رفتن به محتوای اصلی

بی انصاف نباشید بابا! کینه ورزی هم حدی داره!
10.08.2008 - 12:21

بی نام

سکوت کن ، وگرنه دخترت را بهایی خواهیم کرد !

من انتقادات زیادی به شیرین عبادی دارم. اما اینبار هیچ اشکالی به حرفهای او نمیگیرم. شیعه بودن او تنها به خودش ربط دارد و خیلی هم صریح گفته که از حقوق شهروندی بهاییان دفاع میکنه. حالا چون جایزه خودش را به خاتمی داده بد بوده هر کار دیگری هم که بکنه بده؟؟ همه چیز را سیاه و سپید و در کلیشه نبینید و بی انصاف نباشید بابا! کینه ورزی هم حدی داره!

مزدک

مداد کج نقشه کش خاورمیانه!

با درود خانم حسینی!در کل با شما کاملا موافقم . این تقسیمات در غیاب مردم انجام گرفته.و گاه بسیار ظالمانه و غیره بشری.اما چیزی را که شما الان پیشنهاد می کنید احتیاج به زمانی طولانی دارد و این کار خواه و ناخواه روزی انجام خواهد شد.روزی حتما فرا خواهد رسید که انسانها با تمام رنگارنگی و تنوع با همدیگر و در جوار هم در آسایش و برابری زندگی خواهند کرد.اما برای رسیدن به آن روز

باید کمی صبور بود.مشکلات درخاورمیانه انچنان پیچیده و درهم است که به این آسانی و راحتی که شما می فرمایید قابل حل نیست.بنظر من اولین سعی و کوشش را باید متوجه بوجود آوردن حکومتهای دمکراتیک در منطقه کرد.زیرا چنانچه بتوانیم مثلا در ایران حکومتی دمکراتیک و سکولار بوجود بیاوریم که به حقوق انسانها احترام بگذارد خواه و ناخواه کل منطقه را تحت تاثیر قرار داده ایم.چنین حکومتی درقلب خاورمیانه بزرگترین تاثیر مثبت را بر زندگی ملیونها انسان در منطقه خواهد گذاشت.و میتواند به بوجود آمدن حکومتهای دمکراتیک دربقیه مناطق کمک کند چیزی که نتیجه ای جز انچه شما مطرح می کنید نخواهد داشت.اما بوجود آوردن چنین حکومتی اتحادی سراسری و ایمانی گسست ناپذیر به آزادی و سکولاریسم و دادگری می طلبد.شکی نیست که چنین اتحادی نمی تواند با پراکندن تخم کینه و دشمنی بین مردم بوجود آید بلکه با همپرسی و همدلی و اعتمادسازی ماست که میتوان دیو استبداد را ازپای انداخت.

کیانوش توکلی

masror49@hotmail.com

برخی از کاربران با انتخاب یک اسم مستعار به دیگران با هویت حقیقی توهین می کنند ویا انگ می زنند؛ بایستی توجه داشته باشند که IP هر شخصی به مانند شناسنامه او عمل می کند .سایتی بنام DNS وجود دارد که با قرار دادن IP کاربر به تمام مشخصات کامنت گذار پی برد.

امروز شخصی بنام " فرامرز" که مرا همکار وزرات اطلاعاتی معرفی کرد از طریق همین سا یت هویت او آشکار شده است و موضوع قابل پیگیری حقوقی می باشد

فرامرز در فرانسه شهر پاریس زندگی می کند شماره ورودی به اینترنت 12322 و شرکتی که به او خدمات می دهد PROXAD (AS for Proxad ISP) نام دارد

بقیه اطلاعات را در ادامه بخوانید :

IP address: 81.57.203.122

Reverse DNS: rny93-1-81-57-203-122.fbx.proxad.net.

Reverse DNS authenticity: [Verified]

ASN: 12322

ASN Name: PROXAD (AS for Proxad ISP)

IP range connectivity: 4

Registrar (per ASN): RIPE

Country (per IP registrar): FR [France]

Country Currency: EUR [euros]

Country IP Range: 81.56.0.0 to 81.57.255.255

Country fraud profile: Normal

City (per outside source): Paris, Ile-De-France

Country (per outside source): FR [France]

Private (internal) IP? No

IP address registrar: whois.ripe.net

Known Proxy? No

Link for WHOIS: 81.57.203.122

naser mostashar

بفرمائید!آیا پیش بینی بنده درست در آمد یا نه؟

(روسیه با این ماجراجوئی یا بطور ساختگی ویا کاملا طبیعی بهترین بهانه را به امریکا داد تا جرج بوش بطور نظامی وارد منطقه قفقاز و ایران بشود) ناصر مستشار

وي درباره تاثير اين مناقشات بر مذاكرات هسته اي ايران گفت:مسايل منطقه اي و بين المللي با يكديگر يك ارتباط تنگاتنگ دارند ولي اين موضوع ارتباط مستقيمي به مناقشه هسته‌اي ايران ندارد.ولي درگيري اخير كه نشان دهنده تقابل بيشتر بين آمريكا و روسيه است به طور حتم در روند مذاكرات هسته اي ايران موثر خواهد بود حتي ممكن است در روابط بين كشورهاي 1+5 تاثيرات به سزايي بگذارد.

