رفتن به محتوای اصلی

زن ستیزی و شیعه سالاری در فرمان رهبربرای افزایش جمعیت
16.11.2013 - 00:33

زن ستیزی و شیعه سالاری در فرمان رهبربرای افزایش جمعیت .  

بهروز ستوده

حوزه اقتدار رهبر مطلق العنانی که جیره خواران چاپلوس ، او را به درجه ی نیمه خدائی رسانده اند و نوحه خوان های مزدور این روزها  به خَم ابروی او قسم میخورند ، با فرمان اخیری که در مورد افزایش جمعیت ایران صادر کرد ، به خصوصی ترین حوزه ی حقوق شخصی زنان ایران ، یعنی مسئله بارداری و تولید مثل نیز تسری پیدا کرد ، و عجیب نخواهد بود اگر رهبر نیمه خدا که ناظر و حاکم برکلیه ارکان حکومت اسلامی  و تمام شئون زندگی خصوصی و اجتماعی شهروندان ایرانی است ، فردا تعیین جنسیت جنین در زهدان مادران ایرانی را هم جزو اختیارات نامحدود ولی فقیه بداند چرا که در نظام ولایت فقیه همانگونه که رهبر مجاز است که با فرمانی ، هزاران شهروند ایرانی را به مرگ محکوم و رهسپار خاوران ها و لعنت آبادها  سازد ، لابد همین نظام "مقدس" این قدرت را به رهبر داده است تا جهت ازدیاد نسل شیعه دوازده امامی  ، دختران نوجوان ایرانی را به ازدواج های زود رس و تولید مثل بیشتر مجبور نماید !

وقتی که خامنه ای از لزوم افزایش جمعیت صحبت میکند ، بیاد داشته باشید که رهبرافسار گسیخته جمهوری اسلامی از کشوری پیشرفته و مرفه با اقتصاد و صنعتی شکوفا در اروپا و امریکا که با کمبود  نیروی جوان و فعال  مواجه است سخن نمیگوید ، ایشان از ایران سخن میگوید ، از کشور فقرو بیکاری و فساد و اعتیاد ، و افزایش جمعیت و نیروی جوان را برای ایران میخواهد ! ایرانی که اکثریت جمعیت آن در زیر خط فقر زندگی میکنند و از حداقل های استاندارهای معیشتی محروم میباشند ، ایرانی که بواسطه ی دزدی ها و سیاست های مخرب و ضدملی حکومتگران فاسد و غارتگرش ، تمامی زیرساخت های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و اخلاقی اش ویران شده است ، ایرانی که از طبق آمار دولتی بیش از 50% ازنیروی جوان و فارغ التحصلان دانشگاههای اش بیکار اند و یا به کارهای کاذب مشغول میباشند ، ایرانی که رتبه اول را در فرار مغزها در جهان به خود اختصاص داده است ، ایرانی که جوانان درمانده اش در جستجوی کار ، خود را به امواج دریا میسپارند و همه ساله صدها نفر در این میسر جان خود را ازدست میدهند ، ایرانی که حکومتگران دزد و نالایق اش ، حتی نتوانسته اند آب و نان مردم کشور را بدرستی مدیریت کنند و طبق محاسبات علمی کارشناسان محیط زیست  بخاطرهمین سؤ مدیریت ، پیش بینی میشود که تا 50 سال دیگر بیشتر از نیمی از مناطق مسکونی و زمین های حاصلخیزایران به کویر بی آب وعلف وشن زارهای خشک  تبدیل شود ، آری برای یک چنین کشوری  که رودخانه ها و دریاچه ها و چشمه های اش خشکانده شده  و برسر مردم اش باران اسیدی میبارد و باد نمک میوزد و  براساس تحقیقات علمی  ، در آینده ای نه چندان دورشرایط زیست محیطی این کشور به کلی تغییر خواهد کرد ، آری  برای این کویر ویرانه است که رهبرنیمه خدای جمهوری اسلامی ، فرمان افزایش جمعیت صادر میکند ، با این استدال مسخره که ایران به نیروی کار جوان نیازمند است ! گوئی که قرار است در آینده ،  در ایران معجزه ای شود و اقتصاد و صنعت و کشاورزی این کشور به آن چنان رشد و شکوفائی برسد که با مشکل کمبود نیروی کارمواجه گردد ، و گوئی که هم اکنون 75 ملیون ایرانی در رفاه و آسایش و ناز و نعمت زندگی میکنند که خامنه ای سودای دو برابرشدن جمعیت کشور را در سر می پرورانند !

