع مسئله ساز تبدیل شده است!

10 ـ در سال 32 در سایه کودتا ،امریکا ایران را ازچنگ انگلیس خارج کرد اما انگلیس با تحریک امریکا علیه شاه در سال های 56ـ57 باردیگر ایران را ازچنگ امریکا خارج کرد و پای اروپا هائی بیشتر باز شد و موقعیت اروپائی هادر ایران تقویت شد و امریکا در سایه گروگان گیری که یک توطئه بود منزوی شد! امریکا مدتهاست که طوفان می کارد و باد درو می کند؟ اما در همه حالات ، غربی ها سود می برند و ملت های ما که تنهاز احساسات بالا و فاقد خرد هستند همیشه بازند ه اند و این دایر شیطانی از سالیان پیش شروع شده است و فعلا پایانی ندارد!

فرهاد

shirinlove@yahoo.com

بررسی سایه های جمهوری مهاباد گفتگویی با پرفسور نادر انتصار

جمال من اهل خلخال هستم ولی درمورد ۲۰۰۰۰ کشته بدست ارتش حکومت شماهم اغراق فرموده ایدهم اطلاعاتی درمورد ان جریان ندارید فرقه دمکرات اذربایجان بخاطرسبعیت غلام یحیی وتندروی افراطی بعضی از فدائیان فرقه محبوبیتش را به مرور در میان مردم ازدست داد وبیشترروستائیان بطرف ذوالفقاریها که از زمینداران بزرگ زنجان بودند کشیده شده و رودرروی فرقه ایستادند و تاقبل از رسیدن ارتش بیشتر فدائیان یا کشته شده بودند یا فرار کرده بودند. ضمنا در وسط بحث نرخ تعیین نکنید و ما کو و بازرگان را به کردستان نچسبانید که متعلق به اذربایجانغربی هست و نه جای دیگر!!!

اقا و یا خانم پانی من ترک هستم و اهل خلخال و نسبت به تدریس زبان ترکی در مدارس و دانشگاههای ایران و همانطور رسمی شدن زبان ترکی در ایران اعتقاد دارم. ولی با نظرشما هم کاملا موافقم که نباید ماهیت اسلامیستی حکومت را فراموش کرد و به اشخاصی مانند عظیمی قدم و سید حیدر بیات میدان داد چون اینان همان عناصر ارتجاعی اسلامی هستند و نه بیشتر. به امید ازادی ایران

اقای مازیار در سازمان مجاهدین خلق و بنابر ادعای خودشان تا به امروز صدها عنصر وزارت اطلاعات پیدا شده تا جائی که فکر کنم نهاد وزارت اطلاعات است!! و خانم الهه و فریبا هشترودی هم که ازطرف شورای ملی مقاومت به این عناوین مزین گشتند. دیگر گنده گوئی شما محلی از اعراب ندارد!!!

کیومرث نویدی

آقای امیر انتظام گرامی! گفته اید:«من معتقدم که هیچ تحولی در هیچ نقطه ای از دنیا رخ نخواهد داد مگر این که پیش از آن دو عامل برای تغییر مهیا باشد. هم شرایط مساعد جهانی برای تغییر وجود داشته باشد و هم شرایط داخلی و مردم آماده پذیرش هزینه های تغییر باشند و پذیرای تغییرات باشند. عده ای فکر می کنند که اگر در جمع محدودی جمع شوند می توانند تغییراتی ایجاد کنند ولی به این موضوع که ایده آن ها با شرایط داخلی و جهانی سازگار است یا نه، نمی اندیشند و درباره آن فکر نمی کنند، لذا قربانی می شوند.»

1 - مردم ایران چگونه باید نشان دهند که برای پرداخت هزینه ها آماده اند؟

2 - تا هنگامی که شما و امثال شما از پیوستن به جمع های کوچکی که فکر می کنند می توانند کانون آغازین آتش شوند می پرهیزید (چرا که آنها را جمع های کوچک می دانید و حق هم دارید) همه آن جمع های کوچک قربانی خواهند شد.

3 - من سالها پیش متوجه ویترین داری شده ام. گاه هم دو نبش (سیاسی - فرهنگی) هستند این ویترین ها. برای شما (بارها نوشته ام) احترامی عمیق قائلم. اما ذخیره مبارزاتی شما باید جائی به کار آید. وگر نه چه؟! توصیه می کنم مواظب باشید که خود بدل به ویترین نشوید. حیف است آقای انتظام! هیچ انسانی نمی تواند ادعا کند که دیگر انسان نیست و بدل شده است یعنی به محک. محکی اگر وجود داشته باشد، جوی سپیدروزی برای مردمان ایرانی ست. پیروز باشید.

محسن کردی

پرچم سفید، بدست پان ایرانیستها حزب مشروطه !

