رفتن به محتوای اصلی

معیار شما برای حذف کامنت غیر مجاز چیست؟
15.02.2008 - 21:26

خواننده

دوستان، کیانوش درکی از آزادی بیان و مرز آن ندارد بیخود خودتان را برای موافق کردن او با دوزمانه کردن بخش اظهار نظر خسته نکنید او آنتن اش ضعیف است. در هیچ سایتی به اندازه اینجا افراد سرشناس با نام حقیقی خود کامنت نگذاشتند ولی همه کم کم خود را از کامنتها کنار کشیدند و برخی هم برای حفظ حرمت انسانی شان اصلا به این سایت مطلب ندادند که ذیل مطالب شان فحش خواهر و مادر بشنوند. واقعا شرم آور و خجالت آور است. کیانوش نمیداند که آنها هم که به اینجا مراجعه میکنند نه بخاطر خواندن فحشهاست. لذا از فحاشان حرفه ای تقاضا میشود چند پرس فحش رکیک و آبدار خوانوادگی برای کیانوش اینجا بگذارند بلکه یک غیرتی نشان بدهد.

آیدین تبریزی

واقعا خجالت هم خوب چیزی است!

مگر مریضید، دنبال چه هستید آقای بیتا! می خواهید تا ثابت کنید که لیاقت آزادی بیان را ندارید؟! می خواهید ثابت کنید که لیاقت آن را ندارید که به شما اعتماد کنند و اجازه دهند بدون سانسور حرفتان را بزنید؟ یا شما هم از آن کسانی هستید که چشم دیدن آزادی موجود در این سایت را ندارید و به این شکل می خواهید همه را قانع کنید که این مردم لیاقت آن را ندارند که با آنها همچون انسان محترم برخورد کرد و شما لایق همان کسانی هستید که امروز به اسارتتان گرفته اند! اگر ذره ای شرف و انسانیت داشتید اینگونه عریان و بی پرده خودتان و ادبتان راعرضه نمی کردید.

کیانوش توکلی

دوستان گرامی و معترض به بخش اظهارنظر !

بزودی این مشکل حل خواهد شد و با کد تصویری وهمچنین با افزایش تعداد دوستان بیشتری از همکاران سایت؛ کد پاک کردن کامنت ها را دریافت خواهند کرد؛ نظارت بیشتری اعمال می شود .

جناب بینا فکر می کنی با فحاشی چه مشکلی حل خواهد شد اگر از نویسنده مقاله ای خوشت نیامد ؛ نخوان ویا اگر خوندی نقد ش بکن ! اگر حوصله نوشتن و نقد را نداری حداقل یک شعار سیاسی و یا فحش سیاسی بده ! تا اینجوری خالی بشی ! یا بجای همه اینها ؛ به من فحش بده که این مقاله را در سایت درج کردم

بیتا

کیانوش توکلی خیلی دوستت دارم ولی هر موقع همایون را تو سایت بزارید حتمآ به تو هم نا سزا می گم. این همایون آدم نفهمی است و چیزی جز تکراری ندارد، او حتی از کلمه ملت بیزار است و شبها خوابش نمی برد، خیال می کند با 2 نفر میشود جایگاهی داشته باشد.نمی داند که ما نه شاه نه خمینی و نه هیچ دولت دیگری را قبول نداریم، کمترین خواسته ما فدرالی است که البته به نظر من فقط استقلال، فدرالی یعنی تحت نظر قرار گرفتن زیر نظر دولت مرکزی است.

آیدین تبریزی

جناب بیتا!