بفرموده رهبر، جمعیت 75 ملیونی ایران  باید به 150 ملیون نفر افزایش پیدا کند ، البته  قبل از خامنه ای  رئیس جمهور محبوب او  احمدی نژاد نیز در زمان قدر قدرتی اش ، مدعی شده بود که ایران به 150 ملیون جمعیت نیاز دارد و سیاست دولت او برخلاف دولت های قبلی ،  تشویق خانوادها به داشتن فرزندان بیشتربود ، او همچنین مدعی شده بود که طرح کنترل جمعیت و تنظیم خانواده و سیاست "فرزند کمتر زندگی بهتر" طرحی استعماری و غربی است که دولت های پیش از او نادانسته آنرا دنبال کرده اند ، او طرح مذکور را منسوخ اعلام کرد و تا آنجا پیش رفت که برای نوزادانی که تازه بدنیا میایند جایزه تعیین نمود !  بنابراین سیاست افزایش جمعیت از مدتها قبل و در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد در دستور کار بیت رهبری قرار گرفته بود ، و اما اینکه چرا رهبر خودکامه در باره طرحی که ظاهراً منسوخ شده است سخنرانی و فرمان صادر میکند ؟ به باور اینجانب مخاطب فرمان رهبر، نه مردم ایران بلکه هشداری است به دولت روحانی  که  مبادا این دولت پا را از گلیم خود بیرون نهد و طرح "کنترل جمعیت و تنظیم خانواده" را که دولت احمدی نژاد آنرا منسوخ کرده است ، مجدداً سر از دولت اعتدال بیرون آورد . روی همین اصل به مجلس شورای اسلامی نیز دستور داده است که با تصویب مصوبه ای ، طرح افزایش جمعیت را به  صورت قانون در آورند تا دولت روحانی و دولت های پس از او  نتوانند از آن تخطی نمایند .

پس از صدور فرمان رهبر در مورد لزوم دوبرابرشدن جمعیت ایران ، بلافاصله در قم وسایر شهرهای ایران همایش ها و جلساتی برای پشتیبانی ازنبوغ و آینده نگری رهبر برگزار گردید که در آن همایش ها یک مشت فسیل قرون وسطائی از قماش آیت الله مصباح یزدی و آیت الله سبحانی و غیره که بجز دروغ و عوامفریبی در هیچ زمینه ای هنر وتخصصی ندارند ولی برای تمامی معضلات و مشکلات دنیا و آخرت ، همیشه پاسخی مناسب در لابلای محاسن و عمامه های خود آماده دارند ، در باره اهمیت کثرت اولاد و تولید مثل در حّد اعلی و ثواب این عمل خیر و خدائی ، موعظه کردند تا شاید شیعیان ایران را به زاد و ولد بیشتر ترغیب نمایند ! آیت الله مصباح یزدی که خود یکی از سردسته های اراذل و اوباش چماقدار همیشه در صحنه میباشد ، از جمله چنین گفت : « تکثر جمعیت و ازدیاد نسل جزو اصول اولیه اسلام است ، در برخی روايات به چرايی مطلوب بودن جمعيت اشاره شده و به عنوان مثال امت‌هايی وجود دارند كه به دليل كثرت اولاد به آنها مباهات شده است. حكمت الهی اين است كه از آبی نجس انسانی به وجود آورد كه تكامل يافته باشد و دين را بشناسد و لا اله الا الله بگویند لذا در مورد قضیه آفرینش و تولد نمیتوان شک کرد »

آیت الله سبحانی یکی دیگر از آخوندهای شرور و شرکت کننده در آن همایش چنین  گفته است : « نظام ما نظام اسلامي است و اين موضوع براي جهان استکبار قابل پذيرش نيست بنابراين پيوسته براي ما ايجاد مزاحمت کرده و اکنون اوباما مي‌گويد گزينه حمله نظامي روي ميز من است . پاسخگوی اين حمله احتمالي کيست؟ آيا با جمعيت پير و نيمه پير مي‌توان پاسخ حمله زميني و هوايي و دريايي دشمنان بي‌شمار را داد؟»  این به اصطلاح استاد حوزه علمیه قم  معتقد است که : «رونق اقتصادي و نشاط تجارت و صنعت و کشاورزي و ديگر فعاليت‌هاي درآمدزا مرهون رشد جمعيت است. هر گاه جمعيت رشد منفي به خود بگيرد و اکثريت اعضاي جامعه را پيران از کار افتاده تشکيل دهند رونق اقتصادي از دست رفته و چرخه اقتصادي دچار رکود مي‌شود بنابراين جامعه‌هايي که امروز با کاهش جمعيت رو به رو هستند ، چین با جمعیت یک ملیارد و 200 ملیونی ، زندگی آبرومندانه ای دارد و جهان سرمایه داری را  به دلیل فراوانی تولیدات خود به مخاطره افکنده است .»