جناب توکلی، این شما هستید که امر بر شما مشتبه شده است. این سایت ایران گلوبال بود که در آغاز کسی نه از طیف راست و نه از چپ به آن مطلب نمیداد بجز دو سه نفر که یکی من بودم و دیگری هم از مشروطه خواهانی که میشناسید و چندتایی از دوستان شما. شما به امید همکاری های ما این سایت را زدید برای همین هدف که چپ و راست ایران را به هم نزدیک کنید. حال دارید وسایل تبلیغ دشمنان ایران می شوید. بسیار خوب، ببینیم که سرنوشت کار به کجا می کشد. در مورد همکاری با سایت

شما بارها نویسندگان را همکار خود خوانده اید. ولی اینکه در کار سایت دخالت نداشته ام ربطی به همکاری نداشته است. ترک کردن سایت یعنی نفرستادن مقاله به این سایت که قبلا شرح داده ام ربطی به کامنت گذاری ندارد. کامنت گذاری دال بر همکاری نیست اگر نه همکار فحاش در بخش کامنت بسیار است. کامنتها را نامهای دیگر را با آگاهی کامل خود شما گذاشته ام که آی پی و آدرس مرا میدانید پس چیزی برای پنهان کردن نیست. اما به این نتیجه رسیدم که بهتر است که دیگر نه به این سایت سر بزنم و نه کامنتی حتا با نام مستعار بگذارم که امر دیگر به کسی مشتبه نشود. و خیال هم نکنید که آمدن من به اینجا از سر نیاز است و وبلاگ من خواننده ندارد بلکه از سر دلسوزی برای میهنم بود که در اینجا کامنت می گذاشتم. خوشبختانه آنان که طالب مقالات من هستند امروزه مرتب به وبلاگ من سر میزنند. (و البته این را مدیون ایران گلوبال هستم که آدرسم را چند بار اینجا گذاشتم) کافیست یک کلمه در گوگل بنویسید وبلاگ محسن کردی تا ببینید چه سریع به خط اول می آید. دیگر حرفی برای گفتن ندارم و برای تان آرزوی آرامش می کنم.

ایرانی(2)

هیچ سندی وجود ندارد که این تصادف مشکوک بود یا نبود. ایران کشوریست که بزرگترین آمار تصادف را در جهان دارند. جناب حسن همانطور که گفتم شما از یک کاریکاتور بی-ربط که هیچ ربطی به ترکزبانان ندارند یک پیراهن عثمان ساختید. همچنین گفتید: «اقلیت که سالها تحت ستم واقع شده» که در واقع اگر اینطور باشد پس تاریخ را بایست از دیدگاه ایرانیانی دید که هزارسال زیر ستم قبایل و حکومتهای ترک بودند. در هر حال اگر کسی را عمدی کشتند محکوم است ولی در واقع نه اویرنجی نیوز و نه خانم شهناز غلامی متعبر حساب میشوند و اعتبارش همان اندازه حکومت جمهوری اسلامی یا شاید کمتر باشد....

«اقلیت که سالها تحت ستم واقع شده» که در واقع اگر اینطور باشد پس تاریخ را بایست از دیدگاه ایرانیانی دید که هزارسال زیر ستم قبایل و حکومتهای ترک بودند. در هر حال اگر کسی را عمدی کشتند محکوم است ولی در واقع نه اویرنجی نیوز و نه خانم شهناز غلامی متعبر حساب میشوند و اعتبارش همان اندازه حکومت جمهوری اسلامی یا شاید کمتر باشد.

در ضمن جناب به اصطلاح سومر - حمله محمود افغان و پایان دادن حکومت صفوی یک حمله بیگانه نبود زیرا افغانها زیر حکومت صفوی بودند و البته سنی مذهب بودند و نمیخواستند شیعه بشوند. یادمان نرود که حدود سیصد هزار زردشتی در زمان صفویان نابود شدند و بسیاری از گروه-های دیگر و گروه-های قزلباش را بایست بیگانه قلمداد کرد که از شام و آنوتولی به ایران ریختند. در ضمن خارج از باکو-تبریز لطفا اندکی تحقیق کنید تا حضور ترکان در تاریخ برایتان مشخص شود و ادعای 7500 ساله (که هیچ گروهی 7500 تمدن ندارد!) را نکنید. آنچه لازم است واقعا راستی و تحقیق است و نه دروغ گفتن که متاسفانه با همین دروغی که در مورد 7500 میزنید انسان هرگز نمیتواند اخبارهای پان ترکیستان را بپذیرد. اصولا مکتب پان ترکیسم برپایه دروغ استوار است. در ضمن ارمنیان ایران(و همچنین تا حد بسیاری آشوریان) همگی وطندوست هستند و اینکه میبینیم یک ارمنی به ایرانی بودن خود افتخار میکند مایه افتخار است و برای شما پان ترکیستها مایه شرم است. دوباره میگویم من مردمی بافرهنگتر در ایران از ارمنیان و زردشتیان اصیل ندیدم.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.