دكتر سنايي نماینده مجلس و عضو کمسیون خارجی مجلس شورای اسلامی امروز در پاسخ به اين سوال كه احتمال اينكه روسيه براي رهايي از مشكلاتي كه در مرز هاي جنوبي با آن مواجه است، با امريكا به نوعي توافق بر سر پرونده هسته اي ايران و حتي چراغ سبز براي حمله نظامي آمريكا يا افزايش تحريم ها را صادر كنند چقدر است؟گفت:در تعاملهاي بين قدرتهاي بين المللي جمهوري اسلامي ايران بايد مراقب اين موضوع باشد كه ظرفيت‌هاي روسيه براي مقابله با آمريكا بسيار محدود است وهر گاه ممكن است توافق‌هايي صورت بگيرد كه در روند پرونده هسته اي ايران تاثير گذار باشد

خَشایار رُخسانی

نامۀِ سَرگُشاده به آقای اِهود اُلمرت (مردم ِایران را دوست ِاسرائیل نِگهدارید)

بادرود به آقای مَزدَک گرامی، رَستاخیز زبان ِپارسی، با سپاس از پشتیبانیِ پُر از مهر ِشما و فَراز های ِ (جملات) دلگرم کُنندۀِ شما. زبان ِپارسی بَخشِ نهادین (اصلی) کیستی ما پارسی زبان ها میباشد، که با گُذشتۀِ چندهزارساله اش، همچون درختِ سروی ریشه هایِ تنومندِ خود را در خاکِ فرهنگِ ایرانزمین دوانیده است.

در پیِ 1400 سال ِ گُذشته اگر چه تلاش هایِ زیادی در نابودیِ آن انجام گرفته است، ولی به پاس ِ تَنومندی ریشه هایِ آن، پویایی، استوانی (استحکام) و همزمان نرمِش پذیری (انعطاف پذیری) در بُن پایه های (اصول) آن، و خوش آوایی تنین آن، بدخواهان و تازشگران به این زبان را شِگِفت زده کرده و تَبَر نادانی آنها را کُند کرده است. همچنین زنده بودن این زبان را ما وامدار ِپایورزی (استقامت) و پایمردی (ایستادیگی) فرزانگانی هستیم مانند رودَکی که تازیان دو چَشمش را به گُناه پارسی نویسی و سُرودن ِچامه هایِ (شعرهای) پارسی، از او ستاندند، تا زبان پارسی را که نشانی از فَرهنگی پُربار بود، نابود سازند و یا فردوسی که 30 سال از زندگیِ خود را هزینۀِ رَستاخیز ِزبان پارسی کرد تا این زبان ِشیرین و خُوش نوا را جاودانه کُند.

امروز ما ایرانیان یاد این گرانمایگان را ارج مینهیم، بدون اینکه از ارزش کار آنها آگاه باشیم. به پاس ِ ستایش هایِ (خدمات) این فرزانگان بود که امروز ما با یکدیگر فارسی گفتگو میکُنیم، هرچند که آرزویِ آن گرانمایگان در گُسترش ِگویش ِ پارسی هنوز ناکام مانده است.

به شَوَندِ ناخویشکاریِ (بی مسئولیتی) و ناآگاهیِ خیلی از نویسندگان و شهرمداران (سیاستمداران) و سرایندگان و چامه گویان (شاعران) که در بکارگیریِ واژه هایِ عربی و بیگانه با یگدیگر هَمتازی (مسابقه) گُذاشته بودند ( روندی که امروز نیز این ادامه دارد)، پیش از 40% از زبان شیرین پارسی ما با واژگان ِ بیگانه بویژه با واژگان ِ ِعربی آلوده شده است. از اینرو زبان روزمره در ایران ِکنونی زبان فارسی است و نه پارسی. ولی خوشبختانه از آنجا که همۀِ واژگانی که ما برایِ گویش ِپارسیِ سره نیاز داریم در شاهنامه ، این گَنجینۀِ جاودانی ِهُنر و فَرهنگ، فَرتاش (وجود) دارند، این به ارادۀِ دوستداران ِزبان ِپارسی بستگی دارد که بخواهند همچنان فارسی گویش کُنند و یا اینکه با ارج گذاشتن بر شاهکارهایِ فردوسی و رودکی و به پاس ِ گرامی داشتن ِ یادِ آنها، پارسی سُخن بگویند. بنا براین در پارسی گویی ما نیازی به آفرینش ِ واژه هایِ نو نداریم [سوایِ واژه هایِ تازۀِ فیاری (صنعتی)] زیرا برایِ پالایش زبان فارسی به پارسی همۀِ واژه هایی که ما نیاز داریم دمِدست میباشند.