اما اوج نبوغ این آیت الله و استاد همه فن حریف را باید در  ارزیابی ایشان از علت عدم رشد جمعیتی مطلوب حکومت اسلامی مشاهده کرد :

1« به رايگان در اختيار گذاشتن وسائل کنترل جمعيت و عوامل ديگري به اين موضوع کمک مي‌کند.»
2ـ « اشتغال زنان در ادارات، نهادها، کارگاه‌ها و ديگر جاها سبب کاهش جمعيت است.»
3ـ « سرگرمي متنوع از حضور در پارک‌ها، سينماها،‌ جشن‌ها، سبب کاهش جمعيت است زيرا دوران حاملگي و تربيت بيش از يک فرزند سبب گرفتاري است و با اين سرگرمي‌ها سازگار نيست.»

4- « طرح تنظيم خانواده به معناي کاهش جمعيت، در همه استان‌ها يکسان اجرا نشد،‌ استان‌هاي شيعي از آن استقبال کردند ولي استان‌هاي ديگر برعکس ، بر فزوني جمعيت اصرار ورزيدند بنابراين در خبرها آمده است در سال جاري در شهرک رضويه شهرستان مشهد، در ثبت‌نام دانش‌آموزان مقطع ابتدايي ، مدارس اين شهر 60 درصد اهل تسنن و 40 درصد شيعه هستند . اين خود هشداري براي نظام است.»

بدین ترتیب برای اینکه فرمان رهبر مبنی بر افزایش جمعیت ایران عملی شود به توصیه  آیت الله سبحانی میبایستی زنان شاغل را از همه ادارات و موسسات دولتی و خصوصی اخراج و روانه خانه کنند تا بتوانند به امر مهم تولید مثل اشتغال پیدا کنند !  پارکها و سینماها و میهمانی ها  را هم باید تعطیل کرد چونکه این سرگرمی ها میتواند در امر خطیر تولید مثل اخلال ایجاد نمایند ! برای سنی مذهب ها نیز باید سهمیه تولید مثل تعیین کرد تا مبادا تعدادشان در مناطقی زیادتر از شیعه مذهب ها شود که این نیز خطری برای حکومت اسلامی محسوب میشود و  دست آخر  وسایل پیشگیری بارداری را باید ممنوع و غیر قانونی و غیر شرعی اعلام کرد و لابد استفاده کنندگان  از آن وسایل را به جرم مفسد فی الارض و  محارب با خدا ، باید برای مجازات به دادگاههای انقلاب اسلامی تحویل داد !

ببینید بر کشور و مردم ایران در قرن 21 ،  چه کسانی و با چه افکار پوسیده و قرون وسطائی حکومت میکنند ،  آیا براستی در این سرزمین کسی نیست که در مقابل این فسیل های عهد عتیق  قد علم کند و  به آنان بگوید که طرح های آنان برای مدیریت جامعه بشری مربوط به  دوران برده داری و بربریت است و در این دور و زمانه کارائی نخواهد داشت ؟ البته کسی هست و فراوان اند انسانهای فرهیخته و متخصصی که این نابسامانی های کشور را  می بینند و راه علاج  را هم به مسئولان نشان میدهند ولی کو گوش شنوا  و چشم بینا ؟ در مورد همین فرمان سخیف  رهبر  برای ازدیاد جمعیت ایران ، چند روز پیش ضمن مطالعه مطالبی که در مورد این موضوع برشته تحریر در آمده است ، مصاحبه یک بانوی خبرنگار با یک استاد دانشگاه  در داخل کشور  توجه مرا جلب کرد ، از آنجائی که تمامی وسایل ارتباط جمعی در حیطه کنترل حکومت اسلامی است و  صدای متخصصان مستقل و  آزاد اندیش در داخل کشور سانسور میشود ، در اینجا عین مصاحبه را  نقل میکنم تا شما خوانندگان محترم تفاوت اظهار نظر یک فرد متخصص و یک آیت الله را درمورد مسئله  طرح افزایش جمعیت را مشاهده کنید .

