‫با این همه کشتار چه راهی برای بلوچستان، کردستان و خوزستان باز میشود؟

‫با این همه کشتار و فقر در بلوچستان ، کردستان و خوزستان و محرومیت کامل ‫انها از حقوق سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وسرکوب مداوم و توافق مخالفین نظام با نظام برای نهادینه کردن این سیاست ها، آیا هنوز میشود ادعا کرد که امیدی برای بقای ایران بهمین شکل فعلی وجود دارد؟ بخصوص که بسیاری از مخالفان رژیم بر سر سیاست هات قومی و ملی با رژیم مخالفت چندانی ندارند، گر چه سعی میکنند که توافق خود را بارژیم بصورت های مختلف بپوشان‌ند.

اکثر انها ‫هیچ مبارزه ای علیه رژیم نمیکنند و با مبارزه اقوام و ملییتها ‫هم مخالفت مینمایند و با تکتیک های مختلف آن را به خشونت تعبیر و تفسیر میکنند‫و مردمان ایران و اقوام و ملیت ها را از مبارزه نا امید میکنند‫تا بدینوسیله بقای جمهوری اسلامی را تضمین نمایند. ‫در چنین شرایطی، اگر اقوام و ملیت ها سکوت کنند، بطور کلی نابود می شوند و اگر مبارزه کنند توسط نظام، موافقان و مخالفان آن متهم به تروریسم و کشتار میگردند.

مساله خشونت و خشونت پرهیزی زمانی مطرح شد که آقای رامین جهانبگلو از زندان رژیم آزاد شد. در زندان معلوم نیست چه گذشت که وقتی وی آزاد گردید، هر گونه مبارزه علیه رژیم را خشونت نامید و عده ای دیگر هم شروع به ساختن نظریه در این زمینه نمودند و بطور کلی ، کار زار علیه جمهوری آخوندی را تعطیل کردند. این افراد با پشتکار تمام به تحولات ایران مینگرند و هرجا حرکتی ‫می بین‌ند، آنرا بنحوی خشن براورد کرده و محکوم ‫می نمایند.

‫‫اینها بندرت با کشتارهای ۳۴ ساله نظام مقابله کرده اند. هدف اصلی انها باز گذاشتن دست آخوند ها برای

اعدام بیش از ۵۰ نفر در ۱۰ روز و کشتن تعداد زیادی در خیابانها و بیابانها، در همین مدت بود.

‫ ‫بعضی ها هم بیانیه های آبکی صادر کردند و رژیم را همراه با مردمانی که از حقوق مشروع خود دفاع میکردند: یعنی ظالم و مظلوم را با هم محکوم کردند.

‫هدف من از ذکر این مطلب این بود که مخالفان و موافقان نظام با حقوق اقوام و ملیتها مخالف هستند و اگر این رژیم برود و مخالفان روی کار بیاند، باز هم همین سیاست های رژیم فعلی را ادامه خواهند داد و سرنوشت بلوچ ها، کردها ، عربها و ترکمنها تغییری نخواهد کرد.

‫در چنین شرایطی، تکلیف و وظایف اقوام و ملیت های ایرانی چیست؟ آیا انها همچنان از فاشیست های بیرحم طلب مطالبات خود را بکنند و امیدوار باشن‌ند که خمینی های آینده، به حقوق انها احترام بگزارند؟ تاریخ پانصد ساله شیعه ایران اثبات میکند که شیعه های ایران تا کنون هیچ حقی نه تنها برای ملیت ها که غالبا سنی هستند، قایل نبوده اند، بلکه شبانه روز مشغول کشتن و سرکوب و فقیر سازی انها بوده و میباشند.  پانصد سال باید کافی باشد.

