رفتن به محتوای اصلی

مبارزه ضد امپریالیستی کشک بود!
24.04.2008 - 12:21

انتخاب کامنت ها و تنظیم از کیانوش توکلی:

آیدین تبریزی

دامنة انسانیت ـ دامنة دوست داشتن

آقای نویدی عزیز،

بحث کردن با کسی که چیزی را نمی داند شاید باعث گشایشی شود، اما با بی نام و نشانهایی که خود را به آن راه می زنند، جز دردسر و اتلاف وقت نیست. متاسفانه به خاطر وقتی که برای بحث با این افراد گذاشتم مجبور شدم، این چند شب را کم بخوابم تا کارهای عقب مانده ام را جبران کنم. صد بار هم بگوییم و حتی اگر در یک بحث متقاعدشان کنیم فردا همان حرفها را با نامی دیگر و شکلی دیگر تکرار خواهند کرد! آخر کدام آدم عاقلی می رود کامنت های افراد بی نام و نشان را جمع می کند و در سایتش می گذارد و بعد همه جا جار می زند که این پان ترکیستها (که مقصودش منم چون دارد با من بحث می کند) در زلزله بم شادی و هلهله کردند؟! این آدم شرف ندارد با او بحث کردن جز اتلاف وقت نیست. اینکه او یک در میان از پان ایرانیسم و اسلام آن هم از نوع سنگسارش دفاع می کند، از جمهوری اسلامی رندانه دفاع می کند، نوشته های ترکی چند سال پیش مرا که من دیگر لینکشان را هم پیدا نکردم تا نشان دهم که او بد ترجمه کرده، خوانده است و هر وقت در بحث کم می آورد از آنها نقل قول نادرست می کند، مرا متقاعد می کند که او یا یک شخصیت اطلاعاتی است و یا واقعا بیکار و بی عار است! تصمیم درست همان است که حرفهایمان را در مقالاتمان بزنیم و اسیر بازی های اینها نشویم.

بلخی

بیانیه­ سازمان ملل متحد درباره­ مردمان بومی

قطعنامه فوق ( که ترجمه اش چند غلط جدی دارد) عمدتا" مربوط به باشندگان قبلی و بومی های يک سرزمين است که سرزمين آنها اشغال و تصاحب شده است. مثلا" سرخ پوستان در آمريکا، و بومی های استراليا و در خاور ميانه شايد بتوان گفت اهالی سابق و اصلی ترکيه کنونی قبل از آمدن اقوام ترک آسيای ميانه است، از جمله کردها، يونانی ها، ارمنی ها و مسيحی های کشور روم شرقی که قبلا" در آسيای صغير و يا ترکيه کنونی ساکن و صاحبان اصلی آن سرزمين بوده اند است. نام ترکيه کنونی تا زمان مولوی و مدتها پس از آن بيزانس و يا روم (شرقی) بود. پس از حمله سلطان محمد فاتح به استانبول ( که قبلا" الکساندروپل نام داشت) دريک حرکت سيستماتيک و متداوم عوض کردن نام ها نسل کشی های سيستماتيک شروع شد و در ظرف چند صد سال گذشته اين نسل کشی و فرهنگ کشی بصورت پيوسته ادامه داشته و باعث شده ترکيب جمعيتی اين منطقه ظاهرا" عوض شود و نسل اقوام بومی اين منطقه يک به يک برداشته شود.

آخرين نسل کشی هولوکاست ارامنه در 1914 بود، البته قبل از آن يک نيمه هالوکاست يونانی کشی هم بود که در هر کتاب تاريخ می توان حقايق و عکس های آن را يافت. کرد کشی جديد هم که مربوط به 30 سال گذشته است که حدود 4000 دهکده کردی را در ترکيه بمباران و محو کرده اند. اکنون هم که شاهد حملات هفتگی هواپيماهای ترکيه به دهکده های کردی شمال عراق هستيم.

ولی قوم پرستان ايرانی، حتی کردها يشان هم اعتراضی به اقدامات ترکيه ندارند. در مقابل مين حملات هفتگی هواپيماهای ترکيه سکوت می نند. چرا؟