در اینجا گفتگو بر سر دُشمنی با فرهنگِ عربی یا فرهنگ هایِ دیگر نیست، که فَرهنگ و زبان آنها نیز باید برایِ ما پارسی گویان ارجمند باشد، ونکه نجاتِ کیستی مردمی است که اگر که با رویکرد به زبان و فرهنگِ نهادین شان (اصلی شان) بخود نیایند، باید که 1400 سال دیگر درجا بزنند.

برای نشان دادن ِ یک همانندی (مثال) ساده که پویایی زبان پارسی را به هاییَد (تایید کُند)، اینکه با داشتن ِتنها ریشۀِ یک کارواژه (فعل) میشود با افزودن پیشوند و یا پسوند به آن، پیش از سد واژۀِ نو از آن آفرید.

و این پویایی را میتوان باز با همانندیِ دیگری فرانمود (توضیح داد) که بُن پایه هایِ (اصول) دستور زبان پارسی همانند وات هایِ (حروف) سُربی بر روی یک برگ فلزی چاپ میباشند که میتوان با دَگرگُون کردن جایِ آن وات ها (حروف)، فَرازهایِ (جملاتِ) تازه و در پی آن، گُزارش هایِ تازه از دل آن برگِ فلزی بَرهیخت (استخراج کرد)، در هالیکه در زبان ِعربی و خیلی از زبانهایِ دیگر، آفرینش ِ واژه هایِ تازه از یک کارواژه (فعل) کرانمند (محدود) میباشند. بُن پایۀِ این زبان ها را میتوان با وات هایِ (حروف) فروزهایِ (جملات) یک گزارش که بر روی یک برگِ چوبی کَندکاوی (حکاکی) شده است سنجید که درون مایه گُزارش همیشه ایستا و اِستِنیک (ثابت) میماند، هتا اگر هزار بار این بَرگِ چوبین چاپ شود.

زبان پارسی گَنجی است که شوربختانه ما پارسی زبان ها ارزش ِ آنرا به شَوَندِ بسیاری از رویدادهایِ تاریخی که به اِشغال شدن و در اشغال بودن این کشور تا به امروز سرانجامیده اند، فراموش کرده ایم. انقلاب اسلامی و رَوَندِ عَرَبیزیره کردن این کشور ( تلاشی برای چیره کردن ِفرهنگ عربی در این کشور)، خَدرکی (جرقه ای) بود که روان ِ خفتۀِ میهن پرستان ِ ایرانی را از خواب 1400 ساله بیدار کرد. گرَایش به پارسی گویی و پالا ایدن زبان فارسی به پارسی تنها تلاشی برای نجات کیستی ما نیست، ونکه (بلکه) نمادی از پایورزی ایرانیان در برابر نوادگان ِ حرامزادۀِ خُلافای عباسی، که امروز بر ایران ما چیره شده اند نیز میباشد، کسانیکه با اُمید به سرانجام رساندن ِ آرزویِ ناکام "اجدادِ" خود در نابودیِ فرهنگ ایرانزمین، کشور و مردم ایران را 30 سال است که به گروگان گرفته اند.

IRAN

ابراز نگرانی سازمان مدافع حقوق بشر «فرانت لاین»، نسبت به بازداشت خودسرانه و بد رفتاری با سه فعال حقوق بشر آذربایجانی

کمیته گزارشگران حقوق بشر دادگاه احمد دانش پذیر( الف بیقرار) فعال سیاسی که قرار بود روز 13 مردادماه در شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار شود، به دلیل کوتاهی مسئولان زندان در انتقال به موقع وی به دادگاه، به زمان دیگری موکول شد. قرار است جلسه رسیدگی به اتهامات این تحلیلگر سیاسی روز 23 مردادماه برگزار شود. احمد دانش پذیر در اردیبهشت ماه در پی مراجعه مأموران به منزلش در تهران بازداشت، و به بند 209 زندان اوین انتقال یافت. وی پس از حدود 3 ماه بازداشت در این بند، هم اکنون در اندرزگاه 8 این زندان نگهداری می شود. گفتنی است اتهام این فعال سیاسی تبلیغ علیه نظام عنوان شده است، که مطابق قانون بین 3 تا 1 سال حبس تعزیری برای آن تعیین شده است. این درحالی است که دانش پذیر حدود 6 ماه است که در شرایط بلاتکلیفی در زندان نگهداری میشود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.