رفتن به محتوای اصلی

ممانعت از مرخصی به زندانیان سیاسی به دستور سخنگوی امام! خامنه ای است
18.08.2011 - 13:56

هفته گذشته اسماعيلي، رييس سازمان زندان‌ها در گفت‌وگو با مهر مرخصي را حق يك زنداني ندانست، بلكه امتيازي قلمداد كرد كه زنداني بر اساس برخي ضوابط از آن برخوردار مي‌شود.

در حوادث بعد از کودتای 88 عده‌يي از بازداشت شده ها تاكنون نتوانستند از اين امتیاز ! مرخصی كه مورد تاكيد مقامات قضايي نیز هست استفاده كنند!

گفته می شود موضوع برمی گردد به سخنگوی امام ! خامنه ای در نماز جمعه .

سال گذشته احمد جنتي در خطبه‌هاي نماز جمعه (21 آبان) به مرخصي‌هاي ارايه شده به برخي از زندانيان حوادث پس از انتخابات اشاره كرده و گفته بود: «بدون جهت به زندانيان مرخصي داده مي‌شود كه مشاهده شده برخي از آنها از مرز خارج شده‌اند و نبايد تصور شود با گرفتن يك وثيقه صد ميليوني اين افراد به زندان بازمي‌گردند، چرا كه تجربه اين كار وجود داشته است. برخي از اين افراد كه به آنها مرخصي داده شده است و فرار نكرده‌اند با يكديگر جلسه مي‌گذارند و برنامه‌ريزي مي‌كنند كه بايد اين موضوع جدي گرفته شود و به اين زندانيان مرخصي داده نشود چرا كه مرخصي دادن به اين زندانيان همچون مرخصي دادن به سارق است.»

غلامحسين محسني‌اژه‌يي، دادستان كل كشور نیز در گفت‌وگو با «اعتماد» درباره چگونگي استفاده از مرخصي، سخنان رييس سازمان زندان‌ها را تاييد مي‌كند و مي‌گويد: مرخصي حق زنداني نيست بلكه امتيازي است كه به زنداني داده مي‌شود.

وی گفت :افرادي كه پس از انتخابات دستگير شده‌اند مرخصي داشته‌اند مگر اينكه شرايط آنها در بعد از محكوميت‌شان موجب شد كه از مرخصي استفاده نكنند!

«هركدام كه شرايط خلافي بعد از محكوميت‌شان نداشته باشند (يعني اگر بعد از محكوميت‌شان خلاف ديگري انجام نداده باشند!) از مرخصي استفاده كرده‌اند.»

( خلاف در نظام های فاشیستی : یعنی پیگیری همان آرمان یا خواسته ای به حق که آزادی فرد هزینه آن شده است ! )

در دو سال گذشته اگرچه برخي از زندانيان حوادث بعد از انتخابات از مرخصي استفاده كردند ولي خانواده عده‌يي ديگر از اين زندانيان كه عمدتا در زندان رجايي‌شهر كرج دوران محكوميت خود را مي‌گذرانند .

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.