رفتن به محتوای اصلی

اوباما افتخار ساقط کردن جمهوری اسلامی را به جمهوریخواهان محول کرد
25.11.2013 - 17:48

هر چند پس از ده سال پر تنش و پر از فراز و نشیب جمهوری اسلامی توانست تا حدودی از مشکلات ناشی از جاه طلبی های اتمی خود بکاهد، اما هم مقامات جمهوری اسلامی و هم اعضاء 1+5 به خوبی می دانند که این توافق موقتی است و هیچ امیدی به رفع کامل این مشکل نمی توان داشت.
خامنه ای به خوبی توانست بر سه بحران قابل پیش بینی سال 92 که هر یک می توانست به تنهایی موجودیت نظام آخوندی را به خطر اندازد فائق شود.
حذف احمدی نژاد از نظام با کمترین هزینه ممکن ، برگزاری انتخابات پر شور ریاست جمهوری و کشاندن رای دهندگان به پای صندوق های رای و کسب مشروعیت از دست رفته نظام و در نهایت توافق با قدرت های جهانی بر سر منازعه اتمی سه خطری بودند که به شدت نظام جمهوری اسلامی را تهدید می کردند.
اگر چه توافق حاصل شده توانست موجی از امید و آرزو در بین ایرانیان به همراه آورد اما بی گمان قدرت مداران حاکم که حیات سیاسی و اقتصادی آنها در گرو دشمن سازی و درگیری با جهان بویژه آمریکاست، مدت طولانی سکوت نخواهند کرد و در نهایت جمهوری اسلامی؛ همان گونه که سابقه این رژیم نشان می دهد؛ پس از خلاصی از دامنه رو به گسترش فشارهای سیاسی و اجتماعی و رفع بخشی از تحریم های بین المللی، دوباره بر طبل جنگ طلبی و باج خواهی خود خواهد کوبید و به حرکت در دور تسلسل استکبار ستیزی و دشمن تراشی ادامه خواهد داد.
در چند ماه گذشته همین تفکر چندین بار ایران را تا آستانه درگیری نظامی با آمریکا پیش برد اما هر بار عقلانیت حاکم بر کاخ سفید مانع از به ثمر رسیدن آرزوی تندروهای جمهوری اسلامی و اسرائیل شد.
شاید بزرگترین شانس مردم ایران در طی 35 سال از عمر جمهوری اسلامی را حضور اوباما در راس قدرت آمریکا بتوان نامید زیرا بی گمان به جز اوباما و تیم او، هر فرد دیگری از دو جناح سیاسی آمریکا اگر بر مسند قدرت کاخ سفید تکیه زده بود امروز ایران سرنوشتی مشابه عراق و افغانستان و رهبران جمهوری اسلامی هم سرنوشتی مشابه صدام و معمر قذافی داشتند.
تحمل کجدار و مریز حکومت اسلامی از جانب آمریکا و استفاده از ابزارهای اقتصادی به جای گزینه نظامی بی شک تا انتهای زمامداری اوباما ادامه خواهد داشت و خامنه ای هم همچون گذشته با تکیه بر فریبکاری حسن روحانی و دولت او خواهد توانست حکومت خود را به مدت حداقل 4 سال آینده به پیش ببرد اما در نهایت دولتی در آمریکا بر سر قدرت خواهد رسید که فارغ از مشکلات اقتصادی آمریکا و جهان با استفاده از بدترین شکل گزینه نظامی حلقوم جمهوری اسلامی را به شدت خواهد فشرد و بر حیات ننگین جمهوری اسلامی خط بطلان خواهد کشید.
در حال حاضر جمهوری اسلامی و خامنه ای در حساسترین انتخاب تاریخ خود قرار دارند، تا باید بصورت شرافتمندانه به تعهدات خود در قبال جامعه جهانی عمل نماید و بدون کوچکترین فریب و دغلکاری؛ که در ذات جدا ناپذیر حکومت اسلامی است؛ به تعامل سازنده با جهان بپردازد و یا اینکه با ادامه شرارت ها و اعمال قرون وسطایی خود مقدمات حمله همه جانبه آمریکا به رهبری جمهوری خواهان را فراهم نماید.
افتخاری که اوباما آنرا در کمال سخاوت به جمهوری خواهان محول نمود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
http://mypoorhome.blogspot.se

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.