رفتن به محتوای اصلی

وزیر یارانه گیر و درمان گوش در اروپا!
15.04.2014 - 17:30

 

تاریخ انتشار  در مشرق نیوز: سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ 
دیروز در خبرها آمده بود وزیر صنعت و معدن و تجارت در دیدار نوروزی خود (پس از گذشت 10 روز از آغاز فعالیت رسمی ادارات) با کارمندان وزارتخانه علت دیربرگشتن از آلمان را عمل پیچیده!!!!گوش خود اعلام کرده بود. 

پس از خواندن این خبر، به این فکر کردم که چرا باید در مجموعه جمهوری اسلامی و در حالیکه بسیاری از بیماران صعب العلاج و بیماران سرطانی با مشکلات کمبود دارو دست و پنجه نرم می کنند و برخی دیگر از آنان به خاطر نبود دارو از بین می روند، چگونه یک کارگزار دولتی ایران برای درمان گوش خود با وجود داشتن متخصصان حاذق گوش و حلق و بینی در ایران مسافر آلمان می شود و بدتر از آن هنگام بازگشت به همکاران خود می گوید «تکنولوژی این جراحی تا 80 سال دیگر هم وارد ایران نمی شود». 

وقتی عالی ترین مقام صنعت دولتی کشور که باید با اقتصاد مقاومتی خودکفایی را به ارمغان آورده و حامی تولید و پیشرفت داخلی باشد، تا این حد در برابر تکنولوژی غربی از خود ضعف نشون داده و صنعت داخلی را تحقیر می کند چه چشم اندازی را می توان برای وضعیت صنعت کشور متصور شد؟

در این باره باید به آقای نعمت زاده گفت، حق با شماست؛ با صنعتی که نگاه متولی آن به صنعتش شما باشید، تا هشتصد سال دیگر هم به این علم دست پیدا نخواهیم کرد. با شمایی که توليد گوني برنج را هم در توان خودمان نمي بينيد (مصاحبه در خصوص دليل توزيع برنج هندي در سبد كالا).

از سوی دیگر، در سالی که بخشی از آن با محوریت اقتصادی نامگذاری شده است، باید وزیر صنعت توضیح دهد که چرا باید پس از گذشت 24 روز از سال جدید از تعطیلات آلمان بازگشته و تازه دیدار نوروزی داشته است.

همچنین، در روزهایی که همگان برای انصراف مردم از یارانه ها بسیج شده اند مردم حق دارند، بپرسند چرا باید با این وضعیت از گرفتن یارانه ها انصراف بدهند. باید به آنها حق داد که نمایش نمادین انصراف از یارانه ها توسط مسئولین را به دید دیگری نگاه کنند. 

آنها با خود می گویند چرا و چگونه این وزیر با این ثروت تاکنون یارانه دریافت می کرده است؟
آیا واقعا برای همه بیماران این امکان وجود دارد که برای معالجه به کشورهای اروپائی بروند؟
آیا رفتن آقای وزیر برای معالجه به خارج از کشور به معنای استفاده از جایگاه مقامی خودشان نیست؟
وقتی رهبر انقلاب بر ظرفیت های بالقوه و بالفعل کشور و پیشرفت های بدست آمده در عرصه های مختلف تاکید می کنند آیا رواست یک وزیر دولت آن هم در جمع مدیران خود با بیانی تحقیر آمیز به ورود یک تکنولوژی آن هم بعد از ۸۰ سال به کشور اشاره کنند؟

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا
برگرفته از:
تارنمای مشرق نیوز

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.