رفتن به محتوای اصلی

با موجود درحال ارتحال نباید سازش کرد!
14.10.2013 - 11:30

 آن همه ناز و تنعم که خزان می‌فرمود عاقبت در قدم باد بهار آخر شد

شیخ حسن روحانی نیز واگذاری پروژهای بزرگ به سپاه جانبداری کرد تا مقام ریاست جمهوراش حفظ گردد!

این تنها خامنه ای نیست که می تواند به سپاه خط و نشان بکشد ،بلکه پاسداران نیز از این قدرت برخوردار شده اند که حفظ نظام را تنها در اختیارخود می پندارند.

جمهوری اسلامی در طول 35 ساله گذشته همواره از موقعیت سنجی بسیار زیرکانه ای برخوردار بوده است.پیشروی ها و عقب نشینی های به موقع نظام در برابرشرائط پیچیده از مهارت های اهریمنی رژیم اسلامی است.

رژیم اسلامی آنچنان همه عرصه ها را برمردم تنگ می کند که ملت تسلیم شده ناچارا در انتخاب " بد و بدتر" به هروضعیتی رضایت دهند.

آشتی با امریکا بخش های متنابهی از قشر ها و طبقات را خشنود نمود اما دیری نپائید که امامان جمعه بعنوان بازوی ایولوژیکی ولی فقیه ـ حمله به امریکا را آغاز نمودند!

 

آیا امریکا هنوز شیطان بزرگ است؟ آیا امریکا شیطان بزرگ در حال افول است که جمهوری اسلامی احساس قدرت می کند؟

.اقعیت این هست که امریکا تعطیل شده به نقطه قوت جمهوری اسلامی بحران زده تبدیل شده است!

جمهوری اسلامی درماههای گذشته ودر آغاز سازش با امریکا ،حاضرشده بود در عرصه های گوناگون و خصوصا اتمی به غرب امتیازهای متنابهی بدهد اما با مشاهده بحران های ذاتی امپریالیسم امریکا از همه آن صرف نظر کرد و باردیگر به شعار و سیاست های لجوجانه احمدی نژاد برگشت!

امریکا فرشته نجاتیست که اینک به نجات خویش می اندیشد نه حقوق بشردر دیگر کشورهای جهان!

 امریکا به تعطیلی در آمده وکبک سپاه پاسداران خروس می خواند!

ضعف های امریکا در همه عرصه چه داخلی وخارجی به نقطعه قوت جمهوری اسلامی تبدیل شده است!

خامنه ای چندی پیش سپاه را از دخالت در امور سیاست منع کرد اما سپاه بلافاصله از مکالمه تلفنی شیخ حسن روحانی بعنوان رئیس جمهور با پرزیدنت اوباما انتقاد کرد و خامنه ای را به زیر سیطره سیاست های کلان خویش کشاند!

خامنه ائی که تا چند ی پیش اعلام نموده بود که روابط با امریکا را در حال حاضر مفید نمی داند اما به یکباره کشف گردید که از مدتها پیش نمایندگان خامنه ائی  مانند علی اکبر ولایتی در پنهان با ماموران عالیرتبه امریکا وفرانسه ملاقات های مخفیانه داشته اند.رهبر سیاسی یک کشور را که دیگران را بخاطر روابط با امریکا به زیر حمله می برد واماخود از مدتها پیش با امریکا رابطه برقرار کرده ولی علیرغم همه این قرائن ، همچنان با شعار های امریکا ستیزی، همگان را مشغول وسرگرم می نماید.براستی به چنین فردی چه صفتی می توان  اطلاق کرد.؟

 

امام موافق حذف مرگ بر آمریکا بودند.هاشمی رفسنجانی

در این میان هاشمی رفسنجانی به خاطره سازی تصنعی روی آورده و هر روز یک برگ زرین؟! از خاطره های ساختگی خود را برای پیشبرد سیاست های موذیانه خود علنی می کند!اما هیچکس بدان ها وقعی نمی گذارد.

بعداز پایان جنگ جهانی دوم، امریکا به منزله فرشته نجات ملل در برابر پیشروی کمونیزم وانمود شد و با همین شعار وارد کارزار جهانی گردید ودر سایه آن دست به پیشروی بدون وفقه در سطح جهان نموده است . جمهوری اسلامی در دورانی بسر می برد که دوران مصرفش به پایان رسیده است و باید از سد راه امریکا برداشته شود و خطر تسلیح جمهوری اسلامی به بمب اتم برای شکل گیری یک آرایش بین المللی علیه جمهوری اسلامی بهترین زمینه ها را بوجود آورده است.جنگی که جمهوری اسلامی به پیشبازش می رود جنگ ملت ایران نیست.مردم ایران از صبح سحر تا شب بدنبال کاروتهیه مسکن وامنیت و برای یک لقمه نان می جنگند نه کسب اورانیوم! اورانیوم غنی شده با درصد بالا برای آقائی ولایت فقیه می باشد نه سربلندی ملت ایران!