مصاحبه گر خانم فهمیه حسن میری است و مصاحبه شونده آقای مصطفی اقلیما ، استاد دانشگاه و رییس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران . ایشان معتقد است که طرح جامع "جمعیت و تعالی خانواده "که برای افزایش جمعیت هم اکنون  در مجلس شورای اسلامی مطرح است اثرات معکوس و نامطلوبی در جامعه برجای خواهد نهاد .

متن مصاحبه :

خبرنگار : این هفته قرار است طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار بگیرد. این طرح با هدف تشویق به ازدواج و فرزندآوری و در 50

ماده توسط نمایندگان مجلس تهیه شده است اما دو ماده انتقادبرانگیز هم دارد.

ماده 9 این طرح می‌گوید در کلیه بخش‌های دولتی و غیردولتی اولویت استخدام به ترتیب با مردان دارای فرزند و سپس مردان متاهل فاقد فرزند و سپس زنان دارای فرزند است. همچنین بر اساس ماده 10 این طرح، 5 سال پس از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، جذب افراد مجرد به عضویت هیات علمی در تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی و معلمین مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی، ممنوع است ، این دو ماده باعث شده انتقادهایی درباره نادیده گرفتن حقوق افراد مجرد و همچنین زنان به وجود بیاید به طوری که گفته می‌شود نه تنها مفید واقع نمی‌شود بلکه ممکن است آُسیب‌هایی به همراه داشته باشد . درباره آُسیب‌های اجتماعی و فردی احتمالی تصویب این طرح با چنین ماده‌هایی، با مصطفی اقلیما، رییس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران و عضو هیات مدیره مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی گفت‌وگو کردیم :. 

 سئوال - به نظر شما طرحی به نام طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده که برای افزایش جمعیت در نظر گرفته شده چقدر می‌تواند در افزایش جمعیت موثر واقع شود؟

جواب - این مسائل در دنیا ثابت شده است که به زور و با طرح و لایحه نمی‌توان مردم را به کاری مجبور کرد و حتی اگر هم به انجام کاری وادار شوند نتایج مطلوبی نخواهد داشت. مشابه این کار را در وام‌های ازدواج دیدیم که به جوانان وام ازدواج داده می‌شد اما از سوی دیگر میزان طلاق افزایش پیدا کرد و حتی گفته شد 60 درصد کسانی که وام ازدواج گرفته بودند کارشان به طلاق کشید که طبیعی هم بود. وقتی جوانی وضعیت مالی و اشتغال مناسب نداشته باشد و به مرحله پذیرفتن مسئولیت و تعهد در زندگی مشترک هم نرسیده باشد و صرفا با چنین کمک‌های مقطعی بخواهد ازدواج کند، طبیعی است که این زندگی دوام نمی‌آورد. این طرح جدید هم از آن دسته طرح‌هاست که در درازمدت نمی‌تواند مشکلی را حل کند. وقتی افراد از پس هزینه‌های خودشان برنمی‌آیند و حتی اگر استخدام هم بشوند با آن حقوق ناچیز نمی‌توانند زندگی را بگذرانند چطور قرار است به ازدواج تشویق شوند و بعد از آن هم به داشتن فرزند بیشتر روی خوش نشان دهند؟

 سئوال - درباره مواد 9 و 10 این طرح که اولویت استخدام را به ترتیب برای مردان دارای فرزند و سپس مردان متاهل فاقد فرزند و سپس زنان دارای فرزند قائل شده چه نظری دارید؟

جواب - ما در جامعه‌ای هستیم که اسلامی است و یکی از مهمترین اصول در یک جامعه اسلامی این است که گفته می‌شود در زندگی شخصی مردم نباید تفحص کرد. نمی‌توان برای افراد شرط گذاشت که اگر مطابق این خواسته ما عمل کنی دارای حقی را که طبیعتا داری به تو می‌دهیم و در غیر این صورت آن را سلب می‌کنیم. نکته‌ای که در نظر گرفته نمی‌شود این است که می‌گویند افراد باید متاهل باشند تا بتوانند این مشاغل را بگیرند اما در زمان ازدواج هم به آنها گفته می‌شود باید شغل داشته باشید تا بتوانید ازدواج کنید. بالاخره افراد باید ازدواج کنند تا شاغل شوند یا شاغل شوند تا بتوانند ازدواج کنند؟ این چرخه‌ای است که با چنین طرح‌هایی به نتیجه نمی‌رسد.