شما می گویید که حرفهای آقای همایون تکراری است و او از شنیدن نام ملیتهای ایرانی خوابش نمی برد. خوب همین حرفهایتان را بدون توهین بنویسید. مگر تنها شما به آقای همایون انتقاد دارید؟! مگر دهها نفر و خود من از ایشان انتقاد نکرده ایم؟! ولی لحظه ای مکث کنید و به رفتار خودتان نگاه کنید! شما با یک نام مستعار پشت کامپیوترتان نشسته اید و از امکاناتی که آقای توکلی برایتان فراهم کرده به خود ایشان دستور سانسور می دهید که مقاله فلانی را منتشر نکنید! وقتی شما با یک عنوان مستعار به خودتان اجازه سانسور از راه دور را می دهید، چطور به جمهوری اسلامی و داریوش همایون اعتراض دارید که حقوق غیرفارسها در ایران را سانسور می کنند! کمی معقول و منطقی باشید. برای آقای توکلی و همکارانشان مشکل ایجاد نکنید. من بیشتر از شما به آقای همایون انتقاد دارم ولی این راهش نیست و فقط آبروی خودتان را می برید و نه تنها داریوش همایون را بدنام نمی کنید بلکه به خواننده تلقین می کنید که گویا آقای همایون چنان حرف منطقی ای زده است که کسی توان انتقاد از او را ندارد و عده ای با فرستادن کامنتهای اهانت آمیز می خواهند جلوی انتشار آن مقاله کوبنده! را بگیرند. کمی به اعصابتان مسلط باشید و بروید حرفهای آقای انصافعلی هدایت را بخوانید که چگونه جواب امثال داریوش همایون را داده است و آقای توکلی امکان مطرح شدن نظر هر دو طرف را داده است.

آیدین تبریزی

مخالفان آزادی حجاب در ترکیه چه می گویند؟ همانطور که در مقاله نوشته ام، تحت فشار قرار گرفتن زنان در جامعه توسط مردان مذهبی و متعصب، آنها را به سوی فعالیتهای فمنیستی سوق خواهد داد و ایده های فمنیستی به جای اینکه دیکته شده از سوی دولت سکولار باشد، زاییده مبارزات آزادیخواهانه زنان و دختران خواهد بود و به همین دلیل جامعه را از درون و به صورت دائمی مدرن خواهد کرد. من بارها نوشته ام که دموکراسی راه میان بر ندارد و باید از راههای سعب العبور و سنگلاخی و لبه های پرتگاه عبور کرد! همانطور که در اروپا بارها دموکراسی شکست خورد و دوباره از نو شروع کرد، ما نیز چاره دیگری نداریم تنها باید مواظب باشیم که این افت و خیزها به قیمت ویرانی انقلابی همچون ایران تبدیل نشود و تا آنجا که امکان دارد هزینه های این تحول را کاهش دهیم. من به قدرت رسیدن کنترل شده اسلامگرایان را برای شکست دائمی اسلامگرایی بنیادگرایانه ضروری و گریز ناپذیر می دانم

تجربه اربکان حتی باعث تحولی بزرگ در میان اسلامگرایان شد و اردوغان و گل به وضوح خود را از اربکان و آرمانهایش جدا کردند. البته نه فقط از ترس ارتش بلکه هم از نظر فکری واقعا متحول شده بودند و هم جامعه دیگر افکار اربکان را نمی پسندید. فکر نکنید طرفداران اربکان اجازه فعالیت سیاسی ندارند (هرچند خود اربکان چندسالی محروم شده است)، آنها دیگر پایگاه اجتماعی قوی ندارند. در انتخابات اخیر در ترکیه تحولات جالبی روی داد، برخی از سکولارهای مخالف ارتش و احزاب سنتی مدعی سکولاریزم، به حزب اردوغان پیوستند و جالب است که آنها بیشتر از برخی اسلامگرایان سابق حزب رای آوردند و جانشین آنها شدند و عملا مردم با رای خود حزب اردوغان را مجبور به تصفیه نیروهای اسلامگرای باقیمانده و فاصله گرفتن بیشتر از اربکان نمودند! در یک کلام بگویم، همانطور که انقلاب اسلامی در ایران باعث عقب نشینی شدید بنیادگرایی اسلامی در بطن جامعه و مدرن شدن جامعه ایران شده، من انقلاب مخملی اسلامی در ترکیه را هم دارای همان کارکرد می دانم با این تفاوت فاحش که انقلاب ویرانگر در ایران برگشت ناپذیر شد و مردم برای مدرن شدن بهای سنگینی پرداخت کردند ولی در ترکیه این انقلاب مخملی اسلامی اگر همچنان براساس قواعد دموکراتیک پیش برود و سایه ارتش اجازه برهم زدن دموکراسی و بازگشت پذیری را ندهد، جای امیدواری بسیاری است که در نهایت حزب اسلامگرای ترکیه به حزبی مشابه احزاب محافظه کار مدرن اروپا همچون دموکرات مسیحی آلمان تحول یابد و جامعه از درون مدرن و متحول شود.