1ـ بدون یاری های تئوریسن کاخ سفید یعنی برژینسکی لهستانی ـ روی کار آمدن خمینی محال بود. خمینیسم درست موقعی بر سر زبانها افتاد که کمربند سبز کارتر نیز نضج گرفته بود.فراموش نگردد که برژینسکی همچنان از جمهوری اسلامی دفاع می نماید.

2ـجنگ ایران وعراق بهترین زمینه ها را برای ورود همیشگی امریکا به منطقه خلیج فارس بوجود آورد وتضاد اعراب با اسرائیل به ضدیت اعراب با ایران تبدیل گردید.

3ـپایان ارودگاه سوسیالیست در سال 1990 میلادی مصادف گردید اما علیرغم آن امریکا با فاصله شش سال پس از نابودی و فروپاشی کمونیسم هنوز از روی کارآمدن طالبان در سال 1996 میلادی حمایت می نمود.

4ـ روابط دیرینه اسامه بن لادن با امریکا و اطلاع دقیق امریکا از اقدامات القاعده در سراسر جهان!

5ـ چرا سپاه پاسداران تا چندی پیش در امریکا تحت نام شرکت های مختلف حساب های بانکی هنگفتی داشته است؟

6ـ جمهوری اسلامی مدتهاست که به معضلی در برابر امریکا تبدیل شده است اما امریکا نمی تواند رژیم ایران را به راحتی از سر راه خود بر دارد چون صداقت خود را درعراق نتوانست به اثبات برساند! لذا امریکا به یارگیری تازه ائی دست زده است که پرزیدنت فرانسه سارکوزی مانند فرشته نجات امریکا در ارو پا به یاری امریکا شتافته است که این موضوع را جمهوری اسلامی به هیچ وجه پیش بینی نکرده بود لذا به لحاظ جهانی دیگرعقربه ساعت به دلخواه رهبران جمهوری اسلامی نمی چرخد!

7ـاپوزیسیون ایرانی در این کارزار بسیار پیچیده وحساس کجا خواهد ایستاد از هم اکنون دل مشغولی همگان شده است!ابتدا اپوزیسیون باید از پراکندگی بیرون آید وبه اتحاد برسد تا توانائی تاثیر گذاری را بدست بیاورد. اگر کج سلیقی ها مانع کنار یک دیگر نشستن می شود، اتحاد ها می تواند در چند کنفدراسیون صورت پذیرد که در نهایت همه آنها می توانند به اتحاد های موضعی ومقطعی دست بزنند ونیازی به عقد دائم وجود ندارد بلکه عقد موقت در این مرحله می تواند کارائی داشته باشد تا از بن بست سیاسی وبحران ومعضل میهن همه ما یعنی ایران گشوده شود. نباید گذاشت غرب اپوریسیون را به بازی بگیرد بلکه از موضع مستقل می توان از غرب برای مقاصد خود استفاده کرد. رهبران چپ و انقلابی ترین کشورهای جهان برای مبارزه با دیکتاتوری حاکم بر کشورشان از دیپلماسی انقلابی بهره برده اند وبه موفقیت هم رسیده اند چرا ایرانیان نتوانند. اگر ارتشبد فردوست را رازدار رژیم یهلوی به حساب بیاوریم ، دکتر ابراهیم یزدی هم ارتشبد فردوست رژیم خمینی می باشد ، چراکه او از اسرار بسیاری با خبر است وهر از چند گاهی بخشی از آنها را با خبرنگاران در میان می گذارد.اخیرا ایشان در مصاحبه با دانشجویان تبریز اقرار به حقایقی نموده است که در جای خودش حاوی مستندات زیادی است.این مصاحبه تحت عنوان"روحانيت كاري كرد كه تمام جريانات چپ فريب خوردند (گفتگوی دانشجویان تبریز با دکتر ابراهیم یزدی) منبع http://anjomansahand.4t.com/didgah/mosahebeyazdi…

اگر خمینی از این صفت استفاده کرد به آن دلیل بود که او از جایگاه فکری سیاسیون ایرانی باخبر بود.بخش وسیعی از روشنفکران هنوز اسیر افکار گذشته خمینی می باشند ، در حالی که خود را ضد خمینی هم می دانند.دکتر ابراهیم یزدی به تفصیل توضیح می دهد چگونه "روحانيت كاري كرد كه تمام جريانات چپ فريب خوردند" با این تو ضیحات مشخص می شود که خمینی شخص فریبکاری بوده است، چراکه فریب خوده تمام جریانات چپ بوده است ، اما فریب دهنده کدام نیرو بوده است ؟آیا به جزء خمینی و دیگر روحانیون در این صحنه فریب کار نبوده اند؟دکتر ابراهیم یزدی با این سخنانش آبروی رژیم را ناخواسته برده است وبخشی از فریب کاریهای رژیم را بر ملاء کرده است! رژیم حاضر شده است برای نجات نظام با امریکا به مذاکره بنشیند و در این رابطه هیچ ابائی ندارد اما این پایان راه نیست بلکه آغاز مرحله جدیدی از بحران های ذاتی جمهوری اسلامی است!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.