رفتن به محتوای اصلی

ملوانان و لنجداران معترض از خروج مدیران از استانداری بوشهر جلوگیری كردند
21.05.2011 - 11:10

دقایقی پیش و پس از اتمام جلسه شورای اداری استان و زمانی كه مدیران استانی قصد خروج از استانداری بوشهر را داشتند با ممانعت برخی از تجمع كنندگان مواجه شدند.

گزارش خبرنگاران حاكیست تجمع كنندگان شعار "استاندار محترم؛ گشنه ایم، گشنه ایم" را سرداده و خواستار رسیدگی استاندار بوشهر شدند.

گفتنی است استاندار بوشهر نیز به نمایندگان معترضین قول داد تا در نشست چهارشنبه وی با معاون اول رییس جمهور، این موضوع به طور جد مطرح و هر چه زودتر تصمیم گیری شود.

گفته می شود پنج تن از نمایندگان ملوانان به همراه پورفاطمی، میگلی نژاد و استاندار بوشهر در نشستی به بررسی مشكلات موجود پرداخته و مهندس جهانبخش به آنان قول داد كه در نشست روز چهارشنبه وی با معاون اول رییس جمهور حضور داشته باشند.

گفتنی است برخي قوانين و تصميم گيري ها در مورد قانون كالاهاي همراه ملوان ( ته لنجي ) باعث خانه نشيني ملوانان و صاحبان لنج هاي سفاري و مختل شدن زندگي بندر نشينان شده است اين تصميم گيري ها که با هدف مبارزه با قاچاق كالا گرفته شده ولي در واقع فعاليت اقتصادي و زندگي 80درصد مردم اين مناطق را كه به طور مستقيم و غيرمستقيم وابسته به دريا و دريانوردي است، با مشكل مواجه كرده است.

يكي از لنجداران بندر گناوه گفت: زندگي بيشترساحل نشينان استان بوشهر از زمان هاي قديم از طريق كالاهاي همراه ملوان تامين مي شده است ولي امروز با توجه به افزايش بيش از هفت برابري هزينه هاي دريا روي لنج ها، سفرهاي دريايي مقرون به صرف نيست.

حمزه بويراتي افزود: اكنون هزينه سفر هر موتورلنج بطور متوسط 75ميليون ريال است كه با توجه به محدوديتي كه اخيرا براي ترخيص كالاهاي ملواني ايجاد شده درياروي سفري پرخطر و رنجي بي فايده است.

وي اضافه كرد: اكنون 21روز است كه لنج هاي سفاري بندر گناوه هيچ فعاليتي نداشته اند و اين امر باعث نارضايتي آنان شده است.

بويراتي بيان كرد: اين مرزداران بدون حقوق و تسهيلاتي در اين مناطق بد آب وهوا در شرايط سختي زندگي مي كنند و تنها محل امرار معاششان بويژه در منطقه گناوه، ديلم و بندر ريگ كه هيچ كارخانه و امكانات دولتي و خصوصي براي كار وجود ندارد درياست.

يكي ديگر از لنجداران گناوه اي نيز گفت: قبل از افزايش قيت سوخت ملوانان بسختي زندگي خود را مي چرخاندند و امروز با پنج برابر شدن قيمت سوخت و محدوديت حمل كالاهاي ملواني سفرهاي تجاري نيز به صرفه نيست.

محمد علي احمد زاده افزود: ما نيز مخالف قاچاق كالا هستيم ولي مسوولان در تصميم گيري ها حداقل از نظرات ملوانان و لنجداران استفاده كنند تا اين طور زندگي اين قشربا مشكل روبه رو نشود.

وي با بيان اينكه تنها تقاضايي كه ما از مسوولان داريم تامين زندگي آبرومندانه است اضافه كرد: مرزداران استان بوشهر همواره در طول هشت سال دفاع مقدس پشتيبان نظام بوده و از مرزها حمايت و دفاع كردند و امروز نيز ما مشكل سياسي نداريم بلكه تنها مي خواهيم كه دولت به ما توجه داشته باشد.

احمد زاده تاكيد كرد: مقرون به صرفه نبودن سفرهاي تجاري و توقف بيش از حد لنج ها در لنگرگاه ها ممكن است به مصلحت نيست.

مديرعامل اتحاديه لنجداران استان بوشهر نيز گفت: در ابتداي اجراي قانون هدفمندي يارانه ها، لنجداران بدون اضافه كردن كرايه حمل بار با دولت همكاري كردند و همه لنج ها به سفر رفتند.

محمود رستم جبري افزود: همكاري لنجداران باعث شد تا اضافه شدن قيمت سوخت شناورها باعث راكد شدن چرخه صادرات و واردات نشود و پس ازآن نيز درنشستي با اتاق بازرگاني استان بوشهر با نظر بازرگانان قيمت كرايه بار نيز تا 15درصد افزايش يافت.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.