رفتن به محتوای اصلی

همایش سکولارهای سبز در تورنتو محل تجلی تفاهم بود
17.05.2011 - 17:10

همایش سکولارهای سبز در تورنتو محل تجلی تفاهم بود. شخصیت های متفاوت با عقاید متفاوت در هماهنگی کامل با هم به گفتگو پرداختند، در کنا هم نشستند و برای آینده ایران، سکولاریسم را به عنوان اصل مرکزی، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. کسی نیست که از آخوند ها بعنوان صاحبان و مفسران مذهب ، ضرر و زیانی ندیده باشد؛ حتی آخوند جنتی که فرزند خود را تحویل جلادان داد و سپس خود بعنوان جلاد اصلی، تیغ بر سر و گردن بسیاری از مردم بیگناه کشید. هدف نجات دادن مردم و دین و مذهب از دست سیاست و آخوند های تبهکار بود.

‫نشاط و شادی شگفت انگیزی در میان شرکت کنندگان وجود داشت. یک موج مثبت در محیط، همه را به شوق در آورده بود. من بسیاری از شرکت کنندگان را قبلا ندیده بودم، ولی به جرات میتوانم بگویم که در پایان جلسه همه با هم دوست شده بودیم. امید به آینده بسیار قوی بود و هر کس در خود انرژی تازه آیی برای مشارکت در آینده احساس میکرد.

‫انجمن تورنتو و مخصوصا دکتر زندی، مهارت فوق العاده ای در تنظیم برنامه ها نشان دادند که باعث حرکت آرام و نشاط انگیز کنفرانس بود. سخنرانان در چنین محیط ملایمی، نظر ات خود را بیان داشتند.

‫از دستاوردهای زیادی که این کنفرانس برای من داشت، دیدن دوست گرامیم، دکتر نوری علا پس از چندین سال بود. او بیش از همه در تدارک این کنفرانس وقت و انژی گذاشت‫و توانست از افراد متفاوتی با علایق متفاوت، پیامهای مناسبی برای کنفرانس بگیرد. ‫او منبع الهام کنفرانس بود؛ چراکه او بود که مساله سکولاریسم را بطور جدی مورد رسیدگی قرار داد و موفق شد آنرا به موضوع اصلی گفتمان سیاسی ایرانیان تبدیل کند.

همین طور فرصت شد که استاد اندیشمند خود، دکتر براهنی را از نزدیک ببینم. او همچنان سر حال بنظر میرسید. سخنان او در کنفرانس بسیار آموزنده بود. در گفتگوهای خصوصی با او در یافتم که خلاقیت، شوخ طبعی و حس طنز گویی او همچنان قوی و تیز مانده بود. ‫دکتر براهنی با همراهی آقای زرهی، سردبیر نشریه شهروند آمده بود.

‫اشنایی خانم فاطمه حقیقت جو و من با این سوال طنز آمیز من که ، " آیا شما که حقیقت جو هستید، حقیقت گو هم هستید؟" آغاز شد. و او هم با لحن زیبایی گفتند، " کسی که حقیقت جو باشد، حقیقت گو هم میشود." من ایشان را شخصیتی یافتم که در طرح حقیقت شهامت دارد و منافع ملی را فرا‌تر از منافع شخصی خود میداند. او جرات دارد که هم نه بگوید و هم بله. او مثل بسیاری از همکاران سابق خود، خود را در زندان جمهوری اسلامی، اسیر نکرده است. میتواند خارج از چارچوب ها فکر کند و میداند که اندیشه آزاد است که جهان را به مرحله کنونی از تمدن و رفاه رسانده است.

‫ کنفرانس در سه روز بر گزار شد و هر سه روز همراه با موفقیت بود. آنچه من در این کنفرانس شاهد بودم این بود که مردم نه تنها حاضرند در یک جا جمع شوند، بلکه حاضرند از خود فداکاری نشان دهند و از جاهای دور، بجا‌های دور دیگر بروند، پول خود را خرج کنند و در تغییراتی که در پیش است، بطور جدی مشارکت کنند. آنچه برای همه مهم است ا عتماد است. اینرا باید کسانی که میخواهند نقش فعال و رهبری در حرکت های آینده داشته باشند، به خوبی درک کنند و از هر گونه عملی که موجب سلب اعتماد میشود، به سختی بپرهیزند.

‫من شخصیت های بسیار دانا و توانایی را در این همایش دیدم که قدرت کارهای بزرگ دارند. تعدادشان زیاد است و نمیتوانم از همه نام ببرم؛ اما امیدوارم که انها دریافته باشند که کار ساختن ایران به عهده آنان و اشخاصی مثل آنان است.

‫ ‫همایش تورنتو در روز های ششم، هفتم و هشتم ماه می برگزار گردید.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.