رفتن به محتوای اصلی

در باره انشاء روحانی در سازمان ملل
25.09.2013 - 04:20

روحانی انشاء ای را در سازمان ملل خواند که تنها در چارجوب تقییه قابل تبیین است. رژیم اسلامی در ایران مرتکب جنایت علیه بشریت گردیده و 35 سال تاب تحمل حضور احزاب سیاسی، تشکل های مستقل توده ای و نهادهای دمکراتیک فرهنگی، ادبی، هنری و ... را نداشت و  حتی نیروهای منتقد درون نظام را هم به بند کشید و اکنون از مدارا و بردباری و جامعه انسانی سخن می گوید. روحانی ادعا کرد:

"خشونت و افراط جایی برای مدارا و تفاهم که لازمة زندگی انسان و جامعة مدرن است نمیگذارد. نابردباری مسئلة امروز جهان ماست؛ باید بردباری را در پرتو اندیشههای دینی، رویکردهای فرهنگی و رهیافتهای سیاسی تقویت کرد. جامعه انسانی را باید از مرحلة بردباری منفی به مرحلة تعاون مشترک ارتقا داد. دیگران را نباید فقط تحمّل کرد بلکه باید با دیگران کار کرد."

پندها و اندرزهای آخوندی روحانی در سازمان ملل برای ما ایرانیان پدیده ای آشنا بوده و روضه های دست اندرکاران نظام حکایت از دره عمیقی میان گفتار و کردار آنها دارد.براستی تنها ملاها می توانند در کردار بازگشت به عصر حجر را در دستور کار قرار دهند و همه نیروی خود را حول  تحمیل اسلام و سنت و فرهنگ عرب به ایران متمرکز کنند، زنان ایران را از آزادی پوشش محروم کنند و بازهم از جامعه مدرن و مدارا سخن گویند!!! 
جمهوری اسلامی نمی تواند آرمان های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، تاریخی و نیز منش ایرانی را در مجامع بین المللی نمایندگی کند. سیاست بین المللی مترقی، ملی و دمکراتیک با گسست کامل از نگرش 35 سال گذشته به مسائل داخلی و جهانی میسر است.
چگونه ممکن است رژیمی در داخل کشور چوبه های دار برپا کند، فعالیت اتحادیه ای، سندکائی، حزبی و حقوق مدنی شهروندان را نقض کند ولی در سطح جهانی پایبند به صلح و مدارا باشد؟

آقای روحانی امروز انشاء ای را در سازمان ملل خواند که نمونه آنرا رهبرش(خمینی) زمانی که در پاریس بود مکتوب کرد. خمینی قبل از رسیدن بقدرت وعده آزادی به ملت ایران داد ولی وقتی جای پایش سفت شد از او پرسیدند شما قبلن چیز دیگری می‌گفتید . پاسخ داد: ما تقیه کردیم.

ما با توجه به شناخت از اسلام، روحانیت و جمهوری اسلامی، با جنس خدعه (تقییه) های آقای روحانی و نرمش قهرمانانه سیدعلی خامنه ای آشنا هستیم. نمونه هائی از خدعه های خمینی وقتی در موضع قدرت نبود:
«اولین چیزی که برای انسان هست آزادی بیان است.»
«مطبوعات در نشر همه‌ی حقایق و واقعیات آزادند.»
«در جمهوری اسلامی کمونیست‌ها نیز در بیان عقاید خود آزادند.»
«یکی از بنیان‌های اسلام آزادی است… بنیاد دیگر اسلام اصل استقلال ملی است.»
«برنامه ما تحصیل استقلال و آزادی است.»
«حکومت اسلامی یک حکومت مبتنی بر عدل و دموکراسی است.»
«زنان در انتخاب، فعالیت و سرنوشت و همچنین پوشش خود با رعایت موازین اسلامی آزادند.»
«زن‌ها در حكومتِ اسلامی آزادند حقوق آنان مثل حقوق مردها. اسلام زن را از اسارت مردها بیرون آورد و آنها را هم ردیف مردها قرار داده است، تبلیغاتی كه علیه ما می‌شود برای انحراف مردم است. اسلام همۀ حقوق و امور بشر را تضمین كرده است.»

خمینی چنین شعارهای زیبائی بر زبان آورد، اما در کردار فجیع ترین جنایات را در میهن ما سازمان داد.  اکنون نوبت ملاحسن روحانی ست. روحانی در سازمان ملل سخنانی بر زبان آورد که با عملکرد 35 ساله نظام تناقض بنیادی دارد. شعار "جامعه انسانی را باید از مرحلة بردباری منفی به مرحلة تعاون مشترک ارتقا داد. دیگران را نباید فقط تحمّل کرد بلکه باید با دیگران کار کرد." تنها در چارچوب خدعه اسلامی ("نرمش قهرمانانه") می کنجد، وگرنه رژیم اسلامی ظرفیت تحمل دگراندیشی را ندارد و از سر استیصال جهان فریبی می کند.
جمعبندی:
رژیم اسلامی بدلیل بن بست های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی داخلی و تنگ تر شدن محاصره خارجی ناچار به عقب نشینی سازمانیافته برای نجات حکومت اسلامی از خطر قیام ملی در داخل کشور و نیز احتمال هجوم خارجی است. ماهیت رژیم اسلامی چون 35 سال گذشته تغییر ناپذیر است. تا زمانی که سخنان روحانی بر نقد مشخص 35 سال جنایت اسلامگرایان در ایران بنا نگردند و به گسست های قطعی از سیاست های گذشته نیانجامند، در چارچوب روضه خوانی ملاحسن حبس می مانند و براستی انشاء خوانی روحانی در سازمان ملل تقییه (خدعه) آخوندی برای حفظ نظام است و لاغیر!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.