رفتن به محتوای اصلی

بیانیە بمناسبت بیست و یکمین سالروز ترور دکتر صادق شرفکندی و یارانش
17.09.2013 - 21:46

خلقهای آزادیخواه ایران!

مردم حق‌طلب و مبارز کردستان!
دوستان و هواخواهان مسألەی مشروع کرد!
21 سال پیش در روز 26 شهریور 1371 خورشیدی (17 سپتامبر 1992) دکتر صادق شرفکندی دبیرکل حزب دمکرات کردستان، فتاح عبدلی عضو کمیتەی مرکزی و مسئول روابط خارجی حزب، همایون اردلان مسئول دفتر روابط خارجی در آلمان و نوری دهکردی از شخصیتهای آزادیخواه ایرانی در شهر برلین آلمان، توسط تروریستهای جمهوری اسلامی بشهادت رسیدند.
این فاجعە کە در رستورانی بنام میکونوس رخ داد و بە همین دلیل بە رویداد میکونوس شهرت یافت، ضربەی بزرگی بە جنبش آزادیخواهی ایران و کردستان و بویژە حزب دمکرات کردستان بود، زیرا علاوە برآنکە د.صادق شرفکندی رهبری شایستە و توانمند بود، حزب دمکرات کردستان و خلق کرد هنوز با غم و اندوه ناشی از فقدان دکتر قاسملو و یارانش کە آنها نیز سە سال پیش از این واقعە، قربانی تروریزم دولتی جمهوری اسلامی شدە بودند، کنار نیامدە بودند. هرچند تروریستهای سؤقصد میکونوس توسط دستگاه قضایی آلمان محاکمە و زندانی شدند و رهبران جمهوری اسلامی بعنوان آمر این ترور بە افکار عمومی جهان معرفی گشتە و رسوا شدە بودند، اما زیانها و خسران این فاجعە از سوی خلق کرد و حزب دمکرات بسادگی جبران نخواهد شد.
خلق ستمدیدە و حق‌طلب کرد!
مردم آزادیخواه ایران!
امسال در آستانەی سالروز ترور د.صادق شرفکندی و یارانش، هاشمی رفسنجانی کە بهنگام واقعەی میکونوس، رئیس جمهور رژیم جمهوری اسلامی ایران بود، طی سخنانی ترور میکونوس را کار عوامل خودسر توصیف کرد. باید یادآوری کرد کە دم و دستگاه تروریستی‌ای کە ترور میکونوس و دهها اقدام تروریستی دیگر را در داخل و خارج از کشور انجام داد، در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی نیز بە کشتار دگراندیشان و آزادیخواهان ایران ادامە داد و پاییز 1377 شماری نویسندە و روشنفکر را قربانی کرد کە بە قتلهای زنجیرەای شهرت یافت. آنزمان نیز رهبران جمهوری اسلامی تحت فشار افکار عمومی داخل و خارج از کشور ناچار شدند افراد خودسر را بعنوان عامل این ترورها معرفی نمایند. سخنان رفسنجانی در خصوص واقعەی میکونوس از آنرو قابل توجە است کە هرچند بسیار دیر، اما بهرحال بە این امر اعتراف کرد کە افرادی در درون جمهوری اسلامی این جنایت را مرتکب شدەاند. اما این مقدار اعتراف، بدون افشای واقعیات بسیار دیگر مربوط بە اقدامات و عملکرد ماشین ترور و سرکوب در جمهوری اسلامی، هاشمی رفسنجانی را در خصوص جنایات تروریستی دوران ریاست جمهوری خویش تبرئە نخواهد کرد.
سالها از شهادت د.صادق شرفکندی و یارانش و دیگر اقدامات تروریستی جمهوری اسلامی می‌گذرد، اما این وقایع همچنان در وجدان ملت کرد زندە بودە و هیچگاه فراموش نمی‌شوند. اینکە قاتلان چە کسانی بودند مهم نیست، مهم اینست کە رژیمی کە تروریزم بخش از سیاستها و تاکتیکهای آن بشمار می‌رود، کماکان برسرکار است و همچنان تهدیدی است علیە آزادیخواهان داخل و خارج از کشور و نیز صلح و آرامش در منطقە و جهان. رهبران این رژیم کە آمران ترورها بودند کماکان برسر کارند و در ردیف مقامات اصلی این نظام قرار دارند.