‫حکومت تشیع و روحانیت در پانصد سال گذشته، حکومت کشتار سنی ها و در این ۳۴ سال، کشتار شیعه ها و سنی ها بوده است. کارنامه آن سیاه‌ترین کارنامه بشریت است. یک تحقیق نشان میدهد که زمانی که صفویه روی کار امد، بین ۳ تا ۵ میلیون زردشتی در ایران بود. و اکنون بسی هزا ر نفر هم نمیرسند. علاوه بر اینها، کار نامه ۳۴ ساله نظام شیعه ایران کارنامه، شکست، فقر، بیلیاقتی، دزدی، فساد، تخریب، انحطاط و انقراض است.

‫اکنون سوال بزرگ این است که آیا ملیت ها و سنی های ایران صبر کنند تا همان سرنوشت زردشتیان را پیداکنند و یا هر چه زودتر حساب خود را، علیرغم میل باطنی خود، از کشوری جداکنند که کشور تشیع، امام زمان و مرجعیت تعریف میشود ‫و عملا انها را خارج از ایران میداند؟ ‫

‫جواب این سوال با نگاه کردن به این عکس ها روشن میشود. ‫به این گزارش نگاه کنید. آیا این مردم سزاوار همین وضعیت هستند و یا حق دارند برای بقای خود مبارزه کنند؟

‫ ‫طبق آمارهای رسمی، میزان بدی تغذیه در بلوچستان دو برابر سیار استانهای ایران است. و بنا بر این مردم بلوچ دو برابر مردمان دیگر ایران رنج میبرند، دو برابر بیمار میشوند و هیچ بیمارستان مجهزی در منطقه وجود ندارد. آن درمانگاه ها و بیمارستانهایی کوچکی که هست، نقش کشتارگاه را دارد. چندی پیش آمار تکاندهنده آیی در باره کشته شدن ۲۹ زن حامله و فرزندان انها در بیمارستان دهن بدهن میگشت. تحقیقات بعدی نشان داد که کسانی که در بخش زایمان کار میکردند بطور عمدی ترتیب قتل این زنان و کودکان انها را داده بودند. قاتلین را شناسایی کردند ‫اما بجای محاکمه انها را به شهر های دیگر منجمله کرمان منتقل کردند که حدود ۳۰% بلوچهای ایران در آن جا زندگی میکنند. انها احتمالا اکنون مشغول قتل بلوچ ها در کرمان هستند.

‫باز هم طبق آمار رسمی، ۷۹% مردم بلوچستان زیر خط فقر زندگی میکنند. اخیرا قرار شد که ده نفر را در یک دانشکده در سراوان استخدام کنند. ۹ نفر از ۱۰ نفر را از غیر بلوچ ها انتخاب کردند. همینطور در چابهار یک آگهی استخدام برای۳۰ نفر منتشر کردند که موجب شادی فراوان جوانان بیکار بلوچ گردید. از این ۳۰ نفر، حتی یک بلوچ را استخدام نکردند و تمامی کارمندان جدید را از نقاط دیگر وارد کردند و در همین زمان، زمین های بعضی از مردمان بومی را از انها گرفتند و بکارمندان غیر بلوچ دادند.

‫ ‫در بلوچستان همگی بیکارند جز کارمندان دولت و یک گروه کوچک دکان دار. کشاورزی از رونق پیشین کاملا افتاده و سیاست های بیخردانه نظام، موجب از بین رفتن مزارع موز شد که ۱۰،۰۰۰ نفر در آنجا کار میکرد.

‫ کارمندان دولت هم غالبا غیر بلوچ هستند. در رده های مدیریت بندرت بلوچی وجود دارد و طبعا همگی تصمیمات در باره بلوچ ها و بلوچستان توسط غیر بلوچ ها ‫گرفته میشود.

‫یک دیوار عظیمتر از چین هم در مرزهای بلوچستان کشیده اند که تجارتهات مرزی را غیر ممکن ساخته و تنها راه معشت مردم را بسته‌اند.

‫در چنین اوضاعی سه راه برای ملیت ها و سنی ها مانده است: اولی آن است که انقدر صبر کنند تا کم کم از بین بروند و یا اینکه بر خیزند و برای بقای خود در تاریخ بشریت، خود را از ین مجموعه ظلم و ستم جدا کنند. راه سوم بیدار شدن مردم ایران و دفاع جانانه انها از حقوق ملیت ها و برقراری یک نظام کاملا فدرال است.