ساوالان

جناب قندچی

امیدوارم درک من از ماهیت مخالفان فدرالیسم «غلط" باشد ، اما با مشاهده مواضع نگرش های سیاسی مختلف ، به این نتیجه رسیده ام که مخالفان فدرالیسم را دو گروه تشکیل میدهد : گروه نخست بخشی از فعالین سیاسی متعلق به ملل غیر فارس هستند که سودای استقلال در سر دارند و بدون توجه به تبعات آن ، صرفاً بر اساس احساس ، نه عقلانیت ، با فدرالیسم مخالف هستند . این گروه بیشتر ایدآلیست بوده و زندگی را در چهره اساطیر و قهرمانان افسانه ای که متاسفانه تاریخ کنونی ما مملو از آنها است ، می بینند . گروه دوم شیفتگان تاریخ دروغین ایران باستان هستند و بجای تعقل در آنچه بعنوان تاریخ نیاکان بر انان القا شده از رستم و سهراب و جمشید و لهراسب و ... الگوبرداری می کنند و به زعم خود در آرزوی احیاء شکوه! و عظمت! دروغین باستانی هستند . برای آنان ستایش کوروش و داریوش خیلی مهمتر از حقوق بشر و تامین اجتماعی و رفاه همگانی است . معمولاً این طیف در اصطلاح دولتمردان جمهوری اسلامی ، «مرفهین بی درد" هستند . در یک کشور غربی ساکن شده اند ، نگرانی نان و مسکن و درمان ندارند ، مطابق میل و علاقه خود زندگی میکنند و اگرچه ممکن است بشنوند که در فلان شهر و روستا ، پدری برای تهیه جهیزیه دخترش کلیه خود را فروخت ، اما درک آن برایشان اغلب ناممکن است . برای آنها قابل فهم نیست که کودک آذربایجانی در ششمین سال زندگی خود ، به یکباره «مجبور" به تحصیل و تکلم به زبان «پارسی" میشود . برای آنها مهم نیست که در آذربایجان ، کودکان کلاس اول ابتدایی ، تنها یک روز ، آنهم روز اول تحصیل با علاقه و اشتیاق به مدرسه میروند و از روز بعد با گریه و تهدید والدین و تطمیع و ... و با ترس و لرز قدم به مدرسه میگذارد . آنچه برای آنان مهم است ، شکوه و عظمت دروغین باستانی است ، باستانی که فقط در کتابها وجود داشته نه در دنیای واقع .

مزدک

ایران مرز پر گوهر یا مرز پر ستم ؟

من به خلقت بصورتی که درادیان نوری(زردشتی یهودی مسیحی و اسلام )آمده اعتقادی ندارم و اصولا به یک خدای بزرگ و قادر و رحمان ومکاروستمگری مثل یهوه و الله معتقد نیستم.اگر شما همین مقاله چند روز پیش استادجمالی راخوانده باشید تا حدودی متوجه منظورم میشوید.من انسان خدایی ام و انسان را با خدا و گیتی و هستی و زمان همگوهر میدانم نه مخلوق.من در برخورد شما با پان ترکها و استدلال شماحرفی ندارم و بسیاری از مواضع شما را غیره اصولی نمیدانم.ولی تعصب شما به اسلام شیعی و کینه و دشمنی با مردم ترک بسیار مشکوک است.درثانی شما که اسلام را ازخمینی و سایر ارازل و اوباش اسلامی بهتر نمی دانید.بنابراین سنگسار اگر تنها از یهودیان بود چرا در جوامع اسلامی هست؟اینهمه جنایاتیکه در ممالک اسلامی میشود اگر زمینه اش در اسلام نمی بود چگونه میتوانست اتفاق بیفتد و بدتر از همه هم توجیه شرعی بشود؟بله من با اسلام مخالفم چون هم انسانم وهم ایرانی ام.اسلام دینی است که به انسانها احترام نمی گذارد و حقوق انسانها را درپای الله جنایتکار قربانی می کند.محمد یک انسانی زیرک و مکار و دروغگو بوده.حتی در زندگی شخصی خود هم دروغ گفته.فاطمه نمی تواند دختر محمد باشد و طبق قرآن محمدابتر است.محمد یک انسان بی رحم و ستمگری پدوفیل بوده و من بعنوان یک انسان نمی توانم به اراجیف چنین جنایتکار مکاری باور داشته باشم.در ثانی اگر تمام این موضوعات درست نباشد باز هم قران کتابی است که تبلیغ ترور و وحشت و خونریزی و تجاوز به حقوق دگر اندیشان می نماید و من با چنین نوشتاری بعنوان یک انسان دمکرات و سکولار و انساندوست و داد پیشه مشکل دارم.

ساوالان

ایران مرز پر گوهر یا مرز پر ستم ؟

جناب ایرانخواه

در طی مدتی که با ایران گلوبال و نظرات شما در ارتباط بوده ام و همچنین سایت «گشنه اسب" شما ، برای اولین بار (امیدوارم آخرین بار نباشد) یک موضع درست انتخاب کردید ، آنهم در ارتباط با نبودن سنگسار در قرآن است . لذا پیشنهاد میکنم جنابعالی و سایر علاقمندان جهت اطلاع از وسعت جعل و دروغ در تاریخ اسلام و از جمله چگونگی نفوذ «اسرائیلیات" در اسلام به کتاب «150 سحابه ساختگی پیامبر" تالیف مرحوم علامه عسگری و مجموعه مقالات «اسلام و شمشیر" در www.naria.ir مراجعه بفرمایند .