حزب دمکرات کردستان معتقد است کە گسترش جنبش آزادیخواهانە در داخل کشور و هشیاری و آگاهی اقشار و طبقات مردم ایران توانستە است در برخی موارد تروریزم دولتی را در کشتار مخالفان در داخل و خارج از کشور، وادار بە عقب‌نشینی نماید، هرچند هنوز نتوانستە تغییری در ماهیت تروریستی این رژیم ایجاد کند. این جنبش آزادیخواهانە از اواسط دهەی هفتاد بە این‌سو بە انحاء مختلف خود را نشان دادە است، از خیزش و تظاهرات گرفتە تا شرکت هدفمند در انتخابات خود رژیم کە بە نحوی رأی می‌دهند کە آشکارا نشان از نفی و مردود شمردن کارگزاران و تصمیم‌گیرندگان اصلی این رژیم دارد. این تاکتیک در دوم خرداد با انتخاب محمد خاتمی و نیز در انتخاب حسن روحانی در روز 24م خرداد ماه سال جاری، بەروشنی مشاهدە می‌شود. این جنبش آزادیخواهانە در ادامەی روند خویش ممکن است شیوەها و تاکتیکهای مختلفی را در پیش گیرد، اما بدون تردید بە پیشرفت خود ادامە خواهد داد و هر روز عمق بیشتری بە خود گرفتە و عقب‌نشنیهای فزونتری را بە این رژیم تحمیل خواهد کرد. مشکل اصلی در این رابطە عبارتست از آنکە بە همان اندازە کە نیروهای اپوزیسیون خارج از کشور غرق در تشتت و عدم هماهنگی و همکاری هستند، میان جنبش آزادیخواهانە در داخل و اپوزیسیون خارج از کشور نیز هیچگونە فهم متقابلی وجود ندارد. اگر نیروهای اپوزیسیون این جنبش را درک نمودە و آنرا بفهمند بدون تردید موجب تقویت جنبش انقلابی و آزادیخواهانەی ایران در داخل و خارج از کشور از سویی و منزوی شدن رهبران و کارگزاران جمهوری اسلامی و رژیمشان از سوی دیگر خواهد شد و سرانجام یا سرنگونی این رژیم را در پی خواهد داشت و یا اینکە موجب خواهد گشت کە این رژیم نتواند بە شیوەی فعلی بە حیات خود ادامە دهد.
مردم مبارز کردستان!
سە تن از رهبران حزب دمکرات کردستان توسط رژیمهای پادشاهی و جمهوری اسلامی بشهادت رسیدەاند و دهها تن از اعضای رهبری خود را در میدان و سنگر مبارزە از دست دادەاست و هزاران مبارز دیگر آن نیز قربانی شدەاند. هرچند زخم ناشی از فقدان این قربانیان بر پیکر ملت کرد التیام نخواهد یافت، اما دشمنان ملت کرد در دستیابی بە اهدافشان کە عبارتست از خاموش کردن مبارزەی ملی و آزادیخواهانەی کرد، ناکام ماندەاند. حزب دمکرات کردستان کماکان در میدان حضور دارد و بدون تردید یکی از کارگرترین و مطرح‌ترین نیروهای اپوزیسیون در ایران و بویژە در کردستان است. حزب دمکرات کردستان همچنان بە آرمانهای زندەیاد د.صادق شرفکندی و دیگر رهبران شهید خود، قاضی و قاسملو وفادار است. کاروان مبارزەی حزب دمکرات کردستان، علیرغم تمامی فراز و نشیبها تا تحقق اهداف و آرمانهای د.صادق شرفکندی و همەی شهدای کردستان بە راه خود ادامە خواهد داد.
درود بە روان پاک د.صادق شرفکندی، فتاح عبدلی، همایون اردلان و نوری دهکردی.
رسوایی از آن رژیم تروریست و تروریست‌پرور جمهوری اسلامی.
سلام بر مردم مبارز کردستان، آنانیکە منشاء انقلاب هستند و هرگز اجازە نمی‌دهند سنگر شهدایشان خالی بماند.
دفتر سیاسی
حزب دمکرات کردستان
26 شهریور 1392 (17 سپتامبر 2013)

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
کردستانوکرد

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.