رفتن به محتوای اصلی

چرا حکومت بیرون بودن حشمت طبرزدی از زندان را تاب نمی آورد؟
20.01.2014 - 05:16

دیگر آنکه حشمت با روش شجاعانه واتحاد گرایانه اش در حضور ی که بیرون از زندان داشت چند ضربت اساسی به سیستم دیکتاتوری زد . او از ادامه شکایتش بر علیه خامنه ای سخن گفت . با دستور غیر قانونی تلفنی به زندان نرفت ، در مراسم بزرگداشت سمبل های شهیدان قتل های زنجیره ای محمد مختاری ومحمد جعفر پوینده شرکت کرد. برای حضور در مراسم بزرگداشت شهیدان خانواده فروهر ها اعلام آمادگی کرد وپیام فرستاد ودر این باره با دوستانش سخن گفت . او از بیانیه کارزار لگام ، مخالفت گام به گام با اعدام ، پشتیبانی کرد ونسبت به اعدام وخشونت حکومتی مخا لفت وانزجار خویش را اغلام نمود . خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی وکارگری شد ، در مصاحبه اش از دوستی وهمراهی وهم سفرگی با زندانیان مبارز کارگری از جمله افشین اسالو سخن گفت.

یرای توجه به وضعیت معشیتی مردم که همانا دستمزد بگیران اعم از کارگران وکارمندان می باشند که به همرا ه خانواده هایشان اکثریت مردم را تشکیل می دهند، از در خواست ماهیانه دریافتی حقوق تا 2 میلیون تومان دفاع کرد .در جنبش همبستگی مردم ایران حضور یافت وبه عنوان یکی از سخنگویان آن از مواضع این همبستگی مردمی دفاع نمود ، وباطرح درخواست بانوان کشور در دفاع از برابری حقوق زنان ومردان با بیان گزینه نه به حجاب اجباری دفاع نمود .چرا که زنان میهنمان سالهاست با مقاومت در برابر پوشش اجباری واستفاده از انواع شیوه ها در پوشش خود با دادن هزینه های گزاف از پذیرش پیشنهاد حداکثری حکومت مستبد دینی سر باز زده اند ، حشمت برای تحقق این در خواست ها نظر موافق خود را اعلام نمود ودر راه ایجاد هماهنگی برای طرح این درخواست ها ورسیدن به جامعه ای سکولار دموکرات تمام توانش را به کار بست. ، او به خانواده های زندانیان سیاسی سر زد . همراه خانواده شجاعش به منزل مادر ستار بهشتی یکی از شهیدان جنبش کارگری رفت و با نسرین ستوده وکیل مدافعش عکس یادگاری گرفت . ... اگر از کارهای بسیاری که حشمت طی همین مدت کوتاه انجام داد بخواهم بگویم مثنوی هفتاد من خواهد شد مثل تک تک نوشته هایش در فیس بوک ها ومقالاتی که در انها نظرات خود را منتشرکردومصاحبه هایی که با رسانه های پر بیننده انجام داد وتلاش سترگی که برای پایداری وپیگیری جنبش گذر از دیکتاتوری با تکیه بر درخواست های حداقلی ولی مشترکی که در سطور پیشین آوردم وکوششی که برای گسترش سعه صدر وپذیرش نظرات متفاوت ولی متحد در وحدت عمل بکار گرفت .

در مجموع آنچه که حشمت انجام داده است نه جرم است ونه خلاف . همه این تلاش ها در چهارچوب تعاریف حقوق بشری می گنجد .امارژیم طاقت حضور شجاعت ، همگرایی ووحدت عمل وتسامح وتلاش برای ایجاد اتحاد وهمبستگی را ندارد که امثال حشمت را به زندان می فرستد آن هم بدون هیچ جرمی. نتیجه می گیرم ادامه تلاش برای ان چیزهایی که حشمت به خاطر آن ها دوباره به زندان باز گردانده شد تلاش دیکتاتور را برای خنثا کردن امثال حشمت ها در هم می شکند ،وانگار که حشمت کماکان در کنار ما ودر راهی که با هم پی گرفته ایم همراه ماست .

یگانه راه شکست ترفند های حکومت دیکتاتوری تلاش برای عبور از دیکتاتوری با تکیه بر درخواست های شهروندان می باشد . 1- مخالفت با اعدام وخشونت 2- آزادی همه زندانیان سیاسی وکارگری 3- درخواست حداقل 2 میلیون تومان دستمزد برای همه حقوق بگیران کشور با توجه به شرایط اقتصادی موجود 4- نه به حجاب اجباری 10/18/2014

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.