رفتن به محتوای اصلی

من هم ریحانه جباری هستم!
20.04.2014 - 12:29

من هم، همان کاری را میکردم که ریحانه برای دفاع از حیثیت خود کرد.

حکم اعدام ريحانه متاسفانه قطعى شده است و عليرغم تمام اعتراضات در ايران و در سراسر دنيا به اين حکم، جمهورى اسلامى مصمم است او را اعدام کند.

باورکردن این موضوع برای من خیلی سخت است که چطور دستگاه قضايى يک دولت مى تواند حکم اعدام دخترى را صادر کند که تنها گناهش اين بوده که اجازه نداده است به او تجاوز کنند. شخصى با برنامه ريزى از قبل، ريحانه را به محل کارش مى برد که به او تجاوز کند، شواهد هم دال بر اين است. اما دستگاه قضايى جمهورى اسلامى بدون در نظر گرفتن تمام اين شواهد و از جمله داروى خواب آورى که در شربت او ريخته شده بود، ريحانه را به قتل عمد محکوم و حکم اعدام او را صادر مى کند.

کارى را که ريحانه براى دفاع از خود انجام داد، شايد کارى باشد که من و خيلى هاى ديگر در شرايط مشابه انجام بدهيم. البته دخترهاى زیادی هم هستند که برای بدست آوردن لقمه نانى شرافتمندانه، گرفتار دست یکسری آدم هاى زن آزار، مريض وهوسران شده و يا بعناوین مختلف مورد اذيت و آزار و خشونت قرارگرفته اند، ولی متاسفانه به دلايل مختلف و از جمله آبروى خانوادگى، ترس و غيره، سکوت اختيار کرده و دردشان را ابراز نمى کرده اند. البته اگر ریحانه به مانند اين عده سکوت می کرد و کارى انجام نمى داد و اجازه مى داد هر بلايى سرش بياورند، حتما الآن اعدام در انتظارش نمى بود؟ اما قطعا آن تجربه بسيار تلخ، هميشه ريحانه را آزار مى داد و چه بسا براى خلاصى از آن حتى قصد جان خود را مى کرد.

چرا زنان در جمهورى اسلامى نمى توانند امن باشند؟ چرا در آن مملکت زن مثل يک کالاى جنسى ديده مى شود؟ چرا حرمت و ارزش انسانى زن در آنجا ناديده گرفته مى شود؟ چرا اين همه خشونت و بى حقوقى عليه زن در آنجا اعمال مى شود؟ اين چه حکومتى است که به پاسدار، اطلاعاتی، آخوند و هر بی سروپایی چراغ سبزنشان داده تا بعناوین مختلف از زنان سوء استفاده کنند! اين چه حکومتى است که تبعيض عليه زنان، جز لاينفک قوانين کشور است! اين چه حکومتى است که اگر زن مورد تجاوز قرار بگيرد، مورد آزار و خشونت قرار گيرد، باز مقصر است چرا که او زن است، چرا که اوعامل تحريک است!

ریحانه عزیز، مى توانم بفهمم که الآن در چه شرايط سختى هستى. اما خواهش مى کنم هنوز از زندگى قطع اميد نکن، همه چيز را تمام شده فرض نکن! قلبهاى مهربان بسيارى در سراسر دنيا براى نجات جانت تلاش مى کنند.

10 آپریل 2014

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن
برگرفته از:
نشریه زن آزاد

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.