آقای سیروس

اگر خود ارمنی های جهان جمع شوند و بگویند قتل عام ارامنه در ترکیه دروغ است ، ایرانخواه یکتنه همه آنها را به دروغگویی و خیانت به «فرهنگ ایرانی!!!؟؟؟ متهم خواهد کرد . با وصف اینکه بیش از یک سال است ترکیه رسماً از ارمنستان خواسته که در آرشیوهای خود را باز کند و اسناد موجود را به مراجع بین المللی ارائه دهد ، هنوز ارمنستان جواب رد یا قبول نداده است اما ایرانخواه به نمایندگی از طرف ارامنه جهان حکم نهایی را صادر می کند . بنا بر این توصیه من به شما این است که با این «دکتر ریاضی" و «تابع منطق ریاضی" بحث نکنید . سوابق مربوط به سایت «گشنه اسب" نشان میدهد که ایشان «هرگز" دروغ نمیگویند و اصلاً دروغ بلد نیستند!!!

آقای Atta

به روباه گفتند شاهدت کیست ؟ گفت : دمم!!!

ایرانخواه

ایران مرز پر گوهر یا مرز پر ستم ؟

کتاب اسمائیل رائین را شما میتوانید در اینجا پیدا کنید:

http://www.azargoshnasp.net/history/Armenian/arme…

دولت ترکیه هر سال صدها ملیون دلار برای انکار این نژادکشی خرج میکند و حتی با لابی اسرائیل در آمریکا پیوند تنگاتنگی دارد و با هم در این مورد همکاری میکنند.

جناب آوارا...

نیازی به معرکه بازی پان ترکیستانه نیست. چه بخواهید چه نخواهید، میبینید که هنوز ارمنیها هستند و هرچقدر هم ترکیه بخاطر همیاری غرب پیشرفت کند، آن پیشرفت بر اساس جنازه و استخوانهای انسانیان مظلوم است. یک و نیم میلیون انسان بی گناه توسط سلاطین فاسد ترک و شمشیرهای خون آلودشان کشته شدند. ولی هنوز ارمنیان هستند و خاری هم تو چشم شما ناتیونالیستهای پان تورکیست خواهند بود. این لکه ننگی است در تاریخ بشریت که پان ترکیستها انجام دادند.

فردا به عنوان یک ایرانی آزاده و مسلمان امیدوارم در یکی از همگردی های در این مورد شرکت کنم. بنابراین فردا پان ترکیست بی پان ترکیست.

سعید از حومه تهران

برای تغییر عنوان «جمهوری اسلامی ایران» در پاس پناهندگی

زنده باد خانم الاهه بقراط عزیز و گرامی

من از این اداره خارجی ها تعجب میکنم که تا این حد متوجه نیستند یا نمیدانند چه میکنند و یا عمدا کاری که با زد و بند بین حکومت ها از آنها خواسته شده انجام میدهند..

به هر حال اینرا مطمئنیم که این حکومت همیشه اعمال کثیف خود را با زیرکی و بطوری ظریف پیش میبرد و استاد تسلط تدریجی بر افکار و روان مردم است.

هوشیاری شما و روحیه مصمم حق طلبانه شما بسیار قابل تقدیر است خانم بقراط .

من کاملا با نوشته های دقیق و پر نکته شما موافقم.

این حکومت وقتی از فعالیت ایرانیان مبارز خارج از کشور وحشتزده شد و قدرت مبارزه و حضورشان را حس کرد روی لابی گری بسیار کار کرد و تا حد زیادی هم موفق شد .

در مورد سفر به ایران همانطور که خودتان فرمودید این حق هر ایرانی است ولی این حکومت همواره میخواهد ایرانیان آزادیخواه و میهن پرستان واقعی را که قلبشان برای ایران میتپد از درون بشکند و شخصیت و روانشان را خرد میکند و هم از طرف دیگر قصد نفوذ در بین ایرانیان و شکستن صفوف منظم مبارزان را دارد و موفقیتهایی نیز داشته که خود شما هم بر شمردید . در داخل ایران هم دقیقا همین است.

سد سیوند را ساختند تا همه ایراندوستان را خرد کنند تا آنها خود را عاجز دریابند . این فقط یک نمونه مثال است که البته خیلی هم مهم است.

اگر شما و هموطنان مقیم خارج تلاش کنید موفقیت با شما است زیرا از نظر قانونی هم حق با شماست.

ایران آزاد خواهد شد و همه فرزندان و مردمانش را در آغوش گرم خود خواهد گرفت . دور نخواهد بود ...

با سپاس دوباره

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.