‫هر سه راه بسیار سخت و دشوار است. راه اولی قطعا به زوال کاملشان میرسد. راه دوم هم همراه با کشتار خواهد بود ولی بقای انها را تضمین خواهد کرد. راه سوم آسانتر است ولی بعید بنظر میرسد که حاکمان و فعالان سیاسی ایران عادت دیکتاتوری پانصد ساله خود را رها کنند.

‫ جواب این سوال با نگاه کردن به این عکس ها روشن میشود.

 

 

 

  •  
 

 توزیع غذای نذری در مناطق محروم جنوب شرق کشور

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تصاویر: مدرسه کپری در نيک شهر

 

مدرسه 17 شهريور در روستای "سر آهنگي چاهان" از توابع نيک شهر (505 کيلومتری جنوب زاهدان) يکي از دهها مدرسه کپری است که در حاشيه اين شهرستان قرار دارد و دانش آموزان در چند پايه در آن مشغول به تحصيل هستند.

کد خبر: ۳۴۶۷۷۶

تاریخ انتشار:۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۴-23 September 2013

یک مملکت با کفر باقی میماند و با ظلم باقی نمی ماند.

 

انتشار از: 

دیدگاه‌ها

عدم انتشار شده: 
false
نظر: 
همین یکشنبه (۲۴ نوامبر) دکتر رضا حسین بر، محمد مصری و دکتر کریم عبدیان در اتاق پالتالکی AzerTalk Farsi در باره اعدام‌های اخیر در یک پانل بحث و گفتگو شرکت خواهند کرد. علاقمندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به www.azertalk.com مراجعه کنند

عدم انتشار شده: 
false
نظر: 
‫جناب درسادر
‫شما با باریک بینی و دل پاک و حسن نیت مسایل را مطرح کرده آید. بگذارید من چند مساله را توضیح دهم:
‫یک، ایران همیشه یک مملکت چند ملیتی، چند زبانی، چند نژادی و چند فرهنگی بوده است. این تکثر ، تفاوتهای فراوانی را ایجاد کرده که اکنون بخشی از موجودیت ایران است. رژیم ها هم کوشش کرده اند که با ایجاد تبعیض مردم را از هم دور نگهدارند. بومیگرایی بخشا نتیجه ملیگرایی تبعیض گراست. ملیگرایی بر اساس زبان فارسی و تشیع بنیاد شده که بطور طبیعی تمام امکانات مملکت را در اختیار شیعه و فارس زبان قرار داده است. انحصار قدرت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در دست این گروه جدایی ها را ایجاد و تقویت نموده است.
‫۲. و اما در مورد مهاجرت.

عدم انتشار شده: 
false
نظر: 
اگه اعتراضی صورت نمیگیره به خاطر اینه که در تمام موارد حکومت یا اونا رو به عنوان سنی های حامی تفکرات عربستان که سعی در تبدیل کردن اون استان به صورت افغانستان وپاکستان بکنند معرفی میکنه یا به عنوان قاچاقیان مواد برای همین این کشتن که ازش یاد میکنید یا اصلا تو ایران بازتاب پیدا نمیکنه یا به صورتی جلوه داده میشه که در راستای حفظ تمامیت ارضی وامنیت ملی بوده نه به صورت کشتار به خاطر مذهب درمود تاریخ هم انصاف داشته باشید در قبال 500 سال تقریبا از اموی تا الان هرجا شیعه تو اقلیت بوده وامکانش فراهم مورد تبعیض قرار گرفته اما به نظر من دلیل نداره تو صفحات تاریخ به دنبال درگیری ها باشیم وقتی امکان این رو داریم که روی یک ملیت واحد تاکید کنیم چرا باید با تاکید به نوع اقوام مختلف یا تفاوت ها بهونه به دست تجزیه طلب ها یا حکومت برای سرکوب بدیم ویک چیز دیگه همه ایرانی ها رو به قبول داشتن تبعیض متهم کردند

