رفتن به محتوای اصلی

عملیات انتحاری بیروت و گسترش جبهه های جنگ سوریه
20.11.2013 - 14:59

تا چندی پیش انتظار میرفت که شهرهای ویران سوریه، سنگرهای جنگ مدافعان دیکتاتوری اسد و جمهوری ملاهای ایران از یکسو، و جبهه ای بزرگ از غرب و متحدین شان در خاورمیانه باشند، ولی مواضع سرسختانه روسیه برای باج گیری از آمریکا و اروپا، رودروئی مستقیم و ضربتی را بتعویق انداخت.
اما نیروهای حاضر در منطقه در برابر رژیم اسلامی و دیکتاتور سوریه، ازعزیمتگاه های ارتجاعی صف آرائی کرده اند و اسرائیل، ترکیه و اکثر کشورهای عربی علاقمند اند تا ملاهای ایران را گوشمالی دهند، هرجند که هر جنگی اغاز شود، قربانیان اصلی آن مردم ایران هستند که رژیم اسلامی از فدا کردن آنها برای اسلام و اسلامگرایان ابائی ندارد. سیاستهای پان اسلامیستی رژیم اسلامی بر بنیاد منافع قشر انگل روحانیت شیعه و الویت دین، فرهنگ و سنت های عربی اسلامی استوار است.
جمهوری ملاها 35 سال سیاست تهاجم آئینی در سطح ملی و بین المللی پیشه کرد و بر طبل جهانی کردن اسلام شیعه کوبید. این سیاست محرک تجاوز پان عربیسم به ایران و جنگ 8 ساله گردید. رژیم اسلامی زیر شعار جنگ نعمت است، اسباب ویرانی دو کشور ایران و عراق، قربانی شدن بیشماری از مردم دو کشور و فربه شدن صاحبان صنایع نظامی غرب را فراهم کرد. و همچنان بدلیل ماهیت دینی، تهاجمی و استیلاگرانه حکومت اسلامی، همواره جنگ افروزی منطقه را تهدید می کند.
روآوری چنین حکومتی به انرژی هسته و مشروط نمودن آن به سرنوشت ایران و ایرانیان، خود ماجراجوئی از جنس ماجراجوئی های خمینی ست که شعله جنگ 8 ساله را برافروخت.
با گذشت 35 سال از حکومت اسلامی، فساد همه جانبه سراسر نظام را فرا گرفته، پایگاه اجتماعی رژیم در میان بخش های متوهم از دست رفته، و سیاست اسلامیزاسیون عربیزاسیون ایران با شکست مواجهه شده است. در شرایطی چنین شکننده نقدی ها، رادان ها، شمعخانی ها و کلن چماقداران رژیم سکانهای امور را در دست گرفته و بقاء نظام به شمشیرهای از روبسته قوه قهریه مشروط شده است.
اوضاع شکننده داخلی، جمهوری ملاها را مجبور به عقب نشینی در روابط بین الملل کرده و بدلیل فقدان اراده واحد در حاکمیت، امر عقب نشینی برای نجات نظام، بحران و تنش در بالا را در پی داشته است.
جمهوری اسلامی بیش از نیروی خارجی، از کینه مردم ایران و خیزش ملی براندازانه داخلی هراس دارد. تعداد اعدام های 100 روزه دولت ملاحسن روحانی، خبر از عمق وحشت نظام از جنبش های اجتماعی و انفجارهای توده ای می دهد.
جمهوری اسلامی ملاها پس از 35 سال ترکتازی در ایران، بایستی به ملت چرائی ناتوانی اش در حل ابتدائی ترین مطالبات مردم را پاسخ دهد. اما دست اندرکاران نظام صورت مسئله را تغییر داده و برای فرار از اقرار به تضاد خود با زندگی، مترسکی میسازند تا اذهان مردم بدان مشغول گردد. از اینرو جنگ و تنش در سطح منطقه و جهان برای جمهوری اسلامی نعمت محسوب می شود.
رژیم در جریان دمیدن در شیپور حکومت جهانی اسلام، دفاع از فلسطین، لبنان و قبر زینب در سوریه می تواند بی لیاقتی و ناتوانی های تاریخی خود و شکست اسلام در ایران را به حاشیه اذهان عمومی بفرستد. سیاست های تهاجمی رژیم در منطقه نمی تواند در درازمدت بی پاسخ بماند. ائتلاف اسرائیل، ترکیه و اکثر کشورهای عربی در برابر جمهوری ملاها بیانگر این واقعیت است که سیاست ایجاد جبهه ای اسلامی در برابر غرب شکست خورده است. کشورها بر اساس منافع ملی و دوری و نزدیکی شان به دلار و یورو تعیین سیاست می کنند و این تنها رژیم اسلامی ست که بخاطر بیگانگی با ایران و ایرانیت چنین با دست و دلبازی از هستی ایران و ایرانیان هزینه می کند.
به نظر میرسد که شرکت جمهوری ملاها در جنگ سوریه برایش ارزان تمام نمی شود. درگیری های منطقه ای تا کنون غیرمستقیم بوده و پس از شکست وحدت اراده در حمله به سوریه، جنگ در اشکال نامنظم آغاز شده است. انفجار سفارت جمهوری ملاهای ایران در بیروت (۱۹ نوامبر 2013) را می توان نقطه آغاز دوره تازه ای تلقی کرد؛ دوره ای که جنگ از خیابانهای سوریه به بیرون مرزها کشیده شده است.
آنچه به ایران و ایرانیان و منافع ملی ما مربوط می شود؛ همانا ایجاد آمادگی برای تعیین تکلیف با نظامی ست که روزانه شهروندان کشور را مورد تجاوز آئینی، دینی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی قرار می دهد و تیشه به ریشه ما می زند!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.