به نکته مهمی اشاره کرده اید که زنان در جمهوری اسلامی آزادتر از برخی جوامع سنتی در ترکیه هستند! اگر همین فردا حجاب در ایران و ترکیه کاملا آزاد شود، احتمالا تعداد بی حجابها در ایران به سرعت از ترکیه بیشتر می شود! می دانید دلیلش چیست؟ انسان ذاتا آزادیخواه و ممنوعیت گریز است و محدودیت و فشار از بالا نتیجه معکوس می دهد. نگاه کنید که پس از انقلاب، آن ظاهر مترقی و مدرن ساختگی جامعه ایران به سرعت فروریخت و به یک جامعه طالبانی تبدیل شد! در آن زمان هنوز قدرت حکومت کاملا مستقر نشده بود که اقلیتی بنیادگرا بتوانند نظراتشان را بر اکثریت مدرن جامعه تحمیل کنند، بلکه واقعیت آن بود که نیروهای مدرن در برابر بنیادگرایان به شدت در اقلیت بودند. من برسرکار آمدن اسلامگرایان در ترکیه را برای شکست بنیادگرایی اسلامی از درون مفید می دانم به شرطی که این روند دموکراتیک و برگشت پذیر باشد یعنی اینکه اسلامگراها قواعد دموکراسی را تخریب نکنند و راه برای تغییر دموکراتیک بسته نشود. ببینید به قدرت رسیدن اربکان که یک بنیادگرای کامل بود، جامعه ترکیه را بسیار متحول کرد. درست است که اربکان با فشار لائیکها برکنار شد ولی مردم هم از اربکان ناراضی بودند و در انتخابات بعدی با انتخاب حزب اجویت که چپ ترین و لائیک ترین حزب بود، به خطر اربکان واکنش نشان دادند.

محسن کردی

اسرائیل سیاست چراغ خاموش در برابر ایران را رها می‌کند؟

قبلا هم گفته ام، با توجه به ضربه پذیری اسرائیل، این کشور همیشه نشان داده است که در زدن ضربه دست پیش را میگیرد. اسرائیل نه به یک هدف که همزمان به چند هدف در ایران حمله خواهد کرد. جمهوری اسلامی چاره ای برای این کشور باقی نمی گذارد.

اگر ایران زمان پهلوی ها ادامه می یافت، امروز ایران هم صاحب چندین نیروگاه اتمی بود و هم سلاح اتمی. عراق نیز چند نیروگاه هسته و احتمالا بمب اتمی میداشت چرا که رژیم عراق پا به پا از رژیم پیشین ایران در جهت ترقی و پیشرفت صنعتی و اجتماعی تقلید میکرد و صدام حسین اگرچه از شاه نفرت داشت اما در دل او را و روش کشور داری اش را تحسین هم می کرد. به همین جهت روابط اش با اسرائیل در حد مصر میتوانست افزایش یابد. صدام حسین را جمهوری اسلامی رادیکال و دشمن ولو لفظی اسرائیل کرد

آیدین تبریزی

خبر تبرئه جوانی که به جرم نوشیدن مشروبات الکلی به اعدام محکوم شده بود، نشان می دهد که چقدر انتشار گسترده اخبار حقوق بشری در رسانه ها موثر است و می تواند جان انسانها را در کشوری که قاعده و قانون ندارد، نجات دهد! لذا پوشش کامل و سریع اخبار حقوق بشری یک ضرورت انکار ناپذیر است. در اینجا باید از سایت ایران گلوبال تشکر کرد که در این مورد فعالانه عمل می کند.

مزدک

اتهامات تازه علیه خانواده خمينی!

این سگان درنده و آدمیخوار و هرزگان زنباره و پتیاره های مجذوب قدرت و تن پرورانیکه حتی بعد از مرگ نیز سعی در ساختن خوکدانی برای خود هستند .در تمام عمر پارازیتی خود کاری جز فریب و دروغ و تزویر همچون رهبران اولیه اسلام نکرده اند.اکنون فشار توده های بجان آمده از ظلم و جور و ستم آدمخواران و آدمکشان حرفه ای باعث از هم پاشیدن این ارازل و اوباش اسلامیست. زمانیکه در اروپا برضد(روزنامه های اسکاندیناوی هر روز چهره واقعی مسلمانان و محمد را نشان می دهند) مقدسات دروغین این حرامیان برخاسته اند و سعی در تقدس زدایی دارند بدبختانه اپوزسیون اخته و سردرگم حتی تحمل یک کلمه ریدن یا شاشیدن بروح مجمد و مقدسات اسلام را آنهم دریک بحث منطقی ندارند!و بدترین و غیر موجه ترین دلیل را هم بی احترامی به مقدسات؟ یک ملیارد(از کجا این آمار دقیق آمده نمی دانم؟لابد تمام قربانیان این جنایتکاران هم بحساب آمده)مسلمینی که بویی از انسانیت نبرده اند تا چه رسد که به معنی انسان و احترام به انسانها!آیا وقت آن نرسیده که خاطر نشان کنیم که این جان انسانها و طبیعت و زندگیست که مقدسند و نه اعتقاداتی پوچ که توسط هرزه گانی زنباره و پدوفیل و جنایتکار با زور شمشیر به مردم ما چنان زور چپان گشته که بصورت رسوباتی در اعماق روح و روانمان رخنه کرده که حتی روشنفکرترینمان هم نمی تواند از این افکار ضد انسانی رهایی یابد!ایا چاره ای جز تقدس زدایی از این افکاری که بقول مارکس چیزی جز افیون برای توده ها...

رضا

مخالفان آزادی حجاب در ترکیه چه می گویند؟

جناب تبریزی مقاله متین شما را خواندم و میخواستم چند نکته ای را متذکر شوم ولی افسوس که اشتباه کرده و کانتهای موجود را هم نگاه کردم(البته برای این بود که مبادا تکرار مکرری نوشته باشم)و این کامنتها طبق معمول پر هستند از فحش های چارواداری و ضدیت با فارس و تورک انگار خوانندگان این سایت مشکل دیگری جز وجود تورکها و زبان فارسها ندارند. بهرحال جناب تبریزی من اغلب برنامه های مربوط به این مسئله حجاب را که بصورت بحث پخش میشوند(از کانالهای تورکیه) پی می گیرم.بنظر من در تورکیه بحران هویتی بزرگتری وجود دارد.حکومتی لائیک که از زمان آتا تورک تا حال تنها قشر اندکی از تحصیلکردگان جامعه را دچار تحول کرده و جمعیتی قریب به اتفاق جامعه که هنوز در اسارت زندگی قبیله ای هستند بخصوص در نیمه غربی و جنوبی کشور.در جامعه ای که از هرسه زن یک نفر کتک میخورد ،بدون توجه به سطح تحصیل و معاش،(این آمار توسط تلویزیون ATV در برنامه اخبار اعلام شده است)بحث آزادی انتخاب کمی گیج کننده و بغرنج است.در جامعه ای که غالب ازدواج ها مشکل آداب ورسوم دارد وبیشتر آنها بخاطر مخالفت کسانی از طرفین منجر به هفت تیر کشی میشود.هنوز در بسیاری از موارد زنان ایرانی با وجود جمهوری اسلامی بسیار آزاد تر و پیش رفته تر از زنان تورکیه لائیک هستند واگر قرار باشد اصل سکولاریزم تورکیه ترک بردارد مطمئن باشید که چیزی نمی گذرد تا روسری معمول جای خود را به حجاب عربی توبره ای بدهد(اگر آزادی انتخاب پوشش در تورکیه ایجاد شود محدوه آن را چه کسی تعیین خواهد کرد)من خود مسلمانم و بعنوان مسلمان حجاب را برای هردو جنس زن ومرد لازم میدانم اما وضع چنان آشفته است که ......

ادامه..... با کوچکترین عقب نشینی در برابر مذهبیون فاشیست هرمزخرفی را بنام دین به جامعه تزریق می کنند.در چنین احوالی آزادی حق انتخاب پوشش بدون آزادی اندیشه در خانواده تنها وسیله ای برای تحمیل عقاید تندروها خواهد بود.متاسفانه قیاس به نفس مشکل عمده روشنفکران دنیاست.اردوغان روابط خود و همسرش امینه را قیاس گرفته و نسخه برای زندگی زنانی می پیچد که حق سلام وعلیک معمولی را بدون اجازه مردان ندارند.همان نسخه ای که مثلا شریعتی با قیاس خود و اطرافیانش برای روابط مردم ایران و آخوندهایی که در حیات شخصی خود جز چوپانی نمی دانستند ،پیچید و حالا مردم ما را گوسفندانی بیش بشمار نمی آورند که باید چوپانی کنند. اگر به اصطلاح موضوعات بقول ملایان"الاهم فالاهم" نشود نتیجه جز این نخواهد بود که مثلا در اغلب خانه های ایران کامپیوترهای آخرین ورژن خریداری شده و از آن درحد آتاری یا پخش صوت استفاده می کنند زیرا دارای علم لازم نیستند.پس اگر جامعه تورکیه که هنوز دارای زندگی عشیره ای در خارج از جامعه کوچکی از شهرهای بزرگ(که خودشان آنرا بنام "سوسیته" می شناسند)،است این قانون مترقی حزب اردوغان اسلحه پری است که بدست کودکی داده میشود و سم مهلکی است که باعث اسارت بیشتر زنان تورکیه خواهد شد.طبعا اگر همه زنان تورکیه امینه خانم و همه مردان تورکیه آقارجب بودند ، قانون بسیار متین و زیبایی بود.همانطوریکه با وجود حمایت رضاشاه از حفظ عفاف در زنان در عین کشف حجاب دختر خودش چیزی جز اشرف ازآب درنیامد.

ساوالان

جامعه‌ ایران کنونی، شیرازه‌ای جز «زور حکومتی» ندارد آقای Atta

شما هرچه قدر در توان دارید بخندید ، خنده برای سلامتی مفید است ، خصوصاً برای طیف شما بسیار ضروری تر است زیرا در آینده ای بسیار نزدیک ، سیادت «پارس"ها برای ابد از بین خواهد رفت و آنگاه مجبور خواهید شد برای شکست ارباب خود گریه کنید . پس از همین الان تا میتوانید بخندید . اما بخاطر داشته باشید وقتی نقل قول میکنید سر و دم مطلب را قیچی نکنید مثلاً از قول آقای هدایت به کثرت حضور ترک ها در پست های سیاسی و نظامی ایران اشاره کرده اید به دنباله همان بیانات نیز که میگوید «جز در کابینه‌ی احمدی‌نژاد، در میان استانداران، فرمانداران و بخشداران، درصد بالایی مقامات را نیز در سطح کشور اشغال کرده بودند. در عین حال، در خود آذربایجان، بیش از هشتاد درصد مقامات، استانداران، فرمانداران، بخشداران، مدیران کل ادارات و سازمان‌های دولتی، مدیران کارخانه‌ها و... غیربومی هستند. برای همین هم روز به روز بر شدت عقب نگهداشته‌ شدگی این مناطق، افزوده می‌شود." نیز اشاره کنید ، همچنین در دنباله مطلب مربوط به تجزیه طلبی «چه انتظاری داریم از آدم‌هایی که خود را «غریبه" حس می‌کنند؟ و این حس را من و شما به آنان می‌دهیم. " را هم اضافه بفرمایید و ثابت کنید که مونتاژکار لایقی هستید!!!

Atta

جامعه‌ ایران کنونی، شیرازه‌ای جز «زور حکومتی» ندارد

جناب سبلان

1-شماپانترکها مدعی سیتم میلی از دوران رضا شاه هستید نه فقط احودی نژاد!

2- در مورد تجزیه طلبی: راه حل منطقی در وحله اول مبارزه با تبعیض موجود است وراه اخر میتواند استقلال در نظر گرفته شود ولی شما پان ترکها بدلیل وابستگی تان به ترکیه وباکو وحمایت انها,تجزیه طلبی را ازاول انتخاب کرده اید!

2- نگاه کنید به سقوط اخلاقی ومعنویدو ما اذرباییجانی ها , کجا یند ستارخان وباقرخان و ثقه الاسلام.کجاست ان دلاور ارمنی اذرباییجانیمان..

دلتان را به ترسویی چون شریتمداری خوش کردید وعاقبت را دیدیم. شریعتمداری تاوان ترسویی ومسلمانی خود را بدلیل سرپوشی بر فاجعه سینما رکس داد که مبادا مردم بفهمند کار مسلمان جماعت بوده

3-شما پانترکها چیزی از خود ندارید وهویت نداشته تان را از بی هویت کردن وتوهین به سایر ین سعی درجعلش دارید

4- شما مضحکید وترحم برانگیز.شما ایرانی را با فارس یکی میگیرید ونادانی تا چه حد؟.فبل از شمابسیار افراد قدرقدرتی بودند(شما که چیزی نیستید)که با همین دیدگاه شما ویا مستقل از ان به این کشورحمله کرده(برای فهم دلایل شکست به عمق وعلت شعر حافظ با مطلع جنگ هفتادودوملت فکر-البته اگر دارید-کنید) تمامی دران حل واینتگریت شدند.

آیدین تبریزی

تنوع زباني معادل تنوع انسانهاست

مشکلات زبانی اقلیتها، مشکلی جهانی است.

نگاه تنگ نظرانه و تبعیض آمیز برضد اقلیتهای زبانی نه فقط در ایران و کشورهای جهان سوم، حتی در کشورهای پیشرفته هم وجود دارد. اما نگاه تبعیض آمیز برخی رسانه ها با عینک نژادی است که درک متقابل را مشکل می کند. اخیرا سایت بی بی سی به صورت پیگیر مساله تبعیض بر علیه زبان فارسی در افغانستان توسط اکثریت پشتونها را پوشش داده است. البته هر انسان آزادیخواهی باید فشارهایی که برعلیه زبان فارسی دری در افغانستان وارد می شود را محکوم کند، اما این حمایت نباید فقط شامل هم نژادها و هم زبانهای گروه خودی شود! این دو خبر از بی بی سی را ببینید:

" مجازات برای بکارگیری واژه های فارسی "

http://www.bbc.co.uk/persian/afghanistan/story/20…

"فارسی دری در مسلخ ابهام"

http://www.bbc.co.uk/blogs/persian/2008/02/post_2…

ارژنگ

اسرائیل سیاست چراغ خاموش در برابر ایران را رها می‌کند؟

ارژنگ

اسرائیل به دورغ خود را دوست ملت ایران قلمداد می کند اسرائیل از مسلح شدن پاکستان اسلامی در دوران جنگ سرد که از جانب امریکا حمایت می شد تا در برابر متحد شوروی یعنی هندوستان قد علم کند در وحشت بسر می برد.همین وحشتی که اسرائیل از اتمی شدن پاکستان اسلامی داشت در دوره شاه از مسلح شدن ایران مسلمان که دائما جنبش های یا کمونیستی ویا اسلامی و مارکسیست اسلامی، شاه را تهدید به سرنگونی می کردند ، اسرائیل را وحشت زده کرده بود! سرویس های اطلاعاتی اسرائیل می دانستند که شاه دارد به یکی از کشورهای اتمی تبدیل می شود اما در عین حال حکومت شاه را بسیار لرزان می دانستند که یا بدست کمونیستها خواهد افتاد یا بدست اسلامی های تندرو وبه همین خاطر اسرائیل به امریکا توصیه می کرد که شاه مورد نفرت مردم ایران هست پس امریکا هر چه زودتر باید از درون ارتش ایران نظامیان وفادار به امریکا واسرائیل را برسرکار بیاورد.نظامیان ارشد ایرانی هنوز هم به اسرائیل به دیده دشمن می نگرند نه دوست! نیروهای سیاسی و وابستگان ارتش شاهنشاهی در جنگ هشت ساله ایران عراق با چشمان خود دیدند که اسرائیل چگونه موذیانه به جمهوری اسلامی سلاح صادر می کند تا تنور جبهه جنگ داغ بماند تا اعراب دشمنی بنام اسرائیل را فراموش نمایند وهمه به سراغ ایران اسلامی بروند! ایران اسلامی آنروزها شعار فتح کربلا تا فتح بیت المقدس را داده بود به همین خاطر اعراب تهدید های ایران را جدی گرفته بودند و بسیار بزدلانه به وحشت در آمده بودند و در همین رابطه به اسرائیل پیام های مخفیانه در هم پیمانی با آنها علیه ایران ارسال می کردند. در جنگ ایران وعراق جبهه اعراب متحد علیه اسرائیل به جبهه اعراب متحد علیه ایران تغییر یافت.

اسرائیل بخوبی می دانست که ایرانیان از اعراب دل خوشی ندارند وتمام شکوه و عظمت ایران باستانی بدست اعراب سوسمار خور و پا برهنه نابود شد، لذا با سرنگونی شاه که او هیچگاه به هیچگونه جنگی که از جانب امپریالیستها به او دیکته می شد وشاه تن نمی داد و او همیشه حافظ صلح منطقه بود درصدد بر آمدند تا اورا براندازند تا جنگی منطقه ائی که بقول کیسنجر هیچ برنده ائی نخواهد داشت راه بی افتد تا ورود امپریالیستها به منطقه برای همیشه قطعی شود.دیدیم چگونه پس از براندازی شاه ،خمینی را به جان عراق انداختند وبعدا عراق به ایران حمله کرد و عاقبت عراق چنان نابود شد که امریکا با تهمت های اتمی شدن عراق که بالغ بر 935 دروغ علیه صدام بود اورا برداشتند ودر آینده ائی نزدیک پای امریکا که عملا پای اسرائیل به حساب می آید به ایران باز خواهد شد.حالا ایرانیها می توانند خودشان همه چیز را تشخیص بدهند!

سئوالي از دکتر ملکي رئيس دانشگاه تهران

جمعیت سنتی ، در تقابل با جامعه مدنی

‎سئوال آخر اينكه اولا به آنچه بخاطرش انقلاب كرديد، رسيديد؟ دوما اگر الان سال 57 بود، ‏انقلابي مي شديد؟‎ ‎

ببينيد اسلامي كه ما بدنبالش بوديم، اسلام عدالتخواه و اسلام عدل علي بود. اسلامي كه آقاي شريعتي ‏برايمان تعريف كرده بود يا اسلامي كه آقاي طالقاني به ما گفته بودند بنا براين اگر باز هم در شرايط آن ‏زمان بودم همان كاري را مي كردم كه كردم. ما در آن زمان با يك ديكتاتوري مبارزه مي كرديم، با ‏نظامي سلطنتي و استبدادي مبارزه مي كرديم. هدف ما استقلال، آزادي و جمهوريت بود. بعد بخاطر ‏اسلامي كه به آن اعتقاد داشتيم، جمهوري اسلامي شد. من در شرايط فعلي و هر زمان ديگري با ‏ديكتاتوري و نابرابري و ظلم و فساد مبارزه ميكنم. ما مبارزه نكرديم كه شاه جايش را به شيخ بدهد و ‏رژيمي برود و رژيم بد تري جايش را بگيرد.‏

کیانوش توکلی

دوستان خوب ایران گلوبال

سلام

شما اگر قرار بود کامنت های غیر مجاز را پاک می کردید ؛ معیار تان چه بود؟ یعنی با چه اسلوبی بسراغ این کا منت ها می رفتید البته فرق نمی کند یک زمانه و یا دو زمانه بلاخره در هر دو حالت بایستی جلوی یک سری کامنت های غیر مجاز گرفته شود؛ به مثالهای زیر توجه نمائید :

- کلمات رکیک در مورد دوست و دشمن

_ توهین به اشخاص حقیقی

_ توهین به صاحبان مذاهب بویژه مسلمان (البته نقد ادیان و ایدوئولوزی ها با توهین به صاحبان آن تفکرات متفاوت است)_

_ کامنت هایی که با اسامی مستعار نوشته می شود

_ اگهی تبلیغی و یا هر موضوع تبلیغی برای حزب و گروه خاصی و یا اصولا انچه اظهار نظر نیست

_اگر نوشته ای با سلیقه و خط مشی سیاسی شما و یا سایت مغایر بود بایستی حذف شود؟

و.....

یا کامنت ها کاملا ازاد باشد هر که هر چه نوشت بهیج وجه پاک نشود؟

لطفا نظر خودرا بنویسید

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.