عدم انتشار شده: 
false
نظر: 
بلوچ ها و سنی ها ۵۰۰ سال توسط شیعیان و حکومت های شیعه قتل عام شدند و بخاطر ایران صبر و تحمل کردند. اگر در تشیع ظرفیتی برای برابری و انصاف بود، حد اقل در مورد خود شیعه ها تجلی پیدا میکرد. و از آنجا که تشیع ایرانی بر اساس دشمنی با اهل تسنن پدید آمده، تبعیض گرایی در ماهیت آن نهادینه شده است؛ بهمین دلیل شما هیچ اعتراضی بر علیه سنی کشی و بلوچ کشی در میان شیعیان نمیبیند. انهایی که بخود رحم نمیکنند چگونه به دیگران رحم میکنند؟

عدم انتشار شده: 
false
نظر: 
تمامیت ارضی ایران به هر قیمتی حفظ میکنیم این استان ها اگه روی ملیت خودشون تمرکز کنند و اشتراک های فرهنگی با بقیه به جای تاکید رو تفاوت ها راحت تر و سریعتر تبعیض ها از بین میرود در ضمن مشکلات اقتصادی مال همه ایران است اما تو استان های مرزی ودور از پایتخت بیشتر چون مدت زیادتری تو کانون توجه نبودند صرفا به خاطر اختلاف قومی نیست اما مذهب خرمشهر اهواز و...عربهای ایرانی شیعه هستند وقتی ایران از اقلیت شیعه وعلوی سوریه با تمام توان دفاع میکنه یا عراقی های شیعه نمیشه هرگز اجازه نخواهد داد پاره تنش خوزستان جدا بشه اذربایجان و ارادت خاص وویژه شون به ابولفضل زبانزد همه شیعیان ایران پس اگه تبعیضی باشه هم به خاطر مذهب نیست اگه خطر تجزیه طلب ها برطرف بشه یقینا با سرعت بالاتری این تبعیض رفع میشه چرا به جای تاکید روی ملیت ایران این همه به تفاوت قومی اصرار میکنید

عدم انتشار شده: 
false
نظر: 

‫آقای عباسی، ‫بجای جواب دادن ‫به محتوای مقاله من همان سنت شریف اتهام زنی رژیم متوسل شدید. جواب ۵۰۰ سال سنی کشی را چگونه میدهید؟ جواب ۵ میلیون آواره ایرانی را چگونه میدهید؟ جواب قتل ندا ها و سهراب ها را چگونه میدهید؟ چرا اکنون به التماس افتاده و از ممالک خارجی تقاضای کمک میکنید؟
تصویر تبریزی

عدم انتشار شده: 
false
نظر: 
چرا کسانی در جهان خواهان جدائی بخشی از خاک یک کشور می شوند؟ http://iranglobal.info/node/16550

عدم انتشار شده: 
false
نظر: 
باز آذربایجان را فراموش کردید
آذربایجان در فقر و محرومیت

عدم انتشار شده: 
false
نظر: 
سخنگویی جیش العدل و تجزیه طلبان یا بقول شما جدایی خواهان بر شما مبارک باد. شما حکومت شیعه و روحانیت در پانصد سال گذشته را محکوم کرده اید در حالیکه خودتان بعنوان دبیر حزب رستاخیز بخشی از حکومت گذشته بوده اید؟ چه گلی به سر مردم کاشتید؟ بعدن هم برای 25 سال عضو حزب مشروطه بودید. بعدن به ناگاه جمهوریخواه و فدرالیست خواه شدید. تا چند ماه پیش سخنگوی شبکه شورای سکولارهای سبز بودید. حالا هم سخنگوی یک جریان مذهبی ارتجاعی تروریستی ضد

افزودن نظر جدید

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA ی تصویری