 سئوال - یعنی به نظر شما چنین طرح‌هایی حتی می‌تواند به دور شدن بیشتر افراد مجرد از شغل و پس از آن ازدواج بینجامد؟

جواب - به نظر من نباید اولویتی قائل شد چون باید شایسته‌سالاری در نظر گرفته شود و افراد با توجه به ویژگی‌ها، تخصص‌ها و توانایی‌هایشان به کار گرفته شوند اما حتی اگر قرار بود اولویتی قائل شوند بهتر بود برای مجردها قائل شوند که بعد از آن بتوانند ازدواج کنند. کسی که ازدواج کرده و فرزند هم دارد طبیعی است که تا آن زمان شغلی هم داشته باشد که به گذران زندگی می‌پردازد اما معمولا کسی که مجرد است و شغلی هم ندارد احتمال این که بتواند ازدواج کند کمتر می‌شود چون به او گفته می‌شود کار و درنتیجه شرایط ازدواج را نداری .

سئوال - درباره در اولویت قرار دادن استخدام مردها نسبت به زنان در این طرح چه نظری دارید؟

جواب - این هم موضوع دیگری است که در این طرح قابل تامل است و به نظر می‌رسد لایه‌هایی از نادیده گرفتن زنان و خشونت اجتماعی نسبت به آنها را در بر دارد چراکه گفته می‌شود اگر قرار است افراد استخدام نشوند باید به طور مساوی استخدام نشوند و اگر هم قرار است این تبعیض وجود داشته باشد و افراد متاهل در اولویت استخدام قرار بگیرند حداقل آنها اعم از زن و مرد به طور مساوی در اولویت قرار بگیرند نه این که صرفا مردان،‌ آن هم در شرایطی که می‌بینیم امروزه اشتغال زنان یک امر عادی است و در بیشتر خانواده‌ها هم زنان شاغلند و هم مردان .

 سئوال - به نظر شما اگر این مواد به این شکل تصویب شوند چه آثاری به جا می‌گذارند؟

جواب - به نظر من در درجه اول باید از تصویب آنها به این شکل جلوگیری شود اما اگر هم تصویب شود مسئولان بدانند که نه تنها به افزایش جمعیت کمک نمی‌شود بلکه مشکلات بسیار دیگری را در پی دارد ازجمله مهاجرت افراد نخبه اما مجرد، دلسردی جوانان و زن‌ها و بروز انواع آسیب‌های اجتماعی و همچنین بر خلاف آنچه مد نظر طراحان بوده افزایش طلاق به جای افزایش ازدواج. وقتی کسی تنها انگیزه‌اش برای ازدواج این باشد که بتواند استخدام شود و از لحاظ فردی و شخصیتی به مرحله‌ای نرسیده باشد که آماده ازدواج باشد و فرد مناسب را پیدا نکرده باشد، این زندگی نمی‌تواند موفق باشد درنتیجه طلاق و آُسیب‌های پس از آن را به دنبال می‌آورد .

سئوال - سایر کشورها چطور با بحران کاهش جمعیت روبه‌رو می‌شوند؟

جواب - در همه کشورها به این صورت است که در چنین مواردی فقط شرایط را برای مردم فراهم می‌کنند نه این که برای آنها شرط و شروط گذاشته شود. از بنگلادش که یکی از فقیرترین کشورهاست گرفته تا امریکا و کشورهای اروپایی که دچار بحران جمعیت هستند هیچکدام چنین شروطی برای ازدواج و فرزندآوری نمی‌گذارند و درنهایت اگر بخواهند کاری کنند این است که حمایت‌های مادی و تسهیلات در نظر می‌گیرند به عنوان مثال این که می‌گویند اگر بچه‌دار شدید ما تا پنج سال هزینه او را تامین می‌کنیم و مهدکودک و مدرسه رایگان برایش در نظر می‌گیریم نه این که بگویند چون فرزند ندارید باید شغل هم نداشته باشید .

سئوال - شما چه پیشنهادی برای افزایش جمعیت دارید .

جواب- من در درجه اول پیشنهاد می‌کنم مانند تمام کشورهای دنیا هنگام بررسی چنین مسائل مهمی از نهادهای مرتبط و متخصص در این حوزه‌ها کمک و مشورت گرفته شود. خود ما در انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران بارها مطرح کردیم که بدون هیچگونه چشمداشتی حاضریم نتایج مطالعات و راهکارهای کارشناسی‌شده را با نهادهای تصمیم‌گیر درمیان بگذاریم اما تاکنون کسی از ما و نهادهای مشابه ما هیچ مشورتی نگرفته است.

در کنار این موضوع، توجه نمایندگان مجلس و مسئولان را به این موضوع جلب می‌کنم که اگر می‌خواهند ازدواج و فرزندآوری بیشتر شود در درجه اول باید افزایش بی‌رویه قیمت‌ها را مهار کنند. وقتی فردی حتی نمی‌تواند مخارج زندگی خودش را تامین کند طبیعی است که به سمت یک زندگی مشترک نرود و موضوع فقط این نیست که شغل داشته باشد یا نداشته باشد چون حتی افرادی که شاغل هستند هم جرات ازدواج کردن را ندارند ، علاوه بر این موارد، باید کاری کرد که اشتغال برای جوان‌ها زیاد شود و این کار را می‌توان از طرق مختلف انجام داد؛ به عنوان مثال این که افراد بازنشسته را به قدری تامین کنند که لازم نباشد پس از بازنشستگی هم کار کنند و این فرصت‌های شغلی در اختیار افراد جوانتر قرار داده شود یا این که در شغل‌های دولتی و به عنوان مثال دانشگاهی به افراد اجازه داده نشود که چند شغل داشته باشند بلکه حقوق افراد طوری باشد که هرکس با داشتن یک شغل بتواند تامین مالی شود .

راهکاری زیاد دیگری هم هست که به جای چنین طرح‌های مقطعی می‌توان از آنها کمک گرفت. مساله اینجاست که مجلس به جای این که کاری کند که مشکلات بیشتر شود باید به فکر کاهش مشکلات از طریق اصولی باشد. اگر افراد شغل و به تبع آن شخصیت اجتماعی و امکان یک زندگی مناسب را داشته باشند چرا باید از ازدواج و فرزند داشتن گریزان باشند؟ کاری که نمایندگان مجلس باید انجام دهند این است که اول به دنبال این چراها باشند نه این که لایحه‌ و طرحی را تنظیم کنند که فضای روانی افراد جامعه را به هم بریزد .

سئوال – آیا معتقدید بدون تصویب و صرفا مطرح کردن چنین طرح‌هایی هم فضای روانی جامعه مشوش می‌شود؟

جواب - بله، وقتی در شرایطی قرار داریم که با روی کار آمدن دولت جدید امید و انگیزه در مردم و به ویژه جوان‌ها به وجود آمده است چرا باید با مطرح کردن چنین موضوعاتی فضا را متشنج کرد؟ حتی اگر چنین موضوعاتی به سرانجام نرسد اما این که افراد احساس کنند چنین نگاهی نسبت به آنها در بین مسئولان وجود دارد و برایشان چنین تصمیم‌گیری‌هایی می‌شود، ناامنی و بی‌اعتمادی آنها را در پی دارد که خود این بی‌اعتمادی عواقب بسیار دیگری در پی خواهد داشت .

این بود نظر یک دکتر جامعه شناس که عمر خویش را صرف امور اجتماعی کرده و در این زمینه تجربه و تخصص دارد ، در مورد طرح بیت رهبری برای افزایش جمعیت ایران ، آیا رهبرخودکامه به نظرات کسانی  از قبیل آقای مصطفی اقلیما توجه خواهد کرد ؟ مسلماً خیر ، رهبر به نظریات آیت الله مصباح یزدی و آیت الله سبحانی احتیاج دارد نه نظریات یک جامعه شناس . برای بازگرداندان زنان ایران به اندرونی خانه ها و سپردن نقش سنتی بچه داری و  آشپزی و لباس شوئی به آنان  و برای آراستن سپاه اسلام با جوانان فریب خورده و شمشیر زن و چماق بدست ، رهبر و ولی فقیه  به علمای حوزه علمیه قم نیاز دارد نه استادان دانشگاه و فرهیختگان جامعه .

24 آبان ماه 1392

15 نوامبر 2013

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.