رفتن به محتوای اصلی

مشکلات ایران یکی دوتا نیست!
28.09.2008 - 13:08

شاپور خان

نگاهی به مشکلات ایران که ماشالله یکی دوتا نیست. ببینیم آیا این سرزمین ارزش مبارزه کردن را داره یا نه.

1- مشکل درگیری های قومی. کشور ما آبستن درگیریهای قومی و ملی هست. ما ایرانی ها از مردم یوگوسلاوی بهم بیشتر ستم خواهیم کرد و بسیار بیشتر از هم خواهیم کشت و به زن و دختر هم تجاوز خواهیم کرد و روی آنها را سفید خواهیم کرد. همه اینها به جرم اینکه زبان دیگری با ما تفاوت دارد. فراموش نکنیم که ما همانها هستیم که افراد بیچاره و خدمتگذار رژیم گذشته را به جرمهای واهی اعدام کردیم. کسانی مثل هویدا که از مال دنیا بجز یک آپارتمان سه اتاقه نداشت.

2- مشکل اعتیاد. ده میلیون معتاد و میلیونها مستعد اعتیاد این کشور را جای مناسبی برای تشکیل خانواده نشان نمیدهد. چه بسا فرزندان و یا خواهر و برادر و نوه های تان اسیر این گرفتاری شوند. گرفتاری یکی از اعضای خانواده برای زهر کردن زندگی به کام دیگران کافیست.

3- مشکل اخلاقی از نظر عدالت و انسانیت. در این کشور به کسی نمیتوان اطمینان کرد. اولین چیزی که در برخورد با دیگری به نظر مردم میرسد این است که چگونه از این آدم سوء استفاده کنند و به او کلک بزنند

4- مذهبی شدن جامعه و از آن بد تر خرافاتی شدن آن. مردمان در هرکجا که هستند و هردینی که دارند خرافاتی هم شده اند و جا برای شیاد بازی و کلاه برداری باز است

5- رواج فساد دولتی، اداری و رشوه که زندگی را بکام مردم تلخ می کند.

6- رواج فساد جنسی بصورتی که دیگر هرز پریدن برای زنان شوهر دار نیز یک افتخار است و کسی تعجبی نمی کند. چنین حالتی را در آزاد ترین جوامع غربی نمیتوان شاهد بود.

7- تهدیدات همه جانبه از جانب کشورهای همسایه نزدیک و نیز کشورهای دوردست مثل آمریکا که هر آن میتواند زندگی در ایران را تهدید و مردم را در ابعاد میلیونی به کشتن بدهد. تنها زدن پلها و جاده ها و منابع آب و برق ظرف یک هفته شهرها را دچار قحطی و آلودگی و بیماری خواهد کرد. برخی شاید از تشنگی بمیرند.

8-... تا هرکجا که بخواهید میتوان این لیست را ادامه داد.

تلاش برای برکناری این دولت و این رژیم نیز هرچند شروع خوبی برای اصلاح است اما این اصلاح زندگی چند نسلی را حرام خواهد کرد. بهتر آن است که بجای احساس مسئولیت و تلاش برای نجات مردم، بگذاریم خودشان فکری برای زندگی آلوده شان بکنند. تلاش از خارج کشور امیدهای بی پایه ای به مردم ما داده که آنها را از تلاش خودشان بازداشته و منتظر معجزه ای از خارج هستند که یک رهبر طلوع کند و مثل خمینی آنها را از شر رژیم شان نجات بخشد.

گونش

gonashjfa@yahoo.com

man yek dokhtare 16 sale az shenidane khabare zahra joon kheyly narahat shodam chon vagan ma azarbayjaniha na tanha balke tamame iraniha niyaz mand chenin faalany hastim az inke azdastash dadim motasefam va yek chize digar dar tabriz man kelase dovome dabirestan hastam vaz madraseye ma az nazare mahdodiyat roz be roz badtar mishavad azin vaz ham kheyly narahatam

یک آذربایجانی

گونش عزیز، با سن کمی که داری، حس مسئولیت اجتماعیت و نگرانی ات در مورد زهرا و زهراهای بیگناه قربانی متحجرین حاکم بر ایران قابل تحسین است. نوشته بودی یک کتاب شعر (به گمانم به ترکی) داری که اجازه انتشار به آن نمی دهند. نوشته ای که محدودیتها در مدارس روز به روز بیشتر می شود. دختر عزیزم، فراموش نکن که باید قوی باشی و مهمتر از همه باید با جدیت درس بخوانی و وارد دانشگاه بشی. آذربایجان و ایران به شیرزنانی چون تو خیلی محتاج است. یک نکته دیگر اینکه اگر بتوانی با الفبای فارسی بنویس تا بقیه راحت تر بخوانند.

مزدک

زهرای 11 ساله با چراغ سبز قانون، به حجله مرگ فرستاده شد

درد ایران اسلام و حرامیان اسلامی و قوانین ضد بشری اسلامی است.درکشوریکه آزادی نیست و سرمایه داری الهی بیداد می کند و با عث گسترش فقر و بدبختی و روان پریشی افرادمی گردد چنین معجزهای الهی هر لحظه اتفاق می افتد.بخصوص وقتی قوانین اسلام به توجیه شرعی ضد انسانی ترین اعمال دست می پردازد.

هپاتیت A داشت. دکتر گفته بود اگر درمان نشود هپاتیت B می گیرد. (از مقاله)ولی من رابطه ایندورا از نظرآن پزشک نفهمیدم!آیا اینهم از علم جدید اسلامی است؟هپاتیت یعنی تورم کبد براثر عفونت ویا بدون عفونت واین براثر انواع هپاتیت میتواند بوجود بیاید ولی هپاتیت Aو B,c , d,E...بهم تبدیل نمی شوند ولی میتوانند باهم بیایند.چون اولی بر اثرآب آشامیدنی و یا مواد خوراکی ...انتقال می یابد ولی b,c...بیشتر از طریق خون و درصد خیلی کمی هم می تواند از طریق تماس جنسی باشد.حالا این علم جدید را از کجا مسلمین آورده اند نمی دانم ولی میدانم که از مسلمان هر معجزه ای برمیآید.

بهروز ستوده

زهرای 11 ساله با چراغ سبز قانون، به حجله مرگ فرستاده شد

بجز جانیان حاکم بر ایران ، هرکس بهره ی اندکی از انسانیت در وجوش باشد محال است که نامه این دختر بچه بیگناه را بخواند و خون گریه نکند و به مسببین اصلی چنین حوادثی که رژیم وفرهنگ آخوندی حاکم است دشنام ندهد . همه روزه صدها دختر بچه خردسال که می بایستی در مدرسه و در میان هم سن وسالهای خود به بازی کردن و درس خواندن مشغول باشند به سرنوشت زهرا دچار می شوند. مسئول پرپر شدن این غنچه های نشکفته جز رژیم مردسالار و تبهکار اسلامی که قوانین ضدبشری عصر حجر ، قوانینی که از قبایل بدوی بیابانگرد عرب به عاریت گرفته شده است ، کس دیگری نیست .برای برچیدن رژیم انشان کش جمهوری اسلامی و قوانین قرون وسطائی اش ، همه ایرانیان باید دست بدست هم دهند. اتحاد در یک جنبش ملی سراسری حقوق بشری است که می تواند این رژیم قرون وسطائی را به زباله دان تاریخ بسپارد . تفرقه افکنان را رسوا کنید .

ناصر مستشار

براستی جهان در کدام دوره تاریخی حساس بسر می برد، برگشت جهان به دوران جنگ جهانی اول یا پایان جنگ جهانی دوم؟او ضاع اقتصادی جهان بسیار نگران کننده است و می واند عامل رویاروئی های بزرگ جهان گردد. شاید همه شکست های اقتصادی در نقطه ائی از جهان سرشکن گردد تا باردیگر به شریانهای سرمایه داری خون تازه ائی وارد گردد.روزگاری سرمایه د اری جهانی هر 25 سال یک جنگ را پشت سر می گذاشت تا سکان سرمایه داری حفظ گردد.هیتلر موقعی به اریکه قدرت رسید که اقتصاد آلمان در 1928 میلادی در هرج و مرج بسر می برد و قدرت اقتصادی آلمان برای خرید یک دلار امریکائی یک تریلیون مارک آلمانی بود .فراموش نگردد نادرشاه افشار نیزپس از به قدرت رسیدن با خزانه خالی خاندن فرتوت صفویه روبرو گردید که او ناچار به هندوستان لشگر کشید تا با طلا و جواهرات بدست آمده خزانه خود را سامان بخشد تا به سپاهیان خود مواجب پزداخت نماید!سئوال اساسی اینک در اینجاست ،اینبار خزانه کدام کشور باید غارت گردد تا وضعیت اقتصادی سرمایه داری جهانی بهبود یابد ؟اوباما از مک کین تقاضا نموده است تا در برابر جمهوری اسلامی موضع مشترک با فشار همگان شده دست یابند.جمهوری اسلامی از بحران اقتصادی امریکا در پوست خود نمی گنجد و خود را آسود خیال می داند چرا که می اندیشد امریکا پولی بر جنگ و پرداخت به سپاهیانش ندارد تا به جمهوری اسلامی حمله برد !اما این همان خیال خامی است که عواقب بحران اقتصاد جهانی را درک نمی کند!هرچه چقدر سرمایه داری زخم خورده تر باشد بنا بر طبیعتش درنده تر می شود؟ جهان در آستانه جنگهای مجددی است که بشریت از سر گذرانده یا اینکه انسان متمدن توانائی کنترل بر صلح جهانی را دارا می باشد

حبیب تبریزیان

اگر ایستادگی کنیم قدرت هرچقدر هم مطلق باشد عقب می رود

زین همرهان سست عناصر دلم گرفت شیر خدا و رستم دستانم آرزوست!

مردم و میهن ما این پتانسیل را دارند تا چون ققنوس از درون آتش و خاکستر تباهی ، به اوج پرکشند و شگفتی بیافرینند! و، بیگمان!

آنچه میطلبند و آنچه لازمست رهبریتی درایتمند و جسور است تا درفش آزادی را برافرازد، در آنان اعتماد بیافریند و به آنها اطمینان دهد که این بار، به آنها و آرزوهایشان خیانت نخواهد شد!

بنظر میرسد که روحیه آزادی خواهی ، یک بار دیگر در میهنمان در حال اعتلاست. همه نشانه ها ازاین حکایت دارد.

آیا آزادی دوستان تبعیدی خارج کشور میتوانند نقش خود را در ابن اعلا یابی و غنا بخشی به سطح مطلبات مردممان نقش خود را بازی کنند؟ این مستلزم همکاری و همسوئی است!

جبهه یک پارچه ائی از تبعیدیان و نمایندگان سیاسی آنان میتواند اثر قابل ملاحظه ائی در موازنه نیرو و فرجام مبارزه ائی که در زیر سطح به ظاهر آرام جامعه امان جریان دارد، از خود بر جای گذارد!

بی نام

اگر ایستادگی کنیم قدرت هرچقدر هم مطلق باشد عقب می رود

جناب تبریزیان: از مردمان سست عناصر دلتان گرفته است

زین خلق پر شکایت گریان شدم ملول آن های وهوی و نعرهء مستانم آرزوست

بسایت پیک ایران یا یوتوب رجوع فرمائید

آنجا میبینید که بیچاره شیخ شهر پر چرند نمیگوید!

دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر کز دیو و دد ملولم و انسانم آروست!

دختری را فقط بجرم مادینگی در خیابان کتک میزنند ومردمان بتماشا جمع اند/ همانها که شیخ شهرآرزویشان میکند و شما به نوع دموکراسی نشینهایش دلبسته اید که کفش وکلاه کنند و آن دختران رااز دست حاکمان دخترکش نجات دهند!اما دوست عزیز /هردم ازین راغ بری میرسد خرزهرهء پلاسیده تر از پلاسیده تری میرسد : روزان وشبان دراز با ادا و اصول سید هفت خط گذشت / چندروزی کرشمهء بهائی گری ولاجرم عربدهء شهادتینش بسبک نوبل برگزار شدو از چار گوشهء گیتی جایزهء زنانه خیرات کردند ! وحالا که هیچکدام افاقه گر نمینماید.عزم برین کرده اند که دفع فاسد به افسد شود /یعنی(عقب راندنی) ظاهری و فی الواقع عقب نشینی مظفرانهء ملایان برای کنترل از راه دور حاکمیت مکلا ! عبدالله نوری و رفقای عاقبت به مسجد ومحراب !در برابر قانون اساسی ولایت فقیهی چه دارند بگویند؟ آیا بهتر نیست خفقان بگیرند و کمتر خودشان را مسخره کنند؟..

میگوید آن رباب که مردم ز انتظار دست و کنار وزخمهء عثمانم آرزوست .

عقب راندن یا عقب نشینی مقطعی همواره فرصتی برای جهشی بزرگتر بوده است / نماد فساد وتباهی را فقط وفقط باید یکبار وبرای ابد بگور سپرد وصد البته بفتوای تحول یافتگی فکریمان نمازش را بخوانیم! بامید آنروز . اما تا آنروز

من هم رباب عشقم و عشقم ربابیست وان لطفهای زخمهء رحمانم آرزوست

یک دست جام باده و یک دست زلف یار رقصی چنین میانهء میدانم آرزوست

آرزو هرچند محال اما غیرممکن نیست / اگر که بخواهیم

منوچهرجمالی

mail@jamali.info

نامه آیت الله بروجردی از زندان به سران کشورها در اجلاس سازمان ملل

برای ریشه کن کردن اوهام وخرافات از ریشه به گفتارهای فلسفی منوچهرجمالی گوش بدهید. با فلسفه ای نوین و زنده به سراغ زیشه کن کردن این حکومت و ملاهای بعدی برویذ که راه را برای حکومت دیگراسلامی صاف و هموارمیکنند http://www.jamali.info/falsafe/

کامران

فرصتي براي كينه جويي؟

نمایشات مفتضح انتخا باتی حکومت مطلقه سلطنتی ولایت فقیه فرصتی است طلای برای همه باندهای غارتگر حکومتی برای ورود به تقسیم اموال ملت بین مافیای هفت سر قدرت. بدون تردید غارت میلیاردها پول توسط باندهای آخوندی< پاسداری به جنگ وحوش ولایت فقیه و سایر گرگان دامن زده و ان فرصتی را فراهم می کند که یک قلم زن وابسته به جناح نرم تن نظام از ان فر صتی برای کینه جوئی نام می برد. همه این باندها در انتخابات باید مطیع یک روضه خوانی مثل خامنه ای باشند و قوانین شکنجه و اعدام و سنگسار زنان را بپذ یرند که مورد تا یید داینا سورهای همچون ایت الاشیطان جنتی واقع شوند.

کیانوش توکلی

جبیب تبریزیان و مازیار گرامی!

روش سایت تا کنون این بوده است که نویسنده کامنت و یا مقاله( با نام مستعار یا حقیقی ) در ازادی کامل بتواند فکرش را بدون هیج ترسی بیان نماید.

تنها "مرز "ازادی ، توهین ، ناسزاو... به دیگران است . در مواردی برخی از کاربران با نام مستعار از این موضوع سوء استفاده کرده و به افراد با نام حقیقی توهین می کنند و همین موضوع موجب رنجش نویسندگان سایت شده است و در اعتراض به ما از ارسال مقاله خودداری نموده اند و یا برخی ها دیگر کامنتی نمی گذارند.

از این رو اقای بهمن ازاد گر، سیستم امنیتی را در بخش اظهار نظر گذاشته است که به اعضای مدیریت ایران گلوبال این امکان را می دهد که Ip کاربر متخلف را پس از 2 بار تخلف، بلوک نماید و یا توسط سایتی http://www.dnsstuff.com/ با کمک Ip اطلاعاتی در مورد کاربر بست اورد . بهمین دلیل کاربران قدیمی ایران گلوبال متوجه شده اند اکنون بر میزان توهین و ناسزاکم شده است

البته تشخیص توهین از برخورد تند سیاسی و پلمیک سخت است .بنظر من همین کامنت "پااندازی برای پااندازان!" اگر از کلمات بهتری انتخاب می کرد می توانست ازآقای حسن داعی بطور مشخص سئوال کرد مثلا: عضویت در احزاب حق انسانهاست و با توجه به اینکه شما سابقا عضو مجاهدین خلق بوده اید ایا دلیل خاصی است که شما با وجود اینکه به لحاظ خط مشی سیاسی همچنان همراه بااین سازمان هستید _ولی از اعلام وابستگی به ان خودداری می کنید؟ سئوال دوم می تواند اینطور باشد : با توجه به اینکه شما تنها ، لابی های صلح را افشاء می کنیدو اگر لابی" موجو بدی" است چرا لابی های جنگ طلبان را افشا نمی کنید آیا شما طرفدار جنگ و حمله به ایران هستید؟ و ایا بر این اعتقاد هستید که رزیم اسلامی را بایستی با کمک حمله نظامی قدرت های بزرگ بر انداخت و ....

بنابراین در خود پرسش هیج ایرادی نیست ولی قضیه همان بفرما ، بنشین و به ته مگر است

اما مازیار گرامی چه خوب بود که" مردک " نمی گفتید و کامنت شما نه تنها پاک نمی شد بلکه در برخی کامنت ها قرار می گرفت.

با احترام

جواد

جناب توکلی تاچه زمانی میخواهید واقعیات را دگرگون کنید. میفرمایید:"در مواردی برخی از کاربران با نام مستعار از این موضوع سوء استفاده کرده و به افراد با نام حقیقی توهین می کنند و همین موضوع موجب رنجش نویسندگان سایت شده است و در اعتراض به ما از ارسال مقاله خودداری نموده اند و یا برخی ها دیگر کامنتی نمی گذارند."چرا عادت به شخصی کردن موضوعات دارید؟ بقراط ویا کردی ویاحتی میرفطروس ایا بدلیل توهین شخصی دیگر مقاله نمیفرستند؟ یا دلایل شان توهین به ایران وایرانی ومیدان دهی به واماندگان ودریوزگان سیاسی وانحراف مبارزه برعلیه ج اوتریبونیزه کردن مزدوری ونژادپرستی بود. دریغ از جویی انصاف. سرگشاده ومستند اماری می گویم سایت جایگاه اطلاعاتی های ج ا وترکیه شده است.

بار خوب!

زبان تركى رادر ايران رسمى كنيد

حضرت حجت الزرتشت والزرتشتیان ، جناب سامان باربد!!!!! اگرچه در محضر علمایی همچون شما جسارت است و احتمالاً غیرقابل بخشش ، با علم بر تمامی عواقب نامطلوب و ناثواب سوال خود ، بناچار از شما می پرسم : چرا یونسکو روز 21 فوریه را «روز جهانی زبان مادری» نامیده است ؟ در یک چنین روزی چه اتفاقی افتاده است ؟ مبتکر آن کدام کشور بوده است ، و با چه استدلالی ؟ یقین بدانید اگر توانستی پاسخ این سوال را بدهی ، بر کل نوشته خود یک « Delete» خواهید کشید